Gå til innhold

Babydrømmen 2021

EXB1987

Anbefalte innlegg

13 DPO - CD 27 - PP8

Au.. Tydelig at mensen er på vei, magen har rumla og styrt siden i går kveld. Kjenner jeg blir så oppgitt av dette! Det var jo ikke slik det skulle bli å være prøver. Dette skulle jo gå raskt! Nå er vi straks inne i PP9 😱 2 friske personer der gynekologen ikke finner noe galt. 

Som jeg har sagt før så er det heldigvis sommer (selv om det bøtter ned ute nå), og vi gleder oss til ferie. Men det er ikke til å stikke under en stol at det hadde passet helt utmerket å bli gravid akkurat nå, slik at jeg kunne ha brukt ferieukene til å nyte hemmeligheten. Lurer på hvor lang tid det skal ta for oss.. 🤷🏼‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

CD 1 - PP9

Så var vi her..  I PP9. Kan dette pleeeasee være den prøveperioden det blir positiv graviditetstest?! 🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen inn i PP9! Jeg skjønner så godt at frykten for at det aldri skal gå øker for hver syklus den forbaskede mensen kommer! Men jeg håper sååå at den niende blir syklusen vi begge endelig skal få positiv test! 🥰🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg heier på deg! De sier jo at alle gode ting er tre, og tre ganger tre er ni så da må vel det være ekstra bra tenker jeg! Håper sommeren din blir deilig uansett hva som skjer, kanskje det er akkurat det dere trenger! Litt ekstra energi, godt med vitamin D og hyggelige planer uten babyfokus. 
Krysser i hvert fall fingrene for at du snart får to veldig spennende streker 🤞:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Protea skrev (1 time siden):

Jeg heier på deg! De sier jo at alle gode ting er tre, og tre ganger tre er ni så da må vel det være ekstra bra tenker jeg! Håper sommeren din blir deilig uansett hva som skjer, kanskje det er akkurat det dere trenger! Litt ekstra energi, godt med vitamin D og hyggelige planer uten babyfokus. 
Krysser i hvert fall fingrene for at du snart får to veldig spennende streker 🤞:klem:

Åh ja! 3 x 3 må jo bli bra 😁🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nilci skrev (På 18.6.2021 den 19.26):

Velkommen inn i PP9! Jeg skjønner så godt at frykten for at det aldri skal gå øker for hver syklus den forbaskede mensen kommer! Men jeg håper sååå at den niende blir syklusen vi begge endelig skal få positiv test! 🥰🤞🏻

Nå krysser jeg fingrene for deg! Ser ut som du er et par uker foran meg 😊🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EXB1987 skrev (8 minutter siden):

Nå krysser jeg fingrene for deg! Ser ut som du er et par uker foran meg 😊🤞

Ja, jeg fikk jo plutselig rekordtidlig EL. Satser på at tidlig egg gjør susen! Blir spennende å følge med på deg også 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 4 - PP9

Lite nytt her, og jeg venter bare på år dagene skal gå slik at jeg kan begynne med el-testing. Clue har estimert EL til 1.juli, så jeg begynner nok testinga om en ukes tid. Håper virkelig det klaffer snart!🤞

Over til noe heeeelt annet:

Jeg er så oppblåst i magen og det gjør så vondt! Synes jeg ser ordentlig gravid ut og det er fryktelig ubehagelig å gå rundt slik.. Jeg er normalvektig og egentlig ganske slank, men den magen bare buler ut og står ikke helt i sammenheng med resten av kroppen. Er det noen som har tips til hva man bør spise når magen er så oppblåst, og for å unngå at den blir så oppblåst? Aner ikke hva som gjør den slik.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat på det siste har ejg ikke noe godt svar. Gikk slik de kanskje 3-4 første ukene etter jeg ble gravid også, før det roet seg litt.. 

Tror jeg ville prøvd å holdt meg litt unna drittmat og spist litt mer fiber og ren mat i en periode. Kanskje det hjelper litt på 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mammahjarte skrev (10 minutter siden):

Ang magen synest eg det hjelper ekstremt masse med fruktsalt.

Samarin Fruktsalt Poser 18 stk

Takk for tipset! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CD 12 - PP9

EL-testinga har begynt, men ikke tegn til positiv test enda. I følge Clue skal EL være 1.juli, og det stemmer nok. 

Ellers så synes jeg det begynner å bli litt tøft nå. Jeg har det veldig bra, det sosiale livet har virkelig fått seg en oppsving de siste ukene, jeg prøver å trene ofte og har fokus på å spise sunt. Men denne prøvinga tærer på.. Sex er blitt noe vi må time og planlegge, og jeg synes det blir noe mekanisk over det. Nå har vi 8 PP'er bak oss uten tegn til positiv test, og vi vet jo ikke om vi noensinne får det heller. Det er forferdelig tungt til tider. Overalt rundt meg er det folk med barn og gravide. Jeg og kjæresten snakket om det i går, at hadde vi blitt gravide da vi startet å prøve så hadde jeg omtrent vært høygravid nå.. 

Dette ble et litt tungt innlegg på starten av en tirsdag, men nå som jeg er midt inne i testing osv blir jeg stadig påminnet hva vi ikke får til. Hadde aldri trodd vi skulle komme til PP9! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du/dere syns det er tungt. Det er lov å synes det. Det er lov å syns det er tøft og det er lov å være drittlei.

Det som er så rart er at i det sekundet dere blir gravide (bare vent - den dagen KOMMER) - så er disse prøveperiodene glemt. Det er akkurat som om de ikke eksiterer lengre og de bekymringene du nå har blir erstattet med helt andre og nye bekymringer. Det blir deres tur. Det er ingenting som er galt med dere, det er bare flaksen som ikke har spilt på lag enda. Prøv å nyt sommeren med alt det du ikke kan gjøre resten av somrene deres. Drikk vin, reis dit du vil, sov til langt på dag, sol deg i timesvis, les bøker i ro og fred. Kanskje er dette siste mulighet på en lang stund?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HannaNO skrev (1 time siden):

Prøv å nyt sommeren med alt det du ikke kan gjøre resten av somrene deres. Drikk vin, reis dit du vil, sov til langt på dag, sol deg i timesvis, les bøker i ro og fred. Kanskje er dette siste mulighet på en lang stund?

Gode ord, takk @HannaNO❤ Jeg skal prøve å leve etter dette, og føler til dels jeg gjør det også, men innimellom tar tankene overhånd. Har bare så lyst at det skal klaffe snart! Gleder meg virkelig til ferie, da skal jeg reise dit sola er og bare nyyyte! 

Håper alt er bra med deg og lille spire💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Føler veldig med deg, det er en tung periode når ønsket er så stort, men det bare ikke går. 

Jeg kom til et slikt punkt selv, tror det var november/desember 2020. Da tok jeg en syklus uten det voldsomme prøvefokuset. Jeg droppet el-tester, noterte ikke ned symptomer gjennom syklusen, og fulgte ikke med på datoer for sameie. Tror vi hadde sex minimum hver tredje dag uansett, men det skjedde naturlig ettersom vi ikke fulgte med på dagene. Etter den syklusen var jeg så klar for å ta fatt på en mer aktiv prøving igjen, og jeg fikk nytt håp og mot. 

Nå som du kjenner at livet rundt prøvingen er godt, kan det tenkes at du kan få en god opplevelse av å ta en liten pause fra alt det "organisatoriske" rundt prøvingen? Kan være lettere å ta en pause fra tankearbeidet når det er mye fint som skjer i vennegjeng, med trening etc. Noe å vurdere i alle fall 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg igjen i det å ha mekanisk samleie, jeg tror de fleste prøvere har vært der på et eller annet tidspunkt, du blir så opphengt i alt som har med prøving å gjøre at det går på automatikk dessverre, sier det samme som Godis, legg vekk ALT som har med prøving å gjøre og push vekk alle tankene og nyt tide sammen med samboeren din for det kommer en dag hvor dere ikke får gjort det lenger ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 DPO - CD17 - PP9

Ok, nå må jeg bare bekrefte det jeg egentlig allerede vet, men jeg er jo selvfølgelig innstilt på at det ikke blir klaff denne PP'en heller, og må bare få roet hodet litt.

Here goes: jeg fikk positiv el-test på torsdag ettermiddag, og allerede på kvelden begynte den å bli negativ. Vi rakk å legge inn aksjer den kvelden, og selvfølgelig i dagene i forkant. Tiiiidlig på fredag reiste mannen på jobboppdrag, og kommer hjem i kveld. Ideelt sett burde vi ha lagt inn aksjer både fredag og i går, men det lot seg jo ikke gjøre. Kan det ha holdt med sex torsdag kveld og dagene i forkant? Eggløsning var sannsynligvis fredag/lørdag. Hvor lenge overlever egget etter det har løsnet? 

Åh..  Så irritert for at det ikke ble mer aksjelegging rundt EL... 😤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er masse håp med aksjeleggingen på torsdag 😊 Vi bomma jo litt på el den mnden det satt for oss, var overbevist om at det ikke hadde gått pga det, men sæden kan jo leve der i opptil 5 døgn og vente på egget. Så hvis jeg husker rett så er det dagen før el og eggløsningsdagen som er de aller mest fertile dagene, men man kan altså befruktet egget selv om man har sex i flere dager i forveien av el 😊

Håper det blir klaff for dere snart 🤞🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...