Gå til innhold

Kjøpte 10 flaxlodd, vant ingenting - juks?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Da er er det jo bare å kjøpe 2700000 lodd så er man sikret 1 mill??

Tviler på at det er så lett

Anonymkode: 09ef7...1dc

Haha, ja da går du kraftig i underskudd😀

Anonymkode: a2063...4e2

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det gleder meg at dem som vinner større beløp bruker det til "skikkelige ting" som er nødvendig. Folk som bare kaster pengene bort på luksusting de ikke husker at de har kjøpt og heller ikke trengte derimot; ikke i det hele tatt. Det burde ha vært ei sperre: når en har vunnet stort er en ute av vinnermulighetene de neste tyve årene. Minst. Jeg har sansen for å dele stor gevinst på mange (det er usunt for et menneske å vinne så store summer som mange gjør), så flere får en økonomisk hjelp som trengs og er til stor glede i hverdagen. 

Når jeg nå har tenkt på det litt, så burde alle som har penger nok ikke få vinne mere enn ti og tyve kroner.
                          Jupp, det mener jeg!  #let the proteststorm begin  :fnise: 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier alltid å vinne på flaxlodd, jeg, men her aldri vunnet mer enn 200 kroner 🤷🏻‍♀️
Å bruke flaxlodd for raske penger, er jo et tapsprosjekt. Har du råd til å kjøpe deg ti flaxlodd, ville det vært lurere å sette de pengene inn på sparekonto. 

Anonymkode: c8cba...d2c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, fra morro til seriøst. Hvor gammel er du? Du høres ut som em som ender opp på luksusfellen innen 5 år.

"Jeg har ikke mye å spare" er det ikke nedre å spare pengene pg ha det til da du plutselig trenger det istedenfor å bruke opp pengene på ett spill hvor meningen er at du skal tape? Tenk på hvor mange du har kjøpt, og hvor mye du ville hatt på sparekontoen nå hvis du ikke hadde kjøpt det. 

 

Og forbrukslån er ALDRI lurt. Hva er det du så desperat trenger penger til?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da er er det jo bare å kjøpe 2700000 lodd så er man sikret 1 mill??

Tviler på at det er så lett

Anonymkode: 09ef7...1dc

I gjennomsnitt ja, men det vil koste deg 54 mill så hva skulle poenget være?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norsk Tipping pleier å utbetale ca 50% av omsetningen - prøvde å finne ut akkurat hva det er for Flax, men fant det ikke i farta. Hvis det er 50%, vil det si at det for hvert millionlodd må selges lodd for 2 millioner (minus 25 kroner for vinnerloddet) uten gevinst. Altså 79.999 taperlodd for hvert millionlodd.

Anonymkode: 13d99...ac6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kan se denne videoen. En som kjøper lodd for 1 million dollar for å se hvor mye han vinner/taper. Dette er i USA så sikkert ikke sammenlignbart med norske flakslodd men gøy uansett.


 

Anonymkode: 09ef7...1dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinner alltid på skrapelodd, ikke store gevinster men nok til nye lodd. Men det er ikke ofte jeg kjøper, som oftest bare bytter jeg loddene med gevinst inn i nye, så går det av seg selv.  

Anonymkode: 3df64...4d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Sies det ikke at det er premie på hvert 3. eller hvert 4. lodd da? Jeg kjøper ofte flaxlodd for gøy. Kjøper da gjerne 4-8stk i slengen og det er så og si alltid premie på 1 eller 2 av dem. Små beløp selvfølgelig men fremdeles en premie.

Anonymkode: fdbf8...5bf

Dette har jo med hvor mange lodd som har premie i forhold til hvor mange lodd som skal selges. Så selv om det i snitt skal være premie på hvert 4 lodd så er det ikke dermed sagt at hvert 4 lodd du kjøper har gevinst.

For øvrig er det jo det rene og skjære idioti å kjøpe lodd, lotto eller annen gambling hvis man gjør det fordi man trenger pengene en eventuel gevinst gir.

Endret av Kjetil E
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde lyst til å se hvordan det endte, så jeg kjøpte engang en hel blokk med flakslodd.
Tror det var 100 stk i pakken. Kostet meg 2.500,-. 

Tenkte på forhånd at ved så mange lodd så var sjansen stor for at jeg iallefall fikk tilbake rundt 1.500,- i gevinster. Ergo, jeg var villig til å "satse" 1.000,- på 100 lodd for å kanskje vinne en større gevinst. Iallefall ha muligheten til det. 

Etter at jeg hadde skrapt alt satt jeg igjen med en totalgevinst på 725,-. En tilbakebetalingsgrad på kun 29%, mens Norsk Tipping mesket seg med 71% fortjeneste. 

Selv om dette var et "prøveprosjekt" for min del, så tenker jeg at dette speiler egentlig Flax og Norsk Tipping godt. Vinnersjansene er lave, tilbakebetalingsgraden er unormalt lav og profitten er stor for selger. 

Det står på pakken at vinnersjansene er 1:600.000 for millionpremien. Problemet med det er at det er sikkert flere millioner med Flaxlodd i omsetning, så vinnersjansene er egentlig f.eks 10:6.000.000. Med andre ord, sjansen for at du treffer en av disse 10 loddene er faktisk enda lavere enn 1:600.000, fordi det handler om tilfeldigheter, lokasjon og omsetningssted, noe Norsk Tipping ikke tar høyde for i sin sjanseberegning. Derfor, å vinne topp-premier på Flax er egentlig umulig, samt det å i det hele tatt vinne noe er lav. 

Lotto er ingen unntak! Hovedpremien er lav i forhold til omsetning (mellom 80 - 100 millioner pr. helg!), men det verste med Lotto er at småpremiene er nesten fraværende. Du har 6 riktige tall av 7 tall på Lotto-rekka, og vinner småstygge 4.400,-. Hæ? Hvor sykt er ikke det? Det er fordi Lotto kun utbetaler rundt 2 millioner på fordeling pr. 6+1, 6 og 5 rette. Det er sykt lite! 

Det er en grunn til at Norsk Tipping har 5.600.000.000 NOK i årsresultat hvert år. Dem mesker seg på folks vinnertro og spillergalaskap, med lave gevinster over hele røklet! 

På tide å fjerne Norsk Tippings monopol på pengespill her til lands! 

Anonymkode: de46b...fcd

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vunnet 10 000 på millionflax for en liten stund tilbake. 

Anonymkode: 76fba...251

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vant 250,- på Flaxlodd en gang. Ikke store greiene. Akkurat nå har jeg et par lodd med 125,- i gevinst foran meg. Kjøpte lodd for 100,-

Det er ikke ofte jeg kjøper lodd, men det er jo litt spennende :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg hadde lyst til å se hvordan det endte, så jeg kjøpte engang en hel blokk med flakslodd.
Tror det var 100 stk i pakken. Kostet meg 2.500,-. 

Tenkte på forhånd at ved så mange lodd så var sjansen stor for at jeg iallefall fikk tilbake rundt 1.500,- i gevinster. Ergo, jeg var villig til å "satse" 1.000,- på 100 lodd for å kanskje vinne en større gevinst. Iallefall ha muligheten til det. 

Etter at jeg hadde skrapt alt satt jeg igjen med en totalgevinst på 725,-. En tilbakebetalingsgrad på kun 29%, mens Norsk Tipping mesket seg med 71% fortjeneste. 

Selv om dette var et "prøveprosjekt" for min del, så tenker jeg at dette speiler egentlig Flax og Norsk Tipping godt. Vinnersjansene er lave, tilbakebetalingsgraden er unormalt lav og profitten er stor for selger. 

Det står på pakken at vinnersjansene er 1:600.000 for millionpremien. Problemet med det er at det er sikkert flere millioner med Flaxlodd i omsetning, så vinnersjansene er egentlig f.eks 10:6.000.000. Med andre ord, sjansen for at du treffer en av disse 10 loddene er faktisk enda lavere enn 1:600.000, fordi det handler om tilfeldigheter, lokasjon og omsetningssted, noe Norsk Tipping ikke tar høyde for i sin sjanseberegning. Derfor, å vinne topp-premier på Flax er egentlig umulig, samt det å i det hele tatt vinne noe er lav. 

Lotto er ingen unntak! Hovedpremien er lav i forhold til omsetning (mellom 80 - 100 millioner pr. helg!), men det verste med Lotto er at småpremiene er nesten fraværende. Du har 6 riktige tall av 7 tall på Lotto-rekka, og vinner småstygge 4.400,-. Hæ? Hvor sykt er ikke det? Det er fordi Lotto kun utbetaler rundt 2 millioner på fordeling pr. 6+1, 6 og 5 rette. Det er sykt lite! 

Det er en grunn til at Norsk Tipping har 5.600.000.000 NOK i årsresultat hvert år. Dem mesker seg på folks vinnertro og spillergalaskap, med lave gevinster over hele røklet! 

På tide å fjerne Norsk Tippings monopol på pengespill her til lands! 

Anonymkode: de46b...fcd

Helt uenig, overskuddet til Norsk Tipping kommer samfunnet til gode. Idrett og kultur som for glede av dette overskuddet. Men du er vel av de som synes det er mye bedre at bakmenn på Malta, Kypros o.l. steder stikker av med overskuddet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjetil E skrev (8 minutter siden):

Helt uenig, overskuddet til Norsk Tipping kommer samfunnet til gode. Idrett og kultur som for glede av dette overskuddet. Men du er vel av de som synes det er mye bedre at bakmenn på Malta, Kypros o.l. steder stikker av med overskuddet.

Hovedargumentasjonen min er at Norsk Tipping driver monopol for å innkassere høye inntekter til seg selv. 5,6 milliarder i overskudd som går rett inn i kulturdepartementet. En ekstra frivillig skatt, kan du jo si. Inntektene kommer utover 7% til lag og foreninger. Poenget mitt er at premieutbetalingene er altfor lav. Fattigmannskår. Når du har 6 av 7 tall i Lotto riktig, og vinner 4.300,-, så er det helt hinsides. Jeg mener Norsk Tipping skal gi mer tilbake til tipperne, ikke sende dem rett inn til kulturdepartementet. Mulig noe går tilbake til kultur og idrett, men mye blir også slukt uadressert av departementet. Skal Norsk Tipping drive med monopolet så må folk få tilbake mer, og Staten må tjene mindre. 

Jeg sender gjerne penger ut av landet hvis det øker mine vinnersjanser, samt øker pengepremiene jeg får når jeg først vinner. 

 

Anonymkode: de46b...fcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjetil E skrev (23 minutter siden):

Helt uenig, overskuddet til Norsk Tipping kommer samfunnet til gode. Idrett og kultur som for glede av dette overskuddet. Men du er vel av de som synes det er mye bedre at bakmenn på Malta, Kypros o.l. steder stikker av med overskuddet.

Det mest problematiske med dagens spillemonopol er at Norsk Tipping gjemmer seg bak en verdiløs policy om "spillevett" og har langt mer avhengighetsskapende spill enn andre aktører får lov til å selge.Deres Belago er ett av de tre verste som er tilgjengelige for spilleavhengige i Norge, og de håver inn på dette, og gjemmer seg bak spillegrensene sine. At dette er veldig lett å omgå med å ha flere kort registrert på venner og familie er de veldig klar over, men de tar ikke grep for å fikse det, og jeg har tilogmed sett dem benekte det i media. 

Andre aktører har dermed ikke reell mulighet til konkurranse, siden de underlagt en haug med regler som ikke gjelder for Norsk Tipping, og dette til tross for at det er harde krav til at også deres overskudd skal gå til veldedige formål. Og uanhengige spillehaller har en del andre fordeler for spillerne, hovedsaklig i form av lavterskel sosial kontakt for en del marginaliserte grupper som ikke har så mye annet å gå til. Og i pandemiåret 2020 har det bare blitt enda tydeligere hvor viktig dette er for veldig mange. 

Jeg jobber med spill, og har gått noe runder med meg selv angående etikken i det. Dette er ikke lett, og kundene varierer fra fullstendig sveiseblinde av spilllegalskap til som spiller på et egendefinert budsjett og har full kontroll. Men gambling virker å være et behov folk har, og så lenge man har kontroll er det både hyggelig og spennende, så jeg tenker at spill som krever personlig oppmøte og har en sosial funksjon er bedre enn alternativene. Jeg driver aldri mersalg, og dersom folk mister kontrollen sier jeg fra, eller sender dem hjem. Materialet fra Norsk Tipping derimot får meg til å spy innimellom, der er holdningen helt motsatt av min, og jeg kommer nok aldri til å vinne en komminsjonærkonkurranse der. 

Greit at kultur og idrett tjener penger på spill, men da bør vi også kunne være ærlige om det, i stedet for å gjemme oss bak store ord. Dersom staten mener at raske, spennende spill er skadelig, og at spillreklame er ødeleggende for spilleavhengige må de også følge dette selv, ikke bare forby det for alle konkurrentene. 

Anonymkode: 3b4f9...2fc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg er desperat etter å tjene raske penger så jeg kjøpte 10 flaxlodd. Vant absolutt ingenting, og ble ganske skuffa.. 

Er det bare tull og tøys, eller er det bien som har vunnet her inne? 

Anonymkode: d3647...29c

herregud.. ja svogeren min vant 100.000 på julaften. om du tror det er så enkelt som å vinne fordi du kjøper 10 lodd er du passe virkelighetsfjern

Anonymkode: fd056...29b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, Hoppetaujenta said:

Kutt ut spill. Spar pengene heller. Man vinner småtterier, tar nye lodder og taper alt sammen. 
Sånn er det lagt opp. De er ikke "snille" mot oss og vill ikke oss spesielt alt vel. Det er butikk de driver 
og de livnærer seg på folk som oss, som lever i håpet om den store gevinsten - hver gang.

Se det i øynene; det skjer neppe. :sukk: 

Hva skjedde med telefonen på lørdag? Er du sikker på du ikke er tom for batteri 😔

Anonymkode: 6508c...687

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det minner meg på at jeg har to flaxlodd liggende med premie på. 😅 25 kr på begge. 

200 kr på julekalenderen fra i fjor og, men den glemte jeg å løse inn før fristen 😣

Anonymkode: f5a49...900

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...