Gå til innhold

Forumet er oppgradert!


Anglofil

Anbefalte innlegg

Håper bare de fikser mobilsiden jeg. Har gått fra å sjekke KG flere ganger om dagen til kanskje 1 gang. Er så slitsomt å være på sider som ikke er tilpasset mobiler

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, 

Jeg har splittet ut innlegg om problemet med en grå runding der man skulle kunne gitt et innlegg en like, til en egen tråd. Hvis du opplever dette problemet med at du ikke kan se likes, så er jeg takknemlig for om du leser og svarer på innlegget mitt der :) 

Ellers skal jeg få sett videre på de andre problemene som det meldes om, jeg kommer enten til å splitte ut innlegg om det samme til en egen tråd, eller svare i denne tråden på de tingene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er noen flere svar fra meg. Hvis du ikke har fått svar fra ennå, så kommer jeg tilbake til det senere.

Wenda skrev (På 23.11.2020 den 17.01):

Prøver dere å gjøre det verre for oss som bare bruker mobilen? 
Hver gang jeg f.eks scroller så går siden fra side til side. Alt får langt ifra plass på en side. Det var slik før oppgraderingen også, men LANGT ifra så ille som nå. 

 

Wenda skrev (På 24.11.2020 den 8.57):

Men kan dere fikse dette i det minste? Så siden passer litt bedre til skjermen liksom. Kanskje det med at siden dras hit og dit når man scroller bedres litt

Spoiler

5533157B-1437-4C32-B90B-FC3E9612796B.png

 

Dette skal være løst nå! :) 

 

mikrobe skrev (På 23.11.2020 den 18.16):

E-postene fra tråder man abonnerer på viser bare én linje med tekst, ikke hele innlegget som tidligere?

Jeg har skrudd på slik at man får hele innlegget igjen. Det kom en ny innstilling i oppgraderingen som var satt til å kutte innholdet som standard. 

 

Jaybird skrev (På 25.11.2020 den 17.50):

En ting jeg har lurt på, som ikke er relevant til oppgraderingen (men som heller ikke har endret seg) - søkefunksjonen på forumet er ekstremt treg. Hadde det vært en idé å brukt mer (SQL)-indeksering av eldre tråder? Er det at søking tar lang tid noe dere har sett på? Forstår godt det ikke akkurat står på topp i backloggen. Beklager om det ble for off-topic.

Jeg vil gjerne flytte søkemotoren fra MySQL til ElasticSearch, og denne oppgraderingen var et steg på veien mot det, da vil vi kunne utvide hvor langt tilbake i tid man kan søke. Men det henger litt sammen med andre serveroppgraderingen vi må få på plass også, så det er ikke fremst i køen.

Jaybird skrev (På 25.11.2020 den 17.50):

Uansett, synes oppgraderingen er flott! Liker UI-forbedringene, og for meg virker forumet alt i alt noe mer responsivt. Skulle likt å se en changelog, er det noe som er mulig?

Endringsloggen for forumprogramvaren ligger her: https://invisioncommunity.com/release-notes/

Vi oppdaterte fra 4.4.10 til 4.5.4. De største endringen fra 4.4 til 4.5 er omtalt i versjonen for 4.5.2. (4.5.2 · 4.5.3 · 4.5.4 )

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TSP skrev (3 timer siden):

Jeg har skrudd på slik at man får hele innlegget igjen. Det kom en ny innstilling i oppgraderingen som var satt til å kutte innholdet som standard. 

 

Takk. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde vært veldig fint med mørk modus snart. Det er 2020, veldig mange nettsider har skjønt at det er fint å ta vare på brukeres øyne og søvnkvalitet.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anocopy skrev (15 timer siden):

Hadde vært veldig fint med mørk modus snart. Det er 2020, veldig mange nettsider har skjønt at det er fint å ta vare på brukeres øyne og søvnkvalitet.

+1 på denne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter oppdateringen opplever jeg om tråden er over flere sider, og jeg kun kommer til feks side 2, så blir fremdeles hele tråden "lest". Altså om tråden er si 5 sider lang, jeg kommer til side 2, går ut av tråden, og vips så er alle 5 sidene lest mener forumet. 

Var det forståelig? :fnise:

Det var ikke slik før oppdateringen, da "husket" forumet at du bare var på side 2. 

Bruker forøvrig Android og Chrome. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anocopy skrev (19 timer siden):

Hadde vært veldig fint med mørk modus snart. Det er 2020, veldig mange nettsider har skjønt at det er fint å ta vare på brukeres øyne og søvnkvalitet.

 

Zenobia skrev (3 timer siden):

+1 på denne.

+2! Det hadde vært nydelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, Lillemorbare said:

Etter oppdateringen opplever jeg om tråden er over flere sider, og jeg kun kommer til feks side 2, så blir fremdeles hele tråden "lest". Altså om tråden er si 5 sider lang, jeg kommer til side 2, går ut av tråden, og vips så er alle 5 sidene lest mener forumet. 

Var det forståelig? :fnise:

Det var ikke slik før oppdateringen, da "husket" forumet at du bare var på side 2. 

Bruker forøvrig Android og Chrome. 

Jeg har ikke det problemet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 12/10/2020 at 8:50 PM, Petra75 said:

Hvor kan finne igjen skjult innlogging?

Det står i punkt tre i hoved-innlegget. Du må inn på innstillinger, og fikse det der. Da kan du være permanent skjult innlogget, istedenfor å hake av hver gang du logger inn

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Millimani skrev (20 minutter siden):

Det står i punkt tre i hoved-innlegget. Du må inn på innstillinger, og fikse det der. Da kan du være permanent skjult innlogget, istedenfor å hake av hver gang du logger inn

Jada, jeg har lett rundt alle steder inne på profilen, og på innstillinger, men finner ingenting om skjult innlogging. Derfor spurte jeg hvor jeg finner dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Petra75 said:

Jada, jeg har lett rundt alle steder inne på profilen, og på innstillinger, men finner ingenting om skjult innlogging. Derfor spurte jeg hvor jeg finner dette.

Account settings  --> Security and privacy --> Privacy --> Online status

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Petra75 skrev (På 10.12.2020 den 20.50):

Hvor kan finne igjen skjult innlogging?

Hei.

Det er svart på tidligere i tråden:

 

Det er riktig som @Millimani sier. Har du norsk språk er det under Konto - kontoinnstillinger - innstillingsområde (nedtrekksmeny) - sikkerhet og personvern.

Edie, adm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
On 12/11/2020 at 9:28 PM, Edie said:

 

 Har du norsk språk er det under Konto - kontoinnstillinger - innstillingsområde (nedtrekksmeny) - sikkerhet og personvern.

Edie, adm.

Går det an å få norsk språk der igjen en gang? Hvorfor er det noen som har det, og andre ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Millimani skrev (1 time siden):

Går det an å få norsk språk der igjen en gang? Hvorfor er det noen som har det, og andre ikke?

Hei.

Språk velger du selv. Det gjøres nederst på siden hvor man kan velge mellom norsk eller engelsk.

Screenshot_20201221-225519.jpg

Edie, adm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edie skrev (22 minutter siden):

Hei.

Språk velger du selv. Det gjøres nederst på siden hvor man kan velge mellom norsk eller engelsk.

Screenshot_20201221-225519.jpg

Edie, adm.

Endelig. Må bare le av meg selv..., eller kanskje ikke? :laugh: Hadde norsk menyspråk før siste oppgradering. Da ble det plutselig engelsk, og jeg har leita blant innstillinger, ditt og datt.  er det endelig norsk her igjen :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...