Gå til innhold

Hvilken historisk person ville du helst tatt en øl med?


HalldirV2

Anbefalte innlegg

On 11/12/2020 at 8:56 AM, AnonymBruker said:

En egyptisk farao som feks tut ankh amon.

Anonymkode: 4c7d0...da4

Var han gammel nok til å drikke?😅 Jeg ville gjerne tatt en øl med foreldrene hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har helt sikkert misforstått dem, men tror også at de aldri hadde noen tanker om å bygge religioner som ville bli fulgt lenge etter deres død. Virker naturlig å få skrevet ned læren og hvordan religionen skal være organisert om man ønsker å bygge en religion som skal ha et bestemt budskap og organisering. 

Anonymkode: fcc8d...0d3

Koranen er vel langt på vei det, et religiøst manifest. Mye ble skrevet på Muhammeds tid. 

Jesus ønsket uten tvil at vi skulle tro på ham. "enhver som tror på meg skal få evig liv..." Enten var han gal, en bedrager eller så har han rett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Avataren min, Richard Feynman, er ihvertfall èn av dem.

Han var så mye mer enn "bare" en fysiker, og jeg tror vi hadde hatt mye til felles.

Anbefaler biografien om han, Surely You're Joking, Mr. Feynman!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.11.2020 den 18.30):

Hadde besøkt meg selv i fortiden og hatt sex. Kun for å ha testet det ut. 

Anonymkode: 261ef...1ad

Tidenes sykeste sex.

Anonymkode: 839a2...e0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje møtt noen som så de egyptiske pyramidene da de ble bygget.  Hvordan var det å se Kheopspyramiden 2500 år før kristus? 

Eller ta øl med noen som har sett graven til den kinesiske keiseren som gravla terrakottahæren? Den delen vi har sett av graven er trolig bare en liten del av graven. Kineserne ønsker ikke å åpne resten fordi de er redd for at mye vil bli ødelagt når det kommer i kontakt med luft. 

Caesar tror jeg også er en det er kult å ta øl med. Ikke bare levde han et interessant liv, han var en god historieforteller og hadde drøssevis av damehistorier. 

Anonymkode: fcc8d...0d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest shash90

En Australopithecus afarensis eller Lucy. Vet ikke om jeg kunne ha tatt en øl med henne, men hadde vært gøy å observere. Ville også tatt en prat med Yuval Harari, men han lever enda og vil nok stå i historiebøkene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fysikeren skrev (På 26.11.2020 den 16.31):

Avataren min, Richard Feynman, er ihvertfall èn av dem.

Han var så mye mer enn "bare" en fysiker, og jeg tror vi hadde hatt mye til felles.

Anbefaler biografien om han, Surely You're Joking, Mr. Feynman!

Var ham jeg kom hit for å nevne. (Ja, jeg har også studert realfag og Feynman er jo for en slags skytshelgen å regne.)

Husker en historie om en gang det skulle holdes eksamen på et annet universitet i nærheten av der han jobbet, og lærebøkene var på lista over tillatte hjelpemidler.  Som det ofte gjøres var lærebøkene bare ført opp ved forfatters navn. Selvfølgelig var en av dem skrevet av Feynman, og selvfølgelig tok en student kontakt med ham personlig og fikk ham til å bli med som hjelpemiddel på eksamen (han stod jo på lista...) Har ikke noe bevis for at historien er sann, men den er i hvert fall konsistent med Feynmans personlighet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av de jeg nedstammer fra, vanskelig å velge én. Hadde vært moro å sett hvordan de var og så ut, og om vi lignet på hverandre.

Anonymkode: a1711...4fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HalldirV2 skrev (På 11.11.2020 den 17.25):

Hvis du kunne velge deg ut én historisk person å møte over en øl, hvem ville det vært, og hvorfor? 

Alexander den store. Fordi han var like pen som meg.

standard_compressed_Aleksander-d-store.j

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Isambard skrev (44 minutter siden):

Det måtte ha blitt Jesus. Skulle vært gøy å se mannen bak myten. Hvordan så han ut?

Det mest skremmende er jo om myten stemmer. Jeg tror jeg hadde knekt sammen psykisk om jeg fant ut at Jesus virkelig var Guds sønn. 

Anonymkode: 261ef...1ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.11.2020 den 18.36):

Kunne godt tatt en øl eller tre (og gjerne en absint) med bohemgjengen i Paris på 1920-tallet, f.eks. Hemingway, F. Scott Fitzgerald eller Gertrude Stein. Når jeg drikker vil jeg på ville fester, ikke prate politikk med en gammel støvete president. 

Anonymkode: dca6e...bcf

Skulle akkurat til å skrive det samme! Det hadde vært tidenes kveld! 

Anonymkode: ca877...408

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kunne godt møtt de fleste store forfatterne. William Shakespeare, Jane Austen, Brontë-søstrene, F. Scott og Zelda Fitzgerald, Lewis Carroll, Mary Wollstonecraft, Mary Shelley, Emily Dickinson, Sylvia Plath, Homer (hvem han eller hun nå var, om det var flere forfattere eller ei) og maaange flere. Tror nok det ville vært svært givende. 

Anonymkode: b2aca...46e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...