Gå til innhold

Bryllup neste år - fest 2-3 år etter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 hours ago, AnonymBruker said:

Da planlegger man ikke bryllup føre vaksinen er klar, da ser man jo hvor fort den vil bli tilgjengelig for de fleste og vet om man kan ha stort bryllup eller ei.

Anonymkode: e27f4...80d

Det kan jo ta lang tid. Uforutsette hendelser kan skje også. Vi planla bryllupet vårt i over ett år nøye sånn at alt var klart i god tid, og bryllupet skjedde på en godt tidspunkt for oss, gjester og det passet med livet vårt forøvrig. Ante jo ikke før alt var klart at vi måtte gifte oss midt i en pandemi. Så vi gjennomførte vielsen uten fest, siden vi ikke ante om det kunne ta årevis før man kunne ha fest som vanlig, og at vi ble mann og kone tross alt var viktigere enn en fest.Vi får jo mye spørsmål fra venner og familie om når festen blir så den gjennomfører vi når det er mulig, en eller annen gang, men vi slipper å måtte gå å vente på å faktisk være gift i mange år ihvertfall. Syntes ikke festen blir mindre viktig fordi den skjer i etterkant. Man feirer jo bursdager mange år etter at man blir født 😂

Anonymkode: 06a3b...f0a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 17.11.2020 den 9.02, AnonymBruker skrev:

Det er jo nettopp det man gjør? Tar vielsen på datoen man hadde planlagt, for man vil jo ha det formelle på plass, men "holder bryllupet", altså det sosiale og festen, når det er smittevernsmessig forsvarlig. 

Anonymkode: 06a3b...f0a

Trenger dere fest da?

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det ikke greit? 

Anonymkode: ba4d3...4e0

Fordi det blir kleint med bryllupsfest 2-3 år etter ekteskapsinngåelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, O.G. said:

Trenger dere fest da?

Fordi det blir kleint med bryllupsfest 2-3 år etter ekteskapsinngåelsen.

Familien ønsker jo at vi skal ha festen som de i utgangspunktet var invitert til, og vi ønsker jo å feire med familien. Det er veldig mange som har hatt det kjipt og ensomt i koronatiden og som gleder seg til å treffe familie igjen. Vi har familie over hele landet som vi ikke har sett på noen av de siste vanlige "begivenhetene" som bryllup, dåp, jubileum, pga korona. 😕

Om det er så kleint for deg så kan du jo bare droppe å gå i sånne fester. ;)

Jeg syntes det aldri er kleint eller for sent å feire noe hyggelig ❤️

Anonymkode: 06a3b...f0a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Familien ønsker jo at vi skal ha festen som de i utgangspunktet var invitert til, og vi ønsker jo å feire med familien. Det er veldig mange som har hatt det kjipt og ensomt i koronatiden og som gleder seg til å treffe familie igjen. Vi har familie over hele landet som vi ikke har sett på noen av de siste vanlige "begivenhetene" som bryllup, dåp, jubileum, pga korona. 😕

Om det er så kleint for deg så kan du jo bare droppe å gå i sånne fester. ;)

Jeg syntes det aldri er kleint eller for sent å feire noe hyggelig ❤️

Anonymkode: 06a3b...f0a

Jeg tror ikke folk har så himla behov for å feire et ekteskap som ble inngått flere år tidligere, sånt blir ofte kleint. Du må også huske på at mange er konfliktsky og sier det folk vil høre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører på, jeg. Har planlagt stort bryllup neste sommer. Når et vennepar fikk til et bryllup med 80 gjester i år, så tviler jeg på at jeg får problemer om 8 mnder. Vaksinen er på vei ut, og alle vet at vi ikke kan strekke strikken særlig lengre når det kommer til nedstengning og den økonomiske situasjonen i landet. Så innen juli neste år, er det nok mulig med bryllup med 50-100 mennesker. Norge tjener for mye på bryllupssesongen til å avlyse den helt, spesielt etter de siste 8 mndene.

Anonymkode: 89f2b...491

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, O.G. said:

Jeg tror ikke folk har så himla behov for å feire et ekteskap som ble inngått flere år tidligere, sånt blir ofte kleint. Du må også huske på at mange er konfliktsky og sier det folk vil høre.

Jeg innser at det blir dumt av meg å diskutere med noen som tydeligvis har et ensomt liv og ikke har familie eller venner som ønsker å tilbringe tid sammen med seg. Det blir bare dårlig gjort av meg. Jeg er lei meg for at du opplever livet sånn og jeg håper at du finner noen som gir deg glede og tro på mennesker igjen ❤️ 

Men jeg kan si at om du for en sånn invitasjon fra noen som har lyst å feire en begivenhet på etterskudd med deg neste år, om det er en bursdag, innflytting, bryllup eller dåp, at du klarer å legge bort den forestillingen du har av at det er "kleint" og går allikevel. 🥰

Anonymkode: 06a3b...f0a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle dere som skal feire på etterskudd, har dere tenkt på at det også vil være en hel del som skal feire i «real time»? Slik at det blir litt...mye? At det kanskje - når alt kommer til alt - ikke viser seg å være SÅ etterlengtet som man tror akkurat nå?

Anonymkode: fe296...5ef

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.11.2020 den 13.21, AnonymBruker skrev:

For deg er det gjerne ikke det, men det betyr da ikke at det ikke er viktig for andre. Det å feire en stor begivenhet i livet sitt med de man er glad i, er viktig for mange. Så kan jo du feire slik du ønsker, uten å prøve å trøkke dine egne preferanser på andre som de rette og normale. 

Anonymkode: ba4d3...4e0

Sa bare at jeg ikke så vitsen, det er da ikke å prøve å trøkke noe på noen.. :fnise:

 

Nå i coronatidene er det jo enkelt. Man må tenke, hva er viktigst? Det å bli gift fordi man elsker hverandre, eller oppmerksomhet og fest av masse folk? Kanskje en blanding? Man kan da fortsatt fint feire med de nærmeste og de man er mest glad i.

1. Ha et lite bryllup og kos dere med deres nærmeste. (Evnt utsette festen, men må regne med at folk syntes det er teit og litt egoistisk å skulle forvente feiring lenge etter kun fordi festen og masse folk (som man som regel ikke får tid til å i det hele tatt prate med i et bryllup), er sååå viktig. )

2. Vent noen år om festen/masse/stor samling folk er viktigere enn å bli gift

 

Man kan ikke alltid få alt man vil, spesielt ikke nå i disse tider :)

 

Anonymkode: c6eb9...e47

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.11.2020 den 11.38, AnonymBruker skrev:

Jeg innser at det blir dumt av meg å diskutere med noen som tydeligvis har et ensomt liv og ikke har familie eller venner som ønsker å tilbringe tid sammen med seg. Det blir bare dårlig gjort av meg. Jeg er lei meg for at du opplever livet sånn og jeg håper at du finner noen som gir deg glede og tro på mennesker igjen ❤️ 

 

Anonymkode: 06a3b...f0a

Hjelpes. Ler og ler.

På 18.11.2020 den 11.38, AnonymBruker skrev:

 

Men jeg kan si at om du for en sånn invitasjon fra noen som har lyst å feire en begivenhet på etterskudd med deg neste år, om det er en bursdag, innflytting, bryllup eller dåp, at du klarer å legge bort den forestillingen du har av at det er "kleint" og går allikevel. 🥰

Anonymkode: 06a3b...f0a

Jeg innser at jeg ikke bør diskutere med ei dame som er desperat etter å stille i hvit marenskjole 2-3 år etter ekteskapsinngåelsen. Det blir helt feil av meg. .klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.11.2020 den 12.26, O.G. skrev:

Hjelpes. Ler og ler.

Jeg innser at jeg ikke bør diskutere med ei dame som er desperat etter å stille i hvit marenskjole 2-3 år etter ekteskapsinngåelsen. Det blir helt feil av meg. .klem:

Det er vel ingen her som har sagt at de skal stille i brudekjole når man tar festen senere? Trådstarter snakket om en uformell fest, og de fleste vil jo ha en annen form og fasong på festen når den blir to-tre år etter bryllupet. Det skjønner du vel? 

Anonymkode: ad742...6e8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med festopphopning tror jeg ikke man skal være bekymret for. For de som er i giftefasen (rundt 30) og har en stor vennekrets de blir bedt til kan det jo bli en del, men ikke for alle andre. De fleste blir bedt i bryllup til egne barn og barnebarn, men ikke nødvendigvis tantebarn - med mindre det er en liten familie, og da har man jo nettopp få å bli bedt til likevel. 

For mange er det hyggelig med disse anledningene til å møtes. Jeg har dessverre vært i altfor mange begravelser der det er fint og hyggelig å se folk igjen, og vi sier at vi må samles i et hyggeligere lag....men så blir det ikke før neste begravelse :(

Anonymkode: ad742...6e8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel ingen her som har sagt at de skal stille i brudekjole når man tar festen senere? Trådstarter snakket om en uformell fest, og de fleste vil jo ha en annen form og fasong på festen når den blir to-tre år etter bryllupet. Det skjønner du vel? 

Anonymkode: ad742...6e8

Det jeg skjønner er desperasjonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Redd for å ikke få alle gavene dere egentlig hadde fått?

Anonymkode: da307...d83

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva må å utsette hele greia. Så ta det når man igjen kan arrangere fest. Er det så dere får gave av familie når dere gifter dere uformelt? Tenker da at vil mange føle at de må kjøpe gave på nytt 2/3 år etterpå også. Vet ikke om jeg liker den tanken. 

Anonymkode: 79e6e...b6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi avlyste festen pga corona og giftet oss med kun nærmeste familie. Vi har ikke fått eller ønsket å motta noen gaver, de kan vi heller få når det blir fest. 

Anonymkode: 06a3b...f0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.11.2020 den 9.41, AnonymBruker skrev:

Redd for å ikke få alle gavene dere egentlig hadde fått?

YwAnonymkode: da307...d83

 

 

På 22.11.2020 den 12.19, AnonymBruker skrev:

Vi avlyste festen pga corona og giftet oss med kun nærmeste familie. Vi har ikke fått eller ønsket å motta noen gaver, de kan vi heller få når det blir fest. 

Anonymkode: 06a3b...f0a

Så dere kjører fest for å få gaver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

On 11/18/2020 at 10:11 AM, O.G. said:

Jeg tror ikke folk har så himla behov for å feire et ekteskap som ble inngått flere år tidligere, sånt blir ofte kleint. Du må også huske på at mange er konfliktsky og sier det folk vil høre.

Jeg har forståelse for at par, som tidlig i pandemien måtte avlyse bryllup med kort varsel og tok en rask beslutning om å gifte seg likevel men utsette festen, kanskje føler det er litt urettferdig om det aldri blir noe av festen fordi utsettelsen ble mye lengre enn man først hadde trodd. Især hvis det er et ungt par som gifter seg før de får barn, hvor bryllupet skulle ha vært første offisielle anledning til å samle familiene. En sånn bryllupsfeiring ville jeg prioritere. Men hvis det er snakk om folk i tredveårene med et eller flere barn, som til og med gjennomførte en planlagt, mindre bryllupsfeiring på vielsesdagen med nærmeste familie, så blir det ikke min førsteprioritet som «ikke-nærmeste» å delta i en 100-personers «bryllupsfest for B-gjengen». Jeg kommer til å ha nok å se til med utsatte begivenheter i egen nærmeste familie.

Anonymkode: f00ce...7f2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.11.2020 den 12.19):

Vi avlyste festen pga corona og giftet oss med kun nærmeste familie. Vi har ikke fått eller ønsket å motta noen gaver, de kan vi heller få når det blir fest. 

Anonymkode: 06a3b...f0a

Syns du ikke det blir litt rart å kreve gaver når dere har en fest et par år etter? Dere er jo fullstendig etablert... 

Tror det blir mange rare forsinkede fester hvor gjestene ikke helt forstår om de må gi gave eller ikke. "Hagefest for å feire bryllupet vårt for 3 år siden" med kleskode og ønskeliste inkludert? Eller hvordan tenker du å gjøre dette i praksis?  :) Jeg er oppriktig nysgjerrig.

Anonymkode: 7032e...1be

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville syntes det var veldig rart å bli invitert til bryllupsfest 2-3 år etter. Da ville jeg heller ventet til en runddag og invitert til 30/40/50-årsfest i stedet. (Eller en vanlig bursdagsfest som dere tar i litt ekstra for, siden det ikke ble bryllupsfest...)

Anonymkode: 45bf3...2d1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...