Gå til innhold

Hva tenker du om voksne mennesker som drikker brus og energidrikker?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Alt jeg tenker er at jeg er litt misunnelig, med mindre jeg har selv.

De eneste gangene jeg "reagerer" på det er om noen åpner en boks etter klokka 20 på kvelden. Bare fordi jeg er redd de ikke skal få sove.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg drikker kaffe. Er ikke bekymret for koffein men drikker ikke kanne etter kanne heller. Problemet med brus og energidrikk er kullsyren som skader tenner og skjelett.

Anonymkode: c6541...745

I så fall er vel farris, øl, champagne og div. andre drikker like ille. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man skjønner lite av hva man putter i om man spiser eller drikker noe som helst med MSG eller aspartam i.

Anonymkode: d8dec...279

Vi får i oss mye mer farlige stoffer via mat i dag ja, spesielt kunstig søtning. Som du nevner, så du har du sukralose.

Honning og naturlig søtning er det beste.

https://beritnordstrand.no/hva-kan-kunstig-sott-gjore-i-kroppen/

5 timer siden, MarianneE skrev:

Jeg tenker at kald Monster Mango Loco er utrolig godt, og det samme er blå Burn Zero.

Så du tenker aldri på HVA du drikker/spiser? Hva du får i deg av kunstige stoffer?

Anonymkode: cde91...aa1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så du tenker aldri på HVA du drikker/spiser? Hva du får i deg av kunstige stoffer?

Anonymkode: cde91...aa1

Klart det, så en Monster eller Burn en gang i blant går nok helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.11.2020 den 9.41, AnonymBruker skrev:

Selv synes jeg det er helt forferdelig at noen er så lite oppegående, ikke klarer å tenke selv.

Da forstår man lite om hva man putter i seg av stoffer.

Anonymkode: cde91...aa1

Jeg har en 3 årig utdanning, holder på ta mer. Har to barn, en kjæreste, eier hus og har nå litt venner. Jeg er stort sett snill, omtenksom og putter andre først :-)) Også er jeg voksen og bestemmer selv hva jeg spiser og drikker. Å la andre bestemme slikt er jo bare dumt. Kan tenke kritisk om meg selv men det omdreier seg ikke kostholdet. Noe mer du lurte på? 

Anonymkode: c679f...9a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en 3 årig utdanning, holder på ta mer. Har to barn, en kjæreste, eier hus og har nå litt venner. Jeg er stort sett snill, omtenksom og putter andre først :-)) Også er jeg voksen og bestemmer selv hva jeg spiser og drikker. Å la andre bestemme slikt er jo bare dumt. Kan tenke kritisk om meg selv men det omdreier seg ikke kostholdet. Noe mer du lurte på? 

Anonymkode: c679f...9a6

Jaha, hva har din utdannelse med drikkevalget å gjøre? Du trenger ikke være oppegående om du har brukt mange år på en utdannelse.

Anonymkode: cde91...aa1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ikke mer skadelig å drikke sukkerfri "brus" enn f.eks alkohol. Drikker du kun vann? Du er heldig. Jeg synes vann er ufattelig kjedelig. Smaker ingenting, jo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er godt voksen, over 40 år, og ja jeg drikker brus & energidrikk. Jeg liker ikke kaffe, klarer det ikke. Og startet med energidrikk etter kronisk utmattelse i lang tid. For å klare å få noe utført i hverdagen. Det jeg tenker er at jeg er sunn på alle andre områder i livet mitt, kostholdet mitt er sunt, jeg drikker ikke alkohol, jeg trener, og er slank, så hvorfor skal noen bry seg med hva jeg spiser eller drikker som voksen?

Jeg har barn, som heldigvis ikke drikker verken brus eller energidrikk. De har ikke behov for det eller lyst på det, noe jeg er glad for. Må si jeg synes det er mye verre når jeg ser barn og ungdommer som hiver inn på dette. Voksne kan bestemme selv. Hadde mitt forbruk av dette gjort at barna mine ville hatt brus og energidrikk, hadde jeg sluttet med det. 

Anonymkode: a3fd6...d4e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med øl, vin og andre "voksendrikker"? Er det så mye bedre? 

Eller må man kanskje bare drikke vann som voksen? Det høres i så fall fryktelig kjedelig ut. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker egentlig lite om det hvis det i rimelige mengder. Må si jeg blir litt skeptisk når jeg ser folk fylle bilen i Sverige, eller kjøper på litersvis i butikken, spesielt hvis det er barnefamilier. Må da gå an å drikke vann innimellom.

Anonymkode: 0b77f...720

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Rant skrev:

Det er da ikke mer skadelig å drikke sukkerfri "brus" enn f.eks alkohol. Drikker du kun vann? Du er heldig. Jeg synes vann er ufattelig kjedelig. Smaker ingenting, jo. 

Jeg er ikke ts, men jeg drikker vann med sitron og honning og noen ganger ingefær, veldig godt!

Anonymkode: d8dec...279

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jaha, hva har din utdannelse med drikkevalget å gjøre? Du trenger ikke være oppegående om du har brukt mange år på en utdannelse.

Anonymkode: cde91...aa1

Du trenger heller ikke være oppegående kun fordi du holder deg unna energidrikker :)

Anonymkode: c679f...9a6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.11.2020 den 9.41):

Selv synes jeg det er helt forferdelig at noen er så lite oppegående, ikke klarer å tenke selv.

Da forstår man lite om hva man putter i seg av stoffer.

Anonymkode: cde91...aa1

Mener du helt seriøst at inntak av brus og energidrikker definerer om en person er oppegående eller ikke? Hva legger du da i begrepet oppegående?

 

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei hva skal man tenke da? Noen dager drikker jeg mye vann, andre dager blir det er glass cola eller tre, så kanskje litt saft, melk til frokost hvis ikke jeg drikker litt juice, sjokolademelk innimellom også, kaffe er godt på cafe med venninner, redbull på trøtte dager .. Jeg drikker det meste, hva slags menneske er jeg 😭

Anonymkode: 69da3...f88

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det er ganske trashy og harry å dømme andre for å drikke brus og energidrikke. 

Anonymkode: c01f8...996

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...