Gå til innhold

samboeren som er urimelig eller jeg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har invitert fem venner på middag og kake i begynnelsen av desember. 5 er maksimum antall totalt tilatt pga corona. Jeg tenkte vel,  mitt hjem jeg spør vennene om de har lyst uten å ta det med samboeren først.  Men nå er samboeren min ikke i så godt humør. Han reagerer på at jeg ikke har spurt han om det er greit å invitere folk hjemme hos oss. Han sier at vi hadde funnet en løsning og han ville sagt ja ,men at han gjerne ønsker at vi snakker om det på forhånd og at han opplever seg involvert og får muligheten til å føle seg involvert i ting som avtales sitt eget hus.  Han er litt skuffet rett og slett,  mens jeg synes han er lite mottagelig for andre meninger og at jeg også eier halve huset.  Hvem av oss er mest urimelig,  egentlig? 

Anonymkode: ce99d...cc5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

DU , DU , Du Du er problemet ! Hvis man bor sammen så tar man hensyn og tar slike avgjørelser sammen. Det kalles respekt for samboer. 

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis du har invitert fem så blir dere seks.

Anonymkode: d1e26...bd3

Syv med samboeren 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

 jeg også eier halve huset

Anonymkode: ce99d...cc5

Så lenge dere blir i din halve av huset så trenger du egentlig ikke å si noe.

Anonymkode: 3507f...b4e

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spør alltid om det er greit/passer før jeg inviterer noen som skal være der flere timer og forventer også at samboer gjør det samme.

Anonymkode: 01224...cda

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uenig med resten. Du sier du har invitert dem til i begynnelsen av desember, og du har gitt beskjed til mannen din allerede. Det er jo ikke som om de plutselig står der på døra en kveld, da hadde jeg forstått at han ble irritert. Jeg synes han er urimelig og barnslig.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes at du burde ha hørt med samboer først. Spesielt nå pga korona, jeg hadde ikke likt å få så mange på besøk uten å bli spurt først.

Anonymkode: fd9c7...cca

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes mannen overreagerer. Mannen min hadde ikke brydd seg. Han synes det er koselig med besøk da. Er vel forskjell på folk...

Anonymkode: 544c3...e1b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, kisskissbangbang said:

Uenig med resten. Du sier du har invitert dem til i begynnelsen av desember, og du har gitt beskjed til mannen din allerede. Det er jo ikke som om de plutselig står der på døra en kveld, da hadde jeg forstått at han ble irritert. Jeg synes han er urimelig og barnslig.

Du er visst like urimelig som TS her. Man spør/forhører seg først, det er slik det er å være to. Noe annet er helt respektløst. Men hvis man ikke har lik tankegang her så kommer det mange krangler.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TanjaS skrev (Akkurat nå):

Du er visst like urimelig som TS her. Man spør/forhører seg først, det er slik det er å være to. Noe annet er helt respektløst. Men hvis man ikke har lik tankegang her så kommer det mange krangler.

Spør eller forhører seg om det er greit å få besøk? Nei, det tenker jeg ikke nødvendigvis er naturlig. At man sier fra, ja, og gjerne i god tid, men verken jeg eller mannen må høre med den andre på forhånd om det er greit å ha besøk. Det er begges hjem, og dersom mannen vil ha besøk en kveld og jeg ikke orker, da finner jeg på noe aleine en anna plass.

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er urimelig. Mannen her er heller ikke glad i besøk. Han hadde ikke sagt nei, men hadde nok ikke likt det om jeg ikke spurte for syns skyld. Har aldri skjedd at han har invitert venner, men jeg hadde ikke satt pris på om han plutselig hadde invitert svigers uten å spørre (selv om jeg selvsagt ikke kunne sagt nei...)

Anonymkode: fdb81...ec4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Først må du lære deg å regne, det er fem personer som er maks tillatt å samle, dvs at du kan invitere 3 personer i tillegg til deg og samboer. Om samboer ikke skal være tilstede er det 4 personer. Fem personer totalt.

Selv om andre mener at det er ok å invitere uten at samboeren sin blir involvert, så er det tydelig at din samboer liker å bli involvert, da bør du vel ta hensyn til han? Det er jo han du bor med.

Jeg personlig ville følt at jeg hadde blitt overkjørt om ikke min samboer hadde kommet til meg og sagt "Du, 12 desember tenkte jeg å invitere til ett selskap, den og den og den var de jeg tenkte, er det greit for deg". Jeg ville sagt ja og vært fornøyd med å bli inkludert. Istedenfor så kommer du og sier "12 desember har jeg invitert 4 stk til selskap hos oss, vil bare informere deg". I ett hus der jeg også eier. Kanskje det er greit for deg at man gjøre det slik, men det er jo ikke det for din samboer, kanskje du syns det hadde vært helt greit om han hadde informert deg slik, men vil du ikke at dere begge skal føles som likeverdige i huset dere eier? Din samboer gjør jo tydeligvis ikke det. Kanskje det hadde vært smart å snakke ut litt om forventninger ol for dere begge.
Kanskje dette bare er dråpen som får begeret til å renne over for han, at han føler seg overkjørt på flere områder.

Anonymkode: 5ca0d...f6e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Hvis du har invitert fem så blir dere seks.

Anonymkode: d1e26...bd3

Det er sant det! 5 pluss 1 er lik 6 👏

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker du egentlig er samboeren din og du søker etter bekreftelse ;) 

Anonymkode: c2776...f39

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...