Gå til innhold

Fartshumper som blir feiltolket som fotgjengerfelt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I området her jeg bor er det flere fartsdumper, og disse er det flere og flere som tar for å være gangfelt. Jeg ser daglig farlige situasjoner, og senest i dag var en kvinne på tur over veien rett foran meg, mens hun så på meg som at jeg var den gæærne.

Dette er jo livsfarlig, og jeg er redd det vil skje en alvorlig ulykke en dag. Hvordan løse dette? 

Det er denne typen som er problemet

Screenshot_20201122-214028_Samsung Internet.jpg

Anonymkode: adc8c...3ef

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har lagt merke til det samme men bare å ta det litt rolig og vær overvåken når du kjører

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, trøndermann38 skrev:

Jeg har lagt merke til det samme men bare å ta det litt rolig og vær overvåken når du kjører

Joda, men jeg er jo ikke den eneste bilisten i byen. Det er fort gjort å ikke være obs på fotgjengere i veien utenom gangfelt, særlig som i dag, hvor dama kom skvettende fram mellom noen parkerte biler.

Det er nesten så en burde ta det med avisene eller noe slikt, slik at man får opp oppmerksomheten rundt dette.

Anonymkode: adc8c...3ef

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folkeopplysning i avisen hadde ikke vært dumt, nei. Det der er jo livsfarlig. Det verste er at saueflokken og barna etteraper denne oppførselen i trafikken.
Her jeg bor er det syklister som peiser ut på gangfeltene som irriterer meg. 

Anonymkode: 6e6f8...300

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett om det fotgjengerovergang eller noe som ligner (men uten skilt) skal man jo se seg for før man går over. 

Denne damen må jo være litt "blåst" - det skal være skilt ved fotgjengerovergang og det er ikke lov å parkere helt inntil fotgjengerovergang. 

Anonymkode: d92a3...37f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folkeopplysning i avisen hadde ikke vært dumt, nei. Det der er jo livsfarlig. Det verste er at saueflokken og barna etteraper denne oppførselen i trafikken.
Her jeg bor er det syklister som peiser ut på gangfeltene som irriterer meg. 

Anonymkode: 6e6f8...300

Ja, det er nettopp det. Det har eskalert veldig her det siste året, og det er vel fordi man ser flere og flere gjør det.

Anonymkode: adc8c...3ef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Uansett om det fotgjengerovergang eller noe som ligner (men uten skilt) skal man jo se seg for før man går over. 

Denne damen må jo være litt "blåst" - det skal være skilt ved fotgjengerovergang og det er ikke lov å parkere helt inntil fotgjengerovergang. 

Anonymkode: d92a3...37f

Det er bare tull at det SKAL være skilt. Det kan være skilt. 

Folk parkerer som idioter.

Og som fotgjenger kan du krysse veien hvor faen du vil så lenge det ikke er gangfelt i nærheten.

Hvis man som bilfører blir overrasket over fotgjengere er man ikke oppmerksom nok eller så velger man for høy fart.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, ajarRun skrev:

Det er bare tull at det SKAL være skilt. Det kan være skilt. 

Folk parkerer som idioter.

Og som fotgjenger kan du krysse veien hvor faen du vil så lenge det ikke er gangfelt i nærheten.

Hvis man som bilfører blir overrasket over fotgjengere er man ikke oppmerksom nok eller så velger man for høy fart.

Men fotgjengerfelt skal være merket med striper, og man skal ikke krysse veien når det kommer bil, så lenge man ikke er i et.

Men dette vet du sikkert.

Anonymkode: adc8c...3ef

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uansett om det fotgjengerovergang eller noe som ligner (men uten skilt) skal man jo se seg for før man går over. 

Denne damen må jo være litt "blåst" - det skal være skilt ved fotgjengerovergang og det er ikke lov å parkere helt inntil fotgjengerovergang. 

Anonymkode: d92a3...37f

Det som provoserer meg er at hun slo ut med armene med et oppgitt blikk, for at jeg ikke stoppet for henne.

Det har skjedd ett eller annet med trafikkopplæringen. 

Anonymkode: adc8c...3ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Føsleguri

Jeg skjønner rett og slett ikke folk som går ut i veien uten å se seg for selv om det er fotgjengerovergang.

Greit nok at de har loven på sin side, men hva hjelper det hvis de ender opp under torva - da har de ødelagt sitt eget liv i tillegg til sjåførens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som bør lese seg opp på teorien virker det som. Side 20.

1184996

Anonymkode: 0dfb2...28b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, ajarRun skrev:

Det er bare tull at det SKAL være skilt. Det kan være skilt. 

Folk parkerer som idioter.

Og som fotgjenger kan du krysse veien hvor faen du vil så lenge det ikke er gangfelt i nærheten.

Hvis man som bilfører blir overrasket over fotgjengere er man ikke oppmerksom nok eller så velger man for høy fart.

Greit at det er noe unntak, men her jeg bor er det snø om vinteren så da vises ikke stripene. Alle fotgjengerovergang her er skiltet og jeg satset ikke livet mitt på at bilene har vikeplikt for meg når det ikke er skiltet.

Anonymkode: d92a3...37f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang bråbremser du mer, og trykker hornet inn så langt det går. Altså overreager for å få frem et poeng om at man kanskje ikke bare bør gå over veien uten videre. 

Anonymkode: ad965...3ce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har da aldri sett en eneste fartsdump markert med maling slik?

Dette ser ut som et forhøyet fotgjengerfelt, som bare ikke er ferdig malt. Nettopp plassert der det er litt uoversiktlig/ farlig å krysse så fotgjengere skal synes bedre i trafikkbildet + tryggere fordi sjåfører har flere grunner til å bremse ned farta

Anonymkode: 54bcd...198

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har da aldri sett en eneste fartsdump markert med maling slik?

Dette ser ut som et forhøyet fotgjengerfelt, som bare ikke er ferdig malt. Nettopp plassert der det er litt uoversiktlig/ farlig å krysse så fotgjengere skal synes bedre i trafikkbildet + tryggere fordi sjåfører har flere grunner til å bremse ned farta

Anonymkode: 54bcd...198

Dette er et illustrasjonsbilde som jeg fikk når jeg googlet fartshump, så jo, dette er nok ganske vanlig.

Det er ikke et fotgjengerfelt. 

Anonymkode: adc8c...3ef

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette er et illustrasjonsbilde som jeg fikk når jeg googlet fartshump, så jo, dette er nok ganske vanlig.

Det er ikke et fotgjengerfelt. 

Anonymkode: adc8c...3ef


Fordi illustrasjonsbilder funnet på Google er sannhetskilde på hva som er rett og riktig.... er jo ikke som at tilfeldige fotografer tagger bildene sine i vilden sky :sarkasme:

Anonymkode: 54bcd...198

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...