Marimba Skrevet 31. desember 2020 #261 Del Skrevet 31. desember 2020 Bølle skrev (1 minutt siden): Burde ikke politiet forby rakettoppskytning i dette området så de kan fortsette redningsarbeidet? De som bor i nærområdet vil jo forstå, så lenge de ikke er full og god... Jeg er helt enig, men usikker på om en beskjed om et slikt forbud formidles raskt nok ut på så kort tid? Tenk om noen ikke får det med seg, og dermed utsetter redningsaksjonen for fare? Selv om jeg egentlig synes folk burde tenke seg til selv at man ikke skyter fyrverkeri i området, vet jeg jo at det alltids er mennesker som er litt trege når det kommer til å innrette seg etter plutselige omveltninger.. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trynefaktor Skrevet 31. desember 2020 #262 Del Skrevet 31. desember 2020 vintage skrev (5 timer siden): Jeg tror politiet har sin egen Espen Nakstad i innsatsleder Roger Pettersen. I går sto han stødig og lettforståelig gjennom hele dagen, og i dag er han på plass igjen. Ja, han er virkelig rett mann for jobben. Utrolig dyktig. Og for et press. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 123 eller noe Skrevet 31. desember 2020 #263 Del Skrevet 31. desember 2020 moon_child skrev (1 time siden): Er det familien av tre som ble etterlist av broren? Er de ennå savnet? Ja, de nevnte broren på nyhetene. Det var vel den familien på 3 som snart ble 4 hvis jeg ikke har misforstått, de var savnet ennå.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meridian Skrevet 31. desember 2020 #264 Del Skrevet 31. desember 2020 Under tsunamien i Thailand for mange år siden, klamret en mor seg til et tre mens hun holdt på babyen sin og barnet sitt på 2-3 år... Hun klarte ikke stå imot de sterke kreftene i vannmassene som dro i henne mens hun samtidig holdt seg fast i treet med sine to små, så hun måtte gi slipp på det eldste barnet som ble tatt av vannmassene... Det skjærer meg i hjertet enda selv om det er mange år siden jeg leste det... 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rant Skrevet 31. desember 2020 #265 Del Skrevet 31. desember 2020 Flovef skrev (30 minutter siden): Jeg syns ikke innlegget ditt var merkelig eller usmakelig, helt naturlig at man får slike bilder i hodet og blir lei seg, det skjer jo automatisk og viser bare at du har empati. Tusen takk ❤️ for det var virkelig ikke meningen å støte noen. Jeg synes situasjonen er helt forferdelig. Og ønsker selvfølgelig at alle sammen overlever. Men et ønske er ikke det samme som realiteten alltid. 😣 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marisana Skrevet 31. desember 2020 #266 Del Skrevet 31. desember 2020 Jeg er selv gravid og har ei lita jente jente på litt over 2 år. Dette treffer meg så hardt... måtte gi henne en ekstra lang og god klem her nå. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Butterbeer4 Skrevet 31. desember 2020 #267 Del Skrevet 31. desember 2020 (endret) Håper så inderlig søket med hund og personell i hus har gitt positive resultater!!♥️ Nå venter jeg bare på pressebriefen... Endret 31. desember 2020 av Butterbeer4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mmn Skrevet 31. desember 2020 #268 Del Skrevet 31. desember 2020 Trynefaktor skrev (1 time siden): Ja, han er virkelig rett mann for jobben. Utrolig dyktig. Og for et press. Vi kommenterte akkuratt det samme når vi så på nyhetene. Veldig flink❤ 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nafiaa Skrevet 31. desember 2020 #269 Del Skrevet 31. desember 2020 Jeg er så lei meg på de pårørte sine vegne. Det river så i mammahjerte mitt over å tenke på spesielt barna. Jeg tror nok dessverre ikke det er noe håp. Det er kaldt, de hadde mest sannsynlig ikke klær på seg og ting har rast over dem. Jeg felte noen tårer isted, og måtte gi barna mine er stor klem. Jeg har bismak i munnen over å feire nyttårsaften idag. Selvom vi bor mangfoldige timer unna så får jeg litt dårlig samvittighet over at vi skal spise god mat, være lykkelige og skyte opp raketter, mens andre gråter og har mistet sine aller nærmeste. Vi skyter opp raketter ikveld, men vi tar et minutt stillhet før vi skyter de opp til minne og respekt for de som er savnet og de som savner dem. Så skal vi også være takknemlig for at vi har hverandre og håper at vi kan være så heldige å ha hverandre i mange år fremover, man skal aldri ta noe for gitt❤️ 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AllahBallah Skrevet 31. desember 2020 #270 Del Skrevet 31. desember 2020 (endret) Syntes medias dekning av sånne saker er direkte usmakelig. Med så mye fokus på alt folk gjør for hverandre, givergleden, finne gleder i en tung tid. «Så flinke vi er som hjelper hverandre, jeg har gitt tannkrem og deo til de som trenger det». Samtidig som det sitter familiemedlemmer som ikke vet hva som har skjedd med sine nærmeste. Ja, da er det en skikkelig gladmelding at folk gir bort tannkremen sin! Endret 31. desember 2020 av AllahBallah 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chord Skrevet 31. desember 2020 #271 Del Skrevet 31. desember 2020 Er det noe som er avgjort i forhold til fyrverkeri i det området? Leste at politiet skulle se om de fikk til et forbud mot oppskyting. Ikke bare pga at det gikk ut over sikkerheten til redningsmannskapene, men å skyte opp raketter og styre på der virker veldig respektløst nå. Men slik det er blitt i dag er det sikkert folk som gir blanke i det også.. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gasellen Skrevet 31. desember 2020 #272 Del Skrevet 31. desember 2020 Synes det har en opptur at de fant en levende hund. Selv om det selvfølgelig helst skulle vært ett barn de reddet ut. Det er jo ikke som om de heller firer ut kjæledyrene enn folkene. Men når de først fant en hund som levde så reddet de den ut 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
happygilmore Skrevet 31. desember 2020 #273 Del Skrevet 31. desember 2020 Sommernatt skrev (2 timer siden): Dette går fryktelig hardt innpå meg.. Ser på nyhetssendingene og bare gråter av å tenke på alle skjebnene. En far, en gravid mor og en jente på 2,5 år. En mamma og hennes jente på 13 år. Ei dame som gikk tur med hunden. Alle disse skjebnene kunne vært meg eller noen jeg kjenner 😢 Samme her... synes nordmenn burde avstå fra all "bråkete" feiring i kveld/natt, og heller tenne et lys for alle som har det så uforståelig tungt nå. Forferdelig katastrofe. Jeg er helt matt. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
javafx Skrevet 31. desember 2020 #274 Del Skrevet 31. desember 2020 (endret) AllahBallah skrev (15 minutter siden): Syntes medias dekning av sånne saker er direkte usmakelig. Men så mye fokus på alt folk gjør for hverandre, givergleden, finne gleder i en tung tid. «Så flinke vi er som hjelper hverandre, jeg har gitt tannkrem og deo til de som trenger det». Samtidig som det sitter familiemedlemmer som ikke vet hva som har skjedd med sine nærmeste. Ja, da er det en skikkelig gladmelding at folk gir bort tannkremen sin! Det er spesielt NRKs utsendte som oppfører seg helt usmakelig. Dama er rett og slett ikke skikket til å dekke en så alvorspreget situasjon som dette. Klarer ikke å se på intervjuene hennes rett og slett. Høres tidvis ut som et innslag fra sommeråpent rett og slett Endret 31. desember 2020 av javafx 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
happygilmore Skrevet 31. desember 2020 #275 Del Skrevet 31. desember 2020 javafx skrev (1 minutt siden): Det er spesielt NRKs utsendte som oppfører seg helt usmakelig. Dama er rett og slett ikke skikket til å dekke en så alvorspreget situasjon som dette. Klarer ikke å se på intervjuene hennes rett og slett. Høres tidvis ut som et innslag fra sommeråpent rett og slett Helt enig! Fikk helt vondt av å høre på henne. Det var forferdelig. Snakket med traumatiserte mennesker som om... vet ikke, det var helt feil. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillepersille123 Skrevet 31. desember 2020 #276 Del Skrevet 31. desember 2020 Det er ikke håp lengere for de 10 savnede i leirmassen nå. Forferdelig dette...Har ikke ord Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nordis Skrevet 31. desember 2020 #277 Del Skrevet 31. desember 2020 happygilmore skrev (7 minutter siden): Samme her... synes nordmenn burde avstå fra all "bråkete" feiring i kveld/natt, og heller tenne et lys for alle som har det så uforståelig tungt nå. Forferdelig katastrofe. Jeg er helt matt. Helt enig. I stedet for bråkete feiring, tenn et lys. Et sted å tenne et digitalt lys er f eks på nettkirken.no. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 31. desember 2020 #278 Del Skrevet 31. desember 2020 AllahBallah skrev (26 minutter siden): Syntes medias dekning av sånne saker er direkte usmakelig. Med så mye fokus på alt folk gjør for hverandre, givergleden, finne gleder i en tung tid. «Så flinke vi er som hjelper hverandre, jeg har gitt tannkrem og deo til de som trenger det». Samtidig som det sitter familiemedlemmer som ikke vet hva som har skjedd med sine nærmeste. Ja, da er det en skikkelig gladmelding at folk gir bort tannkremen sin! Du vet, når du i tillegg til å være bekymret og livredd for dine nærmeste som er savnet, har KUN pysjen og tøflene du hadde på igjen av alle dine eiendeler, så blir du utrolig takknemlig for tannkrem eller tannbørste. Jeg så på tv at folk har donert barneryggsekk, barnebøker, det var en synlig dunjakke i en av posene - det er ting som faktisk utgjør en forskjell. Mens vi voksne kan ''ta oss sammen'', er det vanskeligere å forklare barna hvorfor ALT av deres klær, leker og ting er borte. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Celaeno Skrevet 31. desember 2020 #279 Del Skrevet 31. desember 2020 Chord skrev (32 minutter siden): Er det noe som er avgjort i forhold til fyrverkeri i det området? Leste at politiet skulle se om de fikk til et forbud mot oppskyting. Ikke bare pga at det gikk ut over sikkerheten til redningsmannskapene, men å skyte opp raketter og styre på der virker veldig respektløst nå. Men slik det er blitt i dag er det sikkert folk som gir blanke i det også.. Ikke noe forbud ennå. Mange av innbyggerne i Gjerdrum ønsker heller å tenne lys ved en skole et stykke unna sentrum. ❤ 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AllahBallah Skrevet 31. desember 2020 #280 Del Skrevet 31. desember 2020 Drizzt skrev (12 minutter siden): Du vet, når du i tillegg til å være bekymret og livredd for dine nærmeste som er savnet, har KUN pysjen og tøflene du hadde på igjen av alle dine eiendeler, så blir du utrolig takknemlig for tannkrem eller tannbørste. Jeg så på tv at folk har donert barneryggsekk, barnebøker, det var en synlig dunjakke i en av posene - det er ting som faktisk utgjør en forskjell. Mens vi voksne kan ''ta oss sammen'', er det vanskeligere å forklare barna hvorfor ALT av deres klær, leker og ting er borte. Ja, det er flott at folk bryr seg, deler og gir bort. Men jeg reagerer på fokuset, om at dette skal gjøres til en gladsak. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå