skrue Skrevet 1. september 2012 #601 Skrevet 1. september 2012 Nei de deformeres nok ikke, men de sklir fra hverandre og lekker. Da er det nok noe manglene eller utilstrekklig montering på gang.
Belima Skrevet 1. september 2012 #602 Skrevet 1. september 2012 Når jeg leser her inne, så bør jeg ha mengder med bakepulver og eddik. Leste på en link: Hell 1/4 kg bakepulver i vasken mm. Det er jo veldig mange bokser, så er det noen som vet hvor vi kan få kjøpt "stort" av eddik og bakepulver?
kaprifolen Skrevet 2. september 2012 #603 Skrevet 2. september 2012 Når jeg leser her inne, så bør jeg ha mengder med bakepulver og eddik. Leste på en link: Hell 1/4 kg bakepulver i vasken mm. Det er jo veldig mange bokser, så er det noen som vet hvor vi kan få kjøpt "stort" av eddik og bakepulver? 1/4 kg HØRES riktignok mye mer ut enn 250 gr, men det er akkurat det samme, og tilsvarer en vanlig boks bakepulver! 2
chikako Skrevet 2. september 2012 #604 Skrevet 2. september 2012 (endret) Når jeg leser her inne, så bør jeg ha mengder med bakepulver og eddik. Leste på en link: Hell 1/4 kg bakepulver i vasken mm. Det er jo veldig mange bokser, så er det noen som vet hvor vi kan få kjøpt "stort" av eddik og bakepulver? Jeg tror alle bakepulver-tipsene dreier seg om dårlig oversettelser fra engelsk, for å være ærlig. Natron heter baking soda på engelsk, men bakepulver er noe annet. Det har natron i seg, så det funker vel litt på samme måte, men det har mye annet i seg og. Natron har en ekstrem kilopris hvis du kjøper de små posene i butikken, men noen steder har de det amerikanske merket Arm&Hammer, som har større esker med halv kilopris. Jacob's, for eksempel, har denne. Når jeg kjøper eddik, kjøper jeg eddikessens, som er 35%-konsentrasjon, og blander til sylteeddik, som er 7%. Det står anvisning på flaska. Sånn sparer jeg penger og forbruker mye mindre plast. Den har de i de fleste butikker, men noen ganger kan den være litt bortgjemt. Endret 2. september 2012 av chikako 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2012 #605 Skrevet 28. september 2012 Dette er mitt beste husmortips for øyeblikket. Jeg har alltid hatt problemer med grytekluter. De tynne beskytter ikke mot varmen, og de tykke gjør det vanskelig å få godt grep, men disse hanskene har løst begge disse problemene. Eneste ulempen er at de må vaskes ofte, så det lønner seg å kjøpe to par. Anonym poster: 53a4e0755be85ba981c2fac5436f9481
stikkelsbær Skrevet 22. oktober 2012 #606 Skrevet 22. oktober 2012 Det er en stund siden jeg har lest gjennom denne tråden, så husker ikke om det er nevnt her før... Men hørte noe om at hvis man gnir inn barberskum på speil så vil det ikke bli dugg på det etter dusjing. Noen som har prøvd dette?
Gjest EryMax Skrevet 22. oktober 2012 #607 Skrevet 22. oktober 2012 Det er en stund siden jeg har lest gjennom denne tråden, så husker ikke om det er nevnt her før... Men hørte noe om at hvis man gnir inn barberskum på speil så vil det ikke bli dugg på det etter dusjing. Noen som har prøvd dette? Jeg har nevnt det, å det funker fjell det.
sofie777 Skrevet 22. oktober 2012 #608 Skrevet 22. oktober 2012 Jeg har også prøvd og her virket det ikke. (Er det forskjell på "dame"- og "herre"-barberskum kanskje?)
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2012 #609 Skrevet 22. oktober 2012 Det husmortrikset jeg har prøvd i det siste er jeg storfornøyd med. Siste jeg gjør før jeg går ut av dusjen er å spyle dusjveggene med kaldt vann. Spyler vekk alle såperester, dusjen holder seg ren så ufattelig mye lenger. Nå tror jeg det er minst tre uker siden jeg vasket dusjen, og veggene ser like nyvasket ut fremdeles! Anonym poster: 186d9b83d827fe35bdf023e0a8814c3a
Gjest EryMax Skrevet 22. oktober 2012 #610 Skrevet 22. oktober 2012 Jeg har også prøvd og her virket det ikke. (Er det forskjell på "dame"- og "herre"-barberskum kanskje?) Jeg brukte herrebarberskum, men det kan være forskjell på skum og gele kanskje?
attegløyma Skrevet 22. oktober 2012 #611 Skrevet 22. oktober 2012 Om du søler blåbær på eit plagg, legg det i ei skål med surmjølk. Når det har vore der nokre timar kan du vaske plagget som vanleg i vaskemaskina, og det er så godt som nytt 1
Exoriri Skrevet 22. oktober 2012 #612 Skrevet 22. oktober 2012 Det er en stund siden jeg har lest gjennom denne tråden, så husker ikke om det er nevnt her før... Men hørte noe om at hvis man gnir inn barberskum på speil så vil det ikke bli dugg på det etter dusjing. Noen som har prøvd dette? prøvde med dame barberingsgel, san fra Gilett. Ikke perfekt, men mye bedre var det. Ca 3 uker.
Nusseli Skrevet 24. oktober 2012 #613 Skrevet 24. oktober 2012 Hvordan fjerner man hvit ferge fra sort (dyr!!!) jakke i gortex ????????? Hjelp
Kontormus Skrevet 24. oktober 2012 #614 Skrevet 24. oktober 2012 Hvordan fjerner man hvit ferge fra sort (dyr!!!) jakke i gortex ????????? Hjelp Går ut fra at det er farge du mener, og hva består den fargen av?
Nusseli Skrevet 26. oktober 2012 #615 Skrevet 26. oktober 2012 Går ut fra at det er farge du mener, og hva består den fargen av? Takk! Farge (!) mener jeg (og nu kan jeg stave det og) Veggfarge som er vannbasert. Hvitt farge på sort jakke...
Kontormus Skrevet 26. oktober 2012 #616 Skrevet 26. oktober 2012 Jeg fikk vannbasert maling på en slik jakke, og malingen rakk og tørke før den ble forsøkt fjernet. Nå hadde jeg en slik dampvasker med en munnstykke som lagde en smal stråle. Med den klarte jeg å "skjære" malingen ut av fibrene. Ikke alle har en slik, men på renseri burte de ha det. 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2012 #617 Skrevet 26. oktober 2012 Jeg tror alle bakepulver-tipsene dreier seg om dårlig oversettelser fra engelsk, for å være ærlig. Natron heter baking soda på engelsk, men bakepulver er noe annet. Det har natron i seg, så det funker vel litt på samme måte, men det har mye annet i seg og. Natron har en ekstrem kilopris hvis du kjøper de små posene i butikken, men noen steder har de det amerikanske merket Arm&Hammer, som har større esker med halv kilopris. Jacob's, for eksempel, har denne. Når jeg kjøper eddik, kjøper jeg eddikessens, som er 35%-konsentrasjon, og blander til sylteeddik, som er 7%. Det står anvisning på flaska. Sånn sparer jeg penger og forbruker mye mindre plast. Den har de i de fleste butikker, men noen ganger kan den være litt bortgjemt. Lukter det noe av sylteeddik? Jeg bruker eddik som skylldemiddel. Anonym poster: 5c3ecc4c7820bae6fbf265133619170a
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2012 #618 Skrevet 28. oktober 2012 Jeg har et sånt lite hybelkjøleskap med minifryser som jeg ikke bruker lengre, men som fortsatt må stå på kjøkkenet (jeg leier). Jeg vasket det grundig og har skrudd det av. Nå bruker jeg det bare til og legge poser inni. Men det lukter så forferdeilig hver gang jeg åpner det. Det er ikke posene sin skyld, for det gjorde det før jeg la posene inn. Noen som har noen tips om hvordan jeg kan fjerne den forferdelige lukta? Anonym poster: 88b4c451817995c1dd453609a8889310
Gjest Allergikeren Skrevet 28. oktober 2012 #619 Skrevet 28. oktober 2012 Eddik skal visstnok ta lukta, mener jeg å huske.
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2012 #620 Skrevet 28. oktober 2012 Eddik skal visstnok ta lukta, mener jeg å huske. Er det meg med det illeluktende kjølleskapet du svarer på her? Isåfall sette eddik i en skål i kjøleskapet eller vaske det med eddik? Jeg har virkelig ikke peiling Anonym poster: 88b4c451817995c1dd453609a8889310
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå