Gå til innhold

Innafor eller ikke? (om gift kompis som melder meg hele kvelden)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 hour ago, AnonymBruker said:

Ok...sånn er saken. Har et vennepar jeg er veldig glad i. De er så skjønne og gode, men jeg har ikke kjent dem mer enn et års tid. Matcher superbra med dem begge, kanskje mest med han. 

Vi er mye sammen, barn på samme alder og sånn. 

Nå har det seg sånn at han dro av gårde på hyttetur i går og hele kvelden kom det meldinger fra han om hva han bedrev tiden med....det var hjerte-emojis, klemmer og "drøm søte drømmer i natt, da"....fra han vel og merke. Meldingene mellom oss hadde ikke noe spesielt innhold annet enn litt humor om hva han bedrev med og han lurte på hva jeg holdt på med utover kvelden. 

Jeg må innrømme jeg kjenner det bittelitt i magen når han sender hjerter (ja, jeg vet mange gjør det og at det er en helt naturlig sjargong for mange) og slikt....og han kaller meg "fineste du" osv...

Han vet jeg har det tøft for tiden, jeg er blitt separert, så jeg opplever det som om han tar seg litt ekstra av meg. Men...

Jeg skulle gå fra han og kona en kveld, og når jeg står i gangen, så følger han meg ut...han sier noe om min situasjon og jeg begynte gråte. Da trakk han meg inntil seg og holdt meg hardt mens han tørket tåren min som rant nedover kinnet. Da og føltes det litt på kanten.

Er det bare jeg som innbiller meg at dette er bittelitt på kanten? Kan det være han bare er superhyggelig av seg? eller er dette ikke helt innafor? vil gjerne ha ærlige svar. 

ps. det skal sies at når vi er på tomannshånd, så er han helt annerledes enn når kona er der. Når hun er der, så blir han mye mer "formell", distansert, snakker hyggelig og greit, men ikke så varmt som på tomannshånd. Er vi på tomannshånd, treffer tilfeldig på hverandre eller noe slikt, så kan han fint legge armen rundt meg og stryke meg på armen og sånt...

Han ER en sånn en som mange syns er supersupersjarmerende, så derfor tenker jeg at dette kan være bare hans personlighet....han er bare sånn med alle liksom. Eller...? jeg vet ikke. 

Hva tenker dere?

Anonymkode: 6abaf...629

Hvis det var din mann som hadde behandlet en av dine venninner på denne måten, hva ville din reaksjon vært da? Tror du bør gjøre det klart hvordan forhold du ønsker til han, særlig når du er i en sårbar fase som separert. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker at det er lurt å få dette inn på riktig spor igjen, før det sporer helt av...Oppførselen hans er litt for smigrende som mannen til din venninne, selv om han er aldri så hyggelig av natur...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ikke helt uskyldig ut. Og det kjenner du på selv også. Jeg tenker du må være på vakt og ta den nødvendige avstanden. Ikke melde frem og tilbake masse. Unngå å være på tomannshånd. Kaller han deg "fineste du" så kan du si at du ikke er komfortabel med den typen kallenavn. Hvis du ikke synes det er helt greit å fortelle disse tingene til venninna di, så er det ikke innafor.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

haha! godt forslag :) når det er sagt, så har det hendt at jeg har "klagd" til henne  om småting jeg ikke fikser selv, som f.eks da jeg sto og skulle skru sammen et skap jeg hadde kjøpt på ikea. Jeg brukte flere timer og fikk det bare ikke til. Klagde min nød til henne og hun svarte "ja, men jeg kan jo bare sende xxxxx bort til deg, så hjelper han deg!". Hun hadde jo ikke sagt det dersom hun hadde noen mistanke om noe eller om hun var sjalu? hun finnes ikke sjalu skjønner du. 

Anonymkode: 6abaf...629

Mange par har litt andre rammer enn det som kanskje er "normen" og ikke er noe særlig sjalu, så det at han vier deg så mye oppmerksomhet og er så støttende behøver ikke bety annet enn at han er en god venn. Jeg tenker at det avgjørende er hvorvidt kona er klar over oppførselen hans. Hvis hun ikke er det, er det er stort rødt flagg. Men hvis hun er klar over det, tenker jeg at det ikke er noe å reagere på med mindre du selv opplever oppmerksomheten som ubehagelig, og da synes jeg du fint kan be ham om å tone det litt ned. Men uansett høres det ut som om du har fått deg to gode venner i disse to. 🙂

Anonymkode: 68f07...557

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, mannfolket skrev:

Hvis det var din mann som hadde behandlet en av dine venninner på denne måten, hva ville din reaksjon vært da? Tror du bør gjøre det klart hvordan forhold du ønsker til han, særlig når du er i en sårbar fase som separert. 

Hvordan syns du, på best mulig måte, jeg kan få sagt til han at det er litt vel flørtende tone? uten å ødelegge vennskapet vårt?

Anonymkode: 6abaf...629

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan syns du, på best mulig måte, jeg kan få sagt til han at det er litt vel flørtende tone? uten å ødelegge vennskapet vårt?

Anonymkode: 6abaf...629

"jeg synes det er litt ukomfortabelt når du kaller meg "fineste" og andre sånne "kallenavn"

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser faktisk ikke problemet. Synes dette virker "innafor"... Om du synes det er på "kanten", så må du jo bare si i fra... Av beskrivelsen så tolker jeg bare dette som en kar som er litt ekstra omsorgsfull i en vanskelig situasjon, og ønsker å være støttende... :vetikke: 

Folk er forskjellige, I guess....

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Beeblebrox skrev:

Jeg ser faktisk ikke problemet. Synes dette virker "innafor"... Om du synes det er på "kanten", så må du jo bare si i fra... Av beskrivelsen så tolker jeg bare dette som en kar som er litt ekstra omsorgsfull i en vanskelig situasjon, og ønsker å være støttende... :vetikke: 

Folk er forskjellige, I guess....

 

Og det var det en mann som skrev! Godt! det er fint å få høre fra dere menn hva dere tenker...da kan det jo tenkes at han og tenker slik. Han ER jo en utrolig snill og god mann, som bryr seg om alle. Jeg tror i bunn og grunn han bare prøver muntre meg opp. Når det er sagt, burde han jo kanskje tenke seg om ifht om JEG er så sårbar at jeg kan gå hen og forelske meg i han....(jeg kan ikke det, men han vet jo hvor sårbar jeg er)......Syns han har et aldri så lite ansvar der. 

Nå fikk jeg forresten en sms "god natt, skjønne xxxxxx. drøm søtt i natt. jeg skal legge meg nå og drømme søtt.klem fra meg" og så en sånn "klem"emoji.  Jaja....

helt ærlig så hadde ikke jeg likt om min mann sendte sånn til min venninne altså...

Anonymkode: 6abaf...629

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

det er fint å få høre fra dere menn hva dere tenker...

Jeg representerer meg selv, IKKE menn generelt...

Skjønner jo nå at jeg gikk fem på i trolle-tråden :sprettoy: Whatever... 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Beeblebrox skrev:

Jeg representerer meg selv, IKKE menn generelt...

Skjønner jo nå at jeg gikk fem på i trolle-tråden :sprettoy: Whatever... 

 

 

Og du trodde alt var heeeelt uskyldig:laugh:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan syns du, på best mulig måte, jeg kan få sagt til han at det er litt vel flørtende tone? uten å ødelegge vennskapet vårt?

Anonymkode: 6abaf...629

Takk for tilliten! Fortell han at du er i en sårbar fase, at du setter stor pris på vennskapet til dem,  men at du er redd oppmerksomheten fra han kan ødelegge vennskapet og at du føler at det hele blir vel nært og unaturlig for deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, visp skrev:

Du kødder jo bare... herregud:)

eh...nei...?!absolutt ikke, jeg mener hvert ord jeg skriver og er faktisk veldig usikker på hva jeg skal mene om dette og hva jeg evt skal gjøre. 

5 minutter siden, Beeblebrox skrev:

Jeg representerer meg selv, IKKE menn generelt...

Skjønner jo nå at jeg gikk fem på i trolle-tråden :sprettoy: Whatever... 

 

 

Hva mener dere? det jeg skriver om er helt reelt og jeg tuller jo ikke....hvordan fikk dere det til å henge på greip? 

Anonymkode: 6abaf...629

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, mannfolket skrev:

Takk for tilliten! Fortell han at du er i en sårbar fase, at du setter stor pris på vennskapet til dem,  men at du er redd oppmerksomheten fra han kan ødelegge vennskapet og at du føler at det hele blir vel nært og unaturlig for deg. 

Det var et godt forslag. Takk. Det skal jeg vurdere. Om jeg tør. Jeg er så utrolig redd for å miste vennskapet eller at han skal tro at jeg innbiller meg ting. Jeg kan jo evt henvise til fakta da, ting han har sagt og gjort. Er redd han vil himle med øynene....

