Gå til innhold

.

blåveispiken

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hvis dette er en voldtekt, da lurer jeg på hvor mange menn som egentlig har blitt voldtatt hvor kvinnen har løyet om at hun går på prevensjon. 

Anonymkode: 14e74...7d9

Nettopp.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

https://snl.no/voldtekt

Slik, ts ble ikke utsatt for voldtekt, men derimot en ræva person. 

Så da kan den diskusjonen legges død.

Anonymkode: 33bf3...711

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

https://snl.no/voldtekt

Slik, ts ble ikke utsatt for voldtekt, men derimot en ræva person. 

Så da kan den diskusjonen legges død.

Anonymkode: 33bf3...711

Lovverket sier det samme. Så enig med deg i at den diskusjonen kan legges død.

• Liker 2
Skrevet

Ts, jeg skjønner det er vondt å lese alle kommentarene her. Jeg undrer meg veldig over hvordan enkelte tillater seg å uttale seg til noen i din situasjon. Prøv å vær som gåsa å la det prelle av, du kjenner din historie og var den eneste her som var i situasjonen og kjenner ettervirkningene. Klemmer til deg 🙏🏻

Anonymkode: 4e163...f98

Gjest someone_here
Skrevet
blåveispiken skrev (På 9.1.2021 den 21.04):

Hei, 

TS her. 

Først og fremst vil jeg takke dere som har kommet med tips, støtte og råd. Ble litt overrasket etter å se alle svarene som har kommet idag, siden det ble stille etter en dag eller to etter jeg valgte å dele her. Siden jeg la ut har jeg fortalt min mor hva jeg opplevde, noe som var en skikkelig lettelse siden det har tørt veldig på meg å ikke kunne klare å dele det jeg har slitt så mye med. 

Mange kommentarer her syns jeg likevel er utrolig unødvendig og respektløse. Ingen her vet noe om hva jeg har opplevd i mine år før dette, og føler heller ikke jeg skal måtte dele det. Må si jeg er utrolig skuffet over hva enkelte har å si. Denne hendelsen hadde jeg ingen kontroll over. Jeg ba han bruke kondom. Han løy. Han hadde ubeskyttet sex med meg uten mitt samtykke. Det at man skal dobbeltskjekke at en man har inntrykk av er en fin person, faktisk har på kondom, er ikke noe man lærer på skolen. Det burde ikke være nødvendig. I den situasjonen vet jeg ikke hva mer jeg kunne gjort. Det var kondom eller ingenting, og han som utsatte meg for dette løy. Man kan ikke lese tanker. Isteden for å legge enda mer skam på overgrepsofre, kan enkelte gjerne bruke mer energi på de kvinnene og mennene som er overgripere og voldtektsmenn. Jeg skulle ønske kvinner kunne gjort noe så naturlig som å ha sex med samtykke, uten at faren for overgrep og voldtekt var der. Det satte spor i meg, og har vært utrolig vanskelig. Jeg sliter enda med traumer og ingen fremmed over nettet skal da fortelle meg at det er noe jeg burde tålt, eller er en bagatell. Dette var sex uten samtykke. Per definisjon, voldtekt.

Jeg ber at dere som er kritisk til dette,  slutter å svare her. Man kan ikke slette poster her inne så vidt jeg har forstått og jeg vil enda kunne komme hit for råd fra de som vil meg vel. Dere vet ikke hva folk ellers går gjennom, så vær så snill, vis omtanke og respekt. Ikke bagatelliser det jeg har gått gjennom. Du vet ikke hva jeg har opplevd som barn eller hvilke seksuelle traumer jeg har fra før. Vær konstruktiv og ikke spark en som ikke allerede ligger nede. Jeg ber om råd fra andre kvinner, ikke kritikk. Respekter det. 

Anbefal ham å saksøke deg for ærekrenkelse, hvis du har anmeldt ham.

Skrevet
someone_here skrev (Akkurat nå):

Anbefal ham å saksøke deg for ærekrenkelse, hvis du har anmeldt ham.

Det er jo ingenting å anmelde.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ts, jeg skjønner det er vondt å lese alle kommentarene her. Jeg undrer meg veldig over hvordan enkelte tillater seg å uttale seg til noen i din situasjon. Prøv å vær som gåsa å la det prelle av, du kjenner din historie og var den eneste her som var i situasjonen og kjenner ettervirkningene. Klemmer til deg 🙏🏻

Anonymkode: 4e163...f98

Det er fult lov å ha vonde opplevelser og vi reagerer ulikt på det. Samtidig må vi ikke sykleliggjøre alt og kalle alt for voldtekt, overgrep, angst, traumer osv. Da nærmer vi oss et meget sykt samfunn, og vi er på god vei dit.

Å støtte betyr ikke å rope ut voldtektsmann eller traumer, ingenting av dette havner under det. Men erkjenne at det er en vond og ubehagelig situasjon. 

Anonymkode: 14e74...7d9

• Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerangrep, brukerdebatt, latterliggjøring, nedsettende innhold, avsporinger og samtlige svar til dette. 

Det er også ryddet for følgende regel: 

Sitat

* Det er ikke lov å diskutere med seg selv, eller utgi seg for å være flere personer i en tråd, ved å benytte flere kontoer eller AnonymBruker-funksjonen.

Tråden stenges da TS har valgt å endre sitt HI. 

- Matas, mod. 

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...