AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #61 Skrevet 2. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg ble dårligere av det. Jeg ble bare mer og mer stresset for hver gang jeg måtte gjenta ting jeg syns er ubehagelig og gikk helt vranglås, samt ble stresset for nye situasjoner. For meg virket det stikk mot sin hensikt. Anonymkode: 6d769...2b0 Da må du starte på nytt igjen og heller ta mindre skritt. Anonymkode: 9031d...07f
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #62 Skrevet 3. januar 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Da må du starte på nytt igjen og heller ta mindre skritt. Anonymkode: 9031d...07f Hun kan jo bli enda dårligere Anonymkode: cdbb8...365
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #63 Skrevet 3. januar 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det er mange former for eksponeringsterapi. Unngåelse av det en er redd for vedlikeholder angsten. er du redd for å ta heis, er det nettopp heis du skal ta, ofte nok til at angsten går ned, og hjernen får erfaring med og lærer at situasjon ikke er farlig. Det er hele poenget med eksponeringsterapi. Anonymkode: 9031d...07f Man og hjernen kan ikke vite det fordi noen situasjoner ER farlige Anonymkode: cdbb8...365
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #64 Skrevet 3. januar 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Da må du starte på nytt igjen og heller ta mindre skritt. Anonymkode: 9031d...07f Nei. Jeg har ansvar for min egen helse, og kan ikke ta i mot behandling som gjør at jeg fungerer enda dårligere enn jeg alt gjør. Det er ikke hensiktsmessig for meg. Anonymkode: 6d769...2b0
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #65 Skrevet 3. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei. Jeg har ansvar for min egen helse, og kan ikke ta i mot behandling som gjør at jeg fungerer enda dårligere enn jeg alt gjør. Det er ikke hensiktsmessig for meg. Anonymkode: 6d769...2b0 Kan du fortelle litt mer om behandlingen din? ☺️ Anonymkode: cdbb8...365
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #66 Skrevet 3. januar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kan du fortelle litt mer om behandlingen din? ☺️ Anonymkode: cdbb8...365 Det var bare at jeg måtte gjenta, gjenta og gjenta ting som gjør at jeg får det dårlig som f.eks kan utløse panikkanfall. Der man standhaftig påstod at det skulle gå bedre og bedre, mens det gikk verre og verre. Jeg gruet meg og mer og mer til behandling og fikk et angstfylt forhold til det og satt bare en grense til slutt for ingenting av det de sa skulle skje: skjedde. Jeg ble bare verre og fikk problemer med nye ting i tillegg som å ha tillitt til behandler. Anonymkode: 6d769...2b0
Pipaluk Skrevet 3. januar 2021 #67 Skrevet 3. januar 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det var bare at jeg måtte gjenta, gjenta og gjenta ting som gjør at jeg får det dårlig som f.eks kan utløse panikkanfall. Der man standhaftig påstod at det skulle gå bedre og bedre, mens det gikk verre og verre. Jeg gruet meg og mer og mer til behandling og fikk et angstfylt forhold til det og satt bare en grense til slutt for ingenting av det de sa skulle skje: skjedde. Jeg ble bare verre og fikk problemer med nye ting i tillegg som å ha tillitt til behandler. Anonymkode: 6d769...2b0 Har du vært borti Angstpedagogen på Facebook?. Hun har en portal hvor hun hjelper folk med angst. Hun er dog ikke helsepersonell, så det er begrenset hvor mye hun kan utrette. Det jeg tenker kan være nyttig, er å lære ulike avslapningsteknikker. Hun mener det at det med eksponering ikke har effekt før man klarer å roe ned nervesystemet. Hvis det er på høygir, når driver eksponering, så kan eksponeringen i seg selv, ikke ha så god effekt. Det kan være verdt å ta en titt på.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #68 Skrevet 3. januar 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Det var bare at jeg måtte gjenta, gjenta og gjenta ting som gjør at jeg får det dårlig som f.eks kan utløse panikkanfall. Der man standhaftig påstod at det skulle gå bedre og bedre, mens det gikk verre og verre. Jeg gruet meg og mer og mer til behandling og fikk et angstfylt forhold til det og satt bare en grense til slutt for ingenting av det de sa skulle skje: skjedde. Jeg ble bare verre og fikk problemer med nye ting i tillegg som å ha tillitt til behandler. Anonymkode: 6d769...2b0 Jepp, tror jeg får samme type følelse ved eksponering Anonymkode: cdbb8...365
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #69 Skrevet 4. februar 2021 Pipaluk skrev (På 3.1.2021 den 18.57): Har du vært borti Angstpedagogen på Facebook?. Hun har en portal hvor hun hjelper folk med angst. Hun er dog ikke helsepersonell, så det er begrenset hvor mye hun kan utrette. Det jeg tenker kan være nyttig, er å lære ulike avslapningsteknikker. Hun mener det at det med eksponering ikke har effekt før man klarer å roe ned nervesystemet. Hvis det er på høygir, når driver eksponering, så kan eksponeringen i seg selv, ikke ha så god effekt. Det kan være verdt å ta en titt på. Takk! Anonymkode: cdbb8...365
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå