Gå til innhold

Er det slik at vaksinemotstandere egentlig har sprøytefobi?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Er ikke redd for nåler nei, har mye tatoveringer osv... meeeeen er vaksinemotstander pga. langtidsbivirkninger ikke kan bli dokumentert. 


Kjenner flere som tok svineinfluensa vaksinen som ble lam i deler av ansiktet den dag i dag, blind ++

Anonymkode: 59e5b...a6a

Du kjenner _flere_ som fikk langvarige/potensielt livsvarige bivirkninger av den vaksinen? Jøss, jeg har aldri vært borti noen som har det. Ikke at det betyr ingen fikk alvorlige bivirkninger, men det betyr kanskje at du har vært relativt uheldig med de du kjenner? 

Jeg kjenner dog mange som har fått langvarige problemer med tatoveringer og bivirkninger etter å ha tatt dem. Og samfunnsansvaret med vaksiner, som polio, er vesentlig høyere enn å tatovere kroppen.

Anonymkode: 8fc9a...800

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kjenner _flere_ som fikk langvarige/potensielt livsvarige bivirkninger av den vaksinen? Jøss, jeg har aldri vært borti noen som har det. Ikke at det betyr ingen fikk alvorlige bivirkninger, men det betyr kanskje at du har vært relativt uheldig med de du kjenner? 

Jeg kjenner dog mange som har fått langvarige problemer med tatoveringer og bivirkninger etter å ha tatt dem. Og samfunnsansvaret med vaksiner, som polio, er vesentlig høyere enn å tatovere kroppen.

Anonymkode: 8fc9a...800

Ja ja skjønner poenget ditt, men JEG er fortsatt imot pga. langtidsbivirkninger.

Jeg kjenner ikke til det problemet med tatoveringer så derfor skremmer ikke det meg. Var ung da jeg gjorde disse tatoveringene og hadde nok ikke gjort det i dag, det var kun for å poengtere at det ikke alltid er mennesker som har skrekk for nåler. Forstår poenget ditt, men jeg    hadde fortsatt foretrukket langvarige problemer med tatovering fremfor og bli blind å miste synet, eller lam i deler av ansiktet. Dette var bare et eksempel.  Ser du viser vaksiner som polio, men den vaksinen ble ikke utviklet på 1 år, og har faktisk lest flere rapporter om polio vaksinen, som i sitt versere har endt i død. 

Anonymkode: 59e5b...a6a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare noe jeg kom til å tenke på.

Anonymkode: 6b6e4...66f

Nei de tror på konspirasjonsteorier og at vaksiner fører til autisme.

Anonymkode: 5b03a...96f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok feil du:
"The decision to fly in the face of near universal scientific opinion doesn't come as a result of a lack of intellect, however, as experts who have studied vaccines and immunology acknowledge that many parents who don't vaccinate their children are well-educated."
https://abcnews.go.com/Health/parents-vaccinate-kids-tend-affluent-educated-experts/story?id=60674519

Anonymkode: 15461...f14

Derfor "kunnskap og/eller -". Felles for vaksinemotstanderne er at de benekter, misforstår eller vrir på forskning - for de av dem som i det hele tatt har lest noe. Ganske MYE forskning også. Høyere utdanning kan være så mangt, men når man plukker ut enkeltstudier og setter dem høyere enn systematiske oppsummeringer er det noe man ikke har forstått. Grunnleggende statistikk blant annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner flere som tok svineinfluensa vaksinen som ble lam i deler av ansiktet den dag i dag, blind ++

Eh, nei. 

Anonymkode: f9d86...d49

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror de fleste motstandere drives av redsel for bivirkningene, er dårlige på å sannsynlighetsstatistikk, samt leser for mye VG/SE&HØR i forhold til vitenskap.

Anonymkode: 382e8...61c

"Highly educated parents are “far more likely” not to join the herd and vaccinate their children, according to Dr Margie Danchin, a top pediatrician from Murdoch Childrens Research Institute."
https://newspunch.com/educated-parents-vaccinate-children/

Anonymkode: 15461...f14

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eh, nei. 

Anonymkode: f9d86...d49

Altså, jeg bryr meg lite om hva du mener. Jeg VET det, siden dette er snakk om folk i min omgangskrets. Skjønner ikke hva som får deg til å være så selvsikker😂

Anonymkode: 59e5b...a6a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke redd for nåler nei, har mye tatoveringer osv... meeeeen er vaksinemotstander pga. langtidsbivirkninger ikke kan bli dokumentert. 


Kjenner flere som tok svineinfluensa vaksinen som ble lam i deler av ansiktet den dag i dag, blind ++

Anonymkode: 59e5b...a6a

Hva skal dette bety?

Og hvorfor ikke samme skepsis til tatoveringer? Riktignok enkeltstudier men likevel, - apropos langtidsvirkninger som du selv sier du er redd for https://www.health.com/condition/skin-conditions/tattoo-nanoparticles-lymph-nodes 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Tamsi skrev:

Hva skal dette bety?

Og hvorfor ikke samme skepsis til tatoveringer? Riktignok enkeltstudier men likevel, - apropos langtidsvirkninger som du selv sier du er redd for https://www.health.com/condition/skin-conditions/tattoo-nanoparticles-lymph-nodes 

Hvis du leste innlegget mitt med hjernen til stedet leste du vel at jeg påpekte at jeg var ung, jeg var 12 år da jeg tok min første tatovering og 16 år da jeg gjorde de større, visste nok ikke bedre og hadde ALDRI i mitt liv gjort det i dag. Fordi jeg kan kalkulere konsekvenser av div, ting bedre.  Veldig komisk, ta en titt på Dagbladet, de innrømmer at de haste godkjente legemiddelet for svineinfluensa... skjønner dog ikke hvorfor dere bryr dere om hva jeg mener iht. Covid 19 vaksine? 
TS. spør om det er nåla som skremmer oss, jeg bare begrunnet hvorfor JEG er imot. Hva er greia med det KG. oppstyret rundt min mening om vaksinen egentlig?????

Anonymkode: 59e5b...a6a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke redd for nåler nei, har mye tatoveringer osv... meeeeen er vaksinemotstander pga. langtidsbivirkninger ikke kan bli dokumentert. 


Kjenner flere som tok svineinfluensa vaksinen som ble lam i deler av ansiktet den dag i dag, blind ++

Anonymkode: 59e5b...a6a

Kjenner flere?  Oi, siden det er veldig få, så må jo du hatt max flaks som kjenner flere når så og si inge  får bivirkninger. Kan ikke tenkes de har lidelsene uten at vaksine er skylden?

Tipp lottotall, tror du vil vinne. 

Anonymkode: 36ac8...084

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan hende folk har blitt skeptiske etter hvordan helsemyndigheten opphørte seg så uetisk i 2009. Selv om den pandemien var på vei ned og over holdt de dette skjult og skremte og truet innbyggerne likevel til vaksine. Dette har de fått offisiell kritikk for at de holdt skjult, og heller kjørte på videre med en uutprøvd vaksine. 
Sto blant annet noe i dagens dagblad https://www.dagbladet.no/nyheter/godkjent-for-barn---uten-testing/73050408

Anonymkode: 6b77a...5a3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du leste innlegget mitt med hjernen til stedet leste du vel at jeg påpekte at jeg var ung, jeg var 12 år da jeg tok min første tatovering og 16 år da jeg gjorde de større, visste nok ikke bedre og hadde ALDRI i mitt liv gjort det i dag. Fordi jeg kan kalkulere konsekvenser av div, ting bedre.  Veldig komisk, ta en titt på Dagbladet, de innrømmer at de haste godkjente legemiddelet for svineinfluensa... skjønner dog ikke hvorfor dere bryr dere om hva jeg mener iht. Covid 19 vaksine? 
TS. spør om det er nåla som skremmer oss, jeg bare begrunnet hvorfor JEG er imot. Hva er greia med det KG. oppstyret rundt min mening om vaksinen egentlig?????

Anonymkode: 59e5b...a6a

Ja folk blir veldig opprørt når man ikke ønsker å vaksinere seg, særlig på KG. Til og med moderatorene, i en slik grad at de har forbudt noe som heter "vaksinemotstand", men uten å definere hva det er for noe.

Anonymkode: 15461...f14

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det kan hende folk har blitt skeptiske etter hvordan helsemyndigheten opphørte seg så uetisk i 2009. Selv om den pandemien var på vei ned og over holdt de dette skjult og skremte og truet innbyggerne likevel til vaksine. Dette har de fått offisiell kritikk for at de holdt skjult, og heller kjørte på videre med en uutprøvd vaksine. 
Sto blant annet noe i dagens dagblad https://www.dagbladet.no/nyheter/godkjent-for-barn---uten-testing/73050408

Anonymkode: 6b77a...5a3

Svineinfluensavaksinen var og er trygg. Den var ikke ny. De kunne bruke alt som alt fantes men tilføre viruset i "død" form. Så man kunne ikke få mer bivirkninger av den, enn av vanlig influensavaksine.

Anonymkode: 36ac8...084

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner flere?  Oi, siden det er veldig få, så må jo du hatt max flaks som kjenner flere når så og si inge  får bivirkninger. Kan ikke tenkes de har lidelsene uten at vaksine er skylden?

Tipp lottotall, tror du vil vinne. 

Anonymkode: 36ac8...084

Jeg kjenner en som sa at sønnen hennes var normal før MMR-vaksinen, nå er han autistisk.

Anonymkode: 15461...f14

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner en som sa at sønnen hennes var normal før MMR-vaksinen, nå er han autistisk.

Anonymkode: 15461...f14

Jeg jobber med autister. Det kan de ikke finne ut av før etter en viss alder. Så helt korrekt den er etter mmrvaksinen. Men er ikke den som gir autisme. 

Anonymkode: 36ac8...084

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

43 minutter siden, AnonymBruker said:

 Ser du viser vaksiner som polio, men den vaksinen ble ikke utviklet på 1 år, og har faktisk lest flere rapporter om polio vaksinen, som i sitt versere har endt i død. 

Ser også ditt poeng, men jeg har lest om poliospredning som har endt i MANGES død.

Anonymkode: 8fc9a...800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja ja skjønner poenget ditt, men JEG er fortsatt imot pga. langtidsbivirkninger.

Jeg kjenner ikke til det problemet med tatoveringer så derfor skremmer ikke det meg. Var ung da jeg gjorde disse tatoveringene og hadde nok ikke gjort det i dag, det var kun for å poengtere at det ikke alltid er mennesker som har skrekk for nåler. Forstår poenget ditt, men jeg    hadde fortsatt foretrukket langvarige problemer med tatovering fremfor og bli blind å miste synet, eller lam i deler av ansiktet. Dette var bare et eksempel.  Ser du viser vaksiner som polio, men den vaksinen ble ikke utviklet på 1 år, og har faktisk lest flere rapporter om polio vaksinen, som i sitt versere har endt i død. 

Anonymkode: 59e5b...a6a

Du svarte dog ikke på hva jeg spurte om, kjenner du virkelig flere som har fått alvorlige og langvarige bivirkninger av den nevne vaksinen?

Det at du sier du hadde foretrukket langvarige problemer relatert til tatovering, uten å engang vite hva problemene består i, viser kanskje hvor bastand og formet du er i synet ditt på saken. Og det er jo lite bra, i en diskusjon hvor man bør kunne åpent se alle sider av en sak.

Jeg skjønner jo at det kan bli slik, men håper også du ser at du dermed ikke er en som nødvendigvis lar seg diskutere med når det kommer til vaksinespørsmålet.

Anonymkode: 8fc9a...800

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Svineinfluensavaksinen var og er trygg. Den var ikke ny. De kunne bruke alt som alt fantes men tilføre viruset i "død" form. Så man kunne ikke få mer bivirkninger av den, enn av vanlig influensavaksine.

Anonymkode: 36ac8...084

Leste du i det hele tatt reportasjen i dagens Dagbladet, den var IKKE trygg.

Anonymkode: 6b77a...5a3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Leste du i det hele tatt reportasjen i dagens Dagbladet, den var IKKE trygg.

Anonymkode: 6b77a...5a3

Det er ikke korona, polio og andre viruser som det blir utviklet vaksiner mot heller. Det er en nøkkelfaktor.

Anonymkode: 8fc9a...800

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...