Gå til innhold

FHI vil at alle med sykelig overvekt registrerer seg slik at de eventuelt kan bli prioritert i vaksinekøen.


NorthernLight

Anbefalte innlegg

Jeg så på debatten i går om dette og retningslinjene som er lagt er hvis du over og en på 90 står i samme kø er det han/hun på 90 som får først for der regner man at yngre mennesker tåler covid 19 bedre enn noen på 90. Altså stikk i strid med helsevesenet ellers der en yngre person hadde blitt prioritert fremfor en på 90. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, begynner å stille seg i køen til en vaksine som i beste fall kommer etter sommeren eller i verste fall om flere år. Litt tidlig å begynne å line opp folk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Capt. Obvious skrev:

Ja, begynner å stille seg i køen til en vaksine som i beste fall kommer etter sommeren eller i verste fall om flere år. Litt tidlig å begynne å line opp folk....

De har satt opp retningslinjer bare så langt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så de som demonstrerer i Polen mot abortloven de skal vedta der, er også konspirasjonsteoretikere? De er uenige i loven som skal lages. Slik som vi som er uenige i koronaloven.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får man noe erstatning da fra staten hvis man får alvorlige bivirkninger av vaksinen? Er skeptisk til å ta den da jeg har ett helt liv foran meg å leve, hadde ikke vært noe greit å sitte som en grønnsak. Vi vet ikke ettervirkningene den kan gi og ett annet problem er at folk reagerer forskjellige når det kommer til vaksiner. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Hideboy32 skrev:

Får man noe erstatning da fra staten hvis man får alvorlige bivirkninger av vaksinen? Er skeptisk til å ta den da jeg har ett helt liv foran meg å leve, hadde ikke vært noe greit å sitte som en grønnsak. Vi vet ikke ettervirkningene den kan gi og ett annet problem er at folk reagerer forskjellige når det kommer til vaksiner. 

Får du erstatning fra staten hvis du får senvirkninger av covid19? 
 

Nei

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, MissLucy skrev:

Får du erstatning fra staten hvis du får senvirkninger av covid19? 
 

Nei

Går ikke å sammenligne en sykdom og et gedigent prøveprosjekt fra staten ??🙄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Bente1234 skrev:

Går ikke å sammenligne en sykdom og et gedigent prøveprosjekt fra staten ??🙄

det går an å sammenligne risikoen sykdommen medfører, med risikoen vaksinen mot sykdommen gir, jo. Det er jo kjernen i den risikovurderingen man må gjøre når man tar stilling til en vaksine.

De fleste forstår at risikoen for avorlig sykdom og senvirkninger fra covid19 er vesentlig større enn risikoen for det samme etter vaksinen. Samtidig vil man sannsynligvis få erstatning hvis man får varig men av vaksinen, men ikke selve sykdommen.

Endret av MissLucy
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, MissLucy skrev:

det går an å sammenligne risikoen sykdommen medfører, med risikoen vaksinen mot sykdommen gir, jo. Det er jo kjernen i den risikovurderingen man må gjøre når man tar stilling til en vaksine.

De fleste forstår at risikoen for avorlig sykdom og senvirkninger fra covid19 er vesentlig større enn risikoen for det samme etter vaksinen. Samtidig vil man sannsynligvis få erstatning hvis man får varig men av vaksinen, men ikke selve sykdommen.

Ja det var nå det han spurte om han fikk erstatning fra staten pga bivirkninger da er du jo egentlig enig med meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Bente1234 skrev:

Ja det var nå det han spurte om han fikk erstatning fra staten pga bivirkninger da er du jo egentlig enig med meg

jeg er ikke enig med deg i noen ting, så da har du nok misforstått.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en fellesfaktor ved de fleste som dør og det er alder.  Er du over 80 er sjanse for å dø større uansett.  Overvekt, hjertesykdom osv er ikke på lagt nær like farlig som aldersrisikoen.    Så de eldste går foran alle. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Eg har ein BMI på 31, er eg feit nok til å få den? Er litt skeptisk også, men kun fordi den er hasteutviklet og det er stor prestisje og press rundt den. Men eg kjem til å vaksinere meg likevel. Bare håper eg ikkje blir syk, eg har små barn som trenger meg. 

Eg har alle barnevaksinene og vaksinerer meg mot influensa kvart år. Stivkrampe ved behov. 

Det hjelper ikkje vaksinera seg om «alle» skal sjå om det går bra med runde ein. Oppfordrer alle til å vaksinere seg. 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MissLucy skrev:

jeg er ikke enig med deg i noen ting, så da har du nok misforstått.

 

Det var d han spurte om .. får man erstatning ved skader etter vaksine der skriver du jo at d vil man sansynligvis få mens høyere opp skrev du nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bente1234 skrev:

Det var d han spurte om .. får man erstatning ved skader etter vaksine der skriver du jo at d vil man sansynligvis få mens høyere opp skrev du nei

nei, jeg skrev ikke det. Du må lese nøyere, og skille mellom sykdommen og vaksinen mot sykdommen.

Jeg skrev at man ikke får erstatning for senvirkninger av covid19, men at man nok kan få det ved bivirkning av vaksinen. Nok en forskjell som gjør at vaksinen er bedre enn sykdommen, som man kan ta med i i risikovurderingen sin.

Poenget mitt, med teskjeer, er at i tillegg til at  risikoen for senvirkninger etter covid19 er mye større enn risikoen for bivirkninger etter vaksine, så vil man faktisk få erstatning ved bivirkninger fra vaksine, noe man selvsagt ikke får ved senskader etter selve sykdommen.

Det er enda et element som taler i favør av vaksinen.

Endret av MissLucy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fallabella
16 timer siden, Capt. Obvious skrev:

Ja, begynner å stille seg i køen til en vaksine som i beste fall kommer etter sommeren eller i verste fall om flere år. Litt tidlig å begynne å line opp folk....

Jeg kaller vel dette utspillet for ordsalat. Er det ingen nyheter Ang virus så må det vel finnes på noe for å holde folk interressert.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...