Gå til innhold

Hva tenker du om voksne mennesker som drikker brus og energidrikker?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Drikker brus i helgene,  og ser fram til det. Jeg vil ikke koble det til hvorvidt en er oppegående eller ikke . Det dreier seg om belønningssystemene i hjernen. Noen belønner seg med brus ,.andre vin ,.gaming etc.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner så sinnssykt mange som er "avhengig" av Cola, Pepsi Max og ymse energidrikker. Alle har en favoritt de alltid kjøper. De bruker MYE penger på dette, de drikker MYE av det, hver bidige dag. Ei jeg gikk på skole med for noen år tilbake, drakk halvannen liter Cola ila skoledagen, og sa selv at hun drakk to til ila dagen. Hvor mye koster ei flaske brus...? Det blir mye penger. Ut vinduet, etter mi mening. 
Gjelder for såvidt kaffe også, men det koster ikke skjorta. Det verste jeg vet er de som kjøper mye sånt, og så klager de over dårlig råd. Kjenner flere som er i den situasjonen, og jeg klarer rett og slett ikke annet enn å få litt avsmak. Så kutt ut den fordømte drikka. Det gjelder også snus og røyk, og slike avhengigheter.

Det synes jeg er litt sånn idiotisk, økonomisk sett. Men også: Hvordan kan voksne mennesker tillate seg å bli avhengig av en type drikke som overtar tilførsel av væske (vann) som kroppen trenger? 

Jeg spiser godteri, kjeks, chips og alt sånt ca ukentlig - men det erstatter ikke måltidene mine. Jeg bruker heller ikke hundrevis av kroner på det ukentlig. 

For de som drikker det iblant, ved behov for litt ekstra futt eller noe å kose seg med en kveld, så er det da helt i orden. Men AVHENGIGHETEN! Det er en uting.

Anonymkode: 534c3...787

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber turnus, og tenker at de som ikke gjør det kan passe sine egne saker. Jeg gjør det jeg må, for å holde ut 12-15 timers skift til langt på natt. Nå som grensa er stengt blir det mye kaffe i stedet, og det gjør akkurat det samme med kroppen, men med sure oppstøt i tillegg. 

Anonymkode: 12d12...2ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man tenke noe om det? Tror ikke jeg kjenner noen voksne som ikke drikker brus? De fleste kollegene mine drikker energidrinker også (25-30 år), men jeg liker ikke smaken av det.
Kjenner mange som spesielt er Pepsi Max-avhengige, meg selv inkludert. Drikker det over alkohol eller kaffe, for eksempel.

Anonymkode: 0dad8...e5e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Skal man tenke noe om det? Tror ikke jeg kjenner noen voksne som ikke drikker brus? De fleste kollegene mine drikker energidrinker også (25-30 år), men jeg liker ikke smaken av det.
Kjenner mange som spesielt er Pepsi Max-avhengige, meg selv inkludert. Drikker det over alkohol eller kaffe, for eksempel.

Anonymkode: 0dad8...e5e

Så du tenker ikke over hva du drikker? At du er avhengig? Hvorfor stopper du ikke?

Anonymkode: cde91...aa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Så du tenker ikke over hva du drikker? At du er avhengig? Hvorfor stopper du ikke?

Anonymkode: cde91...aa1

Jeg kjenner rimelig mange som vil jeg vil anse som avhengige av kaffe, uten at det virker som de er interessert i å slutte eller opplever press om det. Hvorfor er det annerledes med Pepsi Max?

Når du bare MÅ ha kaffe før du begynner å fungere på morgenen vil jeg si man er avhengig. 

Anonymkode: c23f7...678

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken alder bør man slutte med brus og energidrikk? 16? 18? 23?

Anonymkode: 2062f...079

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 23 år og elsker energidrikk. Drikker 1 0,33cl boks nesten hver dag i tillegg til kaffe. Er veldig glad i kaffe og. Drinker sjeldent brus.

Er det ikke bedre å drikke en boks energidrikk i stedet for en eller to bokser med øl?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Så du tenker ikke over hva du drikker? At du er avhengig? Hvorfor stopper du ikke?

Anonymkode: cde91...aa1

Hva bryr det en fremmed på internett though? Det lurer jeg på.

Anonymkode: ee317...dd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, jeg mener veldig mye om hva jeg selv bør spise og drikke, men det er ikke min jobb å mene noe om hva andre spiser og drikker. 

Anonymkode: 146a6...82c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 11/21/2020 at 9:41 AM, AnonymBruker said:

Selv synes jeg det er helt forferdelig at noen er så lite oppegående, ikke klarer å tenke selv.

Da forstår man lite om hva man putter i seg av stoffer.

Anonymkode: cde91...aa1

Jeg tenker at de er voksne mennesker, som er kapable til å leve sine egne liv, uten at jeg skal blande meg, eller synse om alt mulig. 

Anonymkode: 79101...bfc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er kjempesnålt at voksne mennesker drikker søte drikker. Og det gjelder ikke bare brus og energidrikker, men også ferdigkjøpt iste, iskaffe, juice og juicedrikker, kaffe latte og lignende på kaffebar, saft, osv.

Jeg synes i det hele tatt at det er ubegripelig at folk med vektproblemer drikker andre ting enn vann og svart kaffe/te (uten sukker).

Jeg har aldri hatt vektproblemer, og det kunne virkelig ikke falle meg inn å helle i meg kalorier på den måten. Om man for eksempel kjøper seg en pølse med brød (noe jeg gjør sjeldnere enn én gang i måneden), blir man i det minste litt mett og spiser dermed mindre til neste måltid. Mens all denne unødvendige og tildels helseskadelige drikken, bare fører til vektøkning.

Voksne mennesker drikker vann. Punktum.

Anonymkode: d384a...73f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg synes det er kjempesnålt at voksne mennesker drikker søte drikker. Og det gjelder ikke bare brus og energidrikker, men også ferdigkjøpt iste, iskaffe, juice og juicedrikker, kaffe latte og lignende på kaffebar, saft, osv.

Jeg synes i det hele tatt at det er ubegripelig at folk med vektproblemer drikker andre ting enn vann og svart kaffe/te (uten sukker).

Jeg har aldri hatt vektproblemer, og det kunne virkelig ikke falle meg inn å helle i meg kalorier på den måten. Om man for eksempel kjøper seg en pølse med brød (noe jeg gjør sjeldnere enn én gang i måneden), blir man i det minste litt mett og spiser dermed mindre til neste måltid. Mens all denne unødvendige og tildels helseskadelige drikken, bare fører til vektøkning.

Voksne mennesker drikker vann. Punktum.

Anonymkode: d384a...73f

Jeg syns det er kjempesnålt med voksne mennesker dømmer folk som drikker noe annet enn de selv gjør.

Voksne folk drikker hva de vil. Punktum.

Anonymkode: 85e3a...c12

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg syns det er kjempesnålt med voksne mennesker dømmer folk som drikker noe annet enn de selv gjør.

Voksne folk drikker hva de vil. Punktum.

Anonymkode: 85e3a...c12

Er det noen som har dømt noen her? Hvem har gjort det, i så fall, og hvordan???

Anonymkode: d384a...73f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det noen som har dømt noen her? Hvem har gjort det, i så fall, og hvordan???

Anonymkode: d384a...73f

TS f.eks

Anonymkode: d189e...879

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...