Gå til innhold

Er så misunnelig på uføre at jeg vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

En trenger ikke være kronisk syk. Det holder at en har mistet inntektsevnen sin.

Anonymkode: 3fa4f...518

Man må være kronisk syk for å få uføretrygd, jo.

 

Endret av Uatskillelig
  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

33 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg også skulle ønsket at jeg bare fikk penger og kunne disponere tiden min helt selv. Sier ikke at de ikke fortjener den, men jeg skulle gjerne vært i samme situasjon. Du kan styre dagen din helt selv og må ikke møte fast hver dag. være litt sosial en dag, og hvile seg litt en annen dag. Vet om flere som kunne ønsket seg det. hvis man er ufør, så har man betalt ferie resten av livet. med dagens medisin teknologi kan man også leve et ganske smertefritt liv uten store plager. jeg er misunnelig på uføre i Norge.

Anonymkode: 99ed2...1fc

Ta det med ro. Før du vet ordet av det, får du en uhelbredelig sykdom eller havner i en trafikkulykke som invalidiserer deg. Og vips, etter noen år med arbeidsavklaring, kan det hende du får innvilget uføretrygd.

Anonymkode: e5fa2...ec6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan godt bytte, men vit bare; 

- du har kroniske smerter 

- du må leve på under 20 000  i måneden resten av ditt liv. 

- du kan ikke få nære venner 

- du kan aldri ha sex, samboer eller gå på date 

- barn kan du bare glemme. Men du kan kanskje ha hund, så det går nok bra :) 

- du vil aldri føle mestringsfølelse

- og mest sannsynlig dør du ensom og alene, men det går bra - du slipper tross alt å jobbe. Kos deg! 

Anonymkode: 953b8...487

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange uføretrygdede har det nok ganske greit, så jeg kunne nok levd godt med å være ufør av noen årsaker. Samtidig er det selvsagt mange uføre som man ikke misunner av diverse årsaker.

Uansett: Ikke bli en av de som mottar trygd urettmessig. 

Endret av PetterKanin
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En trenger ikke være kronisk syk. Det holder at en har mistet inntektsevnen sin.

Anonymkode: 3fa4f...518

Tror du man får trygd bare man har mistet inntekten sin? I så fall må du være mindre begavet,

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, OPIgirl skrev:

Tror du man får trygd bare man har mistet inntekten sin? I så fall må du være mindre begavet,

Hvis du leser bedre står det inntektsevnen, ikke inntekten

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror kanskje ts har gått glipp av det åpenbare faktum at man må være så syk at man ikke har arbeidsevne. Vil tro dette tar bort en del av «kosen» for de fleste uføre 🤯🙈 

Selv har jeg feks migrene, og dersom den hadde eskalert i den grad at jeg ikke lenger kunne vært i jobb vet jeg ikke hvordan jeg skulle ha taklet å holde motet oppe, hadde vært et helvete mildt sagt.

Takk og lov at man kan ha et vanlig liv!!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aha. En smule kverrulant i dag?

Anonymkode: 1747a...c33

Nei, bare påpeker fakta. Det er mange andre ting enn kronisk syk, som sagt.

Anonymkode: 3fa4f...518

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, OPIgirl skrev:

Tror du man får trygd bare man har mistet inntekten sin? I så fall må du være mindre begavet,

Inntektesevnen, tror jeg at jeg skrev.

Anonymkode: 3fa4f...518

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kronisk syk, var det jeg responderte på. Det trenger ikke være det. Skade eller lyte er også godkjent

Anonymkode: 3fa4f...518

Skade eller lyte som er så stort at du ikke kan være i arbeid ja... Fordi du har plager..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bytter gjerne med deg jeg!! Faktisk vil jeg trygle deg om å bytte med meg. 

Er på runde 13 med cellegift og stråling nå, men bare livsforlengende. Jeg vil dø av kreft innen 2 år. Jeg etterlater meg en jente på 3 og en gutt på 5. Men hey!! Jeg får gratis penger av staten da! Flott for mann og barn at vi slipper å flytte midt i dette da 😄

Anonymkode: ad5ca...1f6

Fortell da hvordan dette byttet det stadig snakkes om skal foregå i praksis?

Anonymkode: 3fa4f...518

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest byråkrati

Ja, vi merker det av de 100 trådene du lager. Du burde bli venn med hun som maser om legen sin hele tiden. Så kan dere bytte på hvem som maser om det samme hele tiden. En kveld kan hun snakke om legen sin, andre kvelden kan du snakke om uføre. Eller kanskje dere er den samme... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Dalila skrev:

Skade eller lyte som er så stort at du ikke kan være i arbeid ja... Fordi du har plager..

Riktig. Kronisk syk trenger det ikke være. Nå har vi fått fastslått det 

Anonymkode: 3fa4f...518

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, bare påpeker fakta. Det er mange andre ting enn kronisk syk, som sagt.