Anonymkode: 6abaf...629

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, visp skrev:

Og du trodde alt var heeeelt uskyldig:laugh:

Jeg synes iaf. beskrivelsen beskrivelsen i HI ikke var suspekt eller noe  som burde gi utslag på troll-daren... :sukk:

Noen er vel litt vel naive, titten og often.... 😅 

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

eh...nei...?!absolutt ikke, jeg mener hvert ord jeg skriver og er faktisk veldig usikker på hva jeg skal mene om dette og hva jeg evt skal gjøre. 

Hva mener dere? det jeg skriver om er helt reelt og jeg tuller jo ikke....hvordan fikk dere det til å henge på greip? 

Anonymkode: 6abaf...629

I gidd not :opplyser:

Endret av Beeblebrox
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Beeblebrox skrev:

Jeg synes iaf. beskrivelsen beskrivelsen i HI ikke var suspekt eller som ga utslag på troll-daren... :sukk:

Noen er vel litt vel naive, titten og often.... 😅 

I gidd not :opplyser:

Seriøst, dette henger jeg ikke med på. Hvor mener dere at jeg troller da? jeg gjør jo ikke det! Nå ble jeg nesten litt irritert, for alt jeg skriver er fakta og et helt reelt dilemma....! Var det det at jeg skrev at det var fint at en mann ga tilbakemelding her? og dermed tror dere at jeg er forelsket i fyren? sånn er det hvertfall ikke. Det ER som jeg har beskrevet hele tiden..... 

Anonymkode: 6abaf...629

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, Beeblebrox skrev:

Jeg synes iaf. beskrivelsen beskrivelsen i HI ikke var suspekt eller noe  som burde gi utslag på troll-daren... :sukk:

Noen er vel litt vel naive, titten og often.... 😅

Det er fint å bevare naiviteten da:)

Det bare ble merkeligere og merkeligere hvor mye kjærlighetserklæringene hans måtte smøres mer og mer grundig inn for hvert innlegg:smoke:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du virker enkel hi. Beklager at jeg sier det.

Dette er forøvrig langt over streken.

Anonymkode: 98a11...afe

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, visp skrev:

Det er fint å bevare naiviteten da:)

Det bare ble merkeligere og merkeligere hvor mye kjærlighetserklæringene hans måtte smøres mer og mer grundig inn for hvert innlegg:smoke:

Jeg kommer på ting underveis, hva er rart med det? Og jeg ser da jommen ikke på det som kjærlighetserklæringer, men som mulig flørting. Nå skrev jo han fyren over her at dette var helt innafor, så da så...men plutselig mener han at jeg troller? what! Jeg gjør altså ikke det, men dere to må mene hva dere vil om det. Det er HELT sant at han kompisen sendte meg en sms nå nettopp, han har sendt flere i hele dag. Det begynte jo i går kveld da han dro på tur. 

Har kjent han i ca ett år da og jeg har vært separert i 5 mnd nå, så det er klart jeg husker ting underveis om hva han har sagt og gjort. Det er ikke NÅ denne oppmerksomheten har begynt, men det var nå jeg kjente at det ble i overkant. Å sende så mye sms til meg....stusset bare litt på det. 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du virker enkel hi. Beklager at jeg sier det.

Dette er forøvrig langt over streken.

Anonymkode: 98a11...afe

Enkel? javel...takk for det. Kanskje jeg er det da? jeg er blitt kalt naiv mange ganger, det er jeg sikkert også. Men enkel? fordi jeg er usikker i denne situasjonen? 

Ja så er det kanskje over streken...jeg vet ikke ut eller inn snart. Magefølelsen sier jo at dette er for mye, men så vil jeg så gjerne tro at han bare er snill og bryr seg. Får meg liksom ikke til å tro at han kunne gått "over streken", han er jo gift med min venninne som er bare så skjønn. 

Anonymkode: 6abaf...629

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette "bare er måten han er på", som du sier i et innlegg, så er det jo rart han ikke er sånn når kona er til stede? 
Du sier han er annerledes på tomannshånd med deg, enn når dere alle tre er sammen. 
 

At han er kristen "og har moral"... her ser jeg for meg dobbeltmoral, for å være ærlig. Virker på meg som han synder mot budet som sier "du skal ikje begjære din nesten hustru" (selv om du ikke er noens hustru for øyeblikket).

Pass deg for denne mannen! Hold han unna, sett en streng grense og følg den. Du kan risikere at han snur det hele om og påstår overfor sin kone at du flørter med han. Det kan bli ubehagelig for deg. 
Jeg ville latt være å kommunisere med han. Ingen meldinger. Si fra at du synes kontakten er i ferd med å passere en grense, og det er du ikke interessert i. Og så lar du være å svare om han melder eller ringer. Men ta vare på mld så du har bevis overfor kona den dagen du trenger det. 

Anonymkode: 58d1a...865

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...