Gå til innhold

Hva er du stolt over at du aldri spiser?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Brus

Alkohol 

Fast food /junk food

Smågodt 

Is

Anonymkode: 0e8e5...13e

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Og kjeks og kaker 

Anonymkode: 0e8e5...13e

Det høres da veldig eplesunt og stusselig ut. :P 

Anonymkode: 4862d...17e

• Liker 2
Skrevet

Er stolt over at jeg for 4 år siden fikk av skylappene og ekskluderte animalske produkter  fra kostholdet (og resten av hverdagen)

Anonymkode: a5cac...cde

• Liker 2
Skrevet

Ikke akkurat stolt, men ganske fornøyd med at jeg klarte å kutte ut raffinert sukker for 20 år siden. Kan spise søtsaker og kaker sporadisk, men veldig langt fra hver dag.

Anonymkode: ea342...fc8

Skrevet

Ikke akkurat mat, men er stolt over å ikke snuse siden 70% av mine jevnaldrede gjør det

Anonymkode: 89764...0ba

• Liker 3
Skrevet

Jeg spiser aldri foie gras, marsipan eller rømmegrøt, men kan ikke si at det er noe som gjør meg stolt. 

Anonymkode: 7f5a3...063

Skrevet

Morsom tråd!

...kan jeg si snus?

Foie gras

Avokado!..eller, kjøper ikke, dyrker mine egne

Ferdignudler..og dumplings, vi lager selv

Skrevet
Tanuki skrev (3 minutter siden):

Morsom tråd!

...kan jeg si snus?

Foie gras

Avokado!..eller, kjøper ikke, dyrker mine egne

Ferdignudler..og dumplings, vi lager selv

Stilig! Hvordan dyrker du egne avokado?

Skrevet
3 minutter siden, Perleugla said:

Stilig! Hvordan dyrker du egne avokado?

plantet en  avokadosten, lot halve ligge i vann, i 3-4 uker, den spiret, når roten var ca 20 cm, og spiren 15cm plantet jeg den i en potte, osv. trenger varme, sollys og vann....begynte i 2015. Nå har jeg 3 busker/små trær som gir frukt. ...må legge til at jeg sikkert har forsøkt med minst 15 avokadostener, ikke mange spirer, og av dem er det kun 3 som har blitt store nok til å gi frukt. men gøy er det!

Skrevet
On 11/23/2020 at 5:27 PM, AnonymBruker said:

On 11/23/2020 at 6:49 PM, n_97 said:

Oppdrettslaks

Gåselever (der jeg ikke er helt sikker på at den ikke er tvangsforet)

Alt som er slaktet på Fatland slakteri

Herregud... Når skal folk skjønne at hvis vi skal drive å tenke sånn på alt vi putter i munnen så må vi slåss med sauene om gresset på gresslettene. Kalkunen som mange spiser på nyttårsaften, vil du vite hvordan den har hatt det før den havna på middagsbordet? Jeg vet, har sett flere forferdelige dokumentarer. Likevel gumler jeg i meg min kalkun. ALT du putter i munnen er det en eller annen i andre enden som har hatt det vondt, blitt drept, får dårlig lønn osv. Google alt du spiser, så ser du det selv. 

Anonymkode: 7f63b...6b5

• Liker 1
Skrevet
Tanuki skrev (2 minutter siden):

plantet en  avokadosten, lot halve ligge i vann, i 3-4 uker, den spiret, når roten var ca 20 cm, og spiren 15cm plantet jeg den i en potte, osv. trenger varme, sollys og vann....begynte i 2015. Nå har jeg 3 busker/små trær som gir frukt. ...må legge til at jeg sikkert har forsøkt med minst 15 avokadostener, ikke mange spirer, og av dem er det kun 3 som har blitt store nok til å gi frukt. men gøy er det!

Ok, da er det bare at jeg ikke har prøvd nok. Jeg har nemlig forsøkt med fire-fem stener (som du beskriver) uten å få det til. 

Skrevet
6 minutter siden, Perleugla said:

Ok, da er det bare at jeg ikke har prøvd nok. Jeg har nemlig forsøkt med fire-fem stener (som du beskriver) uten å få det til. 

det er mulig, jeg har prøvd lenge, funker alltid best når det er rikelig med sol og varme.

Skrevet

Brus med sukker, iste, aldri likt salt mat så spiser svært lite salt mat og tror aldri jeg har saltet maten i mitt liv, spiser heller ikke smør på brødskiven.

Anonymkode: fa39e...fe5

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.11.2020 den 17.49):

Altså, seriøst folkens; stolt? Er dere stolte av å ikke spise noe? Snålt. 

Jeg drikker ikke alkohol eller energidrikker, men å være stolt av det? En tanke jeg aldri har tenkt på. 

Anonymkode: 1dc9b...c16

Tror TS har ordlagt seg litt feil...om du er smart så skjønner man hva TS mener med tråden og spørsmålet...

Anonymkode: 2084b...925

• Liker 1
Skrevet

Jeg stusset litt over overskriften før jeg begynte å tenke etter hva du egentlig spurte om.

Om jeg er stolt av noe jeg ikke spiser? Syns det er rart å være stolt av sånt, mat er jo viktig! Skal ikke være noe negativt, mener jeg. 

Jeg drikker ikke kaffe, f.eks. Jeg er ikke stolt av det, skulle gjerne likt det pga det sosiale osv, men samtidig er jeg glad for at jeg slipper å være avhengig av det. 

Skrevet

Energidrikk (aldri),

Fjorland (aldri),

ferdigretter som lages i sin helhet i microen (typ alle de grusomme"nyhetene"som kom i butikkene med microens inntog i de norske hjem... 😆)

brus (sjelden).

Skjønt, stolt.... Er ikke noe jeg er direkte stolt av. Energidrikk er jeg glad jeg aldri har fått som vane, er både dyrt og usunt. Fjorland spiser jeg ikke fordi jeg har tid og mulighet til å lage maten selv. Hadde satt pris på at det fantes et slikt alternativ om jeg hadde hatt behov for det. 

Skrevet

Dyr og dyreprodukter. I fremtiden kommer alle til å forstå hvorfor man har empati med dyr og hvorfor man ikke burde drepe dem i millionvis. 

Anonymkode: 34d21...440

• Liker 2
Skrevet

Spiser det jeg har lyst på, men liker ikke hamburger, pommes frites og sjokolade. Men er ikke stolt av det.

Anonymkode: b6cac...f4f

Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Herregud... Når skal folk skjønne at hvis vi skal drive å tenke sånn på alt vi putter i munnen så må vi slåss med sauene om gresset på gresslettene. Kalkunen som mange spiser på nyttårsaften, vil du vite hvordan den har hatt det før den havna på middagsbordet? Jeg vet, har sett flere forferdelige dokumentarer. Likevel gumler jeg i meg min kalkun. ALT du putter i munnen er det en eller annen i andre enden som har hatt det vondt, blitt drept, får dårlig lønn osv. Google alt du spiser, så ser du det selv. 

Anonymkode: 7f63b...6b5

Jeg skrev ikke at jeg ikke spiser kjøtt. Det jeg styrer unna er verstingene i bransjen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...