Gå til innhold

Synes du 18000 utbetaling i ung ufør er nok?

Chantielle
Melding lagt til av Chantielle,

Minner om retningslinjene.

Anbefalte innlegg

Skrevet
6 minutter siden, anonym 4545 skrev:

Forsøker en siste gang: Det handler om mennesker som er for syke til å jobbe. Hvorfor skal jeg/vi ikke unne de en gjennomsnittlig levestandard.

De får jo en gjennomsnittlig levestandard! Det er da mange som ikke har problem med å klare seg på 18k?

Anonymkode: e8e63...99a

• Liker 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet
30 minutter siden, altflyter skrev:

De som er så heldig at de har ung ufør kan vente til de som var uheldig og bare fikk vanlig minstesats får litt mer. Er nok at folk som ble syk i ung alder som bare har vanlig ufør. Jeg syntes unge uføre skal være glad de har såpass. Først og fremst burde de på vanlig minstesats settes opp til samme sats som unge uføre.

Det er veldig kynisk og manipulerende å sette to svake grupper opp mot hverandre. Man kan øke stønadene for begge, du trenger ikke manipulere slik!

Anonymkode: 353bf...cb7

• Liker 2
Skrevet

Jeg har full jobb og utbetalt 19 000

Så isåfall skal jeg bli ung ufør jeg også... 

Anonymkode: 20908...44e

• Liker 10
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tja, jeg er ikke ung ufør, men ufør. Manglet 3 mnd på å gå under ung.. mamma til ei. Får utbetalt 15200.....

Anonymkode: 5b7fd...e96

Omtrent i samme situasjon, men du får ikke 15.200 som singel ufør....

For øvrig helt på trynet med "ung ufør"-ordningen, og også at man blir trukket automatisk om man får partner. Og bare de som allerede er på minstesats... det burde i det minste være basert på total inntekt.

Anonymkode: 4434d...477

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har full jobb og utbetalt 19 000

Så isåfall skal jeg bli ung ufør jeg også... 

Anonymkode: 20908...44e

Tror du det bare er å velge å bli ufør? Du lider i så fall ikke av sykdom, men av latskap!

• Liker 4
Skrevet

jeg er ung ufør og har 19 000 kr utbetalt.

Anonymkode: faa02...f5f

Wow 😍 ganske Nice , 19000 ganske bra👍🏻

Anonymkode: e757e...d9d

Skrevet
8 minutter siden, Giftmann30 skrev:

Ta minstelønn eksempel butikk / lager / barnehage , trekk fra 10 000 summen burte være det uføre fikk.

Huh?

Skrevet

Grunnen til at unge uføre får mer er vel fordi de som har jobbet i mange år har bygget opp kapital som leilighet etc? Trodde iallfall det var grunnen?

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, anonym 4545 skrev:

Man kan snu på det - hvorfor skal ikke en syk person ha samme levestandard som de friske?

Enig. Burde vært en selvfølge. Er nok mest lavtlønnede som hater jobben sin som mener at syke skal trykkes enda lenger ned. Da kan de føle seg bedre selv.

Anonymkode: 14748...2f1

• Liker 3
Skrevet (endret)
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er veldig kynisk og manipulerende å sette to svake grupper opp mot hverandre. Man kan øke stønadene for begge, du trenger ikke manipulere slik!

Manipulere? Virkelig? Selv er jeg i jobb og har mindre utbetalt enn en ung ufør. Jeg syntes faktisk at 18 000 utbetalt i måneden er helt fint. Selv klarer jeg meg på 17 000 og tro det eller ei jeg har selv høye legeregninger. Man må sette tæring etter næring. 

Vanlig uføre på minstesats må leve på ca 15 000 utbetalt i måneden. Jeg syntes alle uføre burde få 18 000 i måneden.

Samtidig så ser jeg at det er ikke økonomi til å gi så mye mer enn det. Pengene renner ut og det blir flere uføre. Alle fortjener et verdig liv, men du kan fint leve et verdig liv på 18 000 i måneden. Jeg lever godt på 17 000 med høye legeutgifter. 

Jeg unner uføre å ha mer enn meg selv som er i jobb, men jeg syntes faktisk at 18 000 i måneden er nok. Først og fremst bør vi fokusere på at de som på grunn av uflaks og tilfeldigheter ikke fikk ung ufør, får tilsvarende. 

Endret av altflyter
  • Liker 9
Gjest Lille Potet
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har jo lest meg opp! Hvilket land har mindre forskjeller enn Norge?

Aner ikke. Finn ut av det sjøl. 

Skrevet

Enig. Burde vært en selvfølge. Er nok mest lavtlønnede som hater jobben sin som mener at syke skal trykkes enda lenger ned. Da kan de føle seg bedre selv.

Anonymkode: 14748...2f1

Eller kanskje uføre kan ha litt mer respekt for lavtlønnede som bruker masse av skatten sin på at du ikke skal jobbe eller gjøre noe? Dere får masse!! Hvorfor er dere alle så sure og utakknemlige?

• Liker 14
Skrevet

Grunnen til at unge uføre får mer er vel fordi de som har jobbet i mange år har bygget opp kapital som leilighet etc? Trodde iallfall det var grunnen?

Jeg har ikke jobbet i mange år, kom rett fra masterstudier og ble syk så det eneste jeg hadde var studielån og gjeld.

Jeg har minstesats og en veldig god utdanning som jeg ikke får brukt.

"Ung ufør" er blodig urettferdig slik det er i dag.

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Lille Potet skrev:

Ok, svaret er: ingen!!!

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, Lille Potet skrev:

Fortell oss!!

Skrevet

Ok, svaret er: ingen!!!

Nettopp👍🏻🙂

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke jobbet i mange år, kom rett fra masterstudier og ble syk så det eneste jeg hadde var studielån og gjeld.

Urettferdig? Men dere får jo masse! Mer enn noen andre som ikke jobber? Hvis du er så syk, hva trenger du så sykt mye penger til?

• Liker 8
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tror de færreste tar seg råd til kunstige vipper, negler og det andre du nevner, men de går likevel til frisør, og har store utgifter til lege og medisiner, pluss transport. 

Uføre har utgifter til transport. Hvilken verden lever du i?

Snart kan han på Rema bli overflødig, maskiner og selvbetjente kasser tar over. Hva sier han da? 

Mener det er et bestemt beløp? 

Uføre betaler samme skatt som de i jobb. 

Anonymkode: 986df...8e5

Å betale skatt av en trygde utbetaling er likevel ikke et plusssumspill for staten.

Anonymkode: c93fb...3e5

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken sydom har du?, klagde du på vedtaket?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...