Anonymkode: 3fa4f...518

Mange? Det er nevnt to andre ting, to kvalifiserer neppe til å være mange. Opplys oss gjerne!

Anonymkode: 1747a...c33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg også skulle ønsket at jeg bare fikk penger og kunne disponere tiden min helt selv. Sier ikke at de ikke fortjener den, men jeg skulle gjerne vært i samme situasjon. Du kan styre dagen din helt selv og må ikke møte fast hver dag. være litt sosial en dag, og hvile seg litt en annen dag. Vet om flere som kunne ønsket seg det. hvis man er ufør, så har man betalt ferie resten av livet. med dagens medisin teknologi kan man også leve et ganske smertefritt liv uten store plager. jeg er misunnelig på uføre i Norge.

Anonymkode: 99ed2...1fc

Dette ville du ikke sagt hvis du havna i en ulykke og ble ødelagt for livet og er avhengig av at andre gjør alt for deg. Ufør er ikke ferie men en kontant jobb for og holde seg oppe og prøve og ha et ok liv. Du burde skamme deg for og si noe sånn. 

Anonymkode: 2c17a...b3a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bytter gjerne med deg jeg!! Faktisk vil jeg trygle deg om å bytte med meg. 

Er på runde 13 med cellegift og stråling nå, men bare livsforlengende. Jeg vil dø av kreft innen 2 år. Jeg etterlater meg en jente på 3 og en gutt på 5. Men hey!! Jeg får gratis penger av staten da! Flott for mann og barn at vi slipper å flytte midt i dette da 😄

Anonymkode: ad5ca...1f6

❤️❤️❤️

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er bare å få et par omganger med kreft så blir du ufør. 😤 Jeg kan gjerne bytte med deg. 🤯

Anonymkode: 1cd01...c59

Er det sant? Jeg har hatt et par omganger med kreft, men det er ingen som har nevnt uføretrygd for meg. 

Anonymkode: 3e7a0...7f8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være ufør er ikke gøy. Hverdagen er ikke så fleksibel og avslappende som du tror... Man faller utenfor sosialt liv og kan sjeldent være med når venner/familie inviterer. Man har lite penger og bruker mye av de på medisiner,behandling og transport. Dagen er lagt opp etter hva sykdommen bestemmer ikke hva du har lyst til. Man sliter med smerter, har problemer med å sove og det er ensomt å være syk når ingen forstår eller kan hjelpe. Man orker ikke å rydde, vaske eller lage mat som man vil. Man orker ofte ikke å dusje og gre håret. Man orker ikke å sminke seg og pynte seg så man kan føle seg fresh. Komme seg ut av huset, skjer sjeldent. Har ikke råd til førerkort eller bil, så man er avhengig av andre. Noen ganger orker man verken å lese eller se på noe. Man orker så vidt å være i live mange ganger! 

Du er ikke misunnelig på uføre, du har ikke den fjerneste anelse om hvordan det er å leve som ufør. Du er misunnelig på det du tror er uføre, men du tar feil. Bare det at du tenker slike tanker viser at du bare er dum, ikke misunnelig... Du er kanskje misunnelig på dem som klarer å lure seg til en stønad, altså er du misunnelig på kriminelle. Det sier jo ganske mye om deg... Men for all del, fortsatt å dyrke misunnelsen din, den går for det meste utover deg selv. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres rart ut, ikke noe å hige etter.

På of topic tråden på vgd forumet sitter disse i fra morgen til stengetid og prater piss, selv i helgen. Triste folk 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg også skulle ønsket at jeg bare fikk penger og kunne disponere tiden min helt selv. Sier ikke at de ikke fortjener den, men jeg skulle gjerne vært i samme situasjon. Du kan styre dagen din helt selv og må ikke møte fast hver dag. være litt sosial en dag, og hvile seg litt en annen dag. Vet om flere som kunne ønsket seg det. hvis man er ufør, så har man betalt ferie resten av livet. med dagens medisin teknologi kan man også leve et ganske smertefritt liv uten store plager. jeg er misunnelig på uføre i Norge.

Anonymkode: 99ed2...1fc

Så glemmer du at de fleste som får akkurat dette er kronisk syke mennesker som lider hver eneste dag, som ikke får muligheten til det du babler om her. Nei med dagens teknologi så klarer man ikke og leve et liv uten store plager. De fleste sliter med store fysiske og psykiske plager som gjør at den friheten aldri kan brukes slik du fremstiller det. Alle med litt livserfaring vet hvor viktig god helse er for livskvaliteten. Skal man nyet livet uten jobb så er det bare en farbar vei god jobb tjene opp penger og så nyte livet, eventuelt gå tidlig av med redusert pensjon. Arve eller vinne mye penger. Annen mulighet finnes ikke. Uføretrygd er bare noe man overlever på, med de plagene man har. Nyte livet er ofte en drøm for mange av de som rammes av sykdom.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...