Gå til innhold

Fortell din værste sviger-historie


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mine svigerforeldre er døde, begge to, og jeg savner dem. Når folk har et anstrengt forhold til sin svigermor, bør de gå i seg selv. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 hours ago, AnonymBruker said:

Svigermor godkjente den hvite kjolen som svigerinnen min hadde på seg i bryllupet vårt. Var skikkelig isfront mellom oss og svigermor/svigerinne som var skikkelig ekle, i tospann. Ironien er jo at folk la merke til den hvite kjolen og hva hun prøvde på, og hun dreit seg skikkelig ut 😬 i lag med svigermor som hadde godkjent dette stuntet. 
 

svigermor har også latt oss stå uten julefeiring et år vi skulle feire med henne. Vi var ikke invitert dit hun plutselig skulle. 🙈 heldigvis hev mine foreldre seg rundt. 

hun har forfordelt svoger og svigerinne noe helt hinsides. Vi snakker om flere hundretusen..  samtidig som hun ikke greier å støtte oss og unne oss bra ting. 
 

men - jeg hever meg langt over. Møter urettferdighet og dritt med godhet. Har et ok forhold til dem i dag :P ikke takket være dem 😂

 

Anonymkode: 4b473...bb6

Om svoger og svigerinne er forfordelt og dere ikke får penger, hvem får penger da?

Anonymkode: 21d21...74c

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (1 time siden):

Nå har jeg en fantastisk svigermor, men første svigermor var noe for seg selv. Ikke skarpeste kniven i skuffen akkurat, men muligens huleste skjeen. 😜 At hun ikke ble fratatt barna da min eks og søsken vokste opp kommer nok kun av at det var for stor høyde for å ikke være ansvarlig og oppegående tidligere. Det er mange sjokkerende historier fra da min eks og søsken vokste opp som definitivt hadde fått brutale konsekvenser nå. 

Det til tross anser hun seg som verdens beste mor og bestemor. Svigermor også, så lenge det varte. Jeg har mange historier om den dama, men det verste synes jeg likevel var at da jeg gikk fra hennes sønn med SVÆRT gode grunner (burde gått før!) ringte hun meg opp og kalte meg hore og det som verre er. Jeg hadde ikke så mye som kysset en annen, og ikke tenkt tanken, og hennes sønn hadde virkelig stått for det bruddet selv, men en halvtime med utskjelling av hvilken fitte, hore og på alle måter et dårlig menneske jeg var fant hun likevel berettiget. 

Så rotet jo hennes sønn seg opp i så mye problemer at det ble krise da jeg ikke lenger tok ansvar for noe, og da kom hun krypende for at jeg skulle hjelpe til med det. Da var jeg visst ikke hore likevel. 🤭

Nåværende svigermor er bare herlig, men vi har hatt en konflikt, som jeg i etterkant bare må le av. Ett år bodde vi bare tre minutter unna henne, og hun var svært så engasjert og hjelpsom. Godt ment, snille mennesket som hun er, men det ble litt for mye innimellom. Blant annet tok hun med seg skittentøyet vårt for å vaske det for oss. Greit nok det, men det var konsekvent en ting som aldri kom tilbake fra vask. Jeg gidder ikke vaske glass, speil og vinduer uten glassklut, etter at jeg oppdaget hvor enkelt det er å få fine glassflater med det, mye kjappere og enklere enn uten. Disse lå også til vask jevnlig, men kom ikke tilbake fra svigermor. 

Jeg har mange, så i starten var det ikke et problem. Jeg bare undret meg over det, og noterte meg at hun brukte dem til vanlige tørkekluter hos seg selv. Merkelig, for det er de ikke gode som, i motsetning til hvor fantastiske de er til å tørke av glassflater med. Tørre! 

Så begynte jeg å gå tom, og jeg fikk ikke tak i flere der vi da bodde, så jeg begynte å stjele kluter tilbake fra svigermor. 

Slik holdt vi på resten av året. Hun stjal dem, og jeg stjal dem tilbake. 🤣

Når jeg skulle vaske og ikke hadde en eneste glassklut satte jeg meg i sofaen og leste en bok istedenfor, om min mann ikke gikk over til svigermor og hentet en klut tilbake. 🤣🤣🤣🤣

Min mann syntes vi var sprø begge to. Det er jeg enig i. 😆🤭😁

Haha, lo litt for meg selv av denne😂😂

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Chiubi said:

Mine svigerforeldre er døde, begge to, og jeg savner dem. Når folk har et anstrengt forhold til sin svigermor, bør de gå i seg selv. 

Svigermor har sagt at hun ikke gidder å bli kjent med meg. For jeg  er ikke bra nok 

Anonymkode: 21d21...74c

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke svigermor, men svigerinne. Hun bodde med oss i nesten 2 år, da vi bodde i mannens hjemland. For meg er  påskegodt noe av det aller beste i verden. Så påsken 2017 hadde Mamma sent meg en pakke med marisipanegg (sånne med sjokolade og tuttifruttistrø på), troika sjokolade, fruktnøttsjokolate, malacco goft og blandet etc etc. Ble levert til leiligheten vår, og jeg satte posen med godt høyt opp i et skap, tenkte vi kunne kose oss på selve påskeaften. 

Men neida, svigerinna fant posen og forsynte seg av det hun ville ha, det hun ikke likte gikk i søppla. ....jeg ble ganske sinna da🤣 men nå kan jeg e av det..tror jeg

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sullamitt skrev (8 minutter siden):

Haha, lo litt for meg selv av denne😂😂

Antar det var glassklut- krigen du lo litt av. Må innrømme at jeg ler av det selv hver gang jeg minnes det. Det var jo helt idiotisk egentlig. 🤭

Men må innrømme at jeg alltid har med meg ekstra glasskluter når vi skal til feriehuset vi har i nærheten av svigermor. Bare i tilfelle hun har stjålet dem som var der. Hun har jo nøkkel. 😆

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tanuki skrev (8 minutter siden):

Ikke svigermor, men svigerinne. Hun bodde med oss i nesten 2 år, da vi bodde i mannens hjemland. For meg er  påskegodt noe av det aller beste i verden. Så påsken 2017 hadde Mamma sent meg en pakke med marisipanegg (sånne med sjokolade og tuttifruttistrø på), troika sjokolade, fruktnøttsjokolate, malacco goft og blandet etc etc. Ble levert til leiligheten vår, og jeg satte posen med godt høyt opp i et skap, tenkte vi kunne kose oss på selve påskeaften. 

Men neida, svigerinna fant posen og forsynte seg av det hun ville ha, det hun ikke likte gikk i søppla. ....jeg ble ganske sinna da🤣 men nå kan jeg e av det..tror jeg

Omg, hadde blitt sååååå skuffet 😫😫 Vet ikke om jeg hadde klart å le av det 😂😅

Anonymkode: f6275...771

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker said:

Omg, hadde blitt sååååå skuffet 😫😫 Vet ikke om jeg hadde klart å le av det 😂😅

Anonymkode: f6275...771

Kan le  litt av det nå, 3 år etter at det skjedde😂

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Hadde blitt dårlig stemning. Særlig når hun KASTER det HUN ikke liker🤯

Anonymkode: 5aee8...dcd

ja shit, kunne kaldkvelt henne der og da

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Den er grov!

Anonymkode: 979b9...0d7

Ja, han er dessverre født med "feil" kjeveparti. 

Anonymkode: 6573e...0c2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor ble sur på meg når jeg ikke ville vekke 1,5 åringen etter 15 minutter dupp fordi de skulle ta han med på kino.... 

Anonymkode: 5d011...5fa

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigerfar da jeg var gravid med første barn: "Jaja, jeg blir jo ikke ekte bestefar uansett så"  (hans datter var i partnerskap med meg, og hadde vært det i nesten 10 år by then) 

Svigermor da baby var 1 uke "Nå må du ikke drikke så mye melk at du blir tjukk". 
Eller da baby var 2 uker "Han har helt sikkert sånn der ADHD, så lite som han sover" 

Men verste var vel da hun smekket 3 åringen over fingrene, fordi han veltet et glass med drikke. Jeg har vel aldri vært så sint i hele mitt liv.

Anonymkode: 464f8...020

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja...

- låste seg inn i huset når vi var på jobb, for å ommøblere siden hun ikke likte stilen vår 

- baksnakke meg til alle andre fra dag èn (funnet ut at hun også gjorde det om mannens ex)

- lyve om hva vi visstnok har sagt eller gjort. Ville historier. 

- invitere de tre andre søsknene (med partner og barn) på dyre ferier og ikke oss "Dere er jo så gode til å reise selv, så vi fant ut at dere ikke hadde syns det var gøy". 

- ikke møte opp til barnebarnets bursdag  fordi de "glemte dagen", selv om mannen ringte en time før for å høre om de skulle hentes 

- forskjellsbehandle våre barn mot de andre og hvis barna spør så lyver de om det

- Mente jeg mishandlet barna fordi jeg fullammet. Mme var så mye mer riktig da det var laget på et laboratorium som nøye satt sammen det beste for barnet 

- Forsøkte seg på "ride ride ranke" med baby på 1 måned. Da mannen rev barnet bort og støttet hodet lo hun bare fordi barnet var jo 4 kg og derfor sterk nok til å holde hodet selv. Åååja. Derfor det gikk alle veier med den hardhendte behandlingen ja..  

- Gjentatte ganger forsøkt å få mannen til å FLYTTE HJEM og skille seg fra meg. For han virker ikke lykkelig. Han droppet da ALL kontakt og sa at han hadde hatt en jævelig oppvekst og det eneste som gjorde ham ulykkelig nå var dem.

Meeeen så snudde det og nå går det utover dattera med familie i stedet for.. Vi har meldt oss rimelig ut og nå står de på døra i tid og utide med gaver, for å så bare prøve å baksnakke de andre 🤮 Jeg mener det er viktig med familie så tvinger mannen opp til bursdagene deres og inviterer dem til barnas. Men thats it. 

Anonymkode: be243...ec8

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg var ung førstegangsmor og ny og usikker i rollen. Jeg lot svigers kose og leke med baby som da var et par måneder. Jeg så på baby at han ble overstimulert, men syns det var vanskelig å si ifra så da jeg fikk han tilbake ble han sutrete og lei. Jeg satt meg i et annet rom for å roe han, og amme. Men baby var så overstimulert at han brukte litt tid på å roe seg. Han tok tak i brystet og var på vei til å roe seg da svigermor kom og dro han av puppen og sa "nei, stakkar deg, tvinger mamma i deg mat.." 

Anonymkode: 5b794...74c

Min svigermor sa til vår førstefødte som da var 3 måneder gammel som jeg mente trengte en liten blund «å stakkars lille deg, mamma tvinger deg til å sove. Det er såå kjedelig, fæle mamma!» 

Jeg eksploderte. 

Anonymkode: a64ff...4a8

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Svigermor er snill og grei med meg, inkluderer meg og har tatt godt i mot meg. (Sammen i 6+år, gift og "alt"). Men, når mannen er der alene er hun veldig "på", hun mener han virker sliten/ulykkelig, negativ osv, og hun lurer på om han virkelig har det bra. Han blir irritert hver gang og sier at han aldri har hatt det bedre. Hun er den som kontrollerer alt i familien, hun er vant til å detaljstyre alt og alle har alltid danset etter hennes pipe. Mannen har løsrevet seg mye de siste årene, han har fått en ny hverdag, og når han er hos foreldrene nå, har han alltid piggene ute. Når jeg er med fungerer jeg som en demper og derfor blir det mindre friksjon når jeg er der.

Jeg liker svigermor og føler meg heldig ifht mange andre, men det gjør meg samtidig litt usikker når hun er sånn "etter" mannen🤷‍♀️

Anonymkode: 211f2...d82

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sov over hos faren og stemor til min daværende kjæreste når jeg var rundt 16 år, dette var første gang jeg møtte de siden de bodde i en annen by.. 

Stemor dro ut på byen med noen venninner, og kom hjem stup full med blodrøde øyne og lilla lepper etter jeg vet ikke hvor mange flasker vin. Ender opp med at hun tar feil soverom og kommer inn på gjesterommet hvor jeg ligger og legger seg oppå meg, og hun simpelthen nekter å flytte seg. Ender opp med at far til kjæresten prøver å hale henne ut av senga, men det tok noe som føltes som en evighet.. 

Anonymkode: 9d5f6...ac5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Ikke verdens største krise, men babyen var ikke to måneder engang da det var jul. Svigermor lar plutselig en finger med krem gli inn i munnen på baby. Hun så at jeg reagerte og syntes det bare skulle mangle at baby også skulle få noe godt. 

Vi hadde gledet oss til å la baby få sin første smaksprøve, og selvfølgelig hadde vi lyst til å gi det selv. 

Anonymkode: cfbf5...75c

Dette hadde gjort meg forbanna! Hvis vi legger det at en baby hverken skal ha meieriprodukter eller sukker hadde jeg blitt sint over hvor respektløst det er ovenfor dere!

Anonymkode: 979b9...0d7

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Svigerfar da jeg var gravid med første barn: "Jaja, jeg blir jo ikke ekte bestefar uansett så"  (hans datter var i partnerskap med meg, og hadde vært det i nesten 10 år by then) 

Svigermor da baby var 1 uke "Nå må du ikke drikke så mye melk at du blir tjukk". 
Eller da baby var 2 uker "Han har helt sikkert sånn der ADHD, så lite som han sover" 

Men verste var vel da hun smekket 3 åringen over fingrene, fordi han veltet et glass med drikke. Jeg har vel aldri vært så sint i hele mitt liv.

Anonymkode: 464f8...020

For noen drittfolk!! 
og hadde noen smekket til barnet mitt hadde jeg smekket dem tilbake 

Anonymkode: 979b9...0d7

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...