Gå til innhold

Hvilken historisk person ville du helst tatt en øl med?

HalldirV2

Anbefalte innlegg

Hvis du kunne velge deg ut én historisk person å møte over en øl, hvem ville det vært, og hvorfor? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mohammed og Jesus.

Fortalt dem at «Dere aner ikke hvor mye faenskap dere kommer til å stelle istand med livsførselen deres»

Anonymkode: 401e4...129

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Friedrich Nietzsche fordi jeg liker bøkene hans, men vet at han hatet kvinner, men tenker det kunne ha gjort det ekstra spennende og interessant.

Charles Darwin- Elsker han og evolusjon teorien- nysgjerrigheten hans og måten han jobbet på.
Ville nok ha spurt og gravd på alt jeg lurer på.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mohammed og Jesus.

Fortalt dem at «Dere aner ikke hvor mye faenskap dere kommer til å stelle istand med livsførselen deres»

Anonymkode: 401e4...129

Hahahaha veldig bra skrevet

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne plukket hjernen til Albert Einstein. Ser for meg at det kunne vært en spesielt givende samtalepartner hvor vi glatt hadde unngått alle de overfladiske frasene og samtaleemnene som været og slike ting. Og skulle gjerne sett med egne øyne om det var noe hold i ryktene vedrørende tourettes og autisme. Og eventuelt fått hans perspektiv på diagnose og behandling. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leonardo da Vinci. Han ville fått oppleve at han levde nesten 600 år før sin tid. 

Anonymkode: 67cf3...b3e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å velge bare én, men jeg ville likt å møte Vincent van Gogh for å spørre ham ut om hva som egentlig skjedde da han fikk sparken som pastor og da han kuttet av seg øret, og for å fortelle ham hvor stor han ble etter sin død selv om han bare solgte ett eneste bilde mens han levde. Usikker på hvor gøy det hadde vært å drikke med ham, da. Burde kanskje heller valgt Oscar Wilde just for the fun of it.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Tanuki said:

oi....hmm George Washington kanskje, og spilt av en av "talene" til Trump. 

Du kunne nok laget en strømgenerator av graven hans etter det.

Kanskje Trump bare prøver å løse klimakrisen ved å finne opp alternative energikilder. At det er hans misjon.

Endret av T-Rex
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kunne godt tatt en øl eller tre (og gjerne en absint) med bohemgjengen i Paris på 1920-tallet, f.eks. Hemingway, F. Scott Fitzgerald eller Gertrude Stein. Når jeg drikker vil jeg på ville fester, ikke prate politikk med en gammel støvete president. 

Anonymkode: dca6e...bcf

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kunne godt tatt en øl eller tre (og gjerne en absint) med bohemgjengen i Paris på 1920-tallet, f.eks. Hemingway, F. Scott Fitzgerald eller Gertrude Stein. Når jeg drikker vil jeg på ville fester, ikke prate politikk med en gammel støvete president. 

Anonymkode: dca6e...bcf

Dersom vill festing er målet, kan jeg foreslå Harald Hårfagre eller andre av hans tidsfrender? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Daimler og Benz.

Andersen og Ibsen.

Anonymkode: e8295...702

Og diktere fra "sølvalderen".

Anonymkode: e8295...702

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jack the Ripper.

Han ville nok bli overrasket over å høre at over hundre år senere, kan fortsatt ingen si med sikkerhet hvem han var.

Mannen med jernmasken er også et glimrende alternativ; hvem var han?

En stor historisk skikkelse er greit nok, men ingen slår et uløst mysterium man fortsatt ikke har klart å finne ut av.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her høres sikkert skikkelig barnslig ut men jeg ville tatt ett par øl med Walt Disney. 😅

Har helt siden jeg var liten vært stor fan av Disney filmene og da spesielt de eldre som Walt selv var med på å lage. Han virker som var en jordnær og godt likt type som jeg gjerne skulle ønske jeg kunne ha møtt og pratet med. 😊

Anonymkode: 08351...9b6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...