AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #121 Skrevet 29. desember 2020 Hotwife skrev (7 timer siden): Jeg elsker desember og jul. Så derfor går jeg "all in" fra og med 1 desember. Aldri hatt sansen for å hale det ut med lilla pynt, for så å dra alt frem klint opp mot julekvelden. Synes heller ikke det gir meg noe å ha juletre og nisser langt uti januar. Da vil jeg ha sølv, friske blomster og minst mulig stæsj. Du har jo full rett til å pynte akkurat som du vil, vi bor heldigvis i et fritt land uten pyntepoliti Men for meg blir argumentasjonen din litt pussig. "Aldri hatt sansen for å hale det ut med lille pynt", "det gir meg ikke noe"... selv er jeg ikke noen fan av 17.mai, jeg synes det blir i overkant mye flagg og bunader, og jeg skulle ønske påsken ble feiret på samme tid hvert år (mens det fremdeles var snøgaranti på hytta ). Men høytider følger jo en spesiell form og er ikke kun et spørsmål om personlige preferanser? Ikke ment som kritikk, det er bare en uvant tanke for meg at ens egne estetiske eller praktiske synspunkter er det som styrer mest av hva en høytid skal være. Anonymkode: 6743a...cd5 4
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #122 Skrevet 29. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du har jo full rett til å pynte akkurat som du vil, vi bor heldigvis i et fritt land uten pyntepoliti Men for meg blir argumentasjonen din litt pussig. "Aldri hatt sansen for å hale det ut med lille pynt", "det gir meg ikke noe"... selv er jeg ikke noen fan av 17.mai, jeg synes det blir i overkant mye flagg og bunader, og jeg skulle ønske påsken ble feiret på samme tid hvert år (mens det fremdeles var snøgaranti på hytta ). Men høytider følger jo en spesiell form og er ikke kun et spørsmål om personlige preferanser? Ikke ment som kritikk, det er bare en uvant tanke for meg at ens egne estetiske eller praktiske synspunkter er det som styrer mest av hva en høytid skal være. Anonymkode: 6743a...cd5 Tja, fulgte, kanskje. Vi lever i et mer moderne samfunn en hva våre foreldre gjorde. Du ser det bare i denne tråden. Mange argumenterer med 1.januar, og synes de som tar ned jula rett over julaften bommer fullstending.... uten å ofre det en tanke at de var "kontroversielle" bare for 20-30 år siden, da det er 13/20 dag jul som er riktig. Så godt som ingen pynter lilla lenger, det har jeg ikke sett på årevis. Vi følger etter USA. Man ser jo hvor vanlig det har blitt å først pynte til høst, så halloween, så går man rett på jul, som igjen hives ut 1/2. juledag. Mange pynter litt til valentine. Så er det vårpynt. Så påske. I Norge tar mange også en liten runde innom fastelavn og 17.mai. Bare gi det en 10-20 år, så er 13/20 dag helt glemt, og 1.januar uvanlig sent. Anonymkode: 68f86...99d
Hmmmmmm Skrevet 29. desember 2020 #123 Skrevet 29. desember 2020 Jeg syns jeg har et flott julepyntet hjem. Alt kom opp siste helgen i november i år, tas bort søndag eller mandag tenker jeg. Begynner på jobb tirsdag. Føler jeg har kost meg med pynten en stund nå da.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #124 Skrevet 29. desember 2020 Adventspynten kommer opp første søndag i advent, julepynten opp lille juleaften. Alt ryddes bort 13.dag jul Anonymkode: 70fcc...0c9 4
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #125 Skrevet 29. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi følger etter USA. Det er også trist. Sterile kjedelige juletrær, ikke de koselige norske. Pluss stjerner i alle husets vinduer. Det er kun en stjerne som skal skinne... instagramjul er ikke norsk jul😄 Anonymkode: 4134c...137 4
Wenda Skrevet 29. desember 2020 #126 Skrevet 29. desember 2020 Tradisjoner er jo i konstant endring da, så man må bare tåle at folk finner nye løsninger på hvordan de ønsker å feire 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #127 Skrevet 29. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er også trist. Sterile kjedelige juletrær, ikke de koselige norske. Pluss stjerner i alle husets vinduer. Det er kun en stjerne som skal skinne... instagramjul er ikke norsk jul😄 Anonymkode: 4134c...137 Du tenker på tradisjonen med det "koselige norske juletreet" som vi importerte fra Tyskland i det 19 århundre? Anonymkode: 68f86...99d
