AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #21 Skrevet 9. januar 2021 The Kitten skrev (13 minutter siden): Hun har ikke blitt voldtatt. Jo for hun trakk tilbake samtykke da han ikke hadde kondom. Anonymkode: 000c4...9c0 6
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #22 Skrevet 9. januar 2021 Er ikke det litt voldsomt å ende opp i psykiatrien med angst pga sex uten kondom? Jeg sier IKKE at dette er din feil, men noe skurrer her. Du velger å ha frivillig sex med en du ikke kjenner og akkurat har truffet, samme kveld - samtidig som du absolutt ikke vil ha sex uten kondom. Burde ikke du ha veska di full av kondomer og ta ansvar for seg selv her? Dersom det betydde så mye for deg, tatt på han kondom selv? Anonymkode: 5b1e5...f33 8
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #23 Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg er enig i dette. Det er ikke normalt å være så opptatt av å bruke kondom og så skylde på at alt gikk så fort at man ikke sjekke det. Det blir veldig ansvarsfraskrivende. Ja, han løy til deg. Ja, han er drittsekk. Ja, det er på en måte et overgrep på dine grenser og kropp, men ikke voldtekt. Jenter må bli flinkere til å ta ansvar for egen kropp. Det er lurt å vente med sex til man kjenner en person bedre. Anonymkode: 5f6d0...8c5 En kvinne kan ikke ta mer ansvar en å insistere på at mannen bruker kondom. Dette er rent forsvar av voldtekt. Å mene at kvinner ikke har rett til å bestemme om hun vil ha samleie med eller uten kondom er forkastelig. Å mene at kvinner ikke har rett til å beskytte seg mot svangerskap er kvinnehat. Det samme er det å si til en kvinne at det er hennes ansvar at mannen løy henne opp i ansiktet og voldtok henne. Sist, men ikke minst, kvinner fortjener ikke å bli voldtatt hvis de ønsker å ha sex. Svært mange kvinner har blitt og blir voldtatt av sine kjærester, samboere og ektemenn på denne måten. Jeg føler meg trygg på at ditt svar til dem er at de skulle ha valgt ektemenn og barnefedre som ikke voldtar, at voldtekt er alltid kvinnens feil. Vi lever i en voldtektskultur hvor menns seksuelle og reproduktive vold anses som kvinners feil. Fy for skam. Anonymkode: cb8c2...d0f 3
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #24 Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Fy f*en! Det er ikke voldtektsofferets feil at hun ble voldtatt. Det er i ALLER høyeste grad voldtekt å forsøke å påtvinge en kvinne graviditet. Det er i aller høyeste grad voldtekt å ignorere en kvinnes ettertrykkelige beskjed om at mannen skal bruke kondom og lyve om det. Dette er voldtekt etter loven i de fleste land og jeg vil bli svært overrasket dersom det ikke er det i Norge. Til TS: Du har all mulig grunn til å være opprørt og det er selvsagt ikke din feil at en mann omgår samtykke til samleie kun med kondom. Dette er selvsagt voldtekt og at kvinner her forteller deg at det er en fillesak når menn forsøker å gjøre/risikerer kvinner gravide etter at kvinner har gjort det hun kan for å beskytte seg mot dette viser at vi lever i en voldtektskultur. Det et korrekt at du selvsagt ikke kommer noen vei med dette i rettssystemet, de forfølger ikke andre voldtekter heller. Dersom du kan få bekreftet at handlingen ikke er kriminell i Norge så kan du fortelle venner/offentligheten og navngi mannen. Du skal nok komme deg etter dette, men dette er ingen liten sak. Anonymkode: cb8c2...d0f Dette var ikke voldtekt, ikke misbruk ordet voldtekt! Det er et hån mot folk som har opplevd ekte traumatiske hendelser. Overgrep og voldtekt er to forskjellige ting. Anonymkode: e1d61...a3a 11
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #25 Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Sex uten samtykke ER voldtekt. Anonymkode: ad1a8...4f7 de hadde sex, med samtykke Anonymkode: e1d61...a3a 5
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #26 Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Er ikke det litt voldsomt å ende opp i psykiatrien med angst pga sex uten kondom? Jeg sier IKKE at dette er din feil, men noe skurrer her. Du velger å ha frivillig sex med en du ikke kjenner og akkurat har truffet, samme kveld - samtidig som du absolutt ikke vil ha sex uten kondom. Burde ikke du ha veska di full av kondomer og ta ansvar for seg selv her? Dersom det betydde så mye for deg, tatt på han kondom selv? Anonymkode: 5b1e5...f33 Dersom én du stoler på, kanskje er forelsket i, og er intim med skal klappe deg på kinnet og gir deg et knyttneveslag så tennene spruter så får du selv ta ansvaret fordi det betød åpenbart ikke nok for deg til å dukke? Svangerskap, fødsel og barn er svært alvorlige ting og konsekvensene varer livet ut. Å si at det er en liten filleting at menn forsøker å påtvinge kvinner svangerskap etter at de ettertrykkelig har sagt at dette samtykker de ikke til er voldtektskultur. Anonymkode: cb8c2...d0f 4
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #27 Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): de hadde sex, med samtykke Anonymkode: e1d61...a3a Frem til han tok av kondomet. Hvis du er sammen med en som heter Lars, han tar på deg et øyebindel og hvisker deg i øret at du vil like dette, og så begynner å ha sex med deg uten at du får sett noe, så tar han det plutselig av deg, mens han står foran deg og kameraten hans er den som er inni deg, så er ikke det frivillig sex vet du. Det er voldtekt. Det er traumatiserende. Hun hadde ikke samtykket til sex uten kondom. Det var traumatiserende for henne. Anonymkode: e2efe...77d 4
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #28 Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dette var ikke voldtekt, ikke misbruk ordet voldtekt! Det er et hån mot folk som har opplevd ekte traumatiske hendelser. Overgrep og voldtekt er to forskjellige ting. Anonymkode: e1d61...a3a Definisjonen på voldtekt er samleie/penetrasjon uten samtykke. Når en kvinne gir samtykke til samleie KUN med kondom og mannen gjennomfører samleie uten så er dette per definisjon voldtekt. Det finnes mange typer voldtekt, minst halvparten er uten fysisk vold og gjøres ved tvang, manipulasjon, løgn og trusler. Hvordan kvinner opplever voldtekten er individuelt, men enhver kvinne opplever denne krenkelsen av hennes kropp og hennes vilje som fornedrende. Det er 1000 ganger mer alvorlig å voldta en kvinne ved å forsøke å påtvinge en kvinne svangerskap (med livstruende fødsel og livslangt ansvar for barn) mot hennes vilje, enn det er å f.eks. voldta en kvinne ved å penetrere henne i noen sekunder med en finger mens hun sover. Det er ikke kvinnens opplevelse av hendelsen som avgjør alvorlighetsgraden, kvinner reagerer helt ulikt på forskjellige former for menns seksuelle vold og overgrep. Når menn med kalkulert overlegg forsøker å påtvinge en kvinne svangerskap, eller med ondskapsfull hensynsløshet gjerne utsetter henne for denne risikoen fordi det er så deilig å voldta uten kondom, så er dette vesentlig verre enn diverse "var full, "gikk for langt", nå angrer jeg" situasjoner. Anonymkode: cb8c2...d0f 3
Silva Pluvialis Skrevet 9. januar 2021 #29 Skrevet 9. januar 2021 Én ting: Om mannen ikke ønsket å ha sex med kondom så kunne han fint ha takket nei til å ha sex. Hun sa enten kondom eller ingenting. Han fortsatte uten kondom selv om hun sa nei. Det er et overgrep for da samtykket hun ikke til sex på de premissene som lå til grunn. Helt greit at han ikke ville ha sex med kondom, men da kunne han sagt nei til sex og trukket seg unna. 4
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #30 Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Les det jeg skriver en gang til - det står det at det er ikke hennes feil. Nei, jeg skammer meg ikke når jeg stiller spørsmål rundt denne situasjonen. Det framstår som om denne personen har problem og absolutt ikke burde ha sex med tilfeldige personer. Anonymkode: 5b1e5...f33 Jeg har kun ett spørsmål: Hvorfor har ikke en kvinne eller jente rett til å beskytte seg mot svangerskap og kjønnssykdommer? Anonymkode: cb8c2...d0f 3
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #31 Skrevet 9. januar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (På 9.1.2021 den 19.57): Så hvorfor har ikke kvinner og jenter rett til å beskytte seg mot svangerskap og kjønnssykdommer? Hva er forskjellen på voldtekt, det vil si samleie uten samtykke, når en kvinne sover og samleie uten samtykke uten kondom? Anonymkode: cb8c2...d0f Endret 11. januar 2021 av Matas Innlegget er ryddet for sitering av slettet innhold. - Matas, mod. 3
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #32 Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): TS ble verken gravid eller fikk sykdommer etter denne hendelsen. Hun samtykket også til å knulle han. Anonymkode: f0a9f...2df Så dersom jeg får et par menn til å mishandle deg og du ikke får noen varige fysiske mén så er det ingen skade skjedd? Anonymkode: cb8c2...d0f 3
The Kitten Skrevet 9. januar 2021 #33 Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Å omgå samtykke til samleie et voldtekt. At du mener det er helt fint at menn voldtar kvinner ved å omgå at samtykke er gitt til samleie kun med kondom og intet annet er voldtektsmentalitet. Du må gjerne argumentere for at kvinners kroppslige autonomi angående samleie, prevensjon, svangerskap og beskyttelse mot kjønnssykdommer er noe de ikke har rett til, at kvinner er gjenstander som menn kan voldta og påtvinge svangerskap og kjønnssykdommer ETTER at kvinnen har gjort det hun kan for å beskytte seg. Deg om det og ditt forsvar for voldtekt av kvinner. Anonymkode: cb8c2...d0f 1
Nerine_ Skrevet 9. januar 2021 #34 Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så dersom jeg får et par menn til å mishandle deg og du ikke får noen varige fysiske mén så er det ingen skade skjedd? Anonymkode: cb8c2...d0f Syns du helt ærlig at det var en god sammenligning? 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #35 Skrevet 9. januar 2021 The Kitten skrev (8 minutter siden): Det er drittsekkoppførsel, men ikke voldtekt. TS sin reaksjon kan heller betegnes som et hån mot kvinner som faktisk har blitt voldtatt. Så argumenter for hvorfor samleie uten samtykke ikke er voldtekt. Samtykke var ettertrykkelig gitt til KUN med kondom og ettertrykkelig nektet uten. Mannen stod fritt til å si nei til sex med kondom, han valgte i stedet samleie uten samtykke. Så hvorfor er samleie uten samtykke greit? Hvorfor er det ikke voldtekt (som det per definisjon etter loven er)? Og HVORFOR har ikke en kvinne rett til å beskytte seg mot svangerskap og kjønnssykdommer ved samtykke til samleie? Anonymkode: cb8c2...d0f 3
The Kitten Skrevet 9. januar 2021 #36 Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Så argumenter for hvorfor samleie uten samtykke ikke er voldtekt. Samtykke var ettertrykkelig gitt til KUN med kondom og ettertrykkelig nektet uten. Mannen stod fritt til å si nei til sex med kondom, han valgte i stedet samleie uten samtykke. Så hvorfor er samleie uten samtykke greit? Hvorfor er det ikke voldtekt (som det per definisjon etter loven er)? Og HVORFOR har ikke en kvinne rett til å beskytte seg mot svangerskap og kjønnssykdommer ved samtykke til samleie? Anonymkode: cb8c2...d0f Ifølge loven har ikke TS blitt voldtatt. 2
Silva Pluvialis Skrevet 9. januar 2021 #37 Skrevet 9. januar 2021 someone_here skrev (3 minutter siden): Dersom kvinner ikke ønsker barn, så kan de avstå fra sex. Dersom mannen ikke ønsker sex med kondom kan han avstå fra sex. Verre er det vel ikke, eller? 4
Gjest someone_here Skrevet 9. januar 2021 #38 Skrevet 9. januar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Fy f*en! Det er ikke voldtektsofferets feil at hun ble voldtatt. Det er i ALLER høyeste grad voldtekt å forsøke å påtvinge en kvinne graviditet. Det er i aller høyeste grad voldtekt å ignorere en kvinnes ettertrykkelige beskjed om at mannen skal bruke kondom og lyve om det. Dette er voldtekt etter loven i de fleste land og jeg vil bli svært overrasket dersom det ikke er det i Norge. Er det, ifølge din egen logikk, voldtekt hvis en kvinne lurer mannen i uønsket farskap? Hadde jeg vært mannen som i dette tilfellet blitt anklaget for voldtekt, hadde saksøkt henne for flere millioner oppreisning for ærekrenkelse. Endret 9. januar 2021 av someone_here
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #39 Skrevet 9. januar 2021 Nerine_ skrev (10 minutter siden): Syns du helt ærlig at det var en god sammenligning? Ja, i aller høyeste grad. Vedkommende mener at voldtekt er greit dersom det ikke førte til noen varige konsekvenser som svangerskap og kjønnssykdommer. Det vil si at handlingen er grei dersom verste tenkelig utfall ikke inntreffer og at selve krenkelsen, selve voldtekten, er ikke noe problem. Da er det heller ikke noe problem at vedkommende hypotetiske blir fysisk mishandlet uten samtykke, det er ingen varige mén (som svangerskap/kjønnssykdommer), intet verst tenkelig utfall med uførhet/død (som svangerskap/fødsel også kan medføre). Det vil si at handlingen er helt grei eller idet minste en liten bagatell. Samme logikk. Anonymkode: cb8c2...d0f 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #40 Skrevet 9. januar 2021 5 minutter siden, someone_here said: Er det, ifølge din egen logikk, voldtekt hvis en kvinne lurer mannen i uønsket farskap? Hadde jeg vært mannen som i dette tilfellet blitt anklaget for voldtekt, hadde saksøkt henne for flere millioner oppreisning for ærekrenkelse. Det som mangler i din logikk her er faren for seksuelt overførbare sykdommer. Evt at mannen ikke samtykker til samleie uten hormonell prevensjon Anonymkode: 4e163...f98
Fremhevede innlegg