Gå til innhold

Er det slik at vaksinemotstandere egentlig har sprøytefobi?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke korona, polio og andre viruser som det blir utviklet vaksiner mot heller. Det er en nøkkelfaktor.

Anonymkode: 8fc9a...800

Og så da, hvordan er det relevant for hva man ønsker selv å putte i sin egen kropp? DU kan vaksinere deg alt du orker vet du.

Anonymkode: 15461...f14

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du svarte dog ikke på hva jeg spurte om, kjenner du virkelig flere som har fått alvorlige og langvarige bivirkninger av den nevne vaksinen?

Det at du sier du hadde foretrukket langvarige problemer relatert til tatovering, uten å engang vite hva problemene består i, viser kanskje hvor bastand og formet du er i synet ditt på saken. Og det er jo lite bra, i en diskusjon hvor man bør kunne åpent se alle sider av en sak.

Jeg skjønner jo at det kan bli slik, men håper også du ser at du dermed ikke er en som nødvendigvis lar seg diskutere med når det kommer til vaksinespørsmålet.

Anonymkode: 8fc9a...800

Jo da, men igjen er det MIN mening da? Er ingen vits å diskutere. Heldigvis er det verken opp til deg eller meg å bestemme det. 
 

Jeg forstår hva du mener iht. langvarige problemer iht. tatovering, jeg skrev også at jeg IKKE hadde tatt det valget i dag. Det forteller nok om at jeg ikke hadde kunnskap om problemer relatert til tatoveringer i en alder av 12 år. Det regner jeg med at du forstår. Internett var ikke slik som den er i dag. 
 

Mulig jeg de jeg kjenner har hatt maks uflaks, men men... kanskje du kan lese litt om det Dagbladet har publisert om haste godkjente svineinfluensa vaksinen..

Anonymkode: 59e5b...a6a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja folk blir veldig opprørt når man ikke ønsker å vaksinere seg, særlig på KG. Til og med moderatorene, i en slik grad at de har forbudt noe som heter "vaksinemotstand", men uten å definere hva det er for noe.

Anonymkode: 15461...f14

Ha ha ha, ja du.... det har jeg merket. 😅

Anonymkode: 59e5b...a6a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Svineinfluensavaksinen var og er trygg. Den var ikke ny. De kunne bruke alt som alt fantes men tilføre viruset i "død" form. Så man kunne ikke få mer bivirkninger av den, enn av vanlig influensavaksine.

Anonymkode: 36ac8...084

Har du i det hele tatt lest det som ble publisert på Dagbladet, hvor de blant annet innrømmer å ha haste godkjent, og godkjente vaksinen til barn selvom de ikke hadde testet den???? Krise spør du meg, men dere lever vel i boble og stoler blindt på alt..

Anonymkode: 59e5b...a6a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Leste du i det hele tatt reportasjen i dagens Dagbladet, den var IKKE trygg.

Anonymkode: 6b77a...5a3

Leste den ja. Men igjen, den var satt sammen av gammel vaksine, derfor testet. Så ikke farlig. Anbefaler å forske litt mer på den, så vil du også se hvordan den ble utviklet. 

Hva med alle de forskere som sier enten at covid er farlig eller ikke farlig? Har de få på ene siden rett, eller de mange på andre?

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

 

Anonymkode: 36ac8...084

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du i det hele tatt lest det som ble publisert på Dagbladet, hvor de blant annet innrømmer å ha haste godkjent, og godkjente vaksinen til barn selvom de ikke hadde testet den???? Krise spør du meg, men dere lever vel i boble og stoler blindt på alt..

Anonymkode: 59e5b...a6a

Nei, men jeg leser forskningsrapporter og vet også hvordan svineinfluensavaksinen ble lagd. Har du gjort det, eller tror du blindt på akkurat den mannen i intervjuet? 

Anonymkode: 36ac8...084

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, AnonymBruker said:

"Highly educated parents are “far more likely” not to join the herd and vaccinate their children, according to Dr Margie Danchin, a top pediatrician from Murdoch Childrens Research Institute."
https://newspunch.com/educated-parents-vaccinate-children/

Anonymkode: 15461...f14

Er du klar over hvilken web side du referer til?
https://en.m.wikipedia.org/wiki/NewsPunch

Anonymkode: 382e8...61c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du leste innlegget mitt med hjernen til stedet leste du vel at jeg påpekte at jeg var ung, jeg var 12 år da jeg tok min første tatovering og 16 år da jeg gjorde de større, visste nok ikke bedre og hadde ALDRI i mitt liv gjort det i dag. Fordi jeg kan kalkulere konsekvenser av div, ting bedre.  Veldig komisk, ta en titt på Dagbladet, de innrømmer at de haste godkjente legemiddelet for svineinfluensa... skjønner dog ikke hvorfor dere bryr dere om hva jeg mener iht. Covid 19 vaksine? 
TS. spør om det er nåla som skremmer oss, jeg bare begrunnet hvorfor JEG er imot. Hva er greia med det KG. oppstyret rundt min mening om vaksinen egentlig?????

Anonymkode: 59e5b...a6a

Så handler også denne tråden om vaksiner GENERELT, ikke bare hasteutviklede vaksiner som er alment anerkjent som et feilgrep, men for eksempel MMR vaksinen som har vært brukt i - hva er det nå - 60 år? Fortsatt redd for senvirkninger av den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er du klar over hvilken web side du referer til?
https://en.m.wikipedia.org/wiki/NewsPunch

Anonymkode: 382e8...61c

Er du klar over at dette står over alt på nettet, og at dette er ekte undersøkelser? Det er tilfelle at høyt utdannede vaksinerer minst. Men nei, hvorfor skulle du tro på det. Og om jeg linket til en side du stolte på så ville du bortforklart det uansett.

Anonymkode: 15461...f14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er du klar over at dette står over alt på nettet, og at dette er ekte undersøkelser? Det er tilfelle at høyt utdannede vaksinerer minst. Men nei, hvorfor skulle du tro på det. Og om jeg linket til en side du stolte på så ville du bortforklart det uansett.

Anonymkode: 15461...f14

"Klaskipanna"

Anonymkode: 36ac8...084

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg har sprøyteskrekk, men kun for meg selv. Jeg er jo ikke imot vaksiner generelt av den grunn. Det var dog en studie som viste at  vaksineskeptikere trodde at de kunne mer om autisme enn forskere og leger. Dette var i forbindelse med debatten om hvorvidt vaksiner kunne forårsake autisme. Jeg tror det spiller en større rolle - de leser seg opp uten å ta hensyn til kildekritikk, og tror at deres konklusjon er sannheten. 

https://forskning.no/forskningsetikk-vaksiner/vaksineskeptikere-trodde-de-kunne-mer-om-autisme-enn-forskere-og-leger/1218714

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Klaskipanna"

Anonymkode: 36ac8...084

New York Times med link til studien fra 2015 som du kan klaske i panna:

"The people most likely to refuse to have their children vaccinated tend to be white, well-educated and affluent, researchers report."
https://well.blogs.nytimes.com/2015/12/24/rich-white-and-refusing-vaccinations/

Dette er fra en annen kilde i 2018:

"A growing number of parents are refusing to get their kids vaccinated, especially in wealthier and more highly educated pockets of the country, according to 2018 data from Blue Cross Blue Shield."
https://www.cnbc.com/2019/03/28/heres-where-parents-are-refusing-to-get-their-children-vaccinated.html

Anonymkode: 15461...f14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar vaksiner, tar infulensa vaksine hvert år. Når det gjelder korona vaksine så sier jeg nei. Tar nok den etter den har vært utprøvd noen år. 

Anonymkode: 3cd10...365

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tar vaksiner, tar infulensa vaksine hvert år. Når det gjelder korona vaksine så sier jeg nei. Tar nok den etter den har vært utprøvd noen år. 

Anonymkode: 3cd10...365

Den kommer til å mutere som alle influensavirus gjør. Nå blir det vel en ny vaksine hvert år, som blir obligatorisk. Artige tider vi lever i.

Anonymkode: 15461...f14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kjenner _flere_ som fikk langvarige/potensielt livsvarige bivirkninger av den vaksinen? Jøss, jeg har aldri vært borti noen som har det. Ikke at det betyr ingen fikk alvorlige bivirkninger, men det betyr kanskje at du har vært relativt uheldig med de du kjenner? 

Jeg kjenner dog mange som har fått langvarige problemer med tatoveringer og bivirkninger etter å ha tatt dem. Og samfunnsansvaret med vaksiner, som polio, er vesentlig høyere enn å tatovere kroppen.

Anonymkode: 8fc9a...800

 

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Svineinfluensavaksinen var og er trygg. Den var ikke ny. De kunne bruke alt som alt fantes men tilføre viruset i "død" form. Så man kunne ikke få mer bivirkninger av den, enn av vanlig influensavaksine.

Anonymkode: 36ac8...084

Jeg er skeptisk til vaksiner fordi jeg ble alvorlig syk av svineinfluensavaksinen. Jeg fikk guillane-barre syndrom  

https://nhi.no/sykdommer/hjernenervesystem/infeksjoner/guillain-barre-syndrom/?page=2

Min nevrolog fortalte meg at det var mange bivirkninger av vaksiner vanlige folk ikke får informasjon om. Et ødelagt menneskeliv er ikke så viktig når man tenker på hvor mange millioner liv som kan reddes, var vel det han sa. 
Jeg var aldri redd for vaksiner før jeg ble syk. Jeg synes det er skremmende hvordan enkelte fornekter hva vaksiner kan føre til, og hvor vanskelig det er å bli trodd når man opplever alvorlige bivirkninger. 

Jeg er heldigvis ganske frisk i dag, men er redd for vaksiner, og jeg er så glad for at dette ikke skjedde med et av barna mine. Jeg har likevel valgt å la dem vaksinasjonsprogrammet og fyller også opp mine. Men jeg ønsker mer informasjon, for selv om bare et liv skulle bli ødelagt er det livet viktig for noen. 

Anonymkode: e30d2...354

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Altså, jeg bryr meg lite om hva du mener. Jeg VET det, siden dette er snakk om folk i min omgangskrets. Skjønner ikke hva som får deg til å være så selvsikker😂

Anonymkode: 59e5b...a6a

Forskning. Ikke anekdoter, kjære deg. 

Anonymkode: f9d86...d49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...