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #128 Skrevet 29. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 25.12.2020 den 17.54): Når rydder dere bort jula? I år pynta vi tidligere enn normalt så nå er jeg lei pynten alt.. Anonymkode: 42bca...d48 Vi rydder julen bort i helgen som kommer( lørdag eller søndag) Vi pynter alltid til jul til første advent. Anonymkode: fb261...184
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #129 Skrevet 29. desember 2020 Vi pynter minimalt til jul hjemme, ettersom vi feirer på hytta. Der kommer all pynten frem den dagen vi kommer, og alt ryddes ned når vi drar hjem over nyttår. Veldig greit 😊 Hjemme ryddes nissene bort når vi kommer hjem fra hytta. Anonymkode: f5909...327
MarianneE Skrevet 29. desember 2020 #130 Skrevet 29. desember 2020 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Adventspynten kommer opp første søndag i advent, julepynten opp lille juleaften. Alt ryddes bort 13.dag jul Anonymkode: 70fcc...0c9 4
Solknapp Skrevet 29. desember 2020 #131 Skrevet 29. desember 2020 Elsker lukten av (det ekte) juletreet, så vil ha det inne til 1 januar. Da har det vært her siden første advent.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #132 Skrevet 29. desember 2020 Vanligvis ryker julepynten 2-3.januar, men i år ryddet jeg den vekk idag. Den ble ryddet vekk idag da jeg skal settes igang på nyttårsaften, så hele huset ble ryddet og vasket idag, for det vil jeg nok ikke orke etter babyen har kommet. Anonymkode: cd92d...50f
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #133 Skrevet 29. desember 2020 Blir til at jeg rydder vekk jula i morgen. Skal bort i morgen kveld og på nyttårsaften har mannen min booket hotell osv, så da vil jeg ha vekk julen til jeg kommer hjem og det er et nytt år Anonymkode: d3a47...ef1
Millimani Skrevet 29. desember 2020 #134 Skrevet 29. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vanligvis ryker julepynten 2-3.januar, men i år ryddet jeg den vekk idag. Den ble ryddet vekk idag da jeg skal settes igang på nyttårsaften, så hele huset ble ryddet og vasket idag, for det vil jeg nok ikke orke etter babyen har kommet. Anonymkode: cd92d...50f En liten avsporing, men da vil jeg ønske lykke til Får håpe du får baby første dagen i 2021, ikke siste dagen i 2020
OlsenHansen Skrevet 29. desember 2020 #135 Skrevet 29. desember 2020 Tar ned treet i Februar. Julestemning er digg. 1
Rem Skrevet 29. desember 2020 #136 Skrevet 29. desember 2020 1 januar. Da er jula over. Men i år er jeg høygravid, ungene har vært borte hele jula siden fødsel er så nært... jeg har bare lyst å pakke bort alt, for det gjør meg deprimert...
Dankert Skrevet 1. januar 2021 #137 Skrevet 1. januar 2021 Før jul er folk helt ekstatiske når det gjelder jul og julepynt (særlig kjerringer), men etter jul skal det ut så fort som mulig. Det er rart det hele. 4
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #138 Skrevet 1. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 25.12.2020 den 17.56): Har ryddet bort. Julaften er jo over. Anonymkode: 48fbe...c6c det er jo strengt tatt 1. juledag som ER jul. Anonymkode: f9fd2...e55 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #139 Skrevet 1. januar 2021 jeg pleier vanligvis å rydde 13. dag jul. Men nå tenker jeg at jeg burde ta det dagen ETTER 13. dag jul. Akkurat dette året har det vært spesielt godt med lang juleferie, for det var så enormt hektisk på jobb i desember, så jeg er fristet til å la det stå lenger og nyte stemningen lenger. MEN, jeg burde jo ta det nå i helga pga hjemmekontorsituasjonen, men det sitter langt inne. Mulig jeg ender med å ta juletreet 13. dag jul, og la resten stå litt til. Anonymkode: f9fd2...e55 1
Magrat Skrevet 1. januar 2021 #140 Skrevet 1. januar 2021 13.januar🎄✨Tjuendedagen. Men det er fordi jeg ELSKER jul❤️ 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå