studerende Skrevet 11. januar 2021 #581 Skrevet 11. januar 2021 Blålin skrev (7 minutter siden): Antifa og Soros har vel klart å stelle istand nok faenskap utenom dette, har de ikke? Jeg tar avstand fra begge sider. Ingen vil vite den fulle sannhet før om en god stund og kanskje aldri. Kjekt at du åpenbart har bestemt deg og ikke trenger å forholde deg til fakta uansett da 7
Blålin Skrevet 11. januar 2021 #582 Skrevet 11. januar 2021 studerende skrev (Akkurat nå): Kjekt at du åpenbart har bestemt deg og ikke trenger å forholde deg til fakta uansett da Nå må du gi deg. Hver side viser sine fakta. Den ene siden lukker øynene for den andre sidens fakta og vice versa. På meg virker det som du kun vil se fakta fra en side. Jeg kikker på alt jeg finner og ser, inkludert dine links. Disse tingene tar tid å komme til bunns i. Jeg bemerker meg at det er en vemmelig dobbeltmoral fra begge sider. Du har ingen forutsetning for å vite den fulle sannhet. Det har heller ikke jeg. 2
studerende Skrevet 11. januar 2021 #583 Skrevet 11. januar 2021 Blålin skrev (1 time siden): Nå må du gi deg. Hver side viser sine fakta. Den ene siden lukker øynene for den andre sidens fakta og vice versa. På meg virker det som du kun vil se fakta fra en side. Jeg kikker på alt jeg finner og ser, inkludert dine links. Disse tingene tar tid å komme til bunns i. Jeg bemerker meg at det er en vemmelig dobbeltmoral fra begge sider. Du har ingen forutsetning for å vite den fulle sannhet. Det har heller ikke jeg. Beklager, men jeg har bare sett meg grundig lei på alle bortforklaringer fra republikanerne og deres støttespillere. Når man nå påstår at det var kommunister som forsøkte å brenne ned riksdagen så synes jeg faktisk ikke det er morsomt lengre. 9
Blålin Skrevet 11. januar 2021 #584 Skrevet 11. januar 2021 studerende skrev (1 minutt siden): Beklager, men jeg har bare sett meg grundig lei på alle bortforklaringer fra republikanerne og deres støttespillere. Når man nå påstår at det var kommunister som forsøkte å brenne ned riksdagen så synes jeg faktisk ikke det er morsomt lengre. Da håper jeg bare du også så deg lei på venstresidens herjinger, vold og plyndring måneder i strekk. I så fall er vi enige. Og jeg er ikke republikaner. Jeg er anti war og anti corruption (i motsetning til establishment democrats/repuplicans) og støttet Tulsi Gabbard. Jeg har sett meg grundig lei på folk som støtter korrupsjonen i min parentes. Begge utnytter situasjonen brutalt og nådeløst. 2
Druid Skrevet 11. januar 2021 #585 Skrevet 11. januar 2021 (endret) Blålin skrev (2 timer siden): Nå må du gi deg. Hver side viser sine fakta. Den ene siden lukker øynene for den andre sidens fakta og vice versa. Du kan gjerne hevde at du velger å lukke øynene for den andre sidens fakta (noe du frivillig har skrevet og bekreftet her tidligere), det betyr ikke du får lov til å påstå at andre gjør det. Endret 11. januar 2021 av Druid 4
Blålin Skrevet 11. januar 2021 #586 Skrevet 11. januar 2021 Druid skrev (7 minutter siden): Du kan gjerne hevde at du velger å lukke øynene for den andre siden fakta, det betyr ikke du får lov til å påstå at andre ikke gjør det. Det var en beskrivelse av situasjonen slik jeg oppfatter den. Jeg, personlig, forsøker å være våken, men det er søren ikke lett. Til slutt må man bare akseptere at det ikke alltid finnes en sannhet. Mennesker ønsker ulike samfunn og tillegger situasjoner egne tolkninger. Vi har ulike referanserammer og livshistorier. Det aller vanskeligste synes å være å ikke ta et "parti". Da blir man sparket fra begge hold. Selv er jeg langt mer opptatt av å forstå hvordan og hvorfor fortvilelsen og desperasjonen har blitt som den har blitt. Det snakkes det altfor lite om. Og det startet ikke med Trump. Det startet lenge før det. 1
JaVel Skrevet 11. januar 2021 #587 Skrevet 11. januar 2021 Jeg er ikke høyrevridd, men liker svært dårlig at Trump er utestengt fra Twitter, alle skal få lov til å ytre seg. 4
Tanuki Skrevet 11. januar 2021 #588 Skrevet 11. januar 2021 13 minutter siden, JaVel said: Jeg er ikke høyrevridd, men liker svært dårlig at Trump er utestengt fra Twitter, alle skal få lov til å ytre seg. Han kan ytre seg så mye han vil, bare ikke på de private plattformene som utestenger ham. Som noen skrev på Reddit: "Think of Twitter/Facebook as a bakery and Trump as a gay wedding cake." 12
Druid Skrevet 11. januar 2021 #589 Skrevet 11. januar 2021 JaVel skrev (11 minutter siden): Jeg er ikke høyrevridd, men liker svært dårlig at Trump er utestengt fra Twitter, alle skal få lov til å ytre seg. Det STORE problemet her, er ikke at han er utestengt fra twitter , men hvordan det skjedde. Og det er mye Twitter sin skyld. Trump har i praksis TO kontoer på Twitter: Real Donald Trump, som er hans private, og POTUS. POTUS kontoen er den han skal bruke som politiker og den private er ment for at han skal få tømme tarmen (dette er min generelle oppfatning av Twitter , ikke spesifikt for Donald). Problemet var at Trump fikk lov til å bryte Twitters sine retningslinjer HELE tiden. Real Donald Trump kontoen skulle vært permanent stengt før fyren ble president, om Twitter fulgte samme retningslinjer for Donald Trump som absolutt alle andre twitterbrukere. Dermed kom stengingen nå for seint i forhold til hva folk forventet skulle trigge en stenging. Det er derfor interesant at selv om Trump FORTSATT HER Twitterkonto, velger han ikke å bruke den slik han brukte RealDT. Og det betyr at Donald faktisk VET at det har drevet med har vært uakseptabelt og problematisk. Donald Trump har bevist meg feil: Han er ikke kun inkompetent , han er faktisk farlig. 8
JaVel Skrevet 11. januar 2021 #590 Skrevet 11. januar 2021 Tanuki skrev (5 minutter siden): Han kan ytre seg så mye han vil, bare ikke på de private plattformene som utestenger ham. Som noen skrev på Reddit: "Think of Twitter/Facebook as a bakery and Trump as a gay wedding cake." Trump forsøkte å gå over til Parler men da ble det tatt av nettet. Bare dem med " korrekte" meninger skal få ytre seg tydeligvis. 3
Gjest Dr.Oetker Skrevet 11. januar 2021 #591 Skrevet 11. januar 2021 Ang Twitter/parler/facebook, så er disse private aktører og velger selv hvem som får være der. De har sine retningslinjer, og de er systematisk brutt av Trump. Trump kan enda uttale seg. Han har en hel talerstol tilgjengelig om han ønsker å benytte seg av den. Han kan sende ut pressemeldinger. Men nei, han gjør som andre troll: gjemmer seg bak en skjerm. Men fortvil ikke, han kan starte sitt eget nettsted. Eller omså en tv-kanal. Det er vel heller ikke så usannsynlig.
Seshat Skrevet 11. januar 2021 #592 Skrevet 11. januar 2021 JaVel skrev (35 minutter siden): Jeg er ikke høyrevridd, men liker svært dårlig at Trump er utestengt fra Twitter, alle skal få lov til å ytre seg. Han får holde seg innen retningslinjene Twitter har satt opp på lik linje med alle andre brukere av forumet. 7
Druid Skrevet 11. januar 2021 #593 Skrevet 11. januar 2021 JaVel skrev (12 minutter siden): Trump forsøkte å gå over til Parler men da ble det tatt av nettet. Bare dem med " korrekte" meninger skal få ytre seg tydeligvis. Når de "ukorrekte meningene" er koordinering av væpnet angrep, må det settes krav til hvordan leverandøren skal takle dette. Hvis de ikke gjør NOE, så får det konsekvenser. 9
Camlon Skrevet 11. januar 2021 #594 Skrevet 11. januar 2021 45 minutter siden, JaVel said: Trump forsøkte å gå over til Parler men da ble det tatt av nettet. Bare dem med " korrekte" meninger skal få ytre seg tydeligvis. Han kan gå til Gab. De har egne servere så de kan ikke bli tatt ned. De har rapportert 500,000+ nye brukere siste døgn. Parler forventer at de kommer opp igjen iløpet av uken. De må nok gjøre det samme som Gab. 1
Honey Dew Skrevet 11. januar 2021 #595 Skrevet 11. januar 2021 JaVel skrev (2 timer siden): Jeg er ikke høyrevridd, men liker svært dårlig at Trump er utestengt fra Twitter, alle skal få lov til å ytre seg. Å oppfordre til vold og terrorisme har ingenting med ytringsfrihet å gjøre. 8
Gjest Lampe1 Skrevet 11. januar 2021 #596 Skrevet 11. januar 2021 Blålin skrev (4 timer siden): Antifa og Soros har vel klart å stelle istand nok faenskap utenom dette, har de ikke? Jeg tar avstand fra begge sider. Ingen vil vite den fulle sannhet før om en god stund og kanskje aldri. Både msm og alternativ media driver sine egne agendaer og propaganda. Jeg fester ikke lit til noen av de enn så lenge. Helt enig med deg. Man må være svært kritisk i disse polariserte tider, alle slags nyheter kan påvirkes av politisk spinn.
Frøkensina Skrevet 11. januar 2021 #597 Skrevet 11. januar 2021 Dr.Oetker skrev (4 timer siden): Ang Twitter/parler/facebook, så er disse private aktører og velger selv hvem som får være der. De har sine retningslinjer, og de er systematisk brutt av Trump. Trump kan enda uttale seg. Han har en hel talerstol tilgjengelig om han ønsker å benytte seg av den. Han kan sende ut pressemeldinger. Men nei, han gjør som andre troll: gjemmer seg bak en skjerm. Men fortvil ikke, han kan starte sitt eget nettsted. Eller omså en tv-kanal. Det er vel heller ikke så usannsynlig. Ja Trump har et helt presserom med tilhørende pressekorps tilgjengelig i Det hvite huset som han kan benytte seg av når som helst. 5
Frøkensina Skrevet 11. januar 2021 #598 Skrevet 11. januar 2021 I dag stoppet republikanere i kongressen muligheten for å bruke 25th amendment. Hvis mange nok av de stanser riksrettssak nummer to mot ham så setter det en veldig farlig presedens for det amerikanske demokratiet. 2
Elaine Marley Skrevet 11. januar 2021 #599 Skrevet 11. januar 2021 Tråden er ryddet for avsporinger, innhold Kvinneguiden ikke vil assosieres med og svar til dette. Elaine Marley, mod.
Aragorn ll Elessar Skrevet 11. januar 2021 #600 Skrevet 11. januar 2021 Trump skal komme med en uttalelse i dag https://www.tv2.no/nyheter/11886048/ Lurer på hvor mange løgner han kommer med, og hvor lang tid det tar før gir politiske motsandere skylda for det som skjedde. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå