Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er jo ikke å dømme det da, du har jo bare sagt at han er familiefar.

Og det er ikke så mye aldersforskjellen som er rar. Men, det at dere drikker dere dritings sammen hjemme med den aldersforskjellen er rart. Hvis faren min, som er 62 hadde havnet på fylla hjemme alene med en 35 år gammel venninne hadde jeg blitt bekymret. Og enda verre begynt å slåss!!

Du ser vel at det minste problemet her er at den nye daten har gitt deg et ultimatum??

Anonymkode: 504c9...030

Du dømmer pga vennskap med aldersforskjell, det er ikke så bra. Du ønsker kun å moralisere med pekefinger.

Om du syntes det er rart med slike vennskap, ja vell, men det er vel ,itt valg og mitt liv eller bestemmer du det ?

Ja vi drakk litt for mye, eller jeg gjorde det, ikke han. 

Jeg er neppe den eneste i verden som har gjort det og dumme ting i fylla, eller blitt for full ?

Dette har skjedd en eneste fang  i hele mitt liv, og jeg har tatt konsekvensene av at jeg slo, har søkt terapi, og er tilgitt av min venn.

Ultimatum fører sjelden til noe bra, tenker jeg.

Anonymkode: c6807...8e3

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du dømmer pga vennskap med aldersforskjell, det er ikke så bra. Du ønsker kun å moralisere med pekefinger.

Om du syntes det er rart med slike vennskap, ja vell, men det er vel ,itt valg og mitt liv eller bestemmer du det ?

Jeg er neppe den eneste i verden som har gjort det og dumme ting i fylla, eller blitt for full ?

Dette har skjedd en eneste fang  i hele mitt liv, og jeg har tatt konsekvensene av at jeg slo, har søkt terapi, og er tilgitt av min venn.

Tror ikke du skjønner helt hva jeg mener.

Det jeg syntes var rart var at en nesten 60 år gammel mann havner i fylleslagsmål med en dame i begynnelsen av 30-åra.

Synes også det er spesielt at han knakk ribbeina dine i selvforsvar hvis det kun var du som drakk for mye.

Får inntrykk av at du holder mye informasjon tilbake, på tross av at du har gjort deg selv veldig lett å kjenne igjen hvis dette er en sann historie.

Nei, ultimatum fører sjeldent til noe bra, og det var vel akkurat derfor du startet tråden?

• Liker 2
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg syntes var rart var at en nesten 60 år gammel mann havner i fylleslagsmål med en dame i begynnelsen av 30-åra.

Synes også det er spesielt at han knakk ribbeina dine i selvforsvar hvis det kun var du som drakk for mye.

Får inntrykk av at du holder mye informasjon tilbake, på tross av at du har gjort deg selv veldig lett å kjenne igjen hvis dette er en sann historie.

Nei, ultimatum fører sjeldent til noe bra, og det var vel akkurat derfor du startet tråden?

Venner drikker vel også sammen, som de gjør andre aktiviteter ? Og du er veldig alders fokusert. Vurder det uten å tenke alder, klarer du, siden du har noen fordommer der ?

Han pushet meg og jeg falt over en stol, fordi jeg var så full, ikke for han dyttet hardt.

Han pushet bare så mye han måtte for å få meg vekk.

Hva skulle jeg holde tilbake, tullprat, har beskrevet situasjonen og korrigert der noen har misforstått.

Nei det gjør ikke det , ultimatum fortjener ikke respekt, derfor heller jeg til å beholde et langt godt vennskap, med en som er i stand til å tilgi jeg gikk over streken.

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg vet, du har nok helt rett.

Er bare så sabla vanskelig da denne mannen er så hot, veltrent og attraktiv.

Det griner i hele meg.

Det finnes da heite og balanserte menn. Kanskje du møter noen av dem hvis du slutter å omgås barnslige dramagutter. 

Anonymkode: 04e41...bdc

• Liker 6
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror de færreste venner drikker sammen på denne måten. Ja, det er lov å bli full, men det er ikke lov å slå.

De fordommene jeg har er vel heller på alkoholforbruket ditt, virker som du har et problem.

Synes faktisk vennen din fortjener bedre. Du skriver at han er den eneste gode vennen du har, også slår du han.

• Liker 4
Skrevet

Ser at jeg siterte på mitt eget innlegg, skulle vært på det under.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ikke bry deg med å forsvare vennskapet, det er bare en rar ting noen henger seg opp i.

Anonymkode: cafd1...412

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Neida. Du er ikke den eneste i verden som havner i fyllaslagsmål. Men det er ganske få som gjør det som 20-åringer. Enda færre som gjør det som 30-åringer. Og det blir enda mindre vanlig som 50-åringer! Spesielt blant nesten edru folk som "aldri gjør slikt". Hva er det som får ikke-voldelige folk til å tippe over til de grader? Nei, det er ikke sånn som kan skje alle! Så godt du oppsøker hjelp. Du bør også tenke over hva som skjedde i krangelen som fikk dette til å skje. Og hva gjorde han som fikk deg til å bli så sint?

Anonymkode: bb4df...44d

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neida. Du er ikke den eneste i verden som havner i fyllaslagsmål. Men det er ganske få som gjør det som 20-åringer. Enda færre som gjør det som 30-åringer. Og det blir enda mindre vanlig som 50-åringer! Spesielt blant nesten edru folk som "aldri gjør slikt". Hva er det som får ikke-voldelige folk til å tippe over til de grader? Nei, det er ikke sånn som kan skje alle! Så godt du oppsøker hjelp. Du bør også tenke over hva som skjedde i krangelen som fikk dette til å skje. Og hva gjorde han som fikk deg til å bli så sint?

Anonymkode: bb4df...44d

Du må være fjern

Skrevet

Jeg syns ikke han daten din høres noe sjarmerende ut. Han har dritt seg totalt ut, men angrer seg. Og i steden for å be pent på sine knær, som normale folk, så tilbyr han deg allernådigst å komme tilbake, mot at du dumper din beste venn? Jeg hadde ledd han rett opp i ansiktet 😅 Snakker om å være full av seg selv 👀

Anonymkode: 0764d...a51

• Liker 18
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

jeg klappet til han, og han dyttet meg vekk så jeg falt over en stol og knakk eller bristet ribbenet.

Hva?

Skrevet
10 timer siden, flygefisk1 skrev:

Hva?

Ja godt beskrevet er det, men hva lurer du på ?

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja godt beskrevet er det, men hva lurer du på ?

Lurer ikke på noe? Jeg skriver "Hva?" som i "what".
Les; det var ett retorisk spørsmål.

Skrevet
10 minutter siden, flygefisk1 said:

Lurer ikke på noe? Jeg skriver "Hva?" som i "what".
Les; det var ett retorisk spørsmål.

Det fungerer kanskje bedre i tale. Når man skriver "hva?" og ikke noe mer, så ser det virkelig ut som du lurer på noe.

Jeg synes du velger riktig TS, hvis jeg har forstått deg rett så beholder du vennen og ofrer ikke vennskapet over en person som stiller et ultimatum som det her. Utover å ha makt over deg kan jeg ikke forstå hvorfor han vil du skal bryte med en venn, uansett, vennen har du hatt lenge, mens denne karen er ny i livet ditt. Hvis du er en god venn, synes jeg valget burde være soleklart.

Anonymkode: e192f...320

• Liker 1
Skrevet
På 21.11.2020 den 9.46, AnonymBruker skrev:

Hei , siden starten av oktober har jeg datet en fyr som virker hel ved. Vi treftes i starten bare et par timer hver gang, men så kom han og var hos meg fra Mandag - torsdag, og neste gang fra tirsdag til fredag. Jeg trefte også en venn,( Bare en venn i denne perioden, vi hadde en krangel, jeg klappet til han, og han dyttet meg vekk så jeg falt over en stol og knakk eller bristet ribbenet. Vi har aldri kranglet før, vert venner i over 5 år, og han har aldri vert sjalu eller noe på mitt tidligere forhold. Så vi kranglet om andre ting. Jeg var ærlig med min date om dette.

Det som nå skjedde var at han dro til noen venner i Sverige, og var der på en fest (RAW party), fredag , og fikk lite kontakt med han gjennom helgen. Her hadde han fått noen skikkelig drittmeldinger fra min Messenger profil, som jeg ikke kan ha sendt. Dette syntes han jo naturligvis var merkelig Påfølgende uke hadde vi litt kontakt, han krasjete bilen på vei hjem fra Sverige og måtte kjøpe ny. Han var jo også i karantene. Spurte hva han drev med på lørdag, da chillet han med kompiser sa han.

Så, som lyn fra klar himmel får jeg beskjed om at han har funnet en ny, den dagen karantenen hans på 10 dg er over, og at han ville være ærlig med meg å fortelle det, at det var derfor han hadde vert lite tilgjengelig. Ville være venner. Jeg spilte kald, og sa ok, no problem osv.

Men inni meg skrek det, det gjorde så vond, jeg så en fremtid i denne flotte karen.

Fredagen la han ut et bilde av sin nye flamme, de var ute og spiste middag.

Så random ut av det blå, kom det en melding om at han savnet meg etter 14dager

Jeg ringte han opp, vi hadde en lang samtale, og han krever jeg bryter all kontakt med min venn. Denne vennen har familie, er 24 år eldre en meg, jeg er 34. Han er bare en veldig god venn, ingen kjæreste, elsker eller noe annet. Kun en venn. En jeg stoler på 100 %

Hva gjør jeg? Bør jeg la han få en sjanse til ?  Og godta kravet om å kutte ut min eneste gode venn ?

Det ble langt dette, håper på mange gode råd, erfaringer og ikke minst hva vil denne fyren egentlig ?

Du bør kutte kontakten medbegge to, revurdere omgangskretsen din og vurdere om du trenger hjelp med å håndtere sinne og alkohol. Det er ikke normalt å komme i slåsskamp med nære venner på fest, og det er heller ikke normalt at en som nettopp dumpa deg for en annen, plutselig ombestemmer deg og skal stille krav til deg! 

• Liker 1
Annonse
Skrevet
På 21.11.2020 den 9.46, AnonymBruker skrev:

Hei , siden starten av oktober har jeg datet en fyr som virker hel ved. Vi treftes i starten bare et par timer hver gang, men så kom han og var hos meg fra Mandag - torsdag, og neste gang fra tirsdag til fredag. Jeg trefte også en venn,( Bare en venn i denne perioden, vi hadde en krangel, jeg klappet til han, og han dyttet meg vekk så jeg falt over en stol og knakk eller bristet ribbenet. Vi har aldri kranglet før, vert venner i over 5 år, og han har aldri vert sjalu eller noe på mitt tidligere forhold. Så vi kranglet om andre ting. Jeg var ærlig med min date om dette.

Det som nå skjedde var at han dro til noen venner i Sverige, og var der på en fest (RAW party), fredag , og fikk lite kontakt med han gjennom helgen. Her hadde han fått noen skikkelig drittmeldinger fra min Messenger profil, som jeg ikke kan ha sendt. Dette syntes han jo naturligvis var merkelig Påfølgende uke hadde vi litt kontakt, han krasjete bilen på vei hjem fra Sverige og måtte kjøpe ny. Han var jo også i karantene. Spurte hva han drev med på lørdag, da chillet han med kompiser sa han.

Så, som lyn fra klar himmel får jeg beskjed om at han har funnet en ny, den dagen karantenen hans på 10 dg er over, og at han ville være ærlig med meg å fortelle det, at det var derfor han hadde vert lite tilgjengelig. Ville være venner. Jeg spilte kald, og sa ok, no problem osv.

Men inni meg skrek det, det gjorde så vond, jeg så en fremtid i denne flotte karen.

Fredagen la han ut et bilde av sin nye flamme, de var ute og spiste middag.

Så random ut av det blå, kom det en melding om at han savnet meg etter 14dager

Jeg ringte han opp, vi hadde en lang samtale, og han krever jeg bryter all kontakt med min venn. Denne vennen har familie, er 24 år eldre en meg, jeg er 34. Han er bare en veldig god venn, ingen kjæreste, elsker eller noe annet. Kun en venn. En jeg stoler på 100 %

Hva gjør jeg? Bør jeg la han få en sjanse til ?  Og godta kravet om å kutte ut min eneste gode venn ?

Det ble langt dette, håper på mange gode råd, erfaringer og ikke minst hva vil denne fyren egentlig ?

Han chillet med kompiser mens han var i karantene? Og han fant en ny date i karantenetida? Eller kjente de hverandre fra tidligere?

• Liker 2
Skrevet
21 timer siden, Svartfugl skrev:

Du bør kutte kontakten medbegge to, revurdere omgangskretsen din og vurdere om du trenger hjelp med å håndtere sinne og alkohol. Det er ikke normalt å komme i slåsskamp med nære venner på fest, og det er heller ikke normalt at en som nettopp dumpa deg for en annen, plutselig ombestemmer deg og skal stille krav til deg! 

Hvorfor med min venn ? Han har ikke gjort meg noe galt, alt var min egen feil, og han brukte ikke makt, slik dere tror , han hadde ikke noe valg, ellers hadde han blitt banket flat,  han dyttet meg eller pushet meg vekk, så han kom seg vekk fra situasjonen. 

Det var jeg som slo han først, og uheldigvis falt jeg over en stol, da jeg var ustø, ikke pga han dyttet meg, men at jeg havnet ved stolen var jo for han pushet meg vekk.  Sliter ikke med å ta ansvaret for egen handling. Han er en god venn, som jeg har bedt dypt om unnskyldning, og fått klar beskjed, jeg tilgir deg, men skjer det igjen, er vennskapet over.

Om du leste alle svar jeg har skrevet ville du sett jeg har søkt hjelp for sinnet, alkoholen er et engangstilfelle, jeg drakk for mange shots for fort. Så det trenger jeg ingen hjelp med. Mener du fremdeles det er rett å kutte vennen ?

• Liker 1
Skrevet
17 timer siden, Viernes skrev:

Han chillet med kompiser mens han var i karantene? Og han fant en ny date i karantenetida? Eller kjente de hverandre fra tidligere?

Ja det at han Chillet med venner er ikke bra, om han fant henne før eller etter vet jeg rett og slett ikke. Ei heller om han har kjent henne før

Skrevet

Syns han vennen din høres ut som en ok person, han tilga deg men finner seg ikke i flere ganger. 

Daten... Nei æsj... Hvem gjør sånt? "Bare" det han gjorde mot deg burde vært nok til å aldri hatt kontakt igjen. I tillegg reiser han på fest og er med venner i karantene. Altså.. Her er det lite å tenke på vel? Fins da vel flere hotte mennesker. Uff... Oppgitt over noen mennesker.. så trist 😔

Anonymkode: ea121...9b3

• Liker 1
Skrevet
21 timer siden, Svartfugl skrev:

Helt enig. Det er ikke lett å gi deg råd TS, for det høres ut som om du lever et veldig spesielt liv som vi andre (iallfall ikke jeg) kan relatere til. Bor dere på en campingplass?

Anonymkode: f2d5e...fb5

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...