Gå til innhold

Hvor mye bruker dere på julegaver?


Kiwipie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

5000 til hvert av barn, mye mindre beløp til resten av familien

Anonymkode: 9dd28...2c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/21/2020 at 2:25 PM, Amberleaf said:

Merkelig prioritering! 

er nok på kona #2 eller #3, som er ca 20 år +yngre tipper jeg. 

Anonymkode: 9dd28...2c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker maks 300 kroner på en gave til tantebarn og søsken.

Foreldrene mine derimot bruker jeg ca 1000 kroner på hver.

Mannen får gave til ca 2000.

Baret vårt får gaver til ca 2000 som jeg og mannen deler på.

Har brukt 7000 på gaver i år. Er ferdig 👍 Er det samme som jeg får i ekstra betaling på desemberlønna så synes ikke det er så ille..

Anonymkode: 2a7e9...b0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Totalt så bruker vi sikkert nærmere 15000 🙈 det er barn, svigerbarn, barnebarn, foreldre, søsken, tante/onkelbarn, noen venner og deres barn og gaver til venner fra det hjemmeboende barnet og fra meg til mannen og mannen til meg. 

Anonymkode: cb596...172

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker rundt 500 per gave til single søsken. Rundt 500-1000 til foreldre/svigers. Bruker rundt 300 til barn. Litt mer til egne barn. 
 

Har som regel kjøpt like dyr gave til par i familien som til single søsken (rundt 500,-) men fikk ønskeliste nå og ser dama og mannen ønsker seg personlige ting istedet for felles. Så blir sikkert 500 per stk der også. 

Anonymkode: a6280...d75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går vel med rundt 10 000 kr. 2 egne barn, foreldre, søsken, kjæreste, besteforeldre, nevøer/nieser, stesøsken ++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 7 tantebarn og to til på vei. I år har vi bestemt, etter mitt forslag, å slutte med søskengaver da jeg synes det blir for dyrt å kjøpe til så mange barn + 500 kr i søskengave, når jeg kun får 1 gave i retur og meget sjelden en takk fra barna jeg ser maks en gang i året, ofte sjeldnere. Så i år lander jeg på 4000 omtrent ☺ 

 

Anonymkode: 7b586...d08

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi ekstremt mange å kjøpe til. Så vi ender vel på iallefall 15000,-. Vi har gått ned i pris på tante/onkel-barn, tidligere har vi gitt for rundt 500 til dem, men i år har vi gått ned til ca 300. Barna får desidert dyreste gavene i år, men tenker at det er veldig verdt det. Begge får årskort på badeland, det ligger på 3000 kr. Barna er så store at dem kan dra selv, så i det lange løp sparer vi på det, da vår eldste helst vil dra på bading sammen med kompiser hver dag etter skolen 😅 Til foreldre/besteforeldre ligger vi på rundt 1000-2000 kr. Vi får veldig svære gaver hos mine foreldre, så føler det må gjenspeile litt og vi har økonomi til det. 

Anonymkode: 6b7d1...c5a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pandemien har virkelig vært en krise for det Norske folk ser jeg.

 

 

:ironi:

Anonymkode: 7af70...30b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Pandemien har virkelig vært en krise for det Norske folk ser jeg.

 

 

:ironi:

Anonymkode: 7af70...30b

?

Anonymkode: d08cc...2db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kiwipie skrev (På 15.11.2020 den 13.15):

Hvor mye bruker dere sånn ca på julegave til familien?  Til hver enkelt? Kjøper dere mange gaver eller kun en til hver? Jeg tenker hvert år at jeg vil bruke mindre penger på julegaver, men synes det ender opp med å bli dyrt alikavel. 

 

jeg bruker ikke penger på det, jeg er gjeldsslave på 140000 kr, så alt går til å nedbetale det. 

Anonymkode: bb304...206

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mamma og stefar: 2000

Mormor: 2000

Barna til stesøsken : 2X1500

Stemor: 2000

Niese: 2000

Egne barn : 2x5000.

Mann : 25.000 (skiboks til bilen i samme lakk som bilen).

46.000😳

Anonymkode: 7aa04...d87

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

?

Anonymkode: d08cc...2db

Vi er i en pandemi hvor folk er permittert og mistet jobben etc men har fortsatt mange 1000 kroner ril julegaver😊

Anonymkode: 7af70...30b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vi er i en pandemi hvor folk er permittert og mistet jobben etc men har fortsatt mange 1000 kroner ril julegaver😊

Anonymkode: 7af70...30b

Ja? Er det et problem for deg?

Anonymkode: d08cc...2db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minimalt. Er på AAP og har veldig begrenset økonomi, og det er full forståelse for det i familien heldigvis. Jeg og brødre spleiser på gave til mamma og pappa, brødre får en liten ting. Så 500-700 kr totalt? Har avtale med venninner om å ikke gi gaver. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja? Er det et problem for deg?

Anonymkode: d08cc...2db

Så vanskelig er det vel ikke å skjønne poenget. 

:klaske:

Anonymkode: 7af70...30b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer. I år blir det tilsammen 10.000kr fordelt på mamma, pappa, broren min, besteforeldrene mine, to kusiner og to venninner 🙂

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...