Gå til innhold

Innafor eller ikke? (om gift kompis som melder meg hele kvelden)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ok...sånn er saken. Har et vennepar jeg er veldig glad i. De er så skjønne og gode, men jeg har ikke kjent dem mer enn et års tid. Matcher superbra med dem begge, kanskje mest med han. 

Vi er mye sammen, barn på samme alder og sånn. 

Nå har det seg sånn at han dro av gårde på hyttetur i går og hele kvelden kom det meldinger fra han om hva han bedrev tiden med....det var hjerte-emojis, klemmer og "drøm søte drømmer i natt, da"....fra han vel og merke. Meldingene mellom oss hadde ikke noe spesielt innhold annet enn litt humor om hva han bedrev med og han lurte på hva jeg holdt på med utover kvelden. 

Jeg må innrømme jeg kjenner det bittelitt i magen når han sender hjerter (ja, jeg vet mange gjør det og at det er en helt naturlig sjargong for mange) og slikt....og han kaller meg "fineste du" osv...

Han vet jeg har det tøft for tiden, jeg er blitt separert, så jeg opplever det som om han tar seg litt ekstra av meg. Men...

Jeg skulle gå fra han og kona en kveld, og når jeg står i gangen, så følger han meg ut...han sier noe om min situasjon og jeg begynte gråte. Da trakk han meg inntil seg og holdt meg hardt mens han tørket tåren min som rant nedover kinnet. Da og føltes det litt på kanten.

Er det bare jeg som innbiller meg at dette er bittelitt på kanten? Kan det være han bare er superhyggelig av seg? eller er dette ikke helt innafor? vil gjerne ha ærlige svar. 

ps. det skal sies at når vi er på tomannshånd, så er han helt annerledes enn når kona er der. Når hun er der, så blir han mye mer "formell", distansert, snakker hyggelig og greit, men ikke så varmt som på tomannshånd. Er vi på tomannshånd, treffer tilfeldig på hverandre eller noe slikt, så kan han fint legge armen rundt meg og stryke meg på armen og sånt...

Han ER en sånn en som mange syns er supersupersjarmerende, så derfor tenker jeg at dette kan være bare hans personlighet....han er bare sånn med alle liksom. Eller...? jeg vet ikke. 

Hva tenker dere?

Anonymkode: 6abaf...629

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, jeg har gått på den før. At jeg har tenkt at det kun er omsorgsfullt eller vennskapelig eller noe. Han hadde ikke rent mel i posen, og det har ikke han du snakker med heller.

Her bør du være klar og tydelig med han for jeg er sikker på at hun ikke vet om det.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er nokk bare veldig hyggelig, og siden du er separert og dermed litt emosjonell, trist osv, legger du mer i det enn det er. Det er naturlig. 

Anonymkode: 812f0...b82

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På kanten. Og du virker sjarmert i tillegg. Stakkars kona. 

Anonymkode: bf93d...879

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, lsklars skrev:

Kutt dette ut før det skjer noe 

Ikke lett, jeg ser disse minst en gang i uken....Kona hans er en av mine beste venninner nå, så jeg kan ikke la være å se han. Jeg gjør derimot ikke noe galt, og ønsker det heller ikke. Det er HAN jeg undrer meg over. 

8 minutter siden, visp skrev:

Nei, jeg har gått på den før. At jeg har tenkt at det kun er omsorgsfullt eller vennskapelig eller noe. Han hadde ikke rent mel i posen, og det har ikke han du snakker med heller.

Her bør du være klar og tydelig med han for jeg er sikker på at hun ikke vet om det.

Jeg er ikke sikker. Som den som kommenterer under her, så kan det være han bare er ekstra hyggelig nå som jeg har det kjipt...? Han er jo en sånn empatisk fyr som er godt likt over alt. Han er dessuten kristen og jeg tror ikke han ville ha tullet til noe. 

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han er nokk bare veldig hyggelig, og siden du er separert og dermed litt emosjonell, trist osv, legger du mer i det enn det er. Det er naturlig. 

Anonymkode: 812f0...b82

Ja sånn tenker jeg og. Jeg er kjempe sårbar og litt vàr på sånt som dette. Jeg legger nok mer i det. Takk for at du sa det! :) 

6 minutter siden, Frøyamor skrev:

Jeg hadde hvertfall ikke syns det var greit hvis mannen min kaldt noen andre for «fineste du». 

Nei...det er sant. Han skriver stadig "fine xxxx, hvordan har du det ? Har tenkt på deg". Eller hvis vi ses og bare er oss to, så kan han i samtalen si "du vet det at du må opp med hodet og få tilbake troen på deg selv. Du har jo alt, du er ei gulljente som er både nydelig og med verdens beste hjerte". Dette har han sagt ordrett for noen måneder siden. 

Anonymkode: 6abaf...629

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På kanten. Og du virker sjarmert i tillegg. Stakkars kona. 

Anonymkode: bf93d...879

Hvordan får du det til at JEG "virker sjarmert"? What? jeg skriver jo bare fakta. Jeg er redd for at det skal være noe tøys fra hans side. Jeg er kjempeclose med kona hans! 

Anonymkode: 6abaf...629

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også følelsen av at du liker han litt. 
 

Jeg synes også forøvrig synd i kona hans som har en mann som er såå flørten av seg. Jeg hadde ikke godtatt at min samboer skrev slikt til mine venninner, eller hans (fineste, skjønne osv.) 

Selv om han er kristen så er han en mann med sine lyster. Jeg tror det ligger noe mer bak ordene hans i og med at ofte tar kontakt. 

Anonymkode: 423e6...088

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke sikker. Som den som kommenterer under her, så kan det være han bare er ekstra hyggelig nå som jeg har det kjipt...? Han er jo en sånn empatisk fyr som er godt likt over alt. Han er dessuten kristen og jeg tror ikke han ville ha tullet til noe.

Anonymkode: 6abaf...629

Du er veldig naiv nå. Du kommer til å miste en venninne og barnet ditt mister lekekameraten sin. Det er ingenting som er uskyldig med det han driver med.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok...sånn er saken. Har et vennepar jeg er veldig glad i. De er så skjønne og gode, men jeg har ikke kjent dem mer enn et års tid. Matcher superbra med dem begge, kanskje mest med han. 

Vi er mye sammen, barn på samme alder og sånn. 

Nå har det seg sånn at han dro av gårde på hyttetur i går og hele kvelden kom det meldinger fra han om hva han bedrev tiden med....det var hjerte-emojis, klemmer og "drøm søte drømmer i natt, da"....fra han vel og merke. Meldingene mellom oss hadde ikke noe spesielt innhold annet enn litt humor om hva han bedrev med og han lurte på hva jeg holdt på med utover kvelden. 

Jeg må innrømme jeg kjenner det bittelitt i magen når han sender hjerter (ja, jeg vet mange gjør det og at det er en helt naturlig sjargong for mange) og slikt....og han kaller meg "fineste du" osv...

Han vet jeg har det tøft for tiden, jeg er blitt separert, så jeg opplever det som om han tar seg litt ekstra av meg. Men...

Jeg skulle gå fra han og kona en kveld, og når jeg står i gangen, så følger han meg ut...han sier noe om min situasjon og jeg begynte gråte. Da trakk han meg inntil seg og holdt meg hardt mens han tørket tåren min som rant nedover kinnet. Da og føltes det litt på kanten.

Er det bare jeg som innbiller meg at dette er bittelitt på kanten? Kan det være han bare er superhyggelig av seg? eller er dette ikke helt innafor? vil gjerne ha ærlige svar. 

ps. det skal sies at når vi er på tomannshånd, så er han helt annerledes enn når kona er der. Når hun er der, så blir han mye mer "formell", distansert, snakker hyggelig og greit, men ikke så varmt som på tomannshånd. Er vi på tomannshånd, treffer tilfeldig på hverandre eller noe slikt, så kan han fint legge armen rundt meg og stryke meg på armen og sånt...

Han ER en sånn en som mange syns er supersupersjarmerende, så derfor tenker jeg at dette kan være bare hans personlighet....han er bare sånn med alle liksom. Eller...? jeg vet ikke. 

Hva tenker dere?

Anonymkode: 6abaf...629

Ønsker du at kona hans skal ha drt som deg? Bruk hodet 

Anonymkode: 600f6...ab5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk også følelsen av at du liker han litt. 
 

Jeg synes også forøvrig synd i kona hans som har en mann som er såå flørten av seg. Jeg hadde ikke godtatt at min samboer skrev slikt til mine venninner, eller hans (fineste, skjønne osv.) 

Selv om han er kristen så er han en mann med sine lyster. Jeg tror det ligger noe mer bak ordene hans i og med at ofte tar kontakt. 

Anonymkode: 423e6...088

Jeg er veldig glad i han, uten tvil. Men jeg har aldri våget tenke i noen andre baner, jeg har sett på han som en venn. Han er en flott type og en god mann, men jeg holder meg langt unna gifte menn. Jeg har bare reagert bittelitt på han i det siste. Når kona ikke er der, så er han stadig borti meg, enten ved å legge armen rundt som nevnt, eller ved å komme borti meg osv...

Kan bli kleint å spørre han rett ut om han flørter med meg.....så det tør jeg heller ikke. 

Ja helt klart, selv om han er kristen så er han bare et menneske, jeg har bare tenkt at da har han en viss moral. Han tar ikke ofte kontakt egentlig, men sånn innimellom. Vi ses jo rett som det er uansett. Og når jeg er hjemme hos dem, så lar han jo meg og kona sitte og prate sammen stort sett alene. Tror de to har det bra sammen, ingen av dem sier noe som helst kjipt om den andre, så da så...Mulig jeg bare er veldig vàr på dette. Kanskje nettopp fordi jeg er separert, så blir jeg litt opptatt av andre menn og hvordan de er mot meg. Men gifte menn...nei takk altså. Uff, jeg håper virkelig ikke han driver og tøyser det til. 

Anonymkode: 6abaf...629

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, visp skrev:

Du er veldig naiv nå. Du kommer til å miste en venninne og barnet ditt mister lekekameraten sin. Det er ingenting som er uskyldig med det han driver med.

Er jeg det? det finnes vel menn som ikke skiller så mye på kjønn, og som er like mye kompis enten det er kvinne eller mann? jeg tror han er en sånn en, som ser på meg som en god venn, som en hvilken som helst venn, som han bryr seg og om ønsker å oppmuntre. Og det har jo vært flere ganger jeg har sagt til han at han må bare komme og låne sånn eller sånn (fordi jeg vet det er hans hobby ...noe som jeg har mye av), men da takker han jo stort sett nei. Det hadde jo vært en fin anledning til å få meg på tomannshånd, dersom han ønsket noe mer. Derfor, siden han ikke benytter seg av de sjansene, så tror jeg ikke det er noe tull fra hans side. Hvorfor kan ikke dette være uskyldig da? 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ønsker du at kona hans skal ha drt som deg? Bruk hodet 

Anonymkode: 600f6...ab5

Absolutt ikke!!! Men det skal jo to mennesker til for å tulle ting til.Og skulle det i verste fall være noe fra hans side, så ville jo jeg stoppet det! uff...nå ble jeg nesten lei meg. Hvorfor kan ikke dette bare være vennskapelig fra hans side?det tror jeg det er. Han sender forøvrig ikke kysseemojier og sånt. Kun et hjerte har jeg fått en el to ganger. Og hjerter i øynene - emoji. det er alt. 

Anonymkode: 6abaf...629

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som du blir smigret. Han utnytter din svakhet i den situasjonen du befinner deg i. Pass på!

Anonymkode: a9d2d...011

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil si det er et sunt tegn at du kjenner at dette ikke er hèlt på sin plass.

Noen har det nok i sin personlighet å bruke ord og uttrykk, men; alt til sin tid.

Oppførselen hans høres rett og slett litt invaderende ut. 

Litt for mye, for tidlig. Neste gang han sender en melding, så avvent med svar. 

Begynner man først å analysere og dykke ned i oppmerksomhet, kan alt tolkes i verste/beste mening. Her må du antakelig være t.y.d.e.l.i.g for å nå inn og unngå å havne i et spor det kan bli vanskelig å komme seg ut av.  

Anonymkode: c74bf...0e6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil si det er et sunt tegn at du kjenner at dette ikke er hèlt på sin plass.

Noen har det nok i sin personlighet å bruke ord og uttrykk, men; alt til sin tid.

Oppførselen hans høres rett og slett litt invaderende ut. 

Litt for mye, for tidlig. Neste gang han sender en melding, så avvent med svar. 

Begynner man først å analysere og dykke ned i oppmerksomhet, kan alt tolkes i verste/beste mening. Her må du antakelig være t.y.d.e.l.i.g for å nå inn og unngå å havne i et spor det kan bli vanskelig å komme seg ut av.  

Anonymkode: c74bf...0e6

Ja, gode poeng.

Nå kom jeg på en ting til. For et par måneder siden var min venninne på jobbtur, han var hjemme alene. Da ringte han meg på kvelden bare for å høre hvordan jeg hadde det. Vi pratet TO timer i telefonen. Jeg tenkte ikke over det før etterpå....at dette var litt vel lenge å snakke med min venninnes mann....? Men det var jo INGENTING flørt i den samtalen, bare mye oppmuntring, hvor han blant annet sa at min eks ikke vet hva han mister, hvordan kan han la meg gå osv osv...Men opplevdes som trøst, ikke flørt. Men to timer...? Og når jeg sa at nå måtte jeg gå...så sa han "men du kan godt ringe meg igjen litt senere?".....da var klokken 22.30 og han syns det var ok at jeg kunne ringe han igjen en time senere eller noe....yay. 

Kanskje litt smigret men det stopper der. Jeg har ingen følelser, ikke noe flørt fra min side. kunne ikke falt meg inn. Det bare skurrer litt for meg at han er så oppmerksom på meg....

Anonymkode: 6abaf...629

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tenker at det høres ut som om dette holder på å skli ut. Du bør enten snakke med han om hvordan du opplever han eller unngå å være alene med han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg var deg ville jeg kjøpt en julegave til dem og troppet opp på døren deres en dag du vet at kona er hjemme. Og så gir du henne julegaven og takker for den overveldende støtten hun og særlig mannen hennes har gitt deg i forbindelse med at du er blitt separert. Virkelig få frem overfor kona hvor støttende mannen hennes har vært, og at du har satt pris på hyggelige SMser fra ham både sent og tidlig. Da tror jeg du vil merke med engang om hun er klar over at han gir deg så mye oppmerksomhet. 

Anonymkode: 68f07...557

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg var deg ville jeg kjøpt en julegave til dem og troppet opp på døren deres en dag du vet at kona er hjemme. Og så gir du henne julegaven og takker for den overveldende støtten hun og særlig mannen hennes har gitt deg i forbindelse med at du er blitt separert. Virkelig få frem overfor kona hvor støttende mannen hennes har vært, og at du har satt pris på hyggelige SMser fra ham både sent og tidlig. Da tror jeg du vil merke med engang om hun er klar over at han gir deg så mye oppmerksomhet. 

Anonymkode: 68f07...557

haha! godt forslag :) når det er sagt, så har det hendt at jeg har "klagd" til henne  om småting jeg ikke fikser selv, som f.eks da jeg sto og skulle skru sammen et skap jeg hadde kjøpt på ikea. Jeg brukte flere timer og fikk det bare ikke til. Klagde min nød til henne og hun svarte "ja, men jeg kan jo bare sende xxxxx bort til deg, så hjelper han deg!". Hun hadde jo ikke sagt det dersom hun hadde noen mistanke om noe eller om hun var sjalu? hun finnes ikke sjalu skjønner du. 

Anonymkode: 6abaf...629

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Chroma skrev:

Jeg tenker at det høres ut som om dette holder på å skli ut. Du bør enten snakke med han om hvordan du opplever han eller unngå å være alene med han. 

Har vært innom tanken å snakke med han, men jeg vet ikke om jeg tør. Tenk om han sier "men søte, fineste du, jeg oppmuntrer deg jo bare, jeg er jo bare en god venn!. " Jeg hadde sunket i jorden og følt meg superinnbilsk.....så flaut da!

Anonymkode: 6abaf...629

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...