Gå til innhold

Kjøpte 10 flaxlodd, vant ingenting - juks?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 hours ago, AnonymBruker said:

Dere kan se denne videoen. En som kjøper lodd for 1 million dollar for å se hvor mye han vinner/taper. Dette er i USA så sikkert ikke sammenlignbart med norske flakslodd men gøy uansett.


 

Anonymkode: 09ef7...1dc

Trolig skjult reklame for spillselskapet. Ikke fordi jeg tror det er umulig å vinne toppremien, men fordi ingen ville finne på å spille for 1 mill US$ "for å se hvor mye han vant". Nå må det sies at jeg ikke har giddet å se videoen.

Anonymkode: 13d99...ac6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 hours ago, AnonymBruker said:

Hovedargumentasjonen min er at Norsk Tipping driver monopol for å innkassere høye inntekter til seg selv. 5,6 milliarder i overskudd som går rett inn i kulturdepartementet. En ekstra frivillig skatt, kan du jo si. Inntektene kommer utover 7% til lag og foreninger. Poenget mitt er at premieutbetalingene er altfor lav. Fattigmannskår. Når du har 6 av 7 tall i Lotto riktig, og vinner 4.300,-, så er det helt hinsides. Jeg mener Norsk Tipping skal gi mer tilbake til tipperne, ikke sende dem rett inn til kulturdepartementet. Mulig noe går tilbake til kultur og idrett, men mye blir også slukt uadressert av departementet. Skal Norsk Tipping drive med monopolet så må folk få tilbake mer, og Staten må tjene mindre. 

Jeg sender gjerne penger ut av landet hvis det øker mine vinnersjanser, samt øker pengepremiene jeg får når jeg først vinner.

Anonymkode: de46b...fcd

Norsk Tipping gir ca 50% tilbake til spillerne i form av premier. Spillselskapene på Malta opererer muligens med 5% tilbakebetaling - dette kan vi ikke egentlig vite noe om, siden disse selskapene er fullstendig ukontrollert av noen tilsynsmyndighet. Og de lurer folk, ved at de lar dem vinne i starten, mens de er garantert å tape når de fortsetter spillingen (unntatt et par, tre utvalgte, som skal tjene som reklame).

Anonymkode: 13d99...ac6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Det minner meg på at jeg har to flaxlodd liggende med premie på. 😅 25 kr på begge. 

200 kr på julekalenderen fra i fjor og, men den glemte jeg å løse inn før fristen 😣

Anonymkode: f5a49...900

To nye Flax-lodd, flere nye muligeter! 😁

Anonymkode: 13d99...ac6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hovedargumentasjonen min er at Norsk Tipping driver monopol for å innkassere høye inntekter til seg selv. 5,6 milliarder i overskudd som går rett inn i kulturdepartementet. En ekstra frivillig skatt, kan du jo si. Inntektene kommer utover 7% til lag og foreninger. Poenget mitt er at premieutbetalingene er altfor lav. Fattigmannskår. Når du har 6 av 7 tall i Lotto riktig, og vinner 4.300,-, så er det helt hinsides. Jeg mener Norsk Tipping skal gi mer tilbake til tipperne, ikke sende dem rett inn til kulturdepartementet. Mulig noe går tilbake til kultur og idrett, men mye blir også slukt uadressert av departementet. Skal Norsk Tipping drive med monopolet så må folk få tilbake mer, og Staten må tjene mindre. 

Jeg sender gjerne penger ut av landet hvis det øker mine vinnersjanser, samt øker pengepremiene jeg får når jeg først vinner. 

 

Anonymkode: de46b...fcd

Alt overskudd fra NT går tilbake til i i hovedsak idrett, noe kultur samt grasrotanndelen. Delen av overskuddet som går til idrett går i hovedsak til bygging av idrettsannelgg. Flesteparten av dagens idrettsannelgg er bygget med støtte fra NT. I tillegg går noe til arrangementer og noe til sponsing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det minner meg på at jeg har to flaxlodd liggende med premie på. 😅 25 kr på begge. 

200 kr på julekalenderen fra i fjor og, men den glemte jeg å løse inn før fristen 😣

Anonymkode: f5a49...900

At gevinster ikke blir vekslet inn tjener Norsk Tipping rått på.
Jeg jobbet på kiosk på tidlig 2000-tall, og da fikk vi tilsendt en statistikk over gevinster som utestod og ikke ble vekslet inn i løpet av året. Det var snakk om mange millioner. Det var attpåtil milliongevinster utestående. Loddblokkene var blitt registrert, og solgt ut, men gevinsten var ikke blitt gjort krav på innenfor datoen. 

Sløvskap og uoppmerksomhet blant kjøperne her altså. 25 og 50kr-gevinsten blir liggende i skap og avglemt, som i ditt tilfelle 200 kr. Samt alle som skraper, men som ikke oppfatter at det foreligger en gevinst, for så kaster det i søpla. 

På kiosken hadde vi egne skrapemonter, med avfallsbøtte i. Her lå det hundrevis/tusenvis av skrapte lodd. Jeg tok med meg en pose hjem for å overgå dem, og ble overrasket over hvor mange som ikke hadde skrapt hele loddet. "Bonus"-feltet var oftere uskrapt enn hva jeg så for meg. I tillegg fant jeg også noen smågevinster på 25 og 50kr på ferdigskrapede lodd.

Norsk Tipping putter dette rett i lomma.

Anonymkode: de46b...fcd

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Norsk Tipping gir ca 50% tilbake til spillerne i form av premier. Spillselskapene på Malta opererer muligens med 5% tilbakebetaling - dette kan vi ikke egentlig vite noe om, siden disse selskapene er fullstendig ukontrollert av noen tilsynsmyndighet. Og de lurer folk, ved at de lar dem vinne i starten, mens de er garantert å tape når de fortsetter spillingen (unntatt et par, tre utvalgte, som skal tjene som reklame).

Anonymkode: 13d99...ac6

Hva er det med deg og Malta? Det er jo ikke en argumentasjon engang. Jeg har ikke sagt at vi må tillate spillselskap fra Malta i Norge. Det er dine ord. Men jeg sier vi kan løse opp monopolet! La en nasjonal aktør få mulighet til å bygge seg opp i Norge. Hvorfor skal Norsk Tipping ha monopol, og attpåtil få gå rundt nasjonal spilleregelverk?

Anonymkode: de46b...fcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vunnet 1000,- på flaxlodd en gang. Men stort sett 25,-  eller 0,-

Anonymkode: 7ef2e...1da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Honey Dew said:

Vinner som regel 25 eller 50 kroner. Gidder ikke hente ut de pengene.

Du bytter dem selvsagt i nye lodd neste gang du går forbi Narvesen.

Anonymkode: 13d99...ac6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva er det med deg og Malta? Det er jo ikke en argumentasjon engang. Jeg har ikke sagt at vi må tillate spillselskap fra Malta i Norge. Det er dine ord. Men jeg sier vi kan løse opp monopolet! La en nasjonal aktør få mulighet til å bygge seg opp i Norge. Hvorfor skal Norsk Tipping ha monopol, og attpåtil få gå rundt nasjonal spilleregelverk?

Anonymkode: de46b...fcd

Fordi Norsk Tipping er en non-profit virksomhet.

Anonymkode: 13d99...ac6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Du bytter dem selvsagt i nye lodd neste gang du går forbi Narvesen.

Anonymkode: 13d99...ac6

Er ikke narvesen her jeg bor. Jeg gidder rett og slett ikke bytte dem. Har ikke bruk for de pengene allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juks og juks. Det er ikke akkurat meningen å ha noen trygghet i flakslodd. Hadde det vært en sikker måte å tjene penger på hadde vi nok ikke vært mange i arbeid her til lands :tongue:

10 uten premie på er ganske uflaks, men du hadde nok uansett ikke vunnet noe mer enn du betalte for to eller tre av dem. Jeg tar gjerne fire hvis jeg først kjøper, og vinner som regel på ett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Honey Dew said:

Er ikke narvesen her jeg bor. Jeg gidder rett og slett ikke bytte dem. Har ikke bruk for de pengene allikevel.

MEN TENK OM DET ER MILLIONLODDET DU BYTTER INN I, MENNESKE! 😲

Anonymkode: 13d99...ac6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

MEN TENK OM DET ER MILLIONLODDET DU BYTTER INN I, MENNESKE! 😲

Anonymkode: 13d99...ac6

Det er derfor jeg ikke gjør det. Hadde ikke orket å farte frem og tilbake for å bytte lodd hele tiden. Får jeg en million, så får jeg en million, er ikke så opptatt av det. Blir jeg det, så blir det tvangstanker og det orker jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker å nedbetale gjeld og komme meg inn på boligmarkedet. Jeg er i slutten av 30-årene, men det er det ingen som tror, haha

Anonymkode: d3647...29c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 24.11.2020 den 5.41):

Men hva gjør man da om man trenger penger... Ta opp lån? 

Anonymkode: d3647...29c

 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg ønsker å nedbetale gjeld og komme meg inn på boligmarkedet. Jeg er i slutten av 30-årene, men det er det ingen som tror, haha

Anonymkode: d3647...29c

Om du trenger raske penger, vil bli kvitt gjeld, og skaffe egenkapital, så er gambling vel heller noe av det dummeste du kan gjøre...

Begynn spare smart og redusere kostnadene. Ikke ta opp gjeld eller gamble for å betale gjeld....

Anonymkode: 3c26e...7d7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Klagenfurt said:

Skulle brukt de 250kr på betting i stedet.

Skulle brukt dem på en flaske vin.

Anonymkode: 13d99...ac6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...