Gå til innhold

Hvor mye bruker dere på julegaver?


Kiwipie

Anbefalte innlegg

Er vel oppe i 15.000 nå og straks ferdig, bare noe småtteri igjen.

Anonymkode: b7b63...fe5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer jo veldig an på hvor mange man kjøper til. Jeg har kun to familiemedlemmer(altså, som i at det ikke er flere), og 4 venner jeg kjøper til. I år skal jeg også kjøpe til en kollega. Jeg gir for 1000 kr til hvert av familiemedlemmene mine fordi det er mye de trenger og har dårlig råd. Tjener ikke akkurat i bøtter og lass selv heller altså, men det er ikke noe problem for meg. Venner 300 hver ca. Kollega blir vel en 200 tenker jeg.

Anonymkode: f583a...954

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker ca 10-12000 til sammen på julegaver. Da gir vi gaver til barna, hverandre, nevøer, nieser, foreldre, søsken m/partnere samt evt andre familiemedlemmer som feirer med oss (men som vi ikke ellers ville gitt gave til). Det er barna vi bruker mest på (ca 1500 på hver), mens resten får gaver for 3-400 hver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har satt av 5000kr til julegaver. Da skal jeg kjøpe til samboeren min, mamma, to søsken, og besteforeldre. Bruker 2-2500kr på samboer, og resten på de andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har heldigvis bare fem gaver å kjøpe inn. Bruker vel 2000kr max. Jeg og samboer gidder ikke gi til hverandre, samme med søsken. Da kan vi heller bruke pengene på oss selv. 

Anonymkode: 867ac...f7d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ender vi nok på rundt 10.000. 
Våre egne barn får gaver for ca 1000kr hver. 1000 til mannen. 1000 til foreldre. 500 til nevøer og nieser. 500 til søsken og svigerinner. Og noen smågaver til besteforeldre, tante og kusiner, kanskje 200kr per stk. 

Altfor mye.

Anonymkode: 3764b...9f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har lite familie på begge sider. Egne barn får vel for en tusenlapp, ungdommen blir kanskje 1500. Så har vi 2 nieser som får for rundt 500 hver, 1 foreldre igjen hos begge, de får også for 500-700. Søstre ca 300.

Jeg syns det er en utfordring å finne noe fint til såpass lite penger men jeg vil ikke gjøre noe gavepress. Vi bruker tilsammen ca 6.000. Ikke så ille. Syns det er mer interessant hvor mye vi bruker på julemat. Vi står for feiringen da vi har mest plass og jeg liker å kokkelere, foreldre har gitt over stafettpinnen. Vi bruker lett 3000 kroner, gode råvarer, en del brus, vin og akevitt, da flyr hundrelapper fort!

Anonymkode: 146dc...dfb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1000,- til hverandre, 1000,- til våre tre barn, barna får også 1000,- hver til å kjøpe gaver til søsknene sine og oss(250,- å bruke på hver). Besteforeldre får for 500,-, nieser og nevøer 300,- og øvrige 200,-.

Noen ganger bruker vi mye mer, men i år har vi det vi trenger av gadgets.

Anonymkode: a4497...322

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 10 000.

6 barn er jeg tante til. 3-4 venner. Kjæreste. Egne barn og bonusbarn (6 stykk) Egen familie, 3 gaver. 

Anonymkode: cad06...4c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere slår ikke min søster i å bruke penger. På 3 måneder har sønnen hennes fått( elektrisk sparkesykkel( bursdagsgave 6000 kr) gaming pc( 15 000) gamingstol(2000) ratt og pedal til bilspill(2000 kr) Dette er før jul. Lurer på hva julegave hans blir..... 

Anonymkode: e81aa...c6f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år har eg brukt altfor mykje. Plar å halde meg i skinnet, men i år tok det laust når eg vart gong på gong karantenesatt, og tydde til altfor mykje nettshopping. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og mannen gir for ca 4000 til hverandre, barna får gaver for ca 3000 hver. Så kommer all familien utenom, men dette er jo på to inntekter. Så tenker at det er innafor.

Har forøvrig en avtale med meg selv at jeg ikke skal kjøpe noe nytt av julepynt eller julelys i år, så jeg skal kun bruke penger på gaver, god mat og god drikke. Ikke blir det noe førjulstur med shopping og hotell, ei heller noe form for show, så tror vi alt i alt sparer litt penger i år. 🙂

Anonymkode: 4c1e2...8d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nevøer og nieser: ca 250 kr pr person 

Mamma og pappa: 6-700 kr pr person 

Søsken uten barn: ca 500 kr pr person 

Samboer: 6-700 kr 

Besteforeldre: ca 200 kr 

Svigers: 2-300 kr pr person

 

Bruker rett i underkant av 5.000 kr på julegaver totalt. 

Anonymkode: 58cad...c5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.11.2020 den 13.15, Kiwipie skrev:

Hvor mye bruker dere sånn ca på julegave til familien?  Til hver enkelt? Kjøper dere mange gaver eller kun en til hver? Jeg tenker hvert år at jeg vil bruke mindre penger på julegaver, men synes det ender opp med å bli dyrt alikavel. 

 

Kjøper til barna, svigers og noen få andre nære familiemedlemmer. Barna får 1 gave fra mamma og pappa, 1 gave fra sine søsken og 1 gave fra Julenissen (etter å ha skrevet brev til ham). De får også fra besteforeldrene og andre familiemedlemmer som vil gi noe lite. Det varierer fra år til år hvor mye og om de trenger noe og som regel er det snakk om noe lite og symbolsk med mindre flere spleiser på noe større det er behov for. Alle utenom vår husstand får julekort og noe smått typ hjemmelagde julekaker eller noe annet barna har laget, for eksempel juletrepynt. Det er sjeldent folk ønsker seg noe konkret og de få gangene hvor noen faktisk ønsket seg noe, har vi spleiset og gitt penger. For eksempel ønsket svigers seg til jul for noen år siden pengegave til en organisasjon de har tilknytning til og da ble det det, men ellers er det hjemmelagde gaver fra barna. 

Vi prøver å bruke minst mulig penger til gaver med mindre det er noe barna uansett trenger. For oss er det viktig å ikke få støvsamlere, diverse ting vi ikke trenger og for mange barneting. Så følger vi samme prinsipp når vi forbereder gaver. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte på nyhetene at hver av oss i gjennomsnitt kjøper julegaver for 12.000 kr.  Ett er sikkert, og det er at mannen min og jeg ikke kommer til å bruke 24.000 kr på julegaver i år! :)   

Eldste barnebarn trenger ny PC, og vi skal bidra med 4000 kr i fellesskap med far.  Så blir det kanskje å koste 2000 kr på hver av våre andre barnebarn; noe leker og noe fornuftig.  Ingenting annet er bestemt enda.  



 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ferdig med julegavene, og har endt opp på 4500 kr fordelt på 13 gaver, har brukt rundt 300 kr på hver uansett om det er til venninner eller svigermor. 

Jeg og samboer gir ikke gave til hverandre, og vi har ikke barn, så det hjelper jo på budsjettet. 

Anonymkode: 9aa66...b69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...