Gå til innhold

Fridde til samboer i går, men han vil holde forlovelsen hemmelig...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Men hvordan blir det en diskusjon at man er forlovet? Det er jo bare en hyggelig kunngjøring. Med mindre familien ikke liker partneren din.

Anonymkode: e31f2...b25

Oppmerksomhet var nok mer det rette ordet. Gratulasjoner, spørsmål, forventninger osv

Ja, det er bare hyggelig, men ikke alle liker oppmerksomheten. Og ikke den umiddelbare oppmerksomheten.

Et eksempel, dog litt forskjellig, er fødselsdager/jubileer. Noen forteller gladelig at de fyller 40år og feirer, mens andre håper det går ubemerket forbi.
 

Vet ikke hva som er gjeldene for karen her, men kan være han er litt overveldet og blot skal fordøye det litt. 

Anonymkode: bdede...f67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Oppmerksomhet var nok mer det rette ordet. Gratulasjoner, spørsmål, forventninger osv

Ja, det er bare hyggelig, men ikke alle liker oppmerksomheten. Og ikke den umiddelbare oppmerksomheten.

Et eksempel, dog litt forskjellig, er fødselsdager/jubileer. Noen forteller gladelig at de fyller 40år og feirer, mens andre håper det går ubemerket forbi.
 

Vet ikke hva som er gjeldene for karen her, men kan være han er litt overveldet og blot skal fordøye det litt. 

Anonymkode: bdede...f67

Nå er det ikke mulig å skjule fra foreldrene at man fyller 40 år da :D. Tingen er at da vi ble sammen og da vi skulle bli samboere, så fortalte han om det til alle, skikkelig entusiastisk og hyper.  Derfor stusser jeg på hva som er annerledes denne gangen.  

Anonymkode: 62043...42c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå er det ikke mulig å skjule fra foreldrene at man fyller 40 år da :D. Tingen er at da vi ble sammen og da vi skulle bli samboere, så fortalte han om det til alle, skikkelig entusiastisk og hyper.  Derfor stusser jeg på hva som er annerledes denne gangen.  

Anonymkode: 62043...42c

Det var derfor jeg skrev det var et litt annet scenario. Man kan skjule det for kolleger og glemske venner.

Det er du som kjenner han, og har du en dårlig magefølelse, så ja, kanskje....
Men personlig ville jeg gjort det samme og lagt litt planer med partneren før breaking the news.

Anonymkode: bdede...f67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg synes selve begrepet forlovelse er kleint. Jeg ville selv ventet med å si noe før bryllup var planlagt. I mitt hode er det noe 50-tallsaktig med å si "Vi er forlovet"!! (særlig som 40-åring..). Å si "Vi skal gifte oss", er noe helt annet. Da er spørsmålet "Når da?" "I august" osv..

 

Anonymkode: 4f5ec...9e9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje han hadde lyst til å fri selv, men du kom han i forkjøpet? 

Eller kanskje han syntes at måten å bli fridd til er pinlig, og lurer på hvordan han skal svare når folk helt sikkert kommer til å spørre hvordan frieriet skjedde. Det er jo litt spesielt at man i en alder av 40, og etter et langvarig forhold, å gjemme seg på soverommet mens selve frieriet gjøres skriftlig. Hadde det vært meg hadde jeg selvsagt syntes at det var kjekt å bli fridd til, men hadde stusset veldig på måten det ble gjort på. 

Anonymkode: 8e7d2...7c6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg synes selve begrepet forlovelse er kleint. Jeg ville selv ventet med å si noe før bryllup var planlagt. I mitt hode er det noe 50-tallsaktig med å si "Vi er forlovet"!! (særlig som 40-åring..). Å si "Vi skal gifte oss", er noe helt annet. Da er spørsmålet "Når da?" "I august" osv..

 

Anonymkode: 4f5ec...9e9

Men en forlovelse er jo nettopp en avtale om å inngå ekteskap. Å si "Vi er forlovet" og "vi skal gifte oss" er jo det samme. 

Anonymkode: e31f2...b25

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes mange er stygge mot deg her, ts. Du har fått mange unødvendige og patetiske svar. Du fridde på din måte, og folk må faen meg holde seg for gode til å kritisere det når du bare mente det godt. Håper det har ordnet seg på et eller annet vis, ser at denne tråden er noen uker gammel nå. 

Anonymkode: d451e...34c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La nå mannen velge det sjøl. Om han vil være offentlig om det eller holde det hemmelig e opptil han.

Anonymkode: 4496b...edf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/14/2021 at 3:44 AM, AnonymBruker said:

Men en forlovelse er jo nettopp en avtale om å inngå ekteskap. Å si "Vi er forlovet" og "vi skal gifte oss" er jo det samme. 

Anonymkode: e31f2...b25

Åh, skulle ønske det faktisk var sånn! Jeg kjenner flere par der de har annonsert forlovelse, men flere år senere venter vi fortsatt på selve bryllupet...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men..Dere er forlovet og så vet du ikke hvorfor han er så rar nå?

Jeg hadde jo egentlig tenkt at når man forlover seg så kjenner man hverandre så pass godt at man forstår hverandre så pass? 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo spørre hva som er grunnen til at han vil holde det hemmelig.

Kanskje hadde han tenkt å fri selv, kanskje følte han seg presset til å si ja, kanskje har han ikke lyst til å dele det med foreldrene av helt andre grunner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hummel34
AnonymBruker skrev (På 25.12.2020 den 17.50):

Takk for alle svar. Ser at det er mest negative svar og folk som mener at jeg er teit og patetisk.  Da får jeg bare konstatere at jeg dummet meg helt ut, og glemmer hele greia.  Ringen får han gjøre hva han vil med, og jeg kommer ikke til å si til mine foreldre eller venner at vi er forlovet, for det er vi tydeligvis ikke. 

Anonymkode: 62043...42c

Syns du skal snakke med han jeg ❤️Ta en god samtale om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Hvordan gikk dette for deg TS? Hvis du fortsatt er her 😁

Anonymkode: 21f32...e52

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men... Hvorfor valgte du å gjøre det på den måten, med et "julebrev" og omtrent rebusløp. Hvis jeg var han ville jeg blitt skuffet over å stå der alene uten å kunne se deg inn i øynene og holde rundt deg. Får litt sånn vibber til barneskolen hvor man fikk en lapp kastet over skulderen hvor det står "skal vi bli kjærster?". Det er jo ikke akkurat så intimt og nært. Og kanskje hadde han selv planlagt å fri til deg på en helt annen måte. Da er det lov å bli litt satt ut av å bli kommet i forkjøpet via et brev og du gjemmer deg inne på soverommet. Og du skrev at det ikke hadde noe å si om han sa ja eller nei, tydeligvis gjorde det det når du lager såpass mye styr for at han sa ja. 

Anonymkode: 8d0ab...853

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 25.12.2020 den 23.58):

Har spurt ham nå, og han sier at han ikke helt vet hvorfor,  men at han ikke er klar til å dele det med familien enda. Og ingen tidsperspektiv på hvor lenge han ønsker at vi holder kjeft om det. 

Anonymkode: 62043...42c

Kan det tenkes at han føler manndommen er ødelagt? For noen (tror nok de fleste), så er jo det å fri "mannens oppgave". 

Anonymkode: 2c5a7...fa5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teardrop skrev (På 12.1.2021 den 5.30):

Han er sikkert flau for at det var DU som fridde å ikke HAN.

Ja dette. Uten tvil. 

Anonymkode: 35611...745

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer aldri til å fri til typen, jeg er så gammeldags at jeg ser på det som mannens oppgave. Men jeg syns damer som frir er rå tøffe! Håper alt ordnet seg for deg, ts ❤️ 

Anonymkode: 5ac2a...976

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo pinlig at du fridde til ham. Skjønner godt han er flau. Kanskje dere kan prate om det og bli enige om og endre historien til at det var han som fridde. Da tror jeg han mer enn gjerne er med på og fortelle dette videre til venner og familie. Med manndommen i behold. 

Anonymkode: 35611...745

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...