Gå til innhold

Synes du 18000 utbetaling i ung ufør er nok?

Chantielle
Melding lagt til av Chantielle,

Minner om retningslinjene.

Anbefalte innlegg

Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes du 18000 utbetaling i ung ufør er nok? Hva tenker du om at den øker til 23-25 000?

Er folk med ung ufør som har 23-25000.  Ung ufør er ikke et bestemt beløp. 

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke glem at mange uføre er høyt utdannede og ville tjent mer enn kasse på Rema hvis de kunne jobbet.

Anonymkode: 353bf...cb7

De som er høyt utdannede og har tjent godt i jobben sin før de ble uføre, har som regel mer enn 18 000,- utbetalt.

Anonymkode: 53cbf...fea

• Liker 8
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hva skal de "syke" bruke disse pengene på, da? Etter å ha lest mange innlegg her på KG så virker det som alle stakkar uføre ligger i senga og vrir seg i smerte, og etter å ha skrevet et innlegg her på KG så er det helt utmattet og må bare legge seg igjen.

Det skal lønne seg å arbeide. Uføre får nesten lik utbetaling som Rema og Kiwi ansatte. Virker som de sitter igjen med mer siden de ikke har transportutgifter o.l.

Anonymkode: 28597...a38

Uføre betaler nesten ingen skatt + at de ved skatteoppgjøret får igjen ihvertfall det de har betalt, hvis ikke mer...

Anonymkode: f309c...fe9

• Liker 8
Skrevet

Hva med de som bare har 16 000 utbetalt i uføretrygd? Så glad jeg hadde vært, hvis jeg hadde hatt 18 000 utbetalt? Og jeg har en bachelorgrad.

Anonymkode: 5a61c...672

• Liker 6
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mhm. Jeg er dessverre på vei mot ufør selv. Har høy utdannelse, og holdt på med ny utdannelse. Kunne forventet 45.000 før skatt  i mnd, må i stede belage meg på normal ufør-sats på ca 15.000. Det føles kjipt, men er selvsagt takknemlig for å få penger i det hele tatt.

Det er ikke noe jeg vil mer enn å kunne arbeide og bidra.

Anonymkode: 820a0...507

Du slipper å betale ned studielånet. Det må jeg. Så hvor mye er det rett jeg gir til deg sv min inntekt?

Anonymkode: 3882b...7a6

• Liker 9
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Uføre betaler nesten ingen skatt + at de ved skatteoppgjøret får igjen ihvertfall det de har betalt, hvis ikke mer...

Anonymkode: f309c...fe9

Du aner ikke hva du prater om, jeg betaler skatt på lik linje med alle andre. Og får det ikke igjen ved skatteoppgjøret.

• Liker 14
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hva skal de "syke" bruke disse pengene på, da? Etter å ha lest mange innlegg her på KG så virker det som alle stakkar uføre ligger i senga og vrir seg i smerte, og etter å ha skrevet et innlegg her på KG så er det helt utmattet og må bare legge seg igjen.

Det skal lønne seg å arbeide. Uføre får nesten lik utbetaling som Rema og Kiwi ansatte. Virker som de sitter igjen med mer siden de ikke har transportutgifter o.l.

Anonymkode: 28597...a38

De «syke» skal ha et kraftig spark i ræva, og pelle seg tilbake i jobb, sånn at de som faktisk er syke kan motta en verdig og trygg behandling, uten å stemples.

Anonymkode: 14748...2f1

• Liker 14
Skrevet
36 minutter siden, Paw Patrol skrev:

Neppe. Jeg vil kalle det gave. Så nei, 18.000 holder om du ikke er i arbeid, må leve og prioritere deretter. 

Hvorfor skal de som er uføre ha dårligere livskvalitet enn de som jobber? 

• Liker 12
Skrevet

Ut i fra mange svar her kan man snakke om hetsing av svært syke personer. Hadde tråden handlet om en annen gruppe mennesker hadde den blitt stengt omgående.

Syke personer burde ha en økonomi som muliggjør reiser, gå ut å spise - kort sagt ha en økonomi slik at man kan leve som et gjennomsnitts menneske.

Er ikke trygdet selv.

• Liker 13
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uføre har lavere inntekt enn de fleste i jobb, men de har gjerne noen utgifter som er større enn det er for friske. Pga. varige helseproblemer må mange uføre bruke store deler av trygda si på kostbare medisiner og behandlinger, og kan oppleve at det blir lite penger til overs. Kanskje de kunne fått en slags uførerabatt på slik kostandskrevende helsebehandling?

Anonymkode: 137d5...c32

F eks egenandel, før alt annet blir gratis?God ide👏🏻👏🏻😂

jeg er bare delvis enig med deg ts, mange som er i full jobb har utbetalt under 25k i mnd. Uføretrygd blr ikke være høyere enn arbeidsinntekt. 
jeg synes heller det er rart at uføretrygden er rigget for de som kan jobbe delvis, red uførereformen. De få som virkelig ikke kan jobbe ila livet sitt burde få mer🌸

Anonymkode: 4f69f...dcf

• Liker 3
Skrevet

Ung ufør burde hatt en inntekt på minst 600 000 i året. De gjør jo tross alt ingenting, dere som er i jobb får jo ikke brukt noen penger når dere er på jobb, mens de unge uføre de kan dra på ferie, være på butikksentre, handle hele dagen. 

Anonymkode: c00e1...dfc

• Liker 15
Skrevet
Akkurat nå, anonym 4545 skrev:

Ut i fra mange svar her kan man snakke om hetsing av svært syke personer. Hadde tråden handlet om en annen gruppe mennesker hadde den blitt stengt omgående.

Syke personer burde ha en økonomi som muliggjør reiser, gå ut å spise - kort sagt ha en økonomi slik at man kan leve som et gjennomsnitts menneske.

Er ikke trygdet selv.

Hvilket innlegg finner du denne hetsen i?

Anonymkode: e76f6...4f8

• Liker 14
Skrevet
Akkurat nå, OPIgirl skrev:

Hvorfor skal de som er uføre ha dårligere livskvalitet enn de som jobber? 

Det skal de selvfølgelig ikke, men mange ser ut til å mene det.

«Får ikke jeg, så skal ikke andre få heller, uavhengig av om jeg trenger eller ikke. Meg, meg, meg»

Anonymkode: 14748...2f1

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du aner ikke hva du prater om, jeg betaler skatt på lik linje med alle andre. Og får det ikke igjen ved skatteoppgjøret.

Du betaler skatt av våre skattepenger, så det teller faktisk ikke. 

Anonymkode: 3882b...7a6

• Liker 39
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Uføre har lavere inntekt enn de fleste i jobb, men de har gjerne noen utgifter som er større enn det er for friske. Pga. varige helseproblemer må mange uføre bruke store deler av trygda si på kostbare medisiner og behandlinger, og kan oppleve at det blir lite penger til overs. Kanskje de kunne fått en slags uførerabatt på slik kostandskrevende helsebehandling?

P.S. Jeg får utbetalt 19 000 pr. mnd. i uføretrygd. Mesteparten går til boutgifter(husleie + strøm), jeg klarer meg i utgangspunktet greit. Men i perioder krever helsa mye penger, og det er ikke alt som dekkes av blå resept. Har brukt tusenvis i år på medisiner i tillegg til det som går på blå resept, samt alle egenandeler før man får firkort: det blir en del kroner til sammen, og det merkes på busjettet. I sånne tilfeller handler det ikke om å kunne prioritere eller velge det rimeligste alternativet - man må betale det behandlingen faktisk koster.

Det er én ting at de som ikke jobber har mindre inntekt; men det er en annen ting at så mange av de som ikke jobber, har flere utgifter som de ikke kan velge bort. Derfor tenker jeg en rabatt på helsetjenester kunne hjulpet mange uføre.

• Liker 5
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

23.000-25.000 i måneden?   Er du helt på tur? Altså det jeg er hva jeg tjener på en måned med fagbrev,  98% stilling inkludert kvelds og helgetillegg og 7 års ansiennitet? 

Ehhh nei, sorry jeg er ikke enig

Anonymkode: 368bc...408

• Liker 9
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes du 18000 utbetaling i ung ufør er nok? Hva tenker du om at den øker til 23-25 000? Jeg mener ikke den bør økes til f. eks. 30 000. Men politikerne bør kanskje vurdere å øke til 23-25 000?

Syns det er nok 

Hvorfor mener du at det ikke skal lønne seg å jobbe?

Anonymkode: c93fb...3e5

• Liker 14
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilket innlegg finner du denne hetsen i?

Anonymkode: e76f6...4f8

I flere, direkte og indirekte. Les igjennom på nytt.

• Liker 3
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men skal det virkelig være så store forskjeller? At folk skal straffes med 12 000 fordi de ikke klarer å jobbe?

Snu på det.

Hvorfor skal ikke de som 'ikke kan jobbe" være glad for at vi faktisk har et sikkerhetsnett her i landet?

• Liker 19
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Syns det er nok 

Hvorfor mener du at det ikke skal lønne seg å jobbe?

Hvorfor mener du man skal straffes for å være syk? 

Anonymkode: 40012...bf2

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...