Gå til innhold

Bryllup neste år - fest 2-3 år etter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I disse koronatider: Noen som har vurdert å ha selve vielsen nå, med et fåtall gjester. For så å invitere flertallet til en fest senere når koronapandemien er over? Tenker da ikke på å ta igjen selve bryllupsfesten men feire men en litt mer uformell fest - ikke lang middag, bryllupskake, taler og brudevals men en fest for å markere at det f.eks er 3 år siden vi giftet oss. Og siden vi ikke fikk samlet alle da ønsker vi å gjøre det nå. 

Hva hadde du tenkt om du fikk en slik invitasjon? 

Anonymkode: 60438...822

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner mange som har tenkt slikt, men ingen som har gjennomført når det kom til stykket. For brått har det kommet barn, huskjøp og andre ting å bruke penger på enn en stor fest. 

 

Jeg hadde ikke tenkt noe over det om jeg ble invitert, alltid kjekt å bli bedt på fest. 

Anonymkode: 64897...373

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske teit, i alle fall full fest med kjole, gsver, taler og kake og dans. Enkel sommerfest i hagen året etter tror jeg er bedre, og ikke et stivt bryllup.

Vi skal ha liten vielse og kun nærmeste familie på middag. Det er faktisk et godt nok bryllup :) Tenk over hvorfor dere vil gjøre det slik du foreslår. Er det noe dere har lyst til, eller er det fordi du tror folk i omgangskretsen forventer det av dere?

Anonymkode: 7032e...1be

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fest i etterkant er bare snålt. Fest 2-3 år etterpå er bare supersnålt og komisk 

Anonymkode: 27cbd...4f9

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ganske teit, i alle fall full fest med kjole, gsver, taler og kake og dans. Enkel sommerfest i hagen året etter tror jeg er bedre, og ikke et stivt bryllup.

Vi skal ha liten vielse og kun nærmeste familie på middag. Det er faktisk et godt nok bryllup :) Tenk over hvorfor dere vil gjøre det slik du foreslår. Er det noe dere har lyst til, eller er det fordi du tror folk i omgangskretsen forventer det av dere?

Anonymkode: 7032e...1be

Er jo som jeg skrev IKKE en stiv bryllupsfest vi tenker på. Vi vil ha en som nevnt uformell tilstelning for å feire at vi har vært gift i f.eks 3 år. 

Anonymkode: 60438...822

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner mange som har tenkt slikt, men ingen som har gjennomført når det kom til stykket. For brått har det kommet barn, huskjøp og andre ting å bruke penger på enn en stor fest. 

 

Jeg hadde ikke tenkt noe over det om jeg ble invitert, alltid kjekt å bli bedt på fest. 

Anonymkode: 64897...373

Vi har barn og hus allerede. 
 

Anonymkode: 60438...822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er jo som jeg skrev IKKE en stiv bryllupsfest vi tenker på. Vi vil ha en som nevnt uformell tilstelning for å feire at vi har vært gift i f.eks 3 år. 

Anonymkode: 60438...822

Jeg tror heller jeg hadde ventet til 5 eller 10 år. Det er hakket mer naturlig (men fremdeles unormalt). 3 år høres veldig tilfeldig ut, men- dere må gjøre akkurat hva dere føler for :)  Men ikke forvent gaver eller noe sånt.

Anonymkode: 7032e...1be

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være helt ærlig tror jeg det kommer bli så mange utskutte bryllupper, konfirmasjoner, bursdager, osv., at folk rett og slett blir kei og lei av selskaper og samlinger innen man får tatt igjen det forsømte. (Foruten at det ikke er omkostningsfritt). Helt generelt tror jeg store selskaper blir mindre populære, fordi folk er mer bevisst om hva de utsetter seg for. Så det første folk (periferere slektninger og bekjente) kommer til å velge bort, blir nok akkurat sånne sekundære bryllupsfeiringer, hvor det allerede er holdt én fest for de nærmeste. 

 

 

Anonymkode: f00ce...7f2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vurderer et "bryllup" som er ganske likt det bryllupet vi hadde sett for oss, med seremoni i kirka. Altså ikke ekteskapsinngåelse, men en velsignelse. Bare den aller nærmeste familie er ca 40 stk, så vi kan ikke ha et lite familiebryllup akkurat nå. Men ab over har nok et poeng med at det kommer til å være en viss selskapstretthet. 

Anonymkode: 451b7...878

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle vært i bryllup igår, men det måtte utsettes.  Så nå blir det i februar eller i april.

Anonymkode: f91e9...67e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt innafor aøog at alle selvfølgelig har forståelse for at det blir sånn. Tror det er mange som kommer til å gjøre det sånn. Alle forstår jo at det er sånn pga korona. Det blir superfint det! Jeg kjenner også flere som giftet seg i utlandet alene og hadde bryllupsfesten hjemme på et senere tidspunkt før korona. 

Vi gifta oss i mai i år, så festen måtte selvfølgelig utsettes. Vi tar det når det er gjennomførbart. Familie og nær venner gleder seg til vi endelig kan ha den planlagte festen og jeg er uenig i at det er folk lei av - tror heller man blir glad av å kunne treffe folk igjen! :)

Jeg tror også at folk flest er mer forståelsesfulle enn visse damer her på KG som ikke unner andre noen ting 😂

Anonymkode: 06a3b...f0a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.11.2020 den 12.07, AnonymBruker skrev:

I disse koronatider: Noen som har vurdert å ha selve vielsen nå, med et fåtall gjester. For så å invitere flertallet til en fest senere når koronapandemien er over? Tenker da ikke på å ta igjen selve bryllupsfesten men feire men en litt mer uformell fest - ikke lang middag, bryllupskake, taler og brudevals men en fest for å markere at det f.eks er 3 år siden vi giftet oss. Og siden vi ikke fikk samlet alle da ønsker vi å gjøre det nå. 

Hva hadde du tenkt om du fikk en slik invitasjon? 

Anonymkode: 60438...822

Ikke greit, folk får heller vente til Coronatiden er over med å holde bryllup hvis festen er så viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, O.G. said:

Ikke greit, folk får heller vente til Coronatiden er over med å holde bryllup hvis festen er så viktig.

Det er jo nettopp det man gjør? Tar vielsen på datoen man hadde planlagt, for man vil jo ha det formelle på plass, men "holder bryllupet", altså det sosiale og festen, når det er smittevernsmessig forsvarlig. 

Anonymkode: 06a3b...f0a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det er helt greit.
Jeg er i samme situasjon nå. Vi skal gifte oss i februar, og hadde planlagt en stor fest som nå selvfølgelig må bli avlyst. Vi velger å gifte oss uansett med bare vitner til stedet, og tenker da at det er ganske lite sannsynlig for at vi kommer til å ha en fest på et senere tidspunkt.

Men flere av våre gjester har blitt direkte sure på oss for at vi ikke bare utsetter festen, istedet for å avlyse den helt. Så jeg tror nok at mange setter pris på en fest, selv om den kommer senere.

Endret av RosaSokk
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke problemet med det. Hvis noen har et problem med det, kan de jo bare takke nei til invitasjonen, tenker nå jeg.. 

Anonymkode: ba4d3...4e0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, O.G. skrev:

Ikke greit, folk får heller vente til Coronatiden er over med å holde bryllup hvis festen er så viktig.

Hvorfor er det ikke greit? 

Anonymkode: ba4d3...4e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke vitsen?

Vi utsatte vårt bryllup i år pga corona, skal ta det til sommern 2021. Da blir det vielse med nærmeste familie (10-15 stk) og middag om det lar seg gjøre. Om ikke tar vi det aleine. Er da ikke så viktig med masse gjester og fest

Anonymkode: c6eb9...e47

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ser ikke vitsen?

Vi utsatte vårt bryllup i år pga corona, skal ta det til sommern 2021. Da blir det vielse med nærmeste familie (10-15 stk) og middag om det lar seg gjøre. Om ikke tar vi det aleine. Er da ikke så viktig med masse gjester og fest

Anonymkode: c6eb9...e47

For deg er det gjerne ikke det, men det betyr da ikke at det ikke er viktig for andre. Det å feire en stor begivenhet i livet sitt med de man er glad i, er viktig for mange. Så kan jo du feire slik du ønsker, uten å prøve å trøkke dine egne preferanser på andre som de rette og normale. 

Anonymkode: ba4d3...4e0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da planlegger man ikke bryllup føre vaksinen er klar, da ser man jo hvor fort den vil bli tilgjengelig for de fleste og vet om man kan ha stort bryllup eller ei.

Anonymkode: e27f4...80d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...