Gå til innhold

Hvilken historisk person ville du helst tatt en øl med?


HalldirV2

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Bix skrev:

Jack the Ripper.

Han ville nok bli overrasket over å høre at over hundre år senere, kan fortsatt ingen si med sikkerhet hvem han var.

Mannen med jernmasken er også et glimrende alternativ; hvem var han?

En stor historisk skikkelse er greit nok, men ingen slår et uløst mysterium man fortsatt ikke har klart å finne ut av.

Spennende alternativer. Spesielt mannen med jernmasken skulle jeg gjerne likt å vite identiteten til. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hitler. Før han kom til makten. En øl med cyanid i til ham så vi slapp faenskapet han førte med seg. 

Anonymkode: d8ddb...983

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han som bestemte at Hitler ikke fikk komme inn på kunstakademiet da han søkte der som ung. Jeg skulle fått ham til å ombestemme seg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marlon Brando. Fordi vi kunne sjarmert hele byen sammen og etterpå blitt så kåte av vår egen overlegenhet at du ikke ville ha funnet en villere natt. :pinar:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lava Anne skrev:

Marlon Brando. Fordi vi kunne sjarmert hele byen sammen og etterpå blitt så kåte av vår egen overlegenhet at du ikke ville ha funnet en villere natt. :pinar:

Ha ha, herlig svar! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Bix said:

Jack the Ripper.

Han ville nok bli overrasket over å høre at over hundre år senere, kan fortsatt ingen si med sikkerhet hvem han var.

Mannen med jernmasken er også et glimrende alternativ; hvem var han?

En stor historisk skikkelse er greit nok, men ingen slår et uløst mysterium man fortsatt ikke har klart å finne ut av.

Du kan jo ende med å ta en øl med en person som har på seg jernmaske og nekter å avsløre sin identitet.  Grunnen til at folk lurer på hvem han var er vel fordi han ikke engang fortalte sin identitet til sine fangevoktere. 

Anonymkode: b8b96...888

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestefaren min

Ellers ville jeg valgt noen som Frida Kahlo (maler) kanskje, eller Siddharta Gautama (den opprinnelige Buddha). 

Anonymkode: 313c7...599

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bestefaren min

Ellers ville jeg valgt noen som Frida Kahlo (maler) kanskje, eller Siddharta Gautama (den opprinnelige Buddha). 

Anonymkode: 313c7...599

Oj, hvem var bestefaren din?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Henrik Ibsen. Tror vi kunne hatt noen interessante samtaler om menneskets psyke og hans nyskapende tankegang på den tiden. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 11.11.2020 den 17.30, AnonymBruker skrev:

Mohammed og Jesus.

Fortalt dem at «Dere aner ikke hvor mye faenskap dere kommer til å stelle istand med livsførselen deres»

Anonymkode: 401e4...129

Jeg kunne også tenkt meg å møte disse. Interessant hvordan de ville forholde seg til hverandre. 

Mohammed har møtt Gud. Jesus er Guds sønn. Vil de bekrefte hverandre eller ikke? Mistenker at begge vil riste på hodet over hvordan vi har fullstendig misforstått dem. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.11.2020 den 18.41, HalldirV2 skrev:

Dersom vill festing er målet, kan jeg foreslå Harald Hårfagre eller andre av hans tidsfrender? 

Hmm, kanskje. Men siden jeg er kvinne er jeg redd nachspiel med Hårfagre & gjengen innebærer å skjendes av hundre vikinger med flatlus og mjød-ånde. Tryggest å holde seg til perioden etter opplysningstiden og humanismens inntog 😮 

Anonymkode: dca6e...bcf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde besøkt meg selv i fortiden og hatt sex. Kun for å ha testet det ut. 

Anonymkode: 261ef...1ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/15/2020 at 2:47 PM, stan said:

Jeg kunne også tenkt meg å møte disse. Interessant hvordan de ville forholde seg til hverandre. 

Mohammed har møtt Gud. Jesus er Guds sønn. Vil de bekrefte hverandre eller ikke? Mistenker at begge vil riste på hodet over hvordan vi har fullstendig misforstått dem. 

Vi har helt sikkert misforstått dem, men tror også at de aldri hadde noen tanker om å bygge religioner som ville bli fulgt lenge etter deres død. Virker naturlig å få skrevet ned læren og hvordan religionen skal være organisert om man ønsker å bygge en religion som skal ha et bestemt budskap og organisering. 

Anonymkode: fcc8d...0d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...