Hattivatti Skrevet 23. november 2020 #21 Skrevet 23. november 2020 Jeg unngår visse typer mat, men jeg er ikke stolt av det. Og i gitte situasjoner kan jeg spise det uansett uten å føle skam for det. Pølse eller burger på bensinstasjon er ikke noe jeg er særlig fan av og unngår vanligvis, men på en lang biltur hiver jeg det i meg alikevell. 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #22 Skrevet 23. november 2020 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Marsipan. Lakris. Anonymkode: 47d43...988 Oij. Akkurat det jeg selv er stolt for at jeg spiser. + Sjokolade 😄 Anonymkode: 33499...ed3 2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #23 Skrevet 23. november 2020 Så en dokumentar for lenge siden om noen som spiste sitt eget hår. En annen knasket på murstein, og en tredje spiste bøker (altså, sidene i bøkene). Litt stolt over at jeg klarer å la det være (hjelper på å ikke ha akkurat den diagnosen også da). Anonymkode: 8eb03...c74 8
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #24 Skrevet 23. november 2020 Brus og energidrikker Anonymkode: ce16d...d02
missLynch Skrevet 23. november 2020 #25 Skrevet 23. november 2020 Ikke stolthet, men glad for at jeg ikke liker kaker, kjeks, is osv. mer stolt over å ikke handle dyre gourmetprodukter. 1
Kvalitet Skrevet 23. november 2020 #26 Skrevet 23. november 2020 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Oij. Akkurat det jeg selv er stolt for at jeg spiser. + Sjokolade 😄 Anonymkode: 33499...ed3 Hvorfor er du stolt sv det? selv er jeg stolt over sjelden/aldri å drikke brus eller saft. Unngår også mcdonaldsmat el.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #28 Skrevet 23. november 2020 Stolt over å ikke spise oppdrettslaks. Ødelegger fjordene våre Anonymkode: ce13a...ce9 5
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #29 Skrevet 23. november 2020 Har aldri reflektert over det, men prøver å unngå mat som føles veldig uetisk, miljøfiendtlig eller overpriset. Så hvis det er noe jeg er stolt over, så er det f.eks. at jeg kan lage god vegetarmat og holde kjøttforbruket til et passe nivå. Ellers vil jeg, som flere her, ikke påføre meg selv skam eller selvnektelse. For meg som har opplevd spiseforstyrrelse i nær familie, framstår den strenge tankemåten som en veldig farlig vei å gå. Helse handler ikke kun om det ytre, men like mye om det mentale. For meg er den spontane sjokoladen og det rødvinsglasset en investering i trivsel, nytelse og lykke. Jeg ser ikke på feit eller kaloririk mat som en "synd", men som like viktig som fisk og poteter - bare med måte, så klart. Det finnes ikke ja- og nei-mat for meg, bare noen matvarer jeg prøver å spise litt sjeldnere enn andre. Anonymkode: 7ec12...046 6
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #30 Skrevet 23. november 2020 Jeg hadde først tenkt å ikke delta i denne tråden, for min første, automatiske, tanke, var at jeg ikke lenger er stolt over å klare å la være å spise noe jeg liker. Så jeg tenkte at det blir feil å si at jeg er stolt over at jeg ikke spiser X, Y og Z. Men jeg er ihvertfall storfornøyd over å ha "gjennomskuet" en del markedsføringstriks, og med at jeg ikke føler den minste dragning mot en del ting som jeg tidligere syntes var genialt, fantastisk og utrolig flott. Og det betyr nok at jeg kommer til å endre oppfatning igjen, igjen, og igjen... Anonymkode: b45ca...602 2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #31 Skrevet 23. november 2020 Altså, seriøst folkens; stolt? Er dere stolte av å ikke spise noe? Snålt. Jeg drikker ikke alkohol eller energidrikker, men å være stolt av det? En tanke jeg aldri har tenkt på. Anonymkode: 1dc9b...c16 19
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #32 Skrevet 23. november 2020 Importert kjøtt og grønsaker, spiser kun norsk! Alkohol! Anonymkode: fe1d3...730 4
Million Skrevet 23. november 2020 #33 Skrevet 23. november 2020 (endret) Jeg spiser eller drikker aldri - energidrikker - brus med sukker - saft - marsipan - smågodt i løsvekt eller smågodt generelt - puddinger av noe slag (f.eks. ikke sjokoladepudding eller slikt) Jeg vet ikke helt om jeg er eh... "stolt" over dette, men jeg spiser og drikker det i hvert fall aldri.... Endret 23. november 2020 av Million 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #34 Skrevet 23. november 2020 Stolt av noe man aldri spiser? Da har man ikke mye å være stolt av. Men om jeg MÅ svare, så er jeg glad jeg ikke spiser kjøtterstatninger. Skinke som ikke er av gris, hva er det forno liksom? 🤨 Anonymkode: dfa7d...9ce 3
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #35 Skrevet 23. november 2020 Ferdigmat, både hel- og halvfabrikata Melkesjokolade Ketchup (det går vel for så vidt under helfabrikata) Brus Sukker Anonymkode: ef327...eab
n_97 Skrevet 23. november 2020 #36 Skrevet 23. november 2020 Oppdrettslaks Gåselever (der jeg ikke er helt sikker på at den ikke er tvangsforet) Alt som er slaktet på Fatland slakteri
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #37 Skrevet 23. november 2020 Overprosessert soyadritt som prøver å etterligne et kjøttprodukt. Anonymkode: 22347...dbe 2
Chantielle Skrevet 23. november 2020 #38 Skrevet 23. november 2020 Ryddet for avsporinger, samt svar til dette. Chantielle mod.
Navani Skrevet 23. november 2020 #39 Skrevet 23. november 2020 For et merkelig spørsmål, hvorfor skal jeg være stolt av å ikke spise noe? Jeg går ikke rundt og skryter av at jeg ikke spiser krabber liksom. Jeg spiser alt jeg liker, med måte. Godteri i helger, ekstra god middag om det frister. Sunn balanse rett og slett. Skulle jeg ha skammet meg over at jeg spiser noe? For det blir jo andre siden av denne saken, og det er ikke helt bra akkurat. Men, rent etisk sett er jeg glad for at jeg spiser lite kjøtt, kanskje ett måltid i uka. Er glad for at vi har kuttet kraftig ned på kjøttforbruket, og i hovedsak spiser vegetarisk. 2
Gjest RoNo Skrevet 23. november 2020 #40 Skrevet 23. november 2020 (endret) For en fremmed tanke. Jeg er heller stolt av at jeg ikke er kresen og at jeg sjeldent kaster mat. Endret 23. november 2020 av RoNo
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå