AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #1 Skrevet 6. desember 2020 Mannen min, far til to barn, reiser utenlands de neste seks månedene. Han har blitt enig med mor om bidrag og alt syntes i orden, men nå har barna ytret ønske om å besøke meg rundt annenhver helg, og jeg har ingen ønske om det. Hvordan si det på en måte som ikke sårer noen? Anonymkode: 5347c...b7d
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #2 Skrevet 6. desember 2020 Har du ikke hatt en tråd om dette tidligere? Anonymkode: 57b15...a90 41
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #3 Skrevet 6. desember 2020 Du kan ikke si det uten å såre dem. Beklager. Kan du ikke prøve med et kort besøk, må jo ikke være overnatting. Anonymkode: 2036f...3b0 39
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #4 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har du ikke hatt en tråd om dette tidligere? Anonymkode: 57b15...a90 Jo det har hun Anonymkode: c75fb...b09 15
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #5 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har du ikke hatt en tråd om dette tidligere? Anonymkode: 57b15...a90 Jo. Men da handlet det om at han hadde fått et tilbud og morens krav i forhold til det. Etter den tråden, så ble de enige om bidrag, og jeg var ikke en del av ligningen (i utgangspunktet ville hun at jeg skulle ha de annenhver uke). Nå sier moren at de har lyst til å være med meg annenhver helg, etter at hun og far har blitt enige om et veldig høyt bidrag. Anonymkode: 5347c...b7d 2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 Populært innlegg #6 Skrevet 6. desember 2020 Trist å høre at du ikke vil treffe stebarna. Dersom mannen og jeg ikke hadde vært sammen håper jeg virkelig vi begge hadde funnet en ny partner som brydde seg om barna våre og ønsket å treffe de av og til. Hadde aldri kunne vært sammen med en som sa slikt om barna mine. Anonymkode: ab670...d71 70 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #7 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du kan ikke si det uten å såre dem. Beklager. Kan du ikke prøve med et kort besøk, må jo ikke være overnatting. Anonymkode: 2036f...3b0 Jeg har ikke behov for å være med de, heller ikke for korte besøk. Anonymkode: 5347c...b7d 16
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #8 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Trist å høre at du ikke vil treffe stebarna. Dersom mannen og jeg ikke hadde vært sammen håper jeg virkelig vi begge hadde funnet en ny partner som brydde seg om barna våre og ønsket å treffe de av og til. Hadde aldri kunne vært sammen med en som sa slikt om barna mine. Anonymkode: ab670...d71 Ja. Du kan godt ha rett i at det er trist at jeg ikke føler meg nærmere de enn at det er helt ok å ikke se de på seks måneder. Mannen vet ikke at jeg tenker på det slik, og det gjør ikke barna heller. Jeg selv skjønner at det ikke er normalt å ikke knytte seg mer til barn enn det jeg har gjort. Men spørsmålet mitt gjenstår jo: Hvordan si at jeg ikke er interessert i å være med dem, uten å såre noen? Finnes det en hod unnskyldning man kan bruke? Anonymkode: 5347c...b7d 2
Sensi Skrevet 6. desember 2020 #9 Skrevet 6. desember 2020 Tror det blir vanskelig å ikke la dem få komme. Du vil såre dem og hva når far er tilbake. Hvis du avviser dem tror jeg det vil ødelegge mer enn det smaker. Husker du skrev om studier. Du kan evt ha dem fra lørdags til søndag og ikke fredag-søn. Da kan du jobbe fredag kveld og lørdag formiddag. Evt søndag hvor dere gjør en aktivitet og faktisk koser dere. Forklar det med studiene. Men å ikke se dem eller ytre ønske om å se dem. Det tror jeg du etterhvert kan komme til å angre på. 17
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #10 Skrevet 6. desember 2020 Da må du selvsagt såre dem. Og mannen din regner jeg med. Det var det med familie, da. Og ta hensyn. Og like hverandre. Og fungere som familie. Og ønske hverandre, kanskje særlig barn, alt vel. Anonymkode: 7e38f...9e4 26
