Gå til innhold

Fridde til samboer i går, men han vil holde forlovelsen hemmelig...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Skjønner godt at han vil holde det hemmelig. Herlighet så sykt patetisk og flaut å bli fridd til av en dame. Det lille av mandommen ha hadde er tatt fra ham. Og hadde han vært ordentlig mann hadde han fridd selv for lenge siden. I tillegg følte han seg tvinget til å si ja til noe han egentlig ikke vil. Hadde han villet gifte seg hadde han fridd selv.

Anonymkode: fbefa...26c

Hæ?

Så....en kvinne føler seg ikke presset til å si ja i en tilsvarende situasjon?

Kanskje TS bør spørre ham før hun lager et voldsomt drama og ødelegger hele gleden :P 

Det er ikke pinlig at en kvinne frir. Hallois. 

Anonymkode: 6cd65...86a

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hjelpes, for en konservativ gjeng dette var! Det er fair at man som kvinne ikke ønsker å fri til mannen sin selv, men det betyr IKKE at det er pinlig eller upassende! Du har virkelig ikke gjort noe galt her, og de som mener at kvinner ikke kan fri, henger veldig langt etter oss andre.

Anonymkode: f8e6b...94f

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, og dama skal være på kjøkkenet mens mannen er ute og tjener penger til familien? 

Anonymkode: 62043...42c

Absolutt ikke og jeg er dame selv. Men det er faktisk noen få tradisjoner man kan bevare.

Anonymkode: 9cadf...6e7

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Skjønner godt at han vil holde det hemmelig. Herlighet så sykt patetisk og flaut å bli fridd til av en dame. Det lille av mandommen ha hadde er tatt fra ham. Og hadde han vært ordentlig mann hadde han fridd selv for lenge siden. I tillegg følte han seg tvinget til å si ja til noe han egentlig ikke vil. Hadde han villet gifte seg hadde han fridd selv.

Anonymkode: fbefa...26c

Det trenger da virkelig ikke være hverken patetisk eller flaut å fri som dame. Det er vanligere nå at damer frir enn før. Omstendighetene rundt frieriet er vel det som heller kanskje oppleves som litt merkelig. Virkelig som om TS var veldig usikker på hva mannen ville svare og at det var derfor hun løste det på denne måten. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som han ble veldig satt ut, men det var kanskje timingen som ble litt feil for han. Men du skal ikke la svarene her inne, påvirke hva du faktisk føler :klem:. Er jo du som kjenner han. Å ikke bli møtt med de samme forventningene, betyr ikke at det er feil, men at du tross alt stiller mye sterkere som har forberedt deg på situasjonen. 

Det heter jo "vi er forlovet", så uansett så er man in the end sammen i akkurat dèt :hjerte:  

Anonymkode: fa423...491

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Høres ut som han ble veldig satt ut, men det var kanskje timingen som ble litt feil for han. Men du skal ikke la svarene her inne, påvirke hva du faktisk føler :klem:. Er jo du som kjenner han. Å ikke bli møtt med de samme forventningene, betyr ikke at det er feil, men at du tross alt stiller mye sterkere som har forberedt deg på situasjonen. 

Det heter jo "vi er forlovet", så uansett så er man in the end sammen i akkurat dèt :hjerte:  

Anonymkode: fa423...491

Det er jo det som er. Hvis han sa ja, men ikke anser oss som forlovet, så er vi ikke det. Og da er det best å late som ingenting og glemme hele greia, bare fortsette som før. 

Anonymkode: 62043...42c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er jo det som er. Hvis han sa ja, men ikke anser oss som forlovet, så er vi ikke det. Og da er det best å late som ingenting og glemme hele greia, bare fortsette som før. 

Anonymkode: 62043...42c

Men hvorfor snakker du ikke med han om det? Merkelig å ville gifte seg med et menneske man ikke er såpass komfortabel med 

Anonymkode: 21f32...e52

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hæ?

Så....en kvinne føler seg ikke presset til å si ja i en tilsvarende situasjon?

Kanskje TS bør spørre ham før hun lager et voldsomt drama og ødelegger hele gleden :P

Det er ikke pinlig at en kvinne frir. Hallois. 

Anonymkode: 6cd65...86a

Jo det er pinlig og patetisk. 

Anonymkode: fbefa...26c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprinkle skrev (8 minutter siden):

Det trenger da virkelig ikke være hverken patetisk eller flaut å fri som dame. Det er vanligere nå at damer frir enn før. Omstendighetene rundt frieriet er vel det som heller kanskje oppleves som litt merkelig. Virkelig som om TS var veldig usikker på hva mannen ville svare og at det var derfor hun løste det på denne måten. 

Jo patetisk og gir egentlig litt desperasjonsvibber.

Anonymkode: fbefa...26c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har dere snakket om ekteskap, og vært enig i at det er noe dere ønsker i løpet av kort tid?

Det å fri helt ut av det blå er veldig ufint. Man setter personen man elsker i en pressituasjon. Der man må si ja selv om man ikke er helt med på tanken, eller si nei og knuse følelsen til kjæresten sin, og mulig forholdet. 

Er også enig med øvrige. Da jeg var klar for å inngå ekteskap med mannen min, var vi også på et sted der vi kunne være åpne og direkte om absolutt alt av følelser. 

Anonymkode: 7f0ba...b3a

Ufint å fri ut av det blå? Hvordan ellers skal man fri?

«Hei kjære! Jeg har lyst å fri til deg, men er det noe du er komfortabel med, og når hadde det evt passet deg?» 

 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan jo være at han syns det er litt flaut å være fridd til som mann? Vet ikke jeg altså, jeg syns det er koselig og søtt! Men i dagens samfunn er det kanskje mer forventet at mannen frir? Kanskje han syns det er litt pinlig? 

Anonymkode: 666a9...483

Ja, i motsetning til i gamle dager tenker du, da det alltid var kvinner som fridde...? 

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Takk for alle svar. Ser at det er mest negative svar og folk som mener at jeg er teit og patetisk.  Da får jeg bare konstatere at jeg dummet meg helt ut, og glemmer hele greia.  Ringen får han gjøre hva han vil med, og jeg kommer ikke til å si til mine foreldre eller venner at vi er forlovet, for det er vi tydeligvis ikke. 

Anonymkode: 62043...42c

Ikke la de sure paddene her ødelegge for deg. Du må snakke med ham! Si rett ut at hvis det skal være hemmelig kan dere heller ta av dere ringene og bare fortsette som før. Så ser su hva han sier. Jeg håper han bare ble litt tatt på senga og at dere er forlovet ❤️ Lykke til! 

Anonymkode: 3c36a...fef

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt utrolig skuffet hvis mannen min hadde oppført seg slik på en dag som skal være så fin! Husker når jeg ringte mamma og bestevenninnen min etterpå. Så stolt og så lykkelig. 

Sender deg en klem men anbefaler deg å høre med ham om det er en god grunn til at han vil at det skal være hemmelig 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten forlovet eller ikke! Hemmelig forlovelse er faktisk INGENTING. 

Anonymkode: 43022...785

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tenkt at han hadde noe å skjule, at det var et mulig rødt flagg. Har du snakket med han om hvorfor? 
 

 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ufint å fri ut av det blå? Hvordan ellers skal man fri?

«Hei kjære! Jeg har lyst å fri til deg, men er det noe du er komfortabel med, og når hadde det evt passet deg?» 

Anonymkode: 3c36a...fef

I et velfungerende forhold snakker man jo om ekteskap er noe man ønsker på sikt, noe som er viktig for en, når man kan se det for seg. Så føler man jo godt hvor den andre er i forhold til dette, og et eventuelt frieri. Ikke en samtale og ett spørsmål slik du her insinuerer, men flere over tid. 

Det er ikke slik at den ene frir, og at den andre "ut av det blå" innser at 1) ekteskap er noe jeg ønsker 2) jeg er klar her og nå

Anonymkode: 7f0ba...b3a

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

I et velfungerende forhold snakker man jo om ekteskap er noe man ønsker på sikt, noe som er viktig for en, når man kan se det for seg. Så føler man jo godt hvor den andre er i forhold til dette, og et eventuelt frieri. Ikke en samtale og ett spørsmål slik du her insinuerer, men flere over tid. 

Det er ikke slik at den ene frir, og at den andre "ut av det blå" innser at 1) ekteskap er noe jeg ønsker 2) jeg er klar her og nå

Anonymkode: 7f0ba...b3a

Vi har snakket om ekteskap før, og han har aldri stilt seg negativt til det. Ga meg subtile hint om at jeg ville ha sett fin ut i den og den kjolen, at en sånn giftering er fin og så videre. Så jeg regnet med at han ikke var imot det. Men tydeligvis tok jeg feil. 

Anonymkode: 62043...42c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du må jo spørre han og høre hva han mener. Han ble jo tydelig glad sier du, så det kan da ikke være såå ille :) Du har ikke dritte deg ut, du tok en sjanse selv om det var skummelt. Tøff kalles det! 

Anonymkode: 4a41a...4f6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS virker mer opptatt av å leke passiv-aggressiv offer enn å faktisk prate med samboeren og finne ut av dette.

Anonymkode: a5682...4f0

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Absolutt ikke og jeg er dame selv. Men det er faktisk noen få tradisjoner man kan bevare.

Anonymkode: 9cadf...6e7

For det er det du som bestemmer eller? 

Til TS: jeg tenker umiddelbart som noen andre har nevnt at han kanskje syns det er litt flaut å bli fridd til. Det betyr ikke at han ikke ønsker å gifte seg med deg, men kanskje ikke helt vet hvordan han skal forholde seg til det enda. 

Jeg ville tatt en prat med han, bare si det sånn at du kjenner litt på at det kanskje ble dumt, ikke fordi du ikke elsker han, men fordi omstendighetene ble som de ble. 

Kommunikasjon er bok nøkkelen.

Anonymkode: f1a05...4d1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...