blåveispiken Skrevet 25. desember 2020 #1 Skrevet 25. desember 2020 (endret) Takk til dere som har vist støtte og gitt gode råd, det har jeg satt stor pris på. Jeg sliter sterkt med traumer etter denne opplevelsen, og syns det er kjipt at folk skal bagatellisere det jeg har opplevd uten å vite hele handlingen, i hvilken setting eller hva jeg har opplevd tidligere i min barndom som har gjort dette overgrepet ekstra sårt og vanskelig for meg, ting som jeg bevisst har valgt å ikke gå inn på. Vennligst la denne posten dø ut. Og til enkelte av dere, gi faen med victim blaming og spesielt å si at jeg håner voldtektsofre ved å dele min opplevelse. Jeg er et selv, og det var jeg før dette overgrepet også, så virkelig. Gi faen. Tenk over det du skriver til fremmede på nettet du ikke vet noe om. Vis omtanke. Stealthing er voldtekt. Vær grei med hverandre. Og med det sier jeg takk for meg og skrur av varslene på denne posten. Endret 11. januar 2021 av blåveispiken Ble til et shitshow. Vennligst slett denne posten. 1
petterm Skrevet 25. desember 2020 #2 Skrevet 25. desember 2020 Kjære deg! For en drittsekk han er! Jeg synes utrolig synd på deg. Veldig trist at du opplever noe sånt, spesielt når du er så ung. Jeg skjønner at det er vanskelig å snakke med foreldrene dine om dette, men jeg tror det hadde gjort det lettere for deg. Kanskje du hadde klart å fortelle moren din at du har hatt en traumatisk sex opplevelse? Har du tillit til helsesøster? Kanskje hun kan være en støtte? Har du klart å prate med venninen din om det? Kanskje hun kan være en støtte? Kanskje Dixi ressurssenter mot voldtekt og seksuelle overgrep kan hjelpe deg? https://stottkampenmotvoldtekt.no Andre sider som kanskje kan hjelpe: https://hfsm.no https://smiso.no Ønsker deg alt godt! 5
TinaChristina Skrevet 25. desember 2020 #3 Skrevet 25. desember 2020 For en drittsekk!! Men sånn for å være helt ærlig, jeg tror jo dine psykiske problemer bunner ut i noe mer. Men at de kanskje ble utløst og forverret av dette. Håper du får det bedre etterhvert. 28
Silva Pluvialis Skrevet 25. desember 2020 #4 Skrevet 25. desember 2020 Hei. Så leit at du har hatt en vanskelig seksuell opplevelse. Jeg håper du får det bedre snart. ❤️ Kan jeg spørre om du hadde frivillig sex eller ikke? Jeg fikk ikke helt tak på det. Ønsker deg likevel alt godt, og håper du får hjelp til å bearbeide hendelsen. 1
blåveispiken Skrevet 25. desember 2020 Forfatter #5 Skrevet 25. desember 2020 Uatskillelig skrev (1 minutt siden): Hei. Så leit at du har hatt en vanskelig seksuell opplevelse. Jeg håper du får det bedre snart. ❤️ Kan jeg spørre om du hadde frivillig sex eller ikke? Jeg fikk ikke helt tak på det. Ønsker deg likevel alt godt, og håper du får hjelp til å bearbeide hendelsen. Hei, takk for det. ❤️ Jeg er på bedrings vei håper jeg Jeg samtykket til beskyttet sex, men han løy og hadde sex med meg uten kondom, selv om jeg sa igjen og igjen at han måtte bruke kondom. Han brøt tilliten min fullstendig og hadde ubeskyttet sex med meg uten samtykke.
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #6 Skrevet 25. desember 2020 Huff dette var trist lesing. Vil råde deg til ikke å ha sex med menn før du finner en du kan bli kjent med og er trygg på først. Anonymkode: 541c1...01f 2
blåveispiken Skrevet 25. desember 2020 Forfatter #7 Skrevet 25. desember 2020 CaramelDevil skrev (19 minutter siden): For en drittsekk!! Men sånn for å være helt ærlig, jeg tror jo dine psykiske problemer bunner ut i noe mer. Men at de kanskje ble utløst og forverret av dette. Håper du får det bedre etterhvert. Det er godt mulig. Ting hoper seg jo opp etter hvert, men har aldri hatt så mye angst før denne hendelsen 1
Silva Pluvialis Skrevet 25. desember 2020 #8 Skrevet 25. desember 2020 blåveispiken skrev (5 minutter siden): Hei, takk for det. ❤️ Jeg er på bedrings vei håper jeg Jeg samtykket til beskyttet sex, men han løy og hadde sex med meg uten kondom, selv om jeg sa igjen og igjen at han måtte bruke kondom. Han brøt tilliten min fullstendig og hadde ubeskyttet sex med meg uten samtykke. Forstår godt at det er et tillitsbrudd. Du ba han bruke kondom, og han gjorde det ikke. Han respekterte ikke deg eller grensene dine. Det er ikke ok. Forstår godt at du blir oppskaket av det.
blåveispiken Skrevet 25. desember 2020 Forfatter #9 Skrevet 25. desember 2020 petterm skrev (12 timer siden): Kjære deg! For en drittsekk han er! Jeg synes utrolig synd på deg. Veldig trist at du opplever noe sånt, spesielt når du er så ung. Jeg skjønner at det er vanskelig å snakke med foreldrene dine om dette, men jeg tror det hadde gjort det lettere for deg. Kanskje du hadde klart å fortelle moren din at du har hatt en traumatisk sex opplevelse? Har du tillit til helsesøster? Kanskje hun kan være en støtte? Har du klart å prate med venninen din om det? Kanskje hun kan være en støtte? Kanskje Dixi ressurssenter mot voldtekt og seksuelle overgrep kan hjelpe deg? https://stottkampenmotvoldtekt.no Andre sider som kanskje kan hjelpe: https://hfsm.no https://smiso.no Ønsker deg alt godt! Tusen takk. Jeg håper på å kunne fortelle foreldrene mine om det snart men tror jeg skal prøve etter nyttår. Begge foreldrene mine har alltid vært veldig konservativ på dette med sex og har skjelt meg ut over det før, så det gjør det ekstra vanskelig siden jeg har opplevd at de gjør alvorlige ting til en preken i stedet for å bare støtte meg når det er det jeg trenger sårt. Ja, helsesøster henviste meg til DPS, går der nå og venter på tilgang til en fast psykolog! ❤️ Venninnene mine vet, og støtter meg så godt de kan. Veldig glad for det. Takk for linker og det. Vurderer sterkt å ta kontakt med Dixi eller smiso 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #10 Skrevet 25. desember 2020 Ikke noe vits å anmelde dette. Dette blir han aldri dømt for uansett, så bedre å fokusere på å bli frisk fra angsten din i stedet. Anonymkode: 4b46b...373 5
The Kitten Skrevet 9. januar 2021 #11 Skrevet 9. januar 2021 Ja, fyren var en drittsekk, men helt ærlig håper jeg TS har klart å ta seg sammen nå. 17
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #12 Skrevet 9. januar 2021 The Kitten skrev (2 minutter siden): Ja, fyren var en drittsekk, men helt ærlig håper jeg TS har klart å ta seg sammen nå. 👏🏻 Anonymkode: 426e0...793 3
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #13 Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 25.12.2020 den 21.17): Huff dette var trist lesing. Vil råde deg til ikke å ha sex med menn før du finner en du kan bli kjent med og er trygg på først. Anonymkode: 541c1...01f Støtter denne! Anonymkode: 396c4...7c8 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #14 Skrevet 9. januar 2021 CaramelDevil skrev (På 25.12.2020 den 20.55): For en drittsekk!! Men sånn for å være helt ærlig, jeg tror jo dine psykiske problemer bunner ut i noe mer. Men at de kanskje ble utløst og forverret av dette. Håper du får det bedre etterhvert. Jeg er enig i dette. Det er ikke normalt å være så opptatt av å bruke kondom og så skylde på at alt gikk så fort at man ikke sjekke det. Det blir veldig ansvarsfraskrivende. Ja, han løy til deg. Ja, han er drittsekk. Ja, det er på en måte et overgrep på dine grenser og kropp, men ikke voldtekt. Jenter må bli flinkere til å ta ansvar for egen kropp. Det er lurt å vente med sex til man kjenner en person bedre. Anonymkode: 5f6d0...8c5 11
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #15 Skrevet 9. januar 2021 blåveispiken skrev (På 25.12.2020 den 21.25): Tusen takk. Jeg håper på å kunne fortelle foreldrene mine om det snart men tror jeg skal prøve etter nyttår. Begge foreldrene mine har alltid vært veldig konservativ på dette med sex og har skjelt meg ut over det før, så det gjør det ekstra vanskelig siden jeg har opplevd at de gjør alvorlige ting til en preken i stedet for å bare støtte meg når det er det jeg trenger sårt. Ja, helsesøster henviste meg til DPS, går der nå og venter på tilgang til en fast psykolog! ❤️ Venninnene mine vet, og støtter meg så godt de kan. Veldig glad for det. Takk for linker og det. Vurderer sterkt å ta kontakt med Dixi eller smiso Tror ikke du trenger å fortelle det til dine foreldre. Anonymkode: 5f6d0...8c5 7
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #16 Skrevet 9. januar 2021 Men folkens! Om ts har fått traumereaksjoner viser dette at det er ett traume for henne. Hva er poenget med å bagatellisere? Hun blir tatt på alvor fra helsevesenet, og om dere har behov for å si hennes reaksjoner ikke ville vært deres reaksjoner kan dere vel unnlate å skrive noe? Ellers er lovverket som gjør dette iffy ift å kunne dømme. Samtykke kan trekkes tilbake. Ts samtykket ikke til ubeskyttet sex. Ts jeg er lei meg for at du ble utsatt for dette, og håper at du får hjelp så det blir ett ubehagelig minne, som ikke preger hverdagen din 🙏🏻 Anonymkode: 4e163...f98 11
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #17 Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 25.12.2020 den 21.17): Huff dette var trist lesing. Vil råde deg til ikke å ha sex med menn før du finner en du kan bli kjent med og er trygg på først. Anonymkode: 541c1...01f AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Støtter denne! Anonymkode: 396c4...7c8 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er enig i dette. Det er ikke normalt å være så opptatt av å bruke kondom og så skylde på at alt gikk så fort at man ikke sjekke det. Det blir veldig ansvarsfraskrivende. Ja, han løy til deg. Ja, han er drittsekk. Ja, det er på en måte et overgrep på dine grenser og kropp, men ikke voldtekt. Jenter må bli flinkere til å ta ansvar for egen kropp. Det er lurt å vente med sex til man kjenner en person bedre. Anonymkode: 5f6d0...8c5 Fy f*en! Det er ikke voldtektsofferets feil at hun ble voldtatt. Det er i ALLER høyeste grad voldtekt å forsøke å påtvinge en kvinne graviditet. Det er i aller høyeste grad voldtekt å ignorere en kvinnes ettertrykkelige beskjed om at mannen skal bruke kondom og lyve om det. Dette er voldtekt etter loven i de fleste land og jeg vil bli svært overrasket dersom det ikke er det i Norge. Til TS: Du har all mulig grunn til å være opprørt og det er selvsagt ikke din feil at en mann omgår samtykke til samleie kun med kondom. Dette er selvsagt voldtekt og at kvinner her forteller deg at det er en fillesak når menn forsøker å gjøre/risikerer kvinner gravide etter at kvinner har gjort det hun kan for å beskytte seg mot dette viser at vi lever i en voldtektskultur. Det et korrekt at du selvsagt ikke kommer noen vei med dette i rettssystemet, de forfølger ikke andre voldtekter heller. Dersom du kan få bekreftet at handlingen ikke er kriminell i Norge så kan du fortelle venner/offentligheten og navngi mannen. Du skal nok komme deg etter dette, men dette er ingen liten sak. Anonymkode: cb8c2...d0f 7
The Kitten Skrevet 9. januar 2021 #18 Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fy f*en! Det er ikke voldtektsofferets feil at hun ble voldtatt. Det er i ALLER høyeste grad voldtekt å forsøke å påtvinge en kvinne graviditet. Det er i aller høyeste grad voldtekt å ignorere en kvinnes ettertrykkelige beskjed om at mannen skal bruke kondom og lyve om det. Dette er voldtekt etter loven i de fleste land og jeg vil bli svært overrasket dersom det ikke er det i Norge. Til TS: Du har all mulig grunn til å være opprørt og det er selvsagt ikke din feil at en mann omgår samtykke til samleie kun med kondom. Dette er selvsagt voldtekt og at kvinner her forteller deg at det er en fillesak når menn forsøker å gjøre/risikerer kvinner gravide etter at kvinner har gjort det hun kan for å beskytte seg mot dette viser at vi lever i en voldtektskultur. Det et korrekt at du selvsagt ikke kommer noen vei med dette i rettssystemet, de forfølger ikke andre voldtekter heller. Dersom du kan få bekreftet at handlingen ikke er kriminell i Norge så kan du fortelle venner/offentligheten og navngi mannen. Du skal nok komme deg etter dette, men dette er ingen liten sak. Anonymkode: cb8c2...d0f Hun har ikke blitt voldtatt. 14
Silva Pluvialis Skrevet 9. januar 2021 #19 Skrevet 9. januar 2021 The Kitten skrev (4 minutter siden): Hun har ikke blitt voldtatt. Hun samtykket ikke til sexen slik den foregikk. Det er voldtekt. 6
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #20 Skrevet 9. januar 2021 The Kitten skrev (2 minutter siden): Hun har ikke blitt voldtatt. Å omgå samtykke til samleie et voldtekt. At du mener det er helt fint at menn voldtar kvinner ved å omgå at samtykke er gitt til samleie kun med kondom og intet annet er voldtektsmentalitet. Du må gjerne argumentere for at kvinners kroppslige autonomi angående samleie, prevensjon, svangerskap og beskyttelse mot kjønnssykdommer er noe de ikke har rett til, at kvinner er gjenstander som menn kan voldta og påtvinge svangerskap og kjønnssykdommer ETTER at kvinnen har gjort det hun kan for å beskytte seg. Deg om det og ditt forsvar for voldtekt av kvinner. Anonymkode: cb8c2...d0f 6
Fremhevede innlegg