Lillrex Skrevet 17. desember 2020 #41 Del Skrevet 17. desember 2020 Så hyggelig å kunne følge med i dagboken din 😊 Synd de ikke fikk til et til forsøk før jul, men da kan man benytte anledningen til å kose seg litt ekstra med vin til maten og slikt i jula 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perlemorskimmer Skrevet 17. desember 2020 Forfatter #42 Del Skrevet 17. desember 2020 Hyggelig at du stakk innom🥰 Hehe ja det skal jeg absolutt gjøre. Kjøpte både julecider og juleøl på butikken i går😄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JuneJune Skrevet 9. januar 2021 #43 Del Skrevet 9. januar 2021 (endret) Hei Perlemorskimmer. Spennende reise du har begitt deg ut på. Krysser alle fingre og tær for at du til slutt vil sitte igjen med en liten en å være glad i. Jeg selv bestemte meg i november 2018, i en alder av 34 år, for at jeg ville bli mamma. Det var liksom noe rart som kicka inn, kanskje jeg endelig forstod at jeg virkelig kunne bli en bra mor og at alle slike idiotiske tanker om selvhat kunne bare fare sin egen sjø. Men likevel skulle det ta nesten to år til før jeg virkelig fikk satt ting i bevegelse. Jeg har som deg alltid ønsket meg denne drømmemannen, og mens jeg i 2019 hadde tatt kontakt med Stork-klinikken i Danmark fortsatte jeg å date litt. Det endte selvfølgelig at med at jeg fant en fyr som jeg satset på i et års tid, og donorbabyen min ble satt på vent. Det gikk så langt at jeg overbeviste meg selv om at fyren jeg var sammen med kunne bli en god far. Den gang ei. Jeg har hatt en tendens til å sette mine egne behov til side, og jeg ser nå at jeg gjorde det sammen i denne situasjonen. Så når det tok slutt i mai 2020 tok det ikke mange månedene før hjulene begynte å rulle litt igjen. Det var også en gledens dag når det ble vedtatt i løpet av sommeren at single kvinner kunne få hjelp med assistert befruktning. Helt utrolig at vi måtte komme til 2020 for at det skulle være lovlig, men det er en annen diskusjon. Jeg kontaktet i midten av august Fertilitetssenteret i Oslo og på kort tid hadde jeg bestilt og betalt for donor, og inseminasjonen skulle skje i starten av september. Det hele gikk ufattelig fort. Kl. 13.30, 14 dager etter inseminasjonen fikk jeg en telefon. De ringte og sa de hadde fått svar på blodprøven jeg tidligere på dagen hadde vært å tatt hos Furst. Nå er det jo sånn at at du kan logge inn på Furst sine sider å sjekke resultatene der selv, og jeg hadde jo det, men det var en del tidligere på dagen og da stod det ingenting. Men nå kunne hun i andre enden si at prøven var positiv. "Positiv? ja, hva legger du i det?" sa jeg. "Du er gravid June" sa stemmen. Jeg kunne høre på henne at hun var ivrig etter å fortelle meg resultatet, men man skal jo ikke alltid stole på sine egne tolkninger. Men i hvert fall, jeg var gravid og er det fortsatt, 16 uker på. Rare greier. Jeg har aldri prøvd å bli gravid før, men har hatt mye ubeskyttet sex med samboere og kjærester, men det jeg har funnet ut er at det skal virkelig klaffe med eggløsningen, man blir ikke gravid ved samleie i mange dager før og etter eggløsning. Jeg tror at det hadde blitt vanskelige å blitt gravid uten eggløsningssprøyten. Og hadde jeg reist til Danmark ville sjansen vært større for at jeg ikke ble gravid med et første. Med Stork-klinikken var det heller aldri noe snakk om en eggløsningssprøyte, noe som ville medført at jeg sannsynligvis måtte ha brukt mer penger på ultralyder for å stadfeste om hvor vidt jeg hadde eggløsning eller ikke. Skulle skrevet masse mer, men nå er jeg litt mer interessert i å høre hvordan statusen din er. MVH June Endret 10. januar 2021 av JuneJune 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solo2020 Skrevet 14. januar 2021 #44 Del Skrevet 14. januar 2021 Hei Perlemorskimmer! Jeg oppdaget dagboken din nå. Jeg er i samme situasjon som deg, og har gjort meg mange av de samme refleksjonene, så det var fint å lese. Jeg har hatt noen forsøk, men så langt uten resultat. Krysser fingrene for at 2021 er vårt år! Masse lykke til til deg! Jeg ville også kommentere på en ting du skriver i det første innlegget dit, nemlig at barnet kan få info om donor når det er 15 år. Det er nok ikke helt riktig enda, selv om det står det i papirene fra klinikken (i alle fall skriver min klinikk det). Det er nemlig reglene som gjalt når sæden ble donert som gjelder, og enn så lenge er det bare sæd etter gamle regler som er å få tak i. Jeg er veldig usikker på hva de danske sædbankene gjør nå som regelen om 15 år har trådt i kraft, men håper de tillpasser seg og ordner nye samtykker fra donorene sine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perlemorskimmer Skrevet 18. januar 2021 Forfatter #45 Del Skrevet 18. januar 2021 JuneJune skrev (På 9.1.2021 den 23.51): Hei Perlemorskimmer. Spennende reise du har begitt deg ut på. Krysser alle fingre og tær for at du til slutt vil sitte igjen med en liten en å være glad i. Jeg selv bestemte meg i november 2018, i en alder av 34 år, for at jeg ville bli mamma. Det var liksom noe rart som kicka inn, kanskje jeg endelig forstod at jeg virkelig kunne bli en bra mor og at alle slike idiotiske tanker om selvhat kunne bare fare sin egen sjø. Men likevel skulle det ta nesten to år til før jeg virkelig fikk satt ting i bevegelse. Jeg har som deg alltid ønsket meg denne drømmemannen, og mens jeg i 2019 hadde tatt kontakt med Stork-klinikken i Danmark fortsatte jeg å date litt. Det endte selvfølgelig at med at jeg fant en fyr som jeg satset på i et års tid, og donorbabyen min ble satt på vent. Det gikk så langt at jeg overbeviste meg selv om at fyren jeg var sammen med kunne bli en god far. Den gang ei. Jeg har hatt en tendens til å sette mine egne behov til side, og jeg ser nå at jeg gjorde det sammen i denne situasjonen. Så når det tok slutt i mai 2020 tok det ikke mange månedene før hjulene begynte å rulle litt igjen. Det var også en gledens dag når det ble vedtatt i løpet av sommeren at single kvinner kunne få hjelp med assistert befruktning. Helt utrolig at vi måtte komme til 2020 for at det skulle være lovlig, men det er en annen diskusjon. Jeg kontaktet i midten av august Fertilitetssenteret i Oslo og på kort tid hadde jeg bestilt og betalt for donor, og inseminasjonen skulle skje i starten av september. Det hele gikk ufattelig fort. Kl. 13.30, 14 dager etter inseminasjonen fikk jeg en telefon. De ringte og sa de hadde fått svar på blodprøven jeg tidligere på dagen hadde vært å tatt hos Furst. Nå er det jo sånn at at du kan logge inn på Furst sine sider å sjekke resultatene der selv, og jeg hadde jo det, men det var en del tidligere på dagen og da stod det ingenting. Men nå kunne hun i andre enden si at prøven var positiv. "Positiv? ja, hva legger du i det?" sa jeg. "Du er gravid June" sa stemmen. Jeg kunne høre på henne at hun var ivrig etter å fortelle meg resultatet, men man skal jo ikke alltid stole på sine egne tolkninger. Men i hvert fall, jeg var gravid og er det fortsatt, 16 uker på. Rare greier. Jeg har aldri prøvd å bli gravid før, men har hatt mye ubeskyttet sex med samboere og kjærester, men det jeg har funnet ut er at det skal virkelig klaffe med eggløsningen, man blir ikke gravid ved samleie i mange dager før og etter eggløsning. Jeg tror at det hadde blitt vanskelige å blitt gravid uten eggløsningssprøyten. Og hadde jeg reist til Danmark ville sjansen vært større for at jeg ikke ble gravid med et første. Med Stork-klinikken var det heller aldri noe snakk om en eggløsningssprøyte, noe som ville medført at jeg sannsynligvis måtte ha brukt mer penger på ultralyder for å stadfeste om hvor vidt jeg hadde eggløsning eller ikke. Skulle skrevet masse mer, men nå er jeg litt mer interessert i å høre hvordan statusen din er. MVH June Hei! Så fint å lese om erfaringene dine. Takk for at du deler💕 Og gratulerer så mye med graviditeten! Flaks at det gikk på første forsøk😄 Det blir nytt inseminasjonsforsøk her denne uken. Hvis ikke det går denne gangen heller, må jeg nok vente litt siden det er såpass dyrt. Føles litt sykt å ha brukt over 30000 på noe fra før som ikke gikk noen vei😅 Men det er vel normalt at de fleste trenger flere forsøk. Fikk høre at sjansen for å bli gravid er ca 20% per forsøk. Ellers leste jeg også at det faktisk er større sjanse for å bli gravid om sommeren. Hadde en følelse av det. Men ville prøve en gang til nå likevel. Så får jeg se hvordan det går. Interessant det du sier om eggløsningssprøyte vs eggløsningstest osv. Jeg vurderer litt å droppe den denne gangen pga bivirkninger. Var først i etterkant jeg forsto at det var det. Ble også nedstemt, trøtt og tiltaksløs. Det er jo enklere å bli gravid om man har det bra tror jeg. Men jeg skal ta ultralyd om et par dager, så da ser de vel hvordan det ligger an. Får ta det opp da tenker jeg🙂 Har fetet meg opp i løpet av julen, så den delen tror jeg er grei nå hvert fall😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perlemorskimmer Skrevet 18. januar 2021 Forfatter #46 Del Skrevet 18. januar 2021 Solo2020 skrev (På 14.1.2021 den 10.11): Hei Perlemorskimmer! Jeg oppdaget dagboken din nå. Jeg er i samme situasjon som deg, og har gjort meg mange av de samme refleksjonene, så det var fint å lese. Jeg har hatt noen forsøk, men så langt uten resultat. Krysser fingrene for at 2021 er vårt år! Masse lykke til til deg! Jeg ville også kommentere på en ting du skriver i det første innlegget dit, nemlig at barnet kan få info om donor når det er 15 år. Det er nok ikke helt riktig enda, selv om det står det i papirene fra klinikken (i alle fall skriver min klinikk det). Det er nemlig reglene som gjalt når sæden ble donert som gjelder, og enn så lenge er det bare sæd etter gamle regler som er å få tak i. Jeg er veldig usikker på hva de danske sædbankene gjør nå som regelen om 15 år har trådt i kraft, men håper de tillpasser seg og ordner nye samtykker fra donorene sine. Hei! Tusen takk for det, og masse lykke til til deg også🍀 Hvor mange forsøk har du vært igjennom? Får håpe at dette er året for oss☺️ Åja det visste jeg ikke noe om hmm. Jeg regner med at de må tilpasse seg aktuelle lands lover og regler som de selger til da. De har i hvert fall tilpasset seg med barnerett til de landene som krever det på nettsidene. Uansett så er det ikke så stor forskjell mellom 15 og 18 år, og det er jo ikke sikkert at barnet ønsker å vite hvem donor er heller. Men det får man bare se etter hvert 🙂 Blir nytt forsøk denne uken, så jeg er spent på hvordan det går denne gangen😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 18. januar 2021 #47 Del Skrevet 18. januar 2021 Perlemorskimmer skrev (7 minutter siden): Blir nytt forsøk denne uken, så jeg er spent på hvordan det går denne gangen😄 Masse lykke til med forsøket!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perlemorskimmer Skrevet 18. januar 2021 Forfatter #48 Del Skrevet 18. januar 2021 Tusen takk for det, Amatariel💖 Føler jeg burde gjøre ett eller annet for å øke sjansene, men så orker jeg ikke «torskedietten» igjen 😆 Men får vel bare la det gå sin gang og håpe på at det klaffer😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mumlehumle Skrevet 18. januar 2021 #49 Del Skrevet 18. januar 2021 Lykke til med inseminasjon. Håper det klaffer denne gangen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perlemorskimmer Skrevet 18. januar 2021 Forfatter #50 Del Skrevet 18. januar 2021 Tusen takk, Mumlehumle🤗 Det håper jeg og😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mona95 Skrevet 18. januar 2021 #51 Del Skrevet 18. januar 2021 Hei! Kan jeg spørre om ca pris på donorsæd? 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perlemorskimmer Skrevet 18. januar 2021 Forfatter #52 Del Skrevet 18. januar 2021 Det kommer helt an på hvilken du velger og hvor mye informasjon du vil ha om donor. Jeg valgte i mellom den rimeligste og dyreste og betalte rundt 20000 kr sist gang. Siden man må velge tre forskjellige i Norge som legen velger fra, fant jeg ikke så mange som matchet blant de rimeligste. Og jeg syntes det var greit med litt mere informasjon. Det var inkludert barnerett, så jeg betaler noen tusen mindre på videre forsøk. Vurderer du å få barn med donor du og?🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mona95 Skrevet 18. januar 2021 #53 Del Skrevet 18. januar 2021 Har planer om at det skal bli barn med donor ja☺️ Har pratet løst med familie og venner om det til nå, og har mottatt utrolig mye støtte bare for å prate om det😊 Så tenker at dette er nok veien å gå ja☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perlemorskimmer Skrevet 18. januar 2021 Forfatter #54 Del Skrevet 18. januar 2021 Så spennende da😊 Glemte å nevne at det kommer rundt 10000 kr i tillegg for inseminasjon. Godt å høre at du opplever mye støtte med valget ditt. Ønsker deg masse lykke til på veien videre☺️🍀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mona95 Skrevet 19. januar 2021 #55 Del Skrevet 19. januar 2021 Tusen takk, og lykke til du også☺️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perlemorskimmer Skrevet 20. januar 2021 Forfatter #56 Del Skrevet 20. januar 2021 Har vært på ultralyd i dag, og det blir ny inseminering i morgen. Spurte om jeg kunne droppe eggløsningssprøyten, men det ble ikke anbefalt. Så da har jeg tatt den nå👌🏻 Tenker å droppe tidligtester denne gangen, og heller forsøke å fokusere på andre ting imens🙂 Så håper jeg på at resten går av seg selv hehe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mumlehumle Skrevet 20. januar 2021 #57 Del Skrevet 20. januar 2021 Perlemorskimmer skrev (37 minutter siden): Har vært på ultralyd i dag, og det blir ny inseminering i morgen. Spurte om jeg kunne droppe eggløsningssprøyten, men det ble ikke anbefalt. Så da har jeg tatt den nå👌🏻 Tenker å droppe tidligtester denne gangen, og heller forsøke å fokusere på andre ting imens🙂 Så håper jeg på at resten går av seg selv hehe Så spennende 😊krysser fingrene for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perlemorskimmer Skrevet 21. januar 2021 Forfatter #58 Del Skrevet 21. januar 2021 Har blitt så slapp og trøtt av den eggløsningssprøyten🥱😴 Sovnet i ettermiddag😅 Men ny inseminasjon er gjennomført. Denne gangen fikk jeg se ultralyd av spermen inni meg etterpå😂 Det var utrolig rart å se sædcellene svømme inni der. Begynte å le. Men fint å se at det var liv i disse svømmerene som kom langveisfra da😛 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 21. januar 2021 #59 Del Skrevet 21. januar 2021 Vel overstått inseminasjon! Så gøy å få se spermen da 😁 blir litt mer virkelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perlemorskimmer Skrevet 21. januar 2021 Forfatter #60 Del Skrevet 21. januar 2021 Ja, absolutt😄 Veldig spesiell opplevelse. Men gøy å få se det sånn😄 Føles egentlig ganske rart å gjøre det på denne måten må jeg si. Prøver å bli gravid på en klinikk, midt i korona. Men alle som jobber der er så hyggelige og man blir godt ivaretatt. Også går det veldig raskt. Blir sikkert noe helt annet om jeg blir gravid, og barnet kommer. Det vil jo være like mye barn som andre barn😊 Blir spennende å se fremover☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå