anonym 4545 Skrevet 14. november 2020 #201 Skrevet 14. november 2020 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er en ordning de har betalt inn til for å få, aka tvungen sparing Anonymkode: c93fb...3e5 Du kan kalle det tvungen sparing til fellesskapet.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #202 Skrevet 14. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men det er ingenting som sier at vi bare må sette fokus på en av gruppene. Men jeg spør igjen, hvilken sykdom har du? Anonymkode: 353bf...cb7 Hvorfor er det så relevant hvilken sykdom jeg har? Det er nevrologisk/demyeliniserende men et ganske sammensatt bilde som jeg ikke orker å utdype i denne tråden. Anonymkode: 4434d...477 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #203 Skrevet 14. november 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mange har vært syke og kun kunnet ta strøbjobber hele livet og kjempa mot nav. Da har man ikke kunne legge seg opp hus, hytte og båt akkurat. Anonymkode: 8d114...a78 Åja! Her er vi i to forskjellige verdener, om man mener at staten skal betale hus, hytte og båt for uføre. Det har ikke jeg klart å spare opp til selv, men det bør jo bli donert fra staten til uføre. Selvsagt. Anonymkode: e8e63...99a 9
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #204 Skrevet 14. november 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det høres jo riktig ut. Om de får 3000kr mindre, så sparer de vel opp det med å dele utgiftene med en annen? Anonymkode: e8e63...99a Ja det høres rettferdig ut at samboere får mindre i ufør! Anonymkode: be8d0...82a 4
anonym 4545 Skrevet 14. november 2020 #205 Skrevet 14. november 2020 19 minutter siden, Brunello skrev: Fordi alle ikke kan ha det likt. Og bidrar man ikke, får man ikke mer enn det de som bidrar synes er tilstrekkelig. Ikke likt, men gjennomsnittlig.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #206 Skrevet 14. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det så relevant hvilken sykdom jeg har? Det er nevrologisk/demyeliniserende men et ganske sammensatt bilde som jeg ikke orker å utdype i denne tråden. Anonymkode: 4434d...477 Jeg var bare nysgjerrig. Du burde kanskje fått ung ufør, det er godt mulig du ble urettferdig behandlet, men det betyr ikke at de på uu har det supert. Anonymkode: 353bf...cb7
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #207 Skrevet 14. november 2020 2 timer siden, anonym 4545 skrev: I flere, direkte og indirekte. Les igjennom på nytt. Nei, si det du. Er så lei av folk som stadig hevder hets, men aldri klarer å undrebygge sine påstander. Anonymkode: e76f6...4f8 4
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #208 Skrevet 14. november 2020 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Urettferdig? Men dere får jo masse! Mer enn noen andre som ikke jobber? Hvis du er så syk, hva trenger du så sykt mye penger til? Anonymkode: e8e63...99a Masse? 13 100 utbetalt får jeg. Det skal dekke bolig, strøm, internett, forsikringer, mat, klær, transport, diverse husholdningsutgifter, legetimer og behandlinger, tannlege, briller, medisiner for nesten 4000 i måneden og helst en symbolsk julegave til tantebarn og psykisk utviklingshemmede slektninger. I tillegg måtte jeg i mange år betale ned studielån for ikke bare en fullført utdanning, men for tre siden jeg hele tiden måtte utdanne meg på nytt etterhvert som sykdommene kom kasta på meg. Dette er hva jeg trenger "sykt mye penger til". Anonymkode: fddbf...a71 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #209 Skrevet 14. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Åja! Her er vi i to forskjellige verdener, om man mener at staten skal betale hus, hytte og båt for uføre. Det har ikke jeg klart å spare opp til selv, men det bør jo bli donert fra staten til uføre. Selvsagt. Anonymkode: e8e63...99a Hva skal uføre med å eie egen hytte og båt ????? Anonymkode: be8d0...82a 5
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #210 Skrevet 14. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Åja! Her er vi i to forskjellige verdener, om man mener at staten skal betale hus, hytte og båt for uføre. Det har ikke jeg klart å spare opp til selv, men det bør jo bli donert fra staten til uføre. Selvsagt. Anonymkode: e8e63...99a Ingen har foreslått eller ment at uføre bør få det donert av staten, så sarkasmen din faller litt på stengrunn. Anonymkode: fddbf...a71 3
anonym 4545 Skrevet 14. november 2020 #211 Skrevet 14. november 2020 Er glad for å være frisk og arbeidsfør. Maken til negative holdninger overfor alvorlig syke mennesker her på Kg skal man lete lenge etter. Forsøk å tenke på hvordan det er å ble stigmatisert og til dels "hetses". 5
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #212 Skrevet 14. november 2020 Kan vi være enig i at BÅDE minstesats og uu bør økes? Anonymkode: 353bf...cb7 2
anonym 4545 Skrevet 14. november 2020 #213 Skrevet 14. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, si det du. Er så lei av folk som stadig hevder hets, men aldri klarer å undrebygge sine påstander. Anonymkode: e76f6...4f8 Vil ikke bli utestengt for brukerangrep/debatt - derfor vil jeg ikke komme med sitater som du selv kan lese 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #214 Skrevet 14. november 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Åja! Her er vi i to forskjellige verdener, om man mener at staten skal betale hus, hytte og båt for uføre. Det har ikke jeg klart å spare opp til selv, men det bør jo bli donert fra staten til uføre. Selvsagt. Anonymkode: e8e63...99a Her misforstår du. Du må skjønne hva du svarer på, som er forklaringen på "ung ufør" vs. "minstesats ufør", ikke at noen skal få sponset båt. 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Masse? 13 100 utbetalt får jeg. Det skal dekke bolig, strøm, internett, forsikringer, mat, klær, transport, diverse husholdningsutgifter, legetimer og behandlinger, tannlege, briller, medisiner for nesten 4000 i måneden og helst en symbolsk julegave til tantebarn og psykisk utviklingshemmede slektninger. I tillegg måtte jeg i mange år betale ned studielån for ikke bare en fullført utdanning, men for tre siden jeg hele tiden måtte utdanne meg på nytt etterhvert som sykdommene kom kasta på meg. Dette er hva jeg trenger "sykt mye penger til". Anonymkode: fddbf...a71 Ingen får ~13.000 utbetalt, da er noe galt. Vi må i alle fall kunne være ærlige. Minstesats er ~16.300 utbetalt. Studielån får du ettergitt om du blir ufør, og før det får du rentefri utsettelse. Anonymkode: 4434d...477 6
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #215 Skrevet 14. november 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingen har foreslått eller ment at uføre bør få det donert av staten, så sarkasmen din faller litt på stengrunn. Anonymkode: fddbf...a71 Det var vel det som ble indikert i innlegget jeg svarte på... Anonymkode: e8e63...99a 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #216 Skrevet 14. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan vi være enig i at BÅDE minstesats og uu bør økes? Anonymkode: 353bf...cb7 Kan vi være enig i at minstesats og UU bør ligge på samme nivå? For øvrig synes jeg ærlig talt ikke at UU bør økes. Det er kjedelig å "tape" i livets lotteri, men noen må ta regningen og 18.000 (?) burde holde. Anonymkode: 4434d...477 13
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #217 Skrevet 14. november 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Men skal det virkelig være så store forskjeller? At folk skal straffes med 12 000 fordi de ikke klarer å jobbe? Anonymkode: 353bf...cb7 Vanlige folk som jobber har 23-24.000 i GODE jobber. Så hvorfor skal ikke de få 5-6 tusen mer enn deg for at de sliter ræva av seg hele måneden? 18.000 etter skatt for å ikkje bidra med noe er faktisk temmelig bra lønnet. Heller synes jeg det burde være et KRAV til å bidra i samfunnet på andre måter som f.eks komme hver uke på møter på nav slik de må i sverige. Det er faktisk noen som må betale inn de pengene i skatt for at andre skal kunne ha ei inntekt når helsa svikter og det bør man heller sette pris på enn å bli grådig og prøve å gjøre det likt lønnet som fulltids jobb. Anonymkode: 55f3f...385 10
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #218 Skrevet 14. november 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Men hva skal de "syke" bruke disse pengene på, da? Etter å ha lest mange innlegg her på KG så virker det som alle stakkar uføre ligger i senga og vrir seg i smerte, og etter å ha skrevet et innlegg her på KG så er det helt utmattet og må bare legge seg igjen. Det skal lønne seg å arbeide. Uføre får nesten lik utbetaling som Rema og Kiwi ansatte. Virker som de sitter igjen med mer siden de ikke har transportutgifter o.l. Anonymkode: 28597...a38 Vi har ofte store medisinske utgifter, i tillegg har vi akkurat de samme utgiftene som det du har! Vi må handle, betale regninger, betale ned på lån, betale telefonregninger osv.! og hvorfor skal vi ikke ha transportutgifter? Mange har jo bil, de som ikke har det trenger jo penger til buss og/eller taxi! Anonymkode: 3a166...6f6 3
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #219 Skrevet 14. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vanlige folk som jobber har 23-24.000 i GODE jobber. Så hvorfor skal ikke de få 5-6 tusen mer enn deg for at de sliter ræva av seg hele måneden? 18.000 etter skatt for å ikkje bidra med noe er faktisk temmelig bra lønnet. Heller synes jeg det burde være et KRAV til å bidra i samfunnet på andre måter som f.eks komme hver uke på møter på nav slik de må i sverige. Det er faktisk noen som må betale inn de pengene i skatt for at andre skal kunne ha ei inntekt når helsa svikter og det bør man heller sette pris på enn å bli grådig og prøve å gjøre det likt lønnet som fulltids jobb. Anonymkode: 55f3f...385 Helt enig i det som er uthevet, men skjønner ikke hvorfor man skulle ha krav om å møte på NAV. Det vil bare koste mer. Om noe kunne man prøvd å tilrettelegge for at folk får brukt det lille de har (de som har det) siden det er helseskadelig å bare sitte hjemme og isolert fra samfunnet. Det koster nok mer enn det vil smake. Anonymkode: 4434d...477 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #220 Skrevet 14. november 2020 16 minutter siden, anonym 4545 skrev: Vil ikke bli utestengt for brukerangrep/debatt - derfor vil jeg ikke komme med sitater som du selv kan lese Ah. Nok en som ikke kan bevise det de påstår. Alt som normalt når det kommer til denne "hetsen", altså. Anonymkode: e76f6...4f8 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå