Gå til innhold

Hva er du stolt over at du aldri spiser?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke spesielt glad i søte ting og spiser sjelden det. I tillegg drikker jeg sjelden alkohol og spiser sjelden ferdigmat. 

Anonymkode: 199db...16c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg spiser aldri foie gras, marsipan eller rømmegrøt, men kan ikke si at det er noe som gjør meg stolt. 

Anonymkode: 7f5a3...063

Men er det av etiske hensyn eller fordi du ikke liker det? Jeg er ikke stolt av å ikke spise rømmegrøt. jeg lker ikke rømmegrøt. Jeg er litt stolt over å ikke spise foie gras som jeg syns er utrolig godt fordi måten den produseres på er uetisk (for det meste).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skal bli stolt, må jeg føle at jeg har prestert noe. F. eks. kan jeg bli stolt hvis noen sier at jeg er en god venn. 
 

Derfor lurer jeg: Dere som blir stolte av ikke å spise noe, er det fordi det koster dere mye? Jeg er spiser ikke kjøtt, og er fornøyd med det, men tror ikke jeg er stolt? Tvert imot er det noe jeg helst ikke vil ha noe oppmerksomhet for. Det samme med brus. Liker det ikke så godt, og syns det er greit med tanke på at det ikke er så sunt, men det er jo ikke noe jeg er stolt av?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Made4u
Leinica skrev (På 24.11.2020 den 16.04):

Jeg drikker hverken kaffe eller te, og er svært lite glad i alkohol. Energidrikker går det veldig, veldig lite av hos meg , og jeg drikker heller aldri lightbrus. Jeg er jo glad i brus og potetgull, og litt sjokolade, men smågodt og is spiser jeg nesten ikke. Har i grunnen aldri vært blant de som er så glad i kaker, og heller ikke diverse desserter. 

Sær i matveien der altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er mer stolt over å like det meste av mat. 
Spiser ikke godteri (med unntak for konditor laget sjokolade en sjelden gang). Drikker ikke brus. Kan godt spise vegetarretter, men har bare spist tofu en gang. Og det blir høyst sannsynlig med den ene gangen. Smakte høgg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er stolt over å ikke kjøpe biff fra Uruguay eller annet importkjøtt fra land med mye verre dyrevelferd enn her, som blir frakta med svære skip mellom land (levende) og med høyere antibiotikanivå enn her. Samt Synnøve-produkter hvor de frakter norsk melk til utlandet for så å kjøre det ferdige produktet tilbake til Norge. De bruker også en del utenlandsk melk. 
 
Også skal det sies at jeg generelt etterstreber å handle lokalt uansett hva det skulle være. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halv- og helfabrikata! Jeg spiser ikke posemat eller frossen mat, kun ferskt kjøtt og grønt. Har gått masse ned i vekt etter at jeg droppa ferdigmat, alt jeg spiser smaker mye bedre og jeg bruker ikke stort mer på mat nå. 

Anonymkode: 14038...c97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne trend-retter, som tapes, sushi, veganer-mat osv.

Anonymkode: 7e39f...44f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sushi. Lever. Rå mat. Blodmat. Makrell i tomat. Chilli. Hjort. Elg. Dådyr. And. Ikke faaen om jeg spiser noe av dette!

Anonymkode: 546ac...bff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Avocado. Slutta å spise det etter at jeg så en dokumentar om hvordan dyrking av avocado ødelegger både natur/miljø og arbeidsliv. 

Ellers mye annet jeg ikke spiser, men driver ikke og er stolt over det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 26.11.2020 den 8.26):

Stolthet og skam er vel ikke to antonymer? Altså, om jeg er stolt over at jeg ikke er norsk, betyr ikke at de som er norske bør skamme seg?

Vel, det er forskjell på å si at man er stolt over å være for eksempel dansk, og å si man er stolt over å ikke være norsk. Da peker man jo ut det å være spesifikt norsk som man er glad for å ha sluppet unna, fremfor å vektlegge at man er fornøyd med eget opphav.

Nå er jo nasjonalitet noe man ikke kan klandres for, akkurat, så enda mer hårete blir det jo når man legger vekt på at man er stolt over å ikke spise noe det er stor enighet om er usunt. Det er forbundet med mye problemer å gi restriksjoner i matveien en følelsesmessig verdi. Et slikt fokus blir fort belastende, om man nå lykkes i sine restriksjoner eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Sånne trend-retter, som tapes, sushi, veganer-mat osv.

Anonymkode: 7e39f...44f

Hva er veganer mat?

Frukt,børgrønnsaker,brød,korn,tørrpasta,ris,pommefritts/nøtter/kjerner,potetgull,godteri osv osv

Anonymkode: a5cac...cde

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke stolt, men ser det ikke som noe problem at jeg ikke liker kaker. Eller.. et problem er at jeg liker å bake, men spiser den aldri. Så må jo ha noen å bake til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøtt og fisk produsert utenfor Norge, og produkter fra Berit Nordstrand og Synnøve Finden. Ellers er det flere ting jeg ikke spiser, men dette er det jeg tenker det er logisk å vere stolt av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...