Gå til innhold

Er så misunnelig på uføre at jeg vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg også skulle ønsket at jeg bare fikk penger og kunne disponere tiden min helt selv. Sier ikke at de ikke fortjener den, men jeg skulle gjerne vært i samme situasjon. Du kan styre dagen din helt selv og må ikke møte fast hver dag. være litt sosial en dag, og hvile seg litt en annen dag. Vet om flere som kunne ønsket seg det. hvis man er ufør, så har man betalt ferie resten av livet. med dagens medisin teknologi kan man også leve et ganske smertefritt liv uten store plager. jeg er misunnelig på uføre i Norge.

Anonymkode: 99ed2...1fc

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå får du gi deg. Det er ikke noe å være misunnelig på. 

Anonymkode: f1e56...e31

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe av det trsiteste jeg har lest, du må mistrives veldig mye i jobben din! Eventuelt må den være svært dårlig betalt, kanskje begge?

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske mange store plager lar seg ikke medisinere bort. Misunner du folk virkelig fattigdom, ensomhet, og sosial avvisning?

Anonymkode: 2d818...945

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du vet åpenbart ikke hvordan det er å være kronisk syk!

Anonymkode: 8e6f9...135

En trenger ikke være kronisk syk. Det holder at en har mistet inntektsevnen sin.

Anonymkode: 3fa4f...518

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lama_Drama
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg også skulle ønsket at jeg bare fikk penger og kunne disponere tiden min helt selv. Sier ikke at de ikke fortjener den, men jeg skulle gjerne vært i samme situasjon. Du kan styre dagen din helt selv og må ikke møte fast hver dag. være litt sosial en dag, og hvile seg litt en annen dag. Vet om flere som kunne ønsket seg det. hvis man er ufør, så har man betalt ferie resten av livet. med dagens medisin teknologi kan man også leve et ganske smertefritt liv uten store plager. jeg er misunnelig på uføre i Norge.

Anonymkode: 99ed2...1fc

Hvilken sykdom er det du ønsker deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tenkte jeg mye, når barna var små og hverdagen hard!

Så ble jeg plutselig sykemeldt etter en skade, og innså at det ikke var så gøy likevel :( 

fantasien var bedre enn virkeligheten!

Anonymkode: 9811c...fb3

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Du har gjerne smerter eller andre plager som styrer hele hverdagen din, kombinert med behandling og en kronisk søken etter noe som kan minke plagene dine.

Legg til at du trenger ekstremt mye hvile etter hver ting du gjør. Sånn cirka.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ganske mange store plager lar seg ikke medisinere bort. Misunner du folk virkelig fattigdom, ensomhet, og sosial avvisning?

Anonymkode: 2d818...945

jeg ønsker ikke store smerter. Det er det vel ingen som gjør. Men la oss si at disse holdes under kontroll med medisin. Kunne fint levd på 16-18k i måneden. handler om å prioritere litt, ikke kjøpe alt det dyreste. 

Anonymkode: 99ed2...1fc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja min mor hadde nok lett byttet ut de usle 12 000 hun har i mnd for bedre helse og mulighet til å jobbe å få faktisk har råd til å leve

Anonymkode: 2eac1...0b0

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må gjerne komme hit og følge mitt liv i noen uker, kanskje du endrer mening. Og jeg er «bare» sykemeldt...

Anonymkode: fbc56...ac5

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

jeg ønsker ikke store smerter. Det er det vel ingen som gjør. Men la oss si at disse holdes under kontroll med medisin. Kunne fint levd på 16-18k i måneden. handler om å prioritere litt, ikke kjøpe alt det dyreste. 

Anonymkode: 99ed2...1fc

Så egentlig er du misunnelig på de som er friske, men har penger nok så de slipper å jobbe?

Det å være ufør er en helt annen greie.

Anonymkode: 1747a...c33

  • Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er svært enkelt å bli ufør dersom dette er noe man er misunnelig på: Det er bare å kutte av seg seg begge hendene og beina, slik at man må tilbringe resten av livet i rullestol.

Men jeg er overbevist om at man rimelig raskt kommer til å begynne å drømme om hvordan det var å være frisk ...

Endret av Bix
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lek litt i trafikken og bli lam? Det livet er mye bedre enn det du lever nå, helt klart...

Anonymkode: a5d51...066

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

jeg ønsker ikke store smerter. Det er det vel ingen som gjør. Men la oss si at disse holdes under kontroll med medisin. Kunne fint levd på 16-18k i måneden. handler om å prioritere litt, ikke kjøpe alt det dyreste. 

Anonymkode: 99ed2...1fc

Men hvis smertene hadde blitt kontrollert med medisiner kunne du jo jobbet... 

Anonymkode: 7fea2...5d1

  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg også skulle ønsket at jeg bare fikk penger og kunne disponere tiden min helt selv. Sier ikke at de ikke fortjener den, men jeg skulle gjerne vært i samme situasjon. Du kan styre dagen din helt selv og må ikke møte fast hver dag. være litt sosial en dag, og hvile seg litt en annen dag. Vet om flere som kunne ønsket seg det. hvis man er ufør, så har man betalt ferie resten av livet. med dagens medisin teknologi kan man også leve et ganske smertefritt liv uten store plager. jeg er misunnelig på uføre i Norge.

Anonymkode: 99ed2...1fc

Det er bare å få et par omganger med kreft så blir du ufør. 😤 Jeg kan gjerne bytte med deg. 🤯

Anonymkode: 1cd01...c59

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har et trist liv om du misunner utføre, jobb er et lite offer for bedre liv. 

Anonymkode: cdbe1...33f

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg også skulle ønsket at jeg bare fikk penger og kunne disponere tiden min helt selv. Sier ikke at de ikke fortjener den, men jeg skulle gjerne vært i samme situasjon. Du kan styre dagen din helt selv og må ikke møte fast hver dag. være litt sosial en dag, og hvile seg litt en annen dag. Vet om flere som kunne ønsket seg det. hvis man er ufør, så har man betalt ferie resten av livet. med dagens medisin teknologi kan man også leve et ganske smertefritt liv uten store plager. jeg er misunnelig på uføre i Norge.

Anonymkode: 99ed2...1fc

Da hadde man jo kunnet jobbet.

Anonymkode: fc34f...a17

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

jeg ønsker ikke store smerter. Det er det vel ingen som gjør. Men la oss si at disse holdes under kontroll med medisin. Kunne fint levd på 16-18k i måneden. handler om å prioritere litt, ikke kjøpe alt det dyreste. 

Anonymkode: 99ed2...1fc

Norge er et av de dårligste landene i verden på smertelindring, spesielt om du er relativt ung (under 40). Dette fordi sterke smertestillende ofte er svært avhengighetsskapende og man bygger seg fort opp en toleranse. Så du må nok se for deg 3-4 år med sterke smerter først, kombinert med masse utredning og behandlingstilbud som gjerne forverrer helsen din. Deretter et opplegg fra smerteskolen som - overraskende nok - ikke bare er smertelindring, men en kombinasjon av smertelindring (som gjerne ikke er effektiv nok) og videre behandling.

Du bør også forvente 1-2000 i mnd i utgifter i forbindelse med medisiner + 2x egenandelshelvete hvert nye år før du får fritak. Mest sannsynlig kan du droppe offentlig transport, siden helsen eller utfordringene dine vil forverre dette, men er du heldig kan du få HC-parkering slik at du i det minste slipper parkeringsavgifter, noen bomstasjoner og piggdekkavgift. Kos deg med de løpende kostnadene av å ha en bil ellers, evt taxi.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...