Gå til innhold

Er forelsket i han. Hva skal skrive til han?


FinFint

Anbefalte innlegg

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan begynne med:

Herved ønsker jeg ikke å be om noe jeg ikke kan gi. Jeg vil ikke forvente at du gjør noe for meg, som jeg ikke er villig til å gjøre for deg. Og jeg kommer ikke til å forvente å bli tatt hensyn til, når jeg ikke tar hensyn til deg.

 

Bare er forslag. :)

Anonymkode: 77391...20c

For noe vås!

Dessverre er det en klassisk tabbe å fortelle om følelser for tidlig, dersom den andre ikke har fått følelser (ennå).

Anonymkode: 97143...e20

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

For noe vås!

Dessverre er det en klassisk tabbe å fortelle om følelser for tidlig, dersom den andre ikke har fått følelser (ennå).

Anonymkode: 97143...e20

Å fortelle om følelser forandrer ingenting. Hvorfor? Fordi ord ikke samsvarer med handling. Det er dét som er vås med andre ord.

Og så lenge er sånn så blir ikke følelsene gjensidig heller, du kan ikke lure et menneske som lytter til sine egne følelser.

Jeg undres, er det bare som en rus for noen? Hvor de tankeløst bare er på jakt etter sin neste high for å rømme fra virkeligheten?

 

Anonymkode: 77391...20c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Kenelz skrev:

Så lenge det ikke har vært noe seriøst og han har gitt beskjed om å ikke bli kontaktet etter jeg har fått ut hva jeg følte for han - så nei, hadde ikke sendt han melding. Jeg hadde heller funnet noen andre som ikke oppførte seg sånn. 

Det er jeg helt enig i... har han sagt han ikke ikke er interessert kutt han ut..men i mange tilfeller når man gjør det så tar de kontakt i månedsvis etterpå...er da de begynner å bli forvirrende. Er det som lager dramaet med å fortsette å ta kontakt med noen de ikke er interessert i når den andre part respekterte det de sa og holdt seg unna. 

Endret av Bente1234
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Made4u skrev:

Glem han, han har ikke de samme følelsene for deg som du har for han, han har også tydelig gitt uttrykk for det. 

Ja helt enig men da må den som har sagt at han ikke er interessert slutte å gjenoppta kontakten hele tiden... for det er ofte det som skjer. Den som får slengt i trynet at den andre part ikke er interessert de vil holde seg unna. 

Endret av Bente1234
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Bente1234 said:

Det er jeg helt enig i... har han sagt han ikke ikke er interessert kutt han ut..men i mange tilfeller når man gjør det så tar de kontakt i månedsvis etterpå...er da de begynner å bli forvirrende. Er det som lager dramaet med å fortsette å ta kontakt med noen de ikke er interessert i når den andre part respekterte det de sa og holdt seg unna. 

Om han tar kontakt igjen etter noen måneder håper jeg at ts er lur nok til å skjønne at hun fortjener noen som er bedre og forblir da bare venner om hun ønsker det. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Kenelz skrev:

Om han tar kontakt igjen etter noen måneder håper jeg at ts er lur nok til å skjønne at hun fortjener noen som er bedre og forblir da bare venner om hun ønsker det. 😊

Men hvorfor holde på sånn når du ikke er interessert??? Jeg tar aldri kontakt med noen igjen jeg har sagt tydelig i fra om at jeg ikke er interesesrt i... det er jo bare å sende mixed signals og kødde med den andre parts følelser..og det ønsker jeg ikke jeg og gjøre med andre menneskers følelser. 

 

Endret av Bente1234
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Kenelz skrev:

Om han tar kontakt igjen etter noen måneder håper jeg at ts er lur nok til å skjønne at hun fortjener noen som er bedre og forblir da bare venner om hun ønsker det. 😊

Når du har fått følelser for noen i utangspunktet er ikke det der så himla enkelt bestandig det er bestandig den som blir avvist for å ha vist sårbarhet som blir sett ned på her på kg i hvertfall. De som ikke har karakter nok til å blokke noen ute osv osv...ikke de som kødder rundt med andre menneskers følelser det virker som det er helt greit.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Bente1234 said:

Men hvorfor holde på sånn når du ikke er interessert??? Jeg tar aldri kontakt med noen igjen jeg har sagt tydelig i fra om at jeg ikke er interesesrt i... det er jo bare å sene mixed signals og kødde med den andre parts følelser..og det ønsker jeg ikke jeg og gjøre med andre menneskers følelser. 

 

Fordi hvorfor bruke energi på å ta kontakt bare for å fortelle at han skal la meg være i fred? Det er ingen sikkerhet at han kommer til å ta kontakt og enn så lenge er det bare å la hverandre være i fred.

Han kom ut først med å fortelle at han vil være i fred og da gjør man nettopp det. 

Om han tar kontakt igjen og følelsene har forsvunnet så sier man bare at man ikke er interessert lengre og man ikke vil bli kontaktet. Ferdig snakket! 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, FinFint skrev:

Jeg dater en fyr i 2 mnd. Sett hverandre ganske mye, 1-2 ganger per uke. Vi har felles interesser. Jeg ble forelsket i han. Jeg sendte han en kort melding om at jeg har følelser for han. Han sa han vil ha litt pause. Nå tar han ikke kontakt, ingen meldinger... 

Jeg er helt knust. Jeg har utrolig sterke følelser for han. Har mye kjærlighet og sorg i hjertet mitt 

Jeg vil få han tilbake. Jeg vil sende han melding å fortelle han om mine følelser for han. Hva skal jeg skrive. HJELP 

Nei. Mitt råd til deg er å ikke skrive noen ting. Forstår du har det vondt, men han kommer IKKE til å bli forelsket i deg fordi du skriver en følelsesmessig melding til han, dessverre.

Nå vet jo ingen her inne noe om han. Men min tanke er at du fortalte om dine følelser for han for tidlig rett og slett. Han var ikke der, kanskje han kjente et slags indirekte press om et ønske om  at det skulle bli gjengjeldt og det kan han ikke nå, derfor er det lettest for han å ha en pause.

Som jeg sier til meg selv.. gå videre, bli den beste versjonen av meg selv, sett pris på alt det gode i livet og møt nye muligheter med et åpent sinn og hjerte. Jeg er ikke der helt dessverre.. Men jeg VET at å fortelle om mine følelser til en som ikke gjengjelder det, det vil bare resultere i større og større avstand.

Stor klem

Anonymkode: ccbc8...44c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Kenelz skrev:

Fordi hvorfor bruke energi på å ta kontakt bare for å fortelle at han skal la meg være i fred? Det er ingen sikkerhet at han kommer til å ta kontakt og enn så lenge er det bare å la hverandre være i fred.

Han kom ut først med å fortelle at han vil være i fred og da gjør man nettopp det. 

Om han tar kontakt igjen og følelsene har forsvunnet så sier man bare at man ikke er interessert lengre og man ikke vil bli kontaktet. Ferdig snakket! 😉

Men hvorfor må de på død og liv ta kontakt igjen når de første gang sa de ikke var interessert? De må da ha verdens laveste standarder for seg selv? Hva ønsker de å oppnå? De som har fått slengt i mot seg at den andre ikke er interessert forventer aldri å høre fra dem igjen.. så derfor så klart det gir mixed signals når de akkurat gjør det..man glemmer ikke så fort noe som satt igang masse følelser inni seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei. Mitt råd til deg er å ikke skrive noen ting. Forstår du har det vondt, men han kommer IKKE til å bli forelsket i deg fordi du skriver en følelsesmessig melding til han, dessverre.

Nå vet jo ingen her inne noe om han. Men min tanke er at du fortalte om dine følelser for han for tidlig rett og slett. Han var ikke der, kanskje han kjente et slags indirekte press om et ønske om  at det skulle bli gjengjeldt og det kan han ikke nå, derfor er det lettest for han å ha en pause.

Som jeg sier til meg selv.. gå videre, bli den beste versjonen av meg selv, sett pris på alt det gode i livet og møt nye muligheter med et åpent sinn og hjerte. Jeg er ikke der helt dessverre.. Men jeg VET at å fortelle om mine følelser til en som ikke gjengjelder det, det vil bare resultere i større og større avstand.

Stor klem

Anonymkode: ccbc8...44c

Enig her ikke skriv noe..men som mannfolk flest kommer han nok igjen for å boozte egoet sitt og like oppmerksomheten du gir han for så å tråkke deg hardt og brutalt ned igjen..vær obs på den... beste råd er å kom deg så fort som faan bort fra sånne mannfolk... slett og blokk han... da går forelskelsen fortest over. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Bente1234 said:

Men hvorfor må de på død og liv ta kontakt igjen når de første gang sa de ikke var interessert? De må da ha verdens laveste standarder for seg selv? Hva ønsker de å oppnå? De som har fått slengt i mot seg at den andre ikke er interessert forventer aldri å høre fra dem igjen.. så derfor så klart det gir mixed signals når de akkurat gjør det..man glemmer ikke så fort noe som satt igang masse følelser inni seg. 

Kan ikke svare på det..? Fordi jeg har ikke vært å ghostet noen og der igjen tatt kontakt igjen. 

Ut i fra hva ts har skrevet har han ikke gitt noen blandende signaler. Gutten har vært tydelig på å ikke bli kontaktet og at han trenger tid for seg selv, og det må man bare respektere.

Tar han kontakt igjen kan man begynne å stille spørsmål om hvorfor han gjorde det han gjorde. Enn så lenge håper jeg at TS skjønner at hun ikke fortjener en sånn type oppførsel og sier i fra at det ikke er akseptabelt, og at hun har kommet seg over det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kenelz skrev:

Kan ikke svare på det..? Fordi jeg har ikke vært å ghostet noen og der igjen tatt kontakt igjen. 

Ut i fra hva ts har skrevet har han ikke gitt noen blandende signaler. Gutten har vært tydelig på å ikke bli kontaktet og at han trenger tid for seg selv, og det må man bare respektere.

Tar han kontakt igjen kan man begynne å stille spørsmål om hvorfor han gjorde det han gjorde. Enn så lenge håper jeg at TS skjønner at hun ikke fortjener en sånn type oppførsel og sier i fra at det ikke er akseptabelt, og at hun har kommet seg over det. 

Nå ble det mer klart svar fra deg. Der er jeg enig med deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS: Ikke ta kontakt! Bare slett han fra alle medier og gjør noe annet, eller gå videre. Det kommer ikke noe godt ut av å forsøke å trekke inn noen som vil ut.

 

Anonymkode: 993d2...b6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bente1234 skrev:

Ja helt enig men da må den som har sagt at han ikke er interessert slutte å gjenoppta kontakten hele tiden... for det er ofte det som skjer. Den som får slengt i trynet at den andre part ikke er interessert de vil holde seg unna. 

Nå er det ofte for å booste eget ego, at personer (gjelder begge kjønn) ønsker kontakt med noen som viser interesse for dem, selv om de ikke føler det samme i retur. Ja, slik er jo dårlig gjort, men mennesker er dessverre egosentriske.

Men altså, for TS vedkommende så må hun kvele enhvert håp, for her ser jeg ikke håp. Det siste hun bør gjøre er å gjøre seg selv ulykkelig og kaste bort tid på noe som virker dødfødt, derfor sier jeg også veldig direkte at dette må hun legge fra seg og at han ikke er interessert, slik jeg ser det så har han gitt henne grei beskjed.

At han kