Gå til innhold

Svigermor "angrep" datteren vår på julaften


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når jeg leste det her så ble jeg så sjokkert, TS at jeg satt her å gispet i sjokk. Tenk å dytte en liten jente slik at hun faller og slår seg i bordkanten. Dette er faktisk vold. 

Det hørest ut som du og mannen er i stand til å lage en super jul uten slike besteforeldre i nærheten. Jeg tuller ikke når jeg sier at dere ikke må feire med dem mer. Og svigermor må virkelig sjekke seg psykisk og fysisk. Kansje det kan være noe med henne som rett og slett ikke er i water. 

Håper det går bra med dere, og som noen skriver så prøv å gjøre det hele så lite skadelig for dere. og ikke glem barnet som så det hele skje heller. Stor klem.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan utviklet dette seg? Sitter bestemoren bak lås og slå nå? 

Anonymkode: 11185...783

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvordan utviklet dette seg? Sitter bestemoren bak lås og slå nå? 

Anonymkode: 11185...783

Tipper hun allerede er dømt med det opplegget ts har satt i gang...

Anonymkode: ea944...13d

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.12.2020 den 20.02):

Jeg må nok en gang presisere at jenta vår ikke får med seg noe som helst av disse instansene vi snakker med omkring dette. 
Her hjemme trygger vi henne alt vi kan, har lagt planer for en rolig og positiv feiring innenfor hennes forutsetninger og helse i morgen og snakker med henne om at bestemor er syk i tankene sine og at det hverken var julen eller storesøster sin feil det som skjedde. 
Storesøster presiserer igjen og igjen at hun ikke vil ha bestemor her før bestemor er "frisk i tankene" noe vi har lovet henne å imøtekomme. 
Politiet anbefaler som sagt midlertidig besøksforbud og ser situasjonen som svært alvorlig, også med tanke på at bestemoren ikke angrer seg og også svar ja på at hun viste at hun både dyttet hardt og med formål om at storesøster skulle treffe bordet. 

Innstansene som ble direkte involvert var barnelege og Barnevern da vi fikk snakke med ei som var på vakt før hjemreise, deretter dialog med politiet. 
De eneste ressurspersonene storesøster har opplevd å forholde seg til er barnelege og øvrig sykehuspersonell. 

Det er jeg som mor som har søkt veiledning hos både BV og også spurt om dialog med psykiatrisk team fordi jeg vil sikre meg på alle måter at jenta vår kommer gjennom dette på en så god måte som mulig i tillegg til at jeg vil tilegne meg all informasjon jeg bare kan for å møte eventuelle reaksjoner her hjemme så godt som mulig. 

Det jeg gjør gjør jeg av kjærlighet til barnet vårt, det er på ingen måte for å bidra til traumatisering. At enkelte her kan påstå noe slik er for meg helt sjokkerende. 

-TS

Anonymkode: b63fb...423

Du får 20 likes på denne posten, så det er mange her som synes du håndterer det bra. Jeg tenker at de som reagerer mener at psykolog er bare for "de som virkelig trenger det" men tingen er at psykolog er en super hjelp som er for alle som trenger det. Ikke bare de som har det "værst" Jeg tenker du er ressursterk og reagerer på en god måte. JEg synes du og din mann hørest ut som gode foreldre, men også at det er rart at din mann ikke tok telefonen med sin mor hvor hun beskrev at hun ikke angrer på volden. Jeg synes det er han som burde håndtere henne nå og håper dere kommuniserer bra mellom dere.  Det er tøft for alle, bare så klart, men dette er nok en veldig krevende situasjon å være i for et par også.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.12.2020 den 18.48):

Jeg sitter fremdeles i sjokk etter julefeiringen.

Den eldste jenta vår på 7 år var selvsagt overlykkelig gjennom hele dagen, med ekstremt store forventninger til både julestrømper,overraskelse fra rampenissen og gavene i seg seg selv. Både hun og lillebroren på 5 år var "høyt og lavt" gjennom dagen, noe jeg anser som helt normalt med tanke på all spenningen deres knyttet mot feiringen. Det er jo barn! Vi hadde det utrolig gøy samnen gjennon dagen med brettspill som rampenissen hadde fikset, litt godis og leker i strømpene,julemusikk og kakao mens vi ventet på julemiddagen. 

Svigermor kom ganske tidlig å ytret fort ganske tydelig at ungene var "for glad" og høylytte. Jeg fortalte henne at denne julegleden skal barna få ha, og de hadde også i all hovedsak innestemme. De lekte og koste seg,lo og lekte "sisten" med dukkene sine som de fikk i julestrømpen. Etter enda en liten stund roper svigermor høyt: "Har dere unnlatt å fortelle oss at denne eldste ungen har ADHD??"

Jeg ble helt satt ut og gikk bort til henne for å informere nok en gang om at dette er glade barn og hvis hun ikke tåler det kan hun gå opp i loftstuen for en pause. Det skal sies at svigermor er frisk på alle måter og det er ingenting fysisk eller psykisk som skal gjøre at hun ikke håndterer glade barn. Det var aldri snakk om at barna hylte,kastet på ting eller på annen måte oppførte seg påfallende utover hva som er normaltav barn på 5 og 7 år på en slik dag. 

Rett før vi skulle spise kommer da eldste jenta i rask gange mens hun "hopper" smilende mot svigermor med armene i været samtidig som hun sier " juleklem bestemor!!" Dette resulterer i at svigermor med viten,vilje og kraft, dytter til jenta vår i fart så hun slår hode rett i kanten på bordet! Jeg og mannen slapp det vi hadde i hendene å løp bort, i tillegg kom øvrige gjester stormende til hvor ett par av de fikk med seg svigermor bort fra situasjonen. Hun brølte: "der lærte hun kanskje å oppføre seg!!"

Svigermor fikk klar beskjed av oss og de andre gjestene om å reise rett hjem og fikk beskjed om at hun overhode ikke var velkommen inn dørene her igjen!

Jenta vår hylgråt mens blodet rant og jeg så raskt at dette måtte sys. Jeg og mannen fikk henne i bilen og rett til akuttmottaket hvor hun ble svært medtatt på vei ned. Det hele endte med 5 sting i pannen og ett døgn innleggelse på grunn av hjernerystelse og behov for sterke smertestillende og kvalmestillende. 

Jeg er helt knust på vegne av hva jenta vår har måttet oppleve og har så dårlig samvittighet at jeg ikke klarer å beskrive det. Jeg hadde ingen anelse om at svigermor var i stand til en slik handling men føler likevel jeg skulle klart å stoppe det. Hjertet mitt blør for jenta vår 😭 vi har valgt å anmelde dette i samråd med sykehuslege på vakt og jeg ønsket også en dialog med barnevernet som støttet dette fult ut. 

Jenta vår er sterkt preget av episoden og begynte å hylgråte da vi kom inn dørene hjemme i dag hvor julepynten står fremme. Hun sier at julepynten gjorde Bestemor slem og at hun ikke vil bli kastet i bordet eller slått.... tårene mine triller mens jeg skriver dette. Jeg har sittet på loftstuen med henne å lest eventyr mens mannen har ryddet bort hele jula slik at det skal oppleves så ok som mulig for henne. Vi har også fortalt henne at det ikke er julepynten som er farlig, men at bestemor ble syk i tankene sine. Vi har lovet at bestemor aldri skal komme hit igjen. 

Vi var i dag i dialog med politiet igjen for å få besøksforbud mot bestemoren, i tillegg til anmeldelse.

Jeg har også ringt barneavdelingen og spurt om vi kan komme inn til psykiater eller spesialist på barn og traumer så fort som mulig. Jeg snakket også med barnevernet i dag som sendte ut en miljøterapaut på vakt for å bistå oss litt i dialogen og frykten til jenta vår når vi kom hjem... 

Jeg vet ikke hva jeg vil med dette annet enn å lufte meg,  jeg er helt i sjokk og tror fremdeles det hele bare har vært ett mareritt.

Er det noe mer jeg kan gjøre for jenta vår? Noe jeg bør være ekstra oppmerksom på? Vi sender henne selvsagt ikke på skole før hun er klar igjen, jeg skal i møte med sjefen i morgen for å høre om jeg kan bruke ferie og avspasere en periode...

Dersom dere har tips og råd så kom gjerne med det, hjertet mitt føles ut som det er knust i tusen biter på vegne av hva jenta vår har måttet oppleve😭

Anonymkode: b63fb...423

Herlighet! Hvis dette er sant så må jo hun svigermoren din være syk i hodet på en eller annen måte. Psykisk ustabil ville jeg kalle hun. Så jo, hun er nok psykisk syk når hun kan gjøre noe slikt! 

Anonymkode: ce940...039

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hippogriff skrev (1 minutt siden):

Så dette er ei lita bygd med

- eget sykehus med psykiatere tilgjengelig på julaften, og 

- egen dyreklinikk der sjefen har møter på søndagene for å diskutere litt avspasering en uke fram i tid

- egen 24/7 barnevernsvakt med miljøterapeut på vakt på julaften

- egen politistasjon som følger opp saker med besøksforbud mot bestemødre og barn med sting i panna på julaften med fulle ressurser 

Dere er veldig heldige med ressurssituasjonen, må jeg si! 

Jeg vil også bo der!

Anonymkode: 421a2...5c3

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillevill skrev (4 minutter siden):

Du får 20 likes på denne posten, så det er mange her som synes du håndterer det bra. Jeg tenker at de som reagerer mener at psykolog er bare for "de som virkelig trenger det" men tingen er at psykolog er en super hjelp som er for alle som trenger det. Ikke bare de som har det "værst" Jeg tenker du er ressursterk og reagerer på en god måte. JEg synes du og din mann hørest ut som gode foreldre, men også at det er rart at din mann ikke tok telefonen med sin mor hvor hun beskrev at hun ikke angrer på volden. Jeg synes det er han som burde håndtere henne nå og håper dere kommuniserer bra mellom dere.  Det er tøft for alle, bare så klart, men dette er nok en veldig krevende situasjon å være i for et par også.

Du vet at det er ingen som død her, og at det hele var et ulykksalig uhell begrunnet i en korttenkt reaksjon basert på overkok etter at barna med hjelp av tafatte foreldre hadde opptrådd som aper gjennom en hel julefeiring?

Anonymkode: 11185...783

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du vet at det er ingen som død her, og at det hele var et ulykksalig uhell begrunnet i en korttenkt reaksjon basert på overkok etter at barna med hjelp av tafatte foreldre hadde opptrådd som aper gjennom en hel julefeiring?

Anonymkode: 11185...783

Hadde dette vært korrekt, hadde ikke bestemoren reagert ved å skylde på barnet og sagt at hun håper hun har lært. Bestemoren sa at hun mente å dytte. Også mot bordet. Hvorfor er du anonym?

Endret av lillevill
skrivefeil
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillevill skrev (Akkurat nå):

Hadde dette vært korrekt, hadde ikke bestemoren reagert ved å skylde på barnet og sagt at hun håper hun har vært. Bestemoren sa at hun mente å dytte. Også mot bordet. Hvorfor er du anonym?

Ja, TS smidde på der ja. Men det er umulig å tro på at en bestemor med viten og vilje går inn for å skade barnet på den måten på selveste julaften med hele familien rundt seg. At hun ikke angrer seg kan jeg for så vidt kjøpe, ettersom irritasjonen har vært høy og selve skaden var en ulykke. Dessuten ligger det noe i bakgrunnen her som lugger enda mer som ikke TS nevner. Du setter ikke i gang et slikt apparat rundt en slik situasjon hvis det ellers hadde vært god stemning mellom bestemor og TS, så viktige detaljer om familieforholdet er unnlatt. Det er faktisk logisk. 

Anonymkode: 11185...783

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bv sender ikke ut miljøterapeut

... noe som skurrer med hele tråden

Anonymkode: 734a7...195

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hippogriff skrev (14 minutter siden):

Så dette er ei lita bygd med

- eget sykehus med psykiatere tilgjengelig på julaften, og 

- egen dyreklinikk der sjefen har møter på søndagene for å diskutere litt avspasering en uke fram i tid

- egen 24/7 barnevernsvakt med miljøterapeut på vakt på julaften

- egen politistasjon som følger opp saker med besøksforbud mot bestemødre og barn med sting i panna på julaften med fulle ressurser 

Dere er veldig heldige med ressurssituasjonen, må jeg si! 

🙂 Påfallende heldig, et fantasisted som ikke eksisterer.

Anonymkode: 734a7...195

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, TS smidde på der ja. Men det er umulig å tro på at en bestemor med viten og vilje går inn for å skade barnet på den måten på selveste julaften med hele familien rundt seg. At hun ikke angrer seg kan jeg for så vidt kjøpe, ettersom irritasjonen har vært høy og selve skaden var en ulykke. Dessuten ligger det noe i bakgrunnen her som lugger enda mer som ikke TS nevner. Du setter ikke i gang et slikt apparat rundt en slik situasjon hvis det ellers hadde vært god stemning mellom bestemor og TS, så viktige detaljer om familieforholdet er unnlatt. Det er faktisk logisk. 

Anonymkode: 11185...783

Jeg forstår at du synes det er utrolig, og at du synes du virker logisk. Jeg synes bestemoren virker stresset, og om det er slik at bestemoren var vert, kan det godt være at hun har hatt mye å tenke på også, og at lydnivået har vært for vanskelig å håndtere. Jeg tror på TS. Hva godt gjør det egentlig å mistenke TS for trolling? Det hjelper ingen. Men å skrive hjelpende ord KAN hjelpe og trøste en mor som virkelig har det vondt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

lillevill skrev (Akkurat nå):

Jeg forstår at du synes det er utrolig, og at du synes du virker logisk. Jeg synes bestemoren virker stresset, og om det er slik at bestemoren var vert, kan det godt være at hun har hatt mye å tenke på også, og at lydnivået har vært for vanskelig å håndtere. Jeg tror på TS. Hva godt gjør det egentlig å mistenke TS for trolling? Det hjelper ingen. Men å skrive hjelpende ord KAN hjelpe og trøste en mor som virkelig har det vondt nå.

Bestemoren var stresset pga kontinuerlig støy, mas og tjas. Hun sa til og med ifra til TS flere ganger, uten å bli hørt. 

Om det er trolling vet jeg ikke, men jeg liker ikke måten hun glorifiserer seg selv og sine barn, og samtidig henger alt på bestemor. TS og partner hadde også et ansvar her, da spesielt ettersom bestemor sa ifra om dette flere ganger. Det er for øvrig også 2 sider av saken, og man får saken sterkt overdrevet fra én vinkel her. Dessuten så er det skiftende forklaringer og mer glorifiseringer underveis i tråden for å lage motsvar mot kritikken. En annen ting er den absurde reaksjonen og et støtteapparat utav en annen verden som har troppet opp på selveste julaften for denne "lille" saken. 

Mulig mye er godt innenfor hva som faktisk har skjedd, i allefall reaksjonsmessig på vegne av TS, men reaksjonene fra TS og faren er begrunnet i en dypere motivasjon enn denne ulykken. Det virker som om dem nærmest benyttet anledningen til noe. 

Anonymkode: 11185...783

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.12.2020 den 21.49):

Nei, det mener jeg ikke. Hi og mannen burde roet ungen lenge før slik at det var holdbart for andre å være i samme hus som dem.

Anonymkode: c92c9...fa1

De hadde flere gjester, den eneste som reagerte på barnas (normale) støynivå/oppspilthet var bestemoren. Hvilket tilsier at bestemor tar feil.

Anonymkode: 111f5...6ab

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Bestemoren var stresset pga kontinuerlig støy, mas og tjas. Hun sa til og med ifra til TS flere ganger, uten å bli hørt. 

Om det er trolling vet jeg ikke, men jeg liker ikke måten hun glorifiserer seg selv og sine barn, og samtidig henger alt på bestemor. TS og partner hadde også et ansvar her, da spesielt ettersom bestemor sa ifra om dette flere ganger. Det er for øvrig også 2 sider av saken, og man får saken sterkt overdrevet fra én vinkel her. Dessuten så er det skiftende forklaringer og mer glorifiseringer underveis i tråden for å lage motsvar mot kritikken. En annen ting er den absurde reaksjonen og et støtteapparat utav en annen verden som har troppet opp på selveste julaften for denne "lille" saken. 

Mulig mye er godt innenfor hva som faktisk har skjedd, i allefall reaksjonsmessig på vegne av TS, men reaksjonene fra TS og faren er begrunnet i en dypere motivasjon enn denne ulykken. Det virker som om dem nærmest benyttet anledningen til noe. 

Anonymkode: 11185...783

Ts gjorde en god jobb. om du ikke liker at noen forteller om når de gjorde en god jobb, kansje du burde gå litt inn i deg selv og tenke hvorfor du ikke liker når noen er flinke? Hvorfor kan vi ikke begynne å være mer positive når noen gjør en god jobb? Hva er det som trigger deg til å bli så irritert?

Om du snakker om miljøterapauten som støtteapparat så er det en beskjent / veninne av TS. Det har hun også skrevet. 

Politiet er på jobb også i jula.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

De hadde flere gjester, den eneste som reagerte på barnas (normale) støynivå/oppspilthet var bestemoren. Hvilket tilsier at bestemor tar feil.

Anonymkode: 111f5...6ab

TS skriver at barna var "høyt og lavt hele dagen", og var høylytte, lekte sisten med dukker, og var ellers aktive med alt mulig. Noe som TS betegnet som normalt siden det var jul. Dem var att på til 2 stk. Vi alle vet hvor slitsomt og utmattende juletiden kan være med villfarende barn som ikke har noe form for oppdragelse under en julefeiring. Som ofte reagerer ingen på dette ettersom det er barn, selv om man kjenner det stikker godt inn i sjela. Nå reagerte visstnok bestemor, så da antar jeg at det ikke var så stille og bedagelig som TS skriver etterhvert i tråden.

Anonymkode: 11185...783

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

TS skriver at barna var "høyt og lavt hele dagen", og var høylytte, lekte sisten med dukker, og var ellers aktive med alt mulig. Noe som TS betegnet som normalt siden det var jul. Dem var att på til 2 stk. Vi alle vet hvor slitsomt og utmattende juletiden kan være med villfarende barn som ikke har noe form for oppdragelse under en julefeiring. Som ofte reagerer ingen på dette ettersom det er barn, selv om man kjenner det stikker godt inn i sjela. Nå reagerte visstnok bestemor, så da antar jeg at det ikke var så stille og bedagelig som TS skriver etterhvert i tråden.

Anonymkode: 11185...783

Å reagere med å dytte fra seg et barn som kommer for å gi juleklem er rett og slett sjokkerende vondt, og absolutt ikke en ok reaksjon på stress. Bestemor skulle absolutt ha tatt seg en pause. 

Det er sjokkerende også at bestemor ikke tar på seg ansvar eller virker bekymret.

Det kan jo være at bestemor synes det er så vondt det som har skjedd at hun ikke vil la det gå inn på seg. Kan jo være også bestemor skulle hatt hjelp. Det er ikke normalt.

Endret av lillevill
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...