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 Populært innlegg #11 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg har ikke behov for å være med de, heller ikke for korte besøk. Anonymkode: 5347c...b7d Wow.. Anonymkode: 23b3f...5c5 54
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #12 Skrevet 6. desember 2020 Legg andre planer. Studier/trene til triatlon/hva som helst som i teorien kan kreve såpass mye tid og fokus i en periode at faste samvær utgår. Anonymkode: 87c6d...275 9
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #13 Skrevet 6. desember 2020 Det enkle svaret på det er vel nei. Det kan du ikke formidle på en måte som unngår å såre dem og muligens også di mann. Anonymkode: a3480...c1d 18
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #14 Skrevet 6. desember 2020 Stakkars barn som har en stemor som ikke vil ha noe med dem å gjøre når far er på jobb(?) i utlandet! Anonymkode: de89b...5aa 33
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #15 Skrevet 6. desember 2020 Sensi skrev (2 minutter siden): Tror det blir vanskelig å ikke la dem få komme. Du vil såre dem og hva når far er tilbake. Hvis du avviser dem tror jeg det vil ødelegge mer enn det smaker. Husker du skrev om studier. Du kan evt ha dem fra lørdags til søndag og ikke fredag-søn. Da kan du jobbe fredag kveld og lørdag formiddag. Evt søndag hvor dere gjør en aktivitet og faktisk koser dere. Forklar det med studiene. Men å ikke se dem eller ytre ønske om å se dem. Det tror jeg du etterhvert kan komme til å angre på. Moren vil ha en fast avtale, og det ødelegger hele min frihet 😕 Det er studier, men det er også litt å få være bare meg igjen. Litt det å teste om jeg gjorde en stor feil ved å gå inn i et forhold med en som har barn. Litt å få gjøre som jeg selv vil hele tiden. Men du har sikkert rett - jeg kommer ikke unna det uten å såre. Anonymkode: 5347c...b7d 22
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #16 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja. Du kan godt ha rett i at det er trist at jeg ikke føler meg nærmere de enn at det er helt ok å ikke se de på seks måneder. Mannen vet ikke at jeg tenker på det slik, og det gjør ikke barna heller. Jeg selv skjønner at det ikke er normalt å ikke knytte seg mer til barn enn det jeg har gjort. Men spørsmålet mitt gjenstår jo: Hvordan si at jeg ikke er interessert i å være med dem, uten å såre noen? Finnes det en hod unnskyldning man kan bruke? Anonymkode: 5347c...b7d Er du på spekteret? Det er kanskje en vei å gå for å forklare det. Men det er på ingen måte mulig å fortelle barn som ønsker å være med deg, at du ikke vil se dem på et halvt år, uten å såre dem. Det vil antageligvis ødelegge forholdet deres for all fremtid også. Anonymkode: 2036f...3b0 18
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #17 Skrevet 6. desember 2020 Du vil ikke en gang ha de på besøk noen timer annenhver søndag? Anonymkode: 2f54e...d1c 11
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #18 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Legg andre planer. Studier/trene til triatlon/hva som helst som i teorien kan kreve såpass mye tid og fokus i en periode at faste samvær utgår. Anonymkode: 87c6d...275 Jeg har sagt at det er for studier, og det er jo sant også. Men det virker ikke å være nok. Anonymkode: 5347c...b7d
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #19 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Moren vil ha en fast avtale, og det ødelegger hele min frihet 😕 Det er studier, men det er også litt å få være bare meg igjen. Litt det å teste om jeg gjorde en stor feil ved å gå inn i et forhold med en som har barn. Litt å få gjøre som jeg selv vil hele tiden. Men du har sikkert rett - jeg kommer ikke unna det uten å såre. Anonymkode: 5347c...b7d Hvordan ødelegger annenhver helg friheten din? 4 dager i mnd liksom. Anonymkode: cc0a6...09d 20
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #20 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du vil ikke en gang ha de på besøk noen timer annenhver søndag? Anonymkode: 2f54e...d1c Det alternativet er ikke der. Moren vil ha en fast avtale om annenhver helg. Anonymkode: 5347c...b7d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå