Gå til innhold

– De som ikke vaksiner seg, kan sparkes fra jobben


Dankert

Anbefalte innlegg

Så mye usikkerhet rundt en ny vaksine, det vet vi ikke og det vet vi ikke.. er det rart folk blir skeptiske?!

Og uvaksinerte kan ikke slutte å leve, de må ut i samfunnet de også! De kan ikke bare sparke folk fra jobb og nekte dem å bevege seg ute pga det! Da blir det mye hendelser pga det også. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 hours ago, Iso1 said:

Så mye usikkerhet rundt en ny vaksine, det vet vi ikke og det vet vi ikke.. er det rart folk blir skeptiske?!

Og uvaksinerte kan ikke slutte å leve, de må ut i samfunnet de også! De kan ikke bare sparke folk fra jobb og nekte dem å bevege seg ute pga det! Da blir det mye hendelser pga det også. 

Det er en form for tvang å nekte de uvaksinerte tilgang på samfunnet bare fordi de ikke vil ta en hastevaksine. Men mange av dem er ikke uvaksinerte, men vaksinert med andre vaksiner... Så SÅNN EGENTLIG er de ikke uvaksinert.

 

Hva for slags sludder er det de har fått opp nå, at en må være vaksinert med koronavaksinen som ikke er testet langtidseffekter på for å få jobbe og reise? Jeg er ikke uvaksinert, men koronavaksinen tar jeg ikke. 

Endret av omno_guest
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man pålegges en vaksine (man blir jo egentlig pålagt fordi man kan miste jobben - og hvem er vel ikke avhengig av inntekt?), så bør arbeidsgiver/staten sørge for at de som evt. får alvorlige bivirkninger, får både den helsehjelpen og støtten økonomisk som de trenger. 

Det er snakk om en lite utprøvd vaksine. Og jeg forstår at en del er skeptisk. Mange vil ikke være en av de første som tar den, de vil ikke være gratis forsøkskaniner. Men jeg tror nok flere vil ta den når den er mer utprøvd og man faktisk vet hvilke langtidsbivirkninger den kan gi. Jeg er ikke redd for å få migrene eller muskelsmerter et par dager etterpå. Men jeg er redd det finnes alvorlige bivirkninger/senvirkninger som vi enda ikke vet hva er. Det kan være alt fra nedsatt fertilitet, narkolepsi og interaksjoner mtp andre medisiner man bruker fra før (dette er faktisk ikke forsket på). 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissLucy skrev (12 minutter siden):

det blir ikke tvang

Myndighetene vil  ikke åpne opp samfunnet før 60-70% er vaksinert hvis man skal tro hva som blir sagt i media. Så et press blir det, iallefall hvis man skal reise og andre land har ennå strengere regler. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På jobben min er vi flere som ikke kommer til å ta vaksinen. Vi er sykepleiere. Lykke til med å sparke oss😄 Forrige gang var det også rykter om oppsigelser hvis man ikke vaksinerte seg. Hverken vi sykepleiere eller legene i avdelinga ble oppsagt. Så dette er bare tøv. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mima skrev (22 minutter siden):

Myndighetene vil  ikke åpne opp samfunnet før 60-70% er vaksinert hvis man skal tro hva som blir sagt i media. Så et press blir det, iallefall hvis man skal reise og andre land har ennå strengere regler. 

javel. Men det er ikke tvang.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MissLucy skrev (26 minutter siden):

javel. Men det er ikke tvang.

Du vil ikke kalle det tvang, og myndighetene vil heller ikke kalle det tvang for det høres så fælt ut. Da blir de jo diktatorer, nesten litt Hitler. Og så har vi småhitlere rundtomkring som også vil tvinge folk. Men det er jo så mye bedre å si at det ikke er tvang. Selv om man egentlig lyver litt da, både for en selv og for de rundt seg.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cleopatra70 skrev (12 minutter siden):

Du vil ikke kalle det tvang, og myndighetene vil heller ikke kalle det tvang for det høres så fælt ut. Da blir de jo diktatorer, nesten litt Hitler. Og så har vi småhitlere rundtomkring som også vil tvinge folk. Men det er jo så mye bedre å si at det ikke er tvang. Selv om man egentlig lyver litt da, både for en selv og for de rundt seg.

Hitler, faktisk.

Nå må du slutte. Det er ikke løgn å peke på at fravær av tvang ikke er tvang. Vi snakker om begrensede restriksjoner som er helt naturlige for samfunnssikkerheten. Det er ikke en menneskerett å reise til Syden, og det er ikke tvang å be deg innrette deg slik at du ikke er en fare for andre. Du er fri til å la være å ta vaksinen, men det er ikke tvang at du blir bedt om å avstå fra å være en fare for andre.

Endret av MissLucy
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cleopatra70 skrev (15 minutter siden):

Du vil ikke kalle det tvang, og myndighetene vil heller ikke kalle det tvang for det høres så fælt ut. Da blir de jo diktatorer, nesten litt Hitler. Og så har vi småhitlere rundtomkring som også vil tvinge folk. Men det er jo så mye bedre å si at det ikke er tvang. Selv om man egentlig lyver litt da, både for en selv og for de rundt seg.

Hvordan kan politikere bli diktatoter i flertall i ett land?.

Det har aldri vært eller kommer aldri til å bli tvangsvaksinering, men derimot så kan det kreves at arbeidstagere i enkelte yrker har gjennomført en vaksineringsplan som er helt vanlig.

Du har vel aldri vært i militæret og jeg kan heller ikke tenke meg at du innehar en særdeles kritisk og viktig stilling innenfor helsevesenet. 

Igjen så er det ingen som tvinger deg til å ta en vaksine, men både arbeidsgivere, land med tanke på innreise og bedrifter står fritt til å kreve bevis for vaksinasjon for ansettelse eller innreise. Du kan selvfølgelig velge selv om du vil vaksinere deg eller la være å reise, bli ansatt eller benytte deg av tjenestene, det er ingen tvang.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for helseskadelig innhold, brudd på koronarommets retningslinjer, innlegg bestående av kun lenke og avspringer.

Edie, adm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissLucy skrev (7 timer siden):

Hitler, faktisk.

Nå må du slutte. Det er ikke løgn å peke på at fravær av tvang ikke er tvang. Vi snakker om begrensede restriksjoner som er helt naturlige for samfunnssikkerheten. Det er ikke en menneskerett å reise til Syden, og det er ikke tvang å be deg innrette deg slik at du ikke er en fare for andre. Du er fri til å la være å ta vaksinen, men det er ikke tvang at du blir bedt om å avstå fra å være en fare for andre.

Man kan alltid være en «fare for andre»-man kan ha forkjølelses virus i seg eller influensavirus blant annet. 
problemet nå er at alle blir sett på som potensielle infiserte vandrende smittetilfeller. Skulle tro man snakket om spedalskhet. 
Man behøver kanskje ikke dra på sydenferie, men mange har kanskje familie i andre land eller skal jobbe i annet land. Ikke alt av utenlandsreiser er «fylletur til syden».

Men man har uansett bevegelsesfrihet. Blir den tatt ifra oss er det brudd på menneskerettighetene og vi får lover som i nord Korea.

Den friheten er noe vi er født med og skal ikke kunne bli tatt fra og så være så heldig og «få» friheten tilbake. Vi har også en grunnlov. Skal myndighetene overkjøre den blir det et slags diktatur/ totalitært styre. Selv om de selvfølgelig  bare kaller det en «kriselov» som kan vare på ubestemt tid. Kanskje mange år?

 

Endret av mima
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissLucy skrev (8 timer siden):

Hitler, faktisk.

Nå må du slutte. Det er ikke løgn å peke på at fravær av tvang ikke er tvang. Vi snakker om begrensede restriksjoner som er helt naturlige for samfunnssikkerheten. Det er ikke en menneskerett å reise til Syden, og det er ikke tvang å be deg innrette deg slik at du ikke er en fare for andre. Du er fri til å la være å ta vaksinen, men det er ikke tvang at du blir bedt om å avstå fra å være en fare for andre.

I nord- Korea kan man si meningen sin om myndighetene - men man blir da sannsynligvis drept. Nei det er ingen som tvinger deg til å avstå fra å ytre meningen sin:)

Man kan la være å ta vaksinen- men får sannsynligvis ikke lov å delta i samfunnet og må få mat av frivillige organisasjoner 😄

 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mima skrev (1 time siden):

Man kan alltid være en «fare for andre»-man kan ha forkjølelses virus i seg eller influensavirus blant annet. 
problemet nå er at alle blir sett på som potensielle infiserte vandrende smittetilfeller. Skulle tro man snakket om spedalskhet. 
Man behøver kanskje ikke dra på sydenferie, men mange har kanskje familie i andre land eller skal jobbe i annet land. Ikke alt av utenlandsreiser er «fylletur til syden».

Men man har uansett bevegelsesfrihet. Blir den tatt ifra oss er det brudd på menneskerettighetene og vi får lover som i nord Korea.

Den friheten er noe vi er født med og skal ikke kunne bli tatt fra og så være så heldig og «få» friheten tilbake. Vi har også en grunnlov. Skal myndighetene overkjøre den blir det et slags diktatur/ totalitært styre. Selv om de selvfølgelig  bare kaller det en «kriselov» som kan vare på ubestemt tid. Kanskje mange år?

 

Vrøvl.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

omno_guest skrev (På 31.12.2020 den 0.34):

Dette med vaksine pass og det tullet, vil aldri skje. Det er kun for å skremme. Vi lever ikke i et diktatur,men demokrati. 

Rart det ikke var sånn tvang rundt svineinfluensavaksine... 

En digresjon men vi fikk beskjed at hvis ikke vi tok svineinfluensa vaksinen så var det rett til øverste leders kontor. Jobber i helse. Vi lever i et demokrati men ikke ta det for gitt. Alt begynner en plass. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissLucy skrev (Akkurat nå):

Vrøvl.

Så du synes det er vrøvl at man har bevegelsesfrihet og menneskerettigheter. 
Og vrøvl at familier kan splittes. 
Det er ingen vits for deg  å kommentere hvis det eneste du kommer opp med er «vrøvl».

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mima skrev (Akkurat nå):

Så du synes det er vrøvl at man har bevegelsesfrihet og menneskerettigheter. 
Og vrøvl at familier kan splittes. 
Det er ingen vits for deg  å kommentere hvis det eneste du kommer opp med er «vrøvl».

Det var ikke det jeg sa.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

MissLucy skrev (Akkurat nå):

Det var ikke det jeg sa.

Jo du skrev kun «vrøvl». Så ikke lett å tolke eksakt hva som du mente var vrøvl og ikke.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arya2000 skrev (1 minutt siden):

En digresjon men vi fikk beskjed at hvis ikke vi tok svineinfluensa vaksinen så var det rett til øverste leders kontor. Jobber i helse. Vi lever i et demokrati men ikke ta det for gitt. Alt begynner en plass. 

Hvis du har et yrke som krever vaksinering, så er det ingen som nekter deg å finne en annen jobb. Det er mange jobber som på en eller annen måte er stengt for mange pga fysiske krav.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissLucy skrev (9 minutter siden):

Hvis du har et yrke som krever vaksinering, så er det ingen som nekter deg å finne en annen jobb. Det er mange jobber som på en eller annen måte er stengt for mange pga fysiske krav.

Man kan ikke kreve influensavaksine eller covid vaksine. Og hvis arbeidsplassen velger å lage sine egne lover så er det ikke lett å finne annen jobb nå som tiltakene gjør arbeidsmarkedet ennå vanskeligere. 
Foreslår at de som vil ta vaksinen kan få gratis utdanning som feks. sykepleiere og jobber som det. Siden det ikke er noe offer å bytte jobb:)

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mima skrev (2 minutter siden):

Man kan ikke kreve influensavaksine eller covid vaksine. Og hvis arbeidsplassen velger å lage sine egne lover så er det ikke lett å finne annen jobb nå som tiltakene gjør arbeidsmarkedet ennå vanskeligere. 
Foreslår at de som vil ta vaksinen kan få gratis utdanning som feks. sykepleiere og jobber som det. Siden det ikke er noe offer å bytte jobb:)

Jeg har ikke sagt at det ikke er et offer å skifte jobb. Alle må ofre noe her. Jeg har tenkt å ta vaksinen. Utfra skremselspropaganden enkelte kommer virker det som jeg skal gjøre mitt livs største offer. Ha litt respekt for mitt offer og da!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...