Gå til innhold

Forumet er oppgradert!


Anglofil

Anbefalte innlegg

Det meste av endringene dere nå ser, er visuelle, men det er noen ting som har endret plass eller funksjon - se listen under. 

Informasjon om tidsgap: Hvis det f.eks. er en måned mellom det andre og tredje svaret i tråden, så vil det legges til en linje hvor det står "1 måned senere…" mellom svarene. 

Markering av trådstarter: Innlegg fra trådstarter vil markeres med et lite "skilt" over innlegget. Men i starten vil ikke dette fungere helt for AnonymBruker. Innlegg skrevet med brukernavn vil imidlertid få denne funksjonen.

Endring av "logg inn som skjult bruker": Hittil har man kunnet logge inn som skjult fra startsiden, slik at man ikke dukker opp for andre brukere i diverse lister. Man kan ikke lenger velge dette når man logger inn, men det er flyttet til en innstilling i kontrollpanelet. 

Dette sikrer at brukerne er skjult på alle enhetene de er logget inn på, i stedet for at man må huske på dette for hver enkelt innlogging. 

Enkel inkludering av gratisbilder.  Som regelverket vårt sier er man selv ansvarlig for å ha de nødvendige tillatelser for de bildene man legger ut. Det skal alltid vises til kilder, så vedlegg er ikke tillatt så fremt man ikke eier bildet selv. Det finnes også tjenester på nettet som tilbyr lovlig bruk av bilder uten betaling eller kreditering av fotografen.  I den nye versjonen er det enkelt å søke seg frem til og legge til slike bilder fra Pixabay i svarene sine. 

Nye måter å vise forumrom på: Inne i forumrommene vil brukere også kunne velge hvordan trådene skal listes opp. Enten den tradisjonelle listevisningen, eller alternativ og litt ekspandert visning som inkluderer en liten bit av det første innlegget. 

Lange sitatbokser vil nå kollapse: Hvis man siterer et langt innlegg og ikke fjerner noe av teksten, så kan det føre til veldig lange sitatbokser. Den nye versjonen kollapser nå sitatbokser hvis de passerer en viss lengde, slik at det blir mindre scrolling. Man kan trykke for å se hele sitatet. 

Forbedringer av varslingssystemet : Siden for å bestemme hva man skal motta varsler om skal nå være mer brukervennlig og oversiktelig. Det er også enkelt å skru av alle varsler over epost med ett klikk (Se video). Hvis man får et epostvarsel med dagens versjon vil hele svaret i tråden eller den personlige meldingen inkluderes, i den nye versjonen kan man velge at bare den aller første delen av svaret skal inkluderes.

Designendringer:
- Det blir mindre luft de stedene dette har vært påtrengende, og knapper som "favoritter" og "følg dette" blir tydeligere.
- Egen knapp inni hvert innlegg med tre prikker der man får dropdown-meny hvor man blant annet kan redigere innlegg hvis man skriver med brukernavn.

- Rapporteringsknappen er også nå i finne i denne dropdown-menyen.

I tillegg har vi nå:
- Mulighet for embed av TikTok

Dersom dere kommer over noe som ikke fungerer, skriv det i denne tråden, så skal vi melde det videre!

På vegne av moderatorteamet,

Anglofil (teamleder)

Endret av Anglofil
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig bra! Gikk inn her for å gi dere ros for dette. Har selvsagt ikke fått testet det ordentlig enda, men ser veldig bra ut foreløpig ihvertfall 😊

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker den nye oppdateringen. Minuset for min del er at vasel står rett ved brukernavnet. Det kunne ha vært flyttet under. Ellers så ser tråder mer oversiktlig ut. Er det noen mulighet for at dere kan gjøre reklamen delen som er øverst på forumet mindre? For hver gang jeg skal refresh siden så havner jeg innpå de reklamene.

Endret av MaleficentAurora
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut foreløpig som sagt i første svar.

Jeg synes det burde finnes en måte å skille mellom alle de forskjellige anonymbrukerne på. Særlig TS, men også de andre.

Edit: det vil si, en tydeligere måte enn bare disse anonymkodene som det jo blir umulig å huske.

Endret av eif
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

eif skrev (26 minutter siden):

Ser bra ut foreløpig som sagt i første svar.

Jeg synes det burde finnes en måte å skille mellom alle de forskjellige anonymbrukerne på. Særlig TS, men også de andre.

Edit: det vil si, en tydeligere måte enn bare disse anonymkodene som det jo blir umulig å huske.

Ja, f eks at man får tildelt forskjellig farge, eller et ord. Mye lettere enn å huske ...adc82 og ti koder til 😊

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere pleide det å være en pil i siteringsboksen for å kunne gå til det originale innlegget, det har vært borte en stund. Kommer det tilbake?

Og så støtter jeg forslaget om at anonymkoder blir farget eller markert på en bedre måte i trådene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Polly Ester skrev (Akkurat nå):

Tidligere pleide det å være en pil i siteringsboksen for å kunne gå til det originale innlegget, det har vært borte en stund. Kommer det tilbake?

Og så støtter jeg forslaget om at anonymkoder blir farget eller markert på en bedre måte i trådene.

Pilen er den der.. Men man ser den så vidt nå.

20201123_153913.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MaleficentAurora skrev (Akkurat nå):

Pilen er den der.. Men man ser den så vidt nå.

20201123_153913.jpg

Takk, da er det nok noe med noen innstillinger hos meg, for den er borte hos meg. Hvis jeg trykker i høyre hjørne i hvilken som helst siteringsboks så lukkes bare meldingen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polly Ester skrev (Akkurat nå):

Takk, da er det nok noe med noen innstillinger hos meg, for den er borte hos meg. Hvis jeg trykker i høyre hjørne i hvilken som helst siteringsboks så lukkes bare meldingen. 

Oi.  Det er ikke bra.. Håper de fikser på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå spør jeg sikkert dumt, men hva betyr "Mulighet for embed av TikTok"?

(Er det positivt med tanke på hvilke videoer som av og til spres på den plattformen, og i forhold til brukerdata opplysninger?)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MaleficentAurora skrev (5 minutter siden):

Oi.  Det er ikke bra.. Håper de fikser på det. 

Hvis det bare er jeg som har det sånn så er det nok en feil hos meg, så håper allikevel noen har et svar til hvordan jeg kan få den tilbake. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (3 minutter siden):

Nå spør jeg sikkert dumt, men hva betyr "Mulighet for embed av TikTok"?

(Er det positivt med tanke på hvilke videoer som av og til spres på den plattformen, og i forhold til brukerdata opplysninger?)

Betyr vel at man kan legge inn videoer fra tiktok (slik man har kunnet med youtube)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

solmåneogstjerner skrev (2 minutter siden):

Betyr vel at man kan legge inn videoer fra tiktok (slik man har kunnet med youtube)

Ok, da skjønner jeg hva det betyr :) Takk!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

eif skrev (1 time siden):

Ser bra ut foreløpig som sagt i første svar.

Jeg synes det burde finnes en måte å skille mellom alle de forskjellige anonymbrukerne på. Særlig TS, men også de andre.

Edit: det vil si, en tydeligere måte enn bare disse anonymkodene som det jo blir umulig å huske.

 

solmåneogstjerner skrev (41 minutter siden):

Ja, f eks at man får tildelt forskjellig farge, eller et ord. Mye lettere enn å huske ...adc82 og ti koder til 😊

Det kommer etterhvert en markering på AB som TS også, men det er visst ikke helt klart enda. 

solmåneogstjerner skrev (6 minutter siden):

Betyr vel at man kan legge inn videoer fra tiktok (slik man har kunnet med youtube)

Dette stemmer ja. :) 

Mynona, mod.

Endret av Mynona
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det noe nytt med bilder, siden det blir nevnt?
Er det ikke gyldig kilde å klipp og lim inn et bilde med link? Altså man googler og finner et bilde, også legger inn linken i svaret også kommer bilde opp av seg selv. Er ikke det lov lengre? 
Det å laste ned et bilde fra google, også laste det opp hit og legg til som vedlegg, det forstår jeg ikke er lov. Den regelen er jo ikke ny. Så hva er nytt, siden det blir nevnt i HI?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver dere å gjøre det verre for oss som bare bruker mobilen? 
Hver gang jeg f.eks scroller så går siden fra side til side. Alt får langt ifra plass på en side. Det var slik før oppgraderingen også, men LANGT ifra så ille som nå. 
 

Ellers syns jeg oppgraderingen ser grei ut, men dette er utrolig irriterende

(bruker iPhone 11 pro og chrome)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke lagt til en videosnutt som viser problemet siden jeg ikke får lastet opp særlig større filer enn et støvkorn

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...