Gå til innhold

Hva var julegaven fra jobben i år?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ishm skrev (3 timer siden):

Er vikar i barnehager så ingen setter pris på jobben jeg gjør..  jobber fulltid, og er mye i en barnehage, men neida

du får jo aldri den verdien din som vikar :) 

syntes julesesongen er så trist fordi som vikar blir du påminnet hvem du egentlig er. Jepp ingenting 

Noen ganger kan man være heldig. For 20 år siden, da det fremdeles fantes postkontor, jobbet jeg på et lite postkontor noen uker før jul (vikar gjennom Manpower). De fast ansatte fikk en glorete 90-talls ryggsekk med Posten-logo på, mens vikarene fikk hver sin sorte sportsbag med diskret logo på. Husker jeg var sjeleglad for at jeg bare var vikar! :ler:

Anonymkode: fcc66...5e0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

300 kroner gavekort til Norli. Jobber på sykehus, så første gang noe så gjevt! 

Vanligvis har vi julelunsj, det får vi ikke lov til i år. Men alle som jobber på julaften får mat fra Strøm Larsen og alle dager i jula er det masse godis og klementiner. 

Når jeg jobbet i privat selskap, fikk vi alt fra iPad, sykkel, produkter for mange tusen til spaturer.

Må si jeg er veldig fornøyd i år, med trygg jobb og masse godt betalte vakter👍.

Anonymkode: a5e19...e91

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Aldri fått julegave fra jobb. Men det er helt greit😊 Jobber i bv.tjenesten og ønsker ikke at kommunen skal bruke skattepenger på gaver til ansatte 

Anonymkode: ff99d...d4b

Jobber også i bv-tjenesten, og får vanligvis ikke gave. Men i år har vi fått en liten oppmerksomhet og et nydelig håndskrevet kort, hvor leder har skrevet noen fine ord og takket for innsatsen i år. Det syns jeg er koselig.

Anonymkode: 5d242...850

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting. 

Sjefen kjøper vel inn klementiner og twist til vaktrommet i julehelga kanskje....

 

Helsevesenet. 

 

Har fått gave hos andre arbeidsgivere, og det er stort sett noe ubrukelig eller noe nips ..så veldig greitt å slippe gave. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber privat, som vanlig får vi ingen julegave. Bedriften gir heller ikke noe til verdighet. Heller ingen julelunsj eller julebord.

Men direktøren pleier å sende ut en felles julehilsen til alle ansatte hvor han takker for innsatsen, så det kommer nok en slik mail i år også 😂

Anonymkode: e6de9...eae

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet på sykehus og vi får vanligvis en julekonsert arrangert for de ansatte. Pga. koronaen blir det i år et digitalt juleshow med en lokal komiker. Synes det er en fin julegave☺️

Anonymkode: f752c...2ce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er lite julegaver å få på jobb, gitt. I fjor var sjefen ute og delte ut noen penner rett før jul.

Anonymkode: 0b581...7b7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et år fikk jeg én twist! Ikke en pose twist, men én sånn bit sjokolade stiftet til et ark der det sto at jeg hadde vært flink.. 🙄

Jeg får ikke noen ting i år heller, men jeg kom plutselig på at jeg kan velge å ha fri enten julaften eller nyttårsaften (blir ikke trukket i lønn) Det er jo faktisk noe 😁👍

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte på ny jobb for 2 år siden - første året jeg begynte fikk vi en tursekk med pledd, kopp, spekepølser og flatbrød, pluss et gavekort på 500,-. I fjor fikk vi gavekort på Kiwi på 500,- pluss bonus på 1500,-. I år har vi ikke mottatt julegavene enda 😂

På en av de gamle jobbene mine som servitør har jeg fått forkle (som var en del av uniformen 😂), sjokolade, kokkekniv og slike ting.  

Der jeg var lærling fikk jeg bl.a. Trykk fra en trondhjemskunstner, Swix superundertøy, visa gavekort, konfekt o.l. Og til hver påske fikk vi 1 kg smågodt hver av sjefen 😻

Anonymkode: 6011b...dce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år en konfekt eske og gavekort på 500 kr. 

Verste (eller rareste) var et eple med en logo på, logoen satt inne i skallet, det var rart. En annen gang var julegaven grøt til lunch. Har alltid fått en julegave, har hatt mange rare, dårlig betalte jobber åså, så synes det er rart at så mange ikke får noe 😕 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykepleierinnen skrev (2 minutter siden):

Ingenting. Men kan jo håpe noen står i vinduet og klapper for meg....

Ja det gjør det sikkert :) 

Anonymkode: 93b00...945

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen ting. 
 

Som vanlig. 
 

(nei, jeg er ikke sykepleier. Tenkte jeg skulle nevne det siden så mange som ikke får julegave fra arbeidsgiver skriver at de er det. Det er faktisk ikke sånn at alle andre får julegave) 

Anonymkode: bb245...13c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Begynte på ny jobb for 2 år siden - første året jeg begynte fikk vi en tursekk med pledd, kopp, spekepølser og flatbrød, pluss et gavekort på 500,-. I fjor fikk vi gavekort på Kiwi på 500,- pluss bonus på 1500,-. I år har vi ikke mottatt julegavene enda 😂

På en av de gamle jobbene mine som servitør har jeg fått forkle (som var en del av uniformen 😂), sjokolade, kokkekniv og slike ting.  

Der jeg var lærling fikk jeg bl.a. Trykk fra en trondhjemskunstner, Swix superundertøy, visa gavekort, konfekt o.l. Og til hver påske fikk vi 1 kg smågodt hver av sjefen 😻

Anonymkode: 6011b...dce

Vil forøvrig legge til at jeg var lærling i en bank, og jobber i dag et lite firma som har gjort det utrolig bra de siste årene. Er kjempetakknemlig hvert år for å få julegave fra jobben - det tar jeg ikke for gitt. 

Føler veldig med dere som ikke får noe som helst fra bedriften. Syns det er utrolig utakknemlig og viser dårlig godvilje fra ledere (evt. styret/styrere).  OG til alle pleiere - ønsker å sende dere en god juleklem!  💖 Dere gjør en helt fantastisk jobb, både fra før og i disse tider. Min far fikk hjerneblødning når jeg var 10 år, og alle pleierne jeg møtte trøstet og tullet med meg. Det gjorde mye for ei jente som var redd og ikke forsto alt 💖 :-)

Anonymkode: 6011b...dce

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Gavekort på 200 kr... til samme bedrift. 

Anonymkode: 34166...811

👀🙄

Anonymkode: 62b23...10f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ingenting. Eg jobber i kommunal barnehage. Vi får ikkje julegåver, ikkje julebord (ikkje før covid heller), kaffi må vi betala sjølv og vi blir trukket i løn for å ete med barna. Det hender vi får gratis druer på møter. 

Fekk julegåve av fagforening da.

 

Anonymkode: fa6dd...344

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Vi får ingenting, selskapet gir heller penger til en veldedig organisasjon.

Fint det, altså, men en liten klapp på skuldra for alt vi gjør hadde vært ålreit.

I år får vi faktisk gavekort, tilpasset stillingsprosent. Høyeste stillinger får på 500,-

Men dette er gavekort bare gyldig der vi jobber.

Anonymkode: e3fb1...fa7

Dere får jo lønn for all jobben dere gjør 🙈

Anonymkode: e9d42...521

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kunne velge mellom flere ting, jeg valgte et pledd i alpakkaull. 

Anonymkode: 6087e...eae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber på sykehus og i år fikk vi; Halvor Bakke telysholder og siden den årlige julelunsj måtte utgå p.g.a korona fikk vi lunsjboks fra et cateringfirma.

Siden det heller ikke har blitt julebord, gir også avdelingslederne julegaver for samme sum de ville ha sponset julebord med. Ca 200kr pr pers

Vi som må jobbe julaften får julemat og masse godis.

Er godt fornøyd jeg😊.

Anonymkode: eeaf0...d49

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...