Gå til innhold

Forumet er oppgradert!


Anglofil

Anbefalte innlegg

Hvordan ser symbolet som skal vise trådstarter ut?

 

er det  "forfatter"

 

Endret av Pappi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Designmessig var forumet finere før. Liker ikke at varsler på tråder man følger er gjemt bort nå. Heller ikke designet på knappene nederst i tråden (følg og anonym). 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra oppgradering! Eneste jeg har savnet hittil er innleggsnummer.

Ellers hadde jeg håpet at signaturer kan vises når man bruker mobil, men det ser ikke ut som det har blitt tilgjengelig? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker den nye oppdateringen, men hvor ble det av statestikken av trådene? Er den fjernet, eller bare jeg som ikke ser?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Sprettballen said:

Noen brukere har en "blå hånd" på brukernavnet sitt.

Hva menes med dette skiltet?  

At brukeren er relativt ny. Hvis du bruker PC og holder over ikonet står det også med tekst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en hånd i profilbildet mitt. Hva betyr det? Jeg har blitt beskyldt for å trolle i tråder som er skrevet av anonym bruker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peppis skrev (1 minutt siden):

Jeg har en hånd i profilbildet mitt. Hva betyr det? Jeg har blitt beskyldt for å trolle i tråder som er skrevet av anonym bruker. 

 

Jaybird skrev (1 time siden):

At brukeren er relativt ny. Hvis du bruker PC og holder over ikonet står det også med tekst.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1 minutt siden, Peppis said:

Jeg har en hånd i profilbildet mitt. Hva betyr det? Jeg har blitt beskyldt for å trolle i tråder som er skrevet av anonym bruker. 

At du er ny. Se svaret brukeren over deg har gitt en annen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Millimani skrev (1 minutt siden):

 

At du er ny. Se svaret brukeren over deg har gitt en annen

Så det etterpå. Det var litt vill panikk her😂Beklager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Little Diva said:

Designmessig var forumet finere før. Liker ikke at varsler på tråder man følger er gjemt bort nå. Heller ikke designet på knappene nederst i tråden (følg og anonym). 

Hvorfor er dette endret @Anglofil og hvorfor ser vi ikke innleggsnummer lenger? 

Etter en telling tror jeg dette er #42 men hvorfor er det ikke mulig å se det?

Endret av Millimani
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sprettballen
Jaybird skrev (2 timer siden):

At brukeren er relativt ny. Hvis du bruker PC og holder over ikonet står det også med tekst.

Takk, jeg så det nå da jeg kom over på PC, men det kom ikke frem på mobilen.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Millimani skrev (40 minutter siden):

Hvorfor er dette endret @Anglofil og hvorfor ser vi ikke innleggsnummer lenger? 

Etter en telling tror jeg dette er #42 men hvorfor er det ikke mulig å se det?

Hei!

Det er et godt spørsmål jeg rett og slett må sende videre til @TSP . 

Jeg er enig i at det er upraktisk, det er det også for moderatorene (og meg). :)

Anglofil (teamleder)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 hours ago, Anglofil said:

Hei!

Det er et godt spørsmål jeg rett og slett må sende videre til @TSP . 

Jeg er enig i at det er upraktisk, det er det også for moderatorene (og meg). :)

Anglofil (teamleder)

#52 skulle det stå, ikke #42, men dog 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare forsikre dere om at problemene som er meldt inn blir sett på, men jeg sliter med å reprodusere en del av dem. Jeg skal komme tilbake med flere svar senere. 

Om innleggsnummer: når det gjelder innleggsnummer så er det noe som egentlig ble tatt vekk av utviklerne av forumprogramvaren for veeeldig lenge siden, men vi har hatt en plugin fra en tredjepart som ble brukt her i Kvinneguiden-forumet. Denne pluginen fungerer ikke lenger, men jeg ser dere har veldig lyst på innleggsnummer igjen, så jeg skal lage en ny plugin! ;)

Grunnen til at de avviklet innleggsnummer er fordi man heller ønsker at man putter inn lenker til de innleggene man refererer til, eller siterer dem. Videre blir det argumentert for at nummereringen kan og vil endre seg over tid som følge av at innlegg slettes, skjules, at tråder slås sammen, at innlegg i en tråd flyttes til en annen tråd, osv. De veldig spesielt interesserte kan lese den nyeste tråden, og svar fra utviklerne av forumprogramvaren, her

Men igjen; jeg skal få lagt tilbake innleggsnummer for dere. Jeg ville bare forklare litt nærmere rundt historikken her og hvorfor innleggsnummer er borte fra mange andre forum.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TSP skrev (2 timer siden):

Jeg vil bare forsikre dere om at problemene som er meldt inn blir sett på, men jeg sliter med å reprodusere en del av dem. Jeg skal komme tilbake med flere svar senere. 

Om innleggsnummer: når det gjelder innleggsnummer så er det noe som egentlig ble tatt vekk av utviklerne av forumprogramvaren for veeeldig lenge siden, men vi har hatt en plugin fra en tredjepart som ble brukt her i Kvinneguiden-forumet. Denne pluginen fungerer ikke lenger, men jeg ser dere har veldig lyst på innleggsnummer igjen, så jeg skal lage en ny plugin! ;)

Grunnen til at de avviklet innleggsnummer er fordi man heller ønsker at man putter inn lenker til de innleggene man refererer til, eller siterer dem. Videre blir det argumentert for at nummereringen kan og vil endre seg over tid som følge av at innlegg slettes, skjules, at tråder slås sammen, at innlegg i en tråd flyttes til en annen tråd, osv. De veldig spesielt interesserte kan lese den nyeste tråden, og svar fra utviklerne av forumprogramvaren, her

Men igjen; jeg skal få lagt tilbake innleggsnummer for dere. Jeg ville bare forklare litt nærmere rundt historikken her og hvorfor innleggsnummer er borte fra mange andre forum.

Supert, høres bra ut! :)

Anglofil (teamleder)

Endret av Anglofil
Stresset og sliten, og uten signatur. Måtte rettes opp. :)
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opplever innimellom at linjen på bildet nedenfor er lengre en resten. Siden hvor man får varsler, finner mine tråder ol. ut til siden. 

Dette er på Android telefon. 

Screenshot_20201125_111004_com.android.chrome.jpg

Screenshot_20201125_110544_com.android.chrome.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, TSP said:

Jeg vil bare forsikre dere om at problemene som er meldt inn blir sett på, men jeg sliter med å reprodusere en del av dem. Jeg skal komme tilbake med flere svar senere. 

Om innleggsnummer: når det gjelder innleggsnummer så er det noe som egentlig ble tatt vekk av utviklerne av forumprogramvaren for veeeldig lenge siden, men vi har hatt en plugin fra en tredjepart som ble brukt her i Kvinneguiden-forumet. Denne pluginen fungerer ikke lenger, men jeg ser dere har veldig lyst på innleggsnummer igjen, så jeg skal lage en ny plugin! ;)

Grunnen til at de avviklet innleggsnummer er fordi man heller ønsker at man putter inn lenker til de innleggene man refererer til, eller siterer dem. Videre blir det argumentert for at nummereringen kan og vil endre seg over tid som følge av at innlegg slettes, skjules, at tråder slås sammen, at innlegg i en tråd flyttes til en annen tråd, osv. De veldig spesielt interesserte kan lese den nyeste tråden, og svar fra utviklerne av forumprogramvaren, her

Men igjen; jeg skal få lagt tilbake innleggsnummer for dere. Jeg ville bare forklare litt nærmere rundt historikken her og hvorfor innleggsnummer er borte fra mange andre forum.

Takk for oppfølging, og for lenke. Som utvikler selv (dog lite web-relatert) er det moro å følge litt med. 

En ting jeg har lurt på, som ikke er relevant til oppgraderingen (men som heller ikke har endret seg) - søkefunksjonen på forumet er ekstremt treg. Hadde det vært en idé å brukt mer (SQL)-indeksering av eldre tråder? Er det at søking tar lang tid noe dere har sett på? Forstår godt det ikke akkurat står på topp i backloggen. Beklager om det ble for off-topic.

Uansett, synes oppgraderingen er flott! Liker UI-forbedringene, og for meg virker forumet alt i alt noe mer responsivt. Skulle likt å se en changelog, er det noe som er mulig?

Endret av Jaybird
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TSP skrev (7 timer siden):

Jeg vil bare forsikre dere om at problemene som er meldt inn blir sett på, men jeg sliter med å reprodusere en del av dem. Jeg skal komme tilbake med flere svar senere. 

Om innleggsnummer: når det gjelder innleggsnummer så er det noe som egentlig ble tatt vekk av utviklerne av forumprogramvaren for veeeldig lenge siden, men vi har hatt en plugin fra en tredjepart som ble brukt her i Kvinneguiden-forumet. Denne pluginen fungerer ikke lenger, men jeg ser dere har veldig lyst på innleggsnummer igjen, så jeg skal lage en ny plugin! ;)

Grunnen til at de avviklet innleggsnummer er fordi man heller ønsker at man putter inn lenker til de innleggene man refererer til, eller siterer dem. Videre blir det argumentert for at nummereringen kan og vil endre seg over tid som følge av at innlegg slettes, skjules, at tråder slås sammen, at innlegg i en tråd flyttes til en annen tråd, osv. De veldig spesielt interesserte kan lese den nyeste tråden, og svar fra utviklerne av forumprogramvaren, her

Men igjen; jeg skal få lagt tilbake innleggsnummer for dere. Jeg ville bare forklare litt nærmere rundt historikken her og hvorfor innleggsnummer er borte fra mange andre forum.

Tuuuuusen takk for at du tar deg tid til å lage en lekker plugin for oss, så det blir innleggsnummer igjen! For flere av oss på sosialdelen av forumet, er dette lettbent og akk, så deilig nummerfjas :biggrin:

:nordvesta: Ellers, stor lykke over alt. Ingen treghet, bare velstand. Bruker FF fra Windows 10.

 

:ninja: det kan godt hende det finnes sakligere grunner til å ha innleggsnummer også; der er jeg mindre orientert.

:ninja:  #2: Det var disse rosa firkantene med sidetall ved siden av trådtittelen (når tråden går over flere sider), da :redd:  Veldig rosa, altså. (Jeg er litt redd for rosa) Mulighet for beige? :plystre:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...