Gå til innhold

Fortell din værste sviger-historie


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min ex-svigerfar fortalte min daværende da vi ble sammen at "gjør det du må for å få tilfredsstilt behovene dine, og så må du fokusere på studiene".

"Tøm og røm", svigerfar-style. 

Anonymkode: 9d6a3...8c1

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Første gang vi møttes snakket hun om hvor vakker eksen til samboer var😆 Hun sa også en gang foran resten av familien til samboer at jeg hadde blitt rundere, men at "det kledde meg". Ellers er det små stikk hele tiden som f.eks. å bare takke samboer for hjelp når begge har gjort en stor innsats. Har vel bare lært å bite tennene sammen og leve med det. 

Anonymkode: 9ff5e...07d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Min ex-svigerfar fortalte min daværende da vi ble sammen at "gjør det du må for å få tilfredsstilt behovene dine, og så må du fokusere på studiene".

"Tøm og røm", svigerfar-style. 

Anonymkode: 9d6a3...8c1

Lol

Anonymkode: bb79b...fa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.12.2020 den 9.58):

Min x svigerfar tilbød meg 1000 kr for å få ligge med meg fordi svigermor som var dødsyk av kreft ikke orket sex lenger..Jeg har aldri blitt så såret og sint i hele mitt liv.

Anonymkode: 8c78c...133

Såret var jo også et ord. Jeg hadde blitt kvalm, forbanna og løpt avgårde!!!!! Hvilken slags familie er dette?!?!

Anonymkode: bb79b...fa1

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chiubi skrev (På 16.12.2020 den 17.57):

Mine svigerforeldre er døde, begge to, og jeg savner dem. Når folk har et anstrengt forhold til sin svigermor, bør de gå i seg selv. 

Hvorfor skulle det være automatikk i at svigerbarn skal gå i seg selv?

Sikkert noen ganger men ikke alltid. I det minste er det alltid to sider av en sak

Anonymkode: bb79b...fa1

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eks Svigermor gav meg alltid masse ræl hun fant i skuffa når jeg hadde bursdag. En gang fikk jeg en pakke gamle påske servietter og et støvete kubbe lys hun hadde liggende fra advent. 😆👌

Anonymkode: 24755...42b

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Første gang vi møttes snakket hun om hvor vakker eksen til samboer var😆 Hun sa også en gang foran resten av familien til samboer at jeg hadde blitt rundere, men at "det kledde meg". Ellers er det små stikk hele tiden som f.eks. å bare takke samboer for hjelp når begge har gjort en stor innsats. Har vel bare lært å bite tennene sammen og leve med det. 

Anonymkode: 9ff5e...07d

Jeg anbefaler å kommentere litt direkte til slike, ellers vet du hva du må leve med. Mest sannsynlig vil stikkene bli verre også, fordi hun tror at hun slipper unna. 

Anonymkode: d983d...d1c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer det små stikk hele tiden, som at jeg har gule tenner, at jeg er kort og stutt, og i det hele tatt fremstilles alt hun sier som det eneste sannhet. Ingen vits i å diskutere eller komme med andre meninger. De bor langt unna, så er heldigvis bare 2-3 ganger i året vi må svelge irritasjonen og smile pent. 🤯

Anonymkode: 42413...9e3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyeste: Bror med barn og samboer inviterte seg på besøk. Under besøket kommer det frem at de alle er i karantene og venter svar på tester. 
 

De håper vi kan ha barna natta over for besteforeldrene er så slitne etter å ha passa hele uka...

 

Anonymkode: 344a3...dfa

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært så heldig å ha hatt to fine svigermødre. Begge er døde nå. Selvfølgelig var det litt å irritere seg over innimellom. Man har jo ikke valgt hverandre. Men med raus holdning og å være litt rund i kantene, så går det vel bra for de fleste. Burde jo vært en tråd her der svigermødre kunne snakke om svigerdøtre/-sønner også 😀

Anonymkode: 078cc...5a1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanuki skrev (På 16.12.2020 den 18.28):

Ikke svigermor, men svigerinne. Hun bodde med oss i nesten 2 år, da vi bodde i mannens hjemland. For meg er  påskegodt noe av det aller beste i verden. Så påsken 2017 hadde Mamma sent meg en pakke med marisipanegg (sånne med sjokolade og tuttifruttistrø på), troika sjokolade, fruktnøttsjokolate, malacco goft og blandet etc etc. Ble levert til leiligheten vår, og jeg satte posen med godt høyt opp i et skap, tenkte vi kunne kose oss på selve påskeaften. 

Men neida, svigerinna fant posen og forsynte seg av det hun ville ha, det hun ikke likte gikk i søppla. ....jeg ble ganske sinna da🤣 men nå kan jeg e av det..tror jeg

Dette minner om den Friends episoden hvor den ene kollegaen til Ross tar sandwichen hans og spiser den, men kastet mesteparten i bosset 😂 Myyy Sandwich!!!! 😆

Anonymkode: 4d403...91d

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Her kommer det små stikk hele tiden, som at jeg har gule tenner, at jeg er kort og stutt, og i det hele tatt fremstilles alt hun sier som det eneste sannhet. Ingen vits i å diskutere eller komme med andre meninger. De bor langt unna, så er heldigvis bare 2-3 ganger i året vi må svelge irritasjonen og smile pent. 🤯

Anonymkode: 42413...9e3

Kjenner meg igjen i denne. Små stikk hele tiden. På mitt utseende, ja, alt egentlig. Jeg er ikke bra nok, og hun selv er fantastisk. Man føler seg som drit. Takk, og farvel, den dama har tråkket på meg for siste gang.

Anonymkode: 52af2...138

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Nyeste: Bror med barn og samboer inviterte seg på besøk. Under besøket kommer det frem at de alle er i karantene og venter svar på tester. 
 

De håper vi kan ha barna natta over for besteforeldrene er så slitne etter å ha passa hele uka...

 

Anonymkode: 344a3...dfa

Ba du dem om å gå?? I det minste spurte du om når de selv skulle passe gullungene sine?

Anonymkode: 72365...c65

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ba du dem om å gå?? I det minste spurte du om når de selv skulle passe gullungene sine?

Anonymkode: 72365...c65

Ja, vi avsluttet besøket og ingen barn ble igjen.

Dette er folk som er helt avhengig av hjelp for den minste ting, så dette overrasket meg ikke.

Barna er mer hos besteforeldrene enn de er hjemme. Våre barn er kun degradert til «lekekamerat» for søskenbarna og er bare sammen med besteforeldrene om søskenbarna trenger noen å leke med.

Besteforeldrene legger ikke skjul på det engang. Kan ikke huske sist invitasjonen var noe annet enn en variasjon av «X kjeder seg, kan ikke Y komme på besøk og leke?». 
 

Så vi har mer eller mindre gitt opp annet enn et pliktbesøk en gang i halvåret. Men de siste åra har de hatt hendene fulle med de andre så selv det utgår fordi de har ikke tid. Da sier de bare «Vi ser hverandre hele tiden jo». Lurer litt på hva de mener med det siden det kan gå 6-12 måneder uten at vi sees selv om vi bor 5 min gåtur fra hverandre...

Anonymkode: 344a3...dfa

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor og -far har jeg egentlig ingen historier på, takk og pris.

Min kones søsken er kanskje mer spesielle, men ingenting som kan matche det som står her.

 

Det som slår meg om disse menneskene dere skriver om - mange av dem må jo være ganske "fæle" mennesker generelt, ikke bare som svigermor/far.

Det å kunne snakke slik om og behandle andre mennesker (som i tillegg er/vil bli en del av familien) krever jo virkelig sin personlighet.

 

Endret av ekkoet
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor som hver gang hun snakker med mannen min prøver å få han til å dumpe meg, fordi jeg "ikke kommer til å gi han barn, og henne barnebarn"🙄 

Anonymkode: 0da81...8be

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Xsvigerfar mente det var min skyld og at jeg ikke var noe å spare på siden jeg "produserte" et ødelagt barnebarn🙄, akkurat det man vil høre når den nyfødte ligger på intensivavdelingen. Xen gikk faktisk tilbake til hu han hadde fått "friske" barn med, så regner med faren hans er fornøyd. 

Anonymkode: e406f...f26

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Xsvigerfar mente det var min skyld og at jeg ikke var noe å spare på siden jeg "produserte" et ødelagt barnebarn🙄, akkurat det man vil høre når den nyfødte ligger på intensivavdelingen. Xen gikk faktisk tilbake til hu han hadde fått "friske" barn med, så regner med faren hans er fornøyd. 

Anonymkode: e406f...f26

Tror du og barnet skal være glade for det! Svigerfar høres jo ikke i vater ut i hele tatt, så like greit å ikke ha noe mer med han å gjøre.

Anonymkode: d56ba...17a

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.12.2020 den 21.10):

I bryllupet vårt, på kirketrappen, lente svigermor seg inn og sa «han er fortsatt min»

Anonymkode: 979b9...0d7

Denne er fantastisk😂😂😂

Anonymkode: 52af2...138

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Xsvigerfar mente det var min skyld og at jeg ikke var noe å spare på siden jeg "produserte" et ødelagt barnebarn🙄, akkurat det man vil høre når den nyfødte ligger på intensivavdelingen. Xen gikk faktisk tilbake til hu han hadde fått "friske" barn med, så regner med faren hans er fornøyd. 

Anonymkode: e406f...f26

Off!

Anonymkode: 52af2...138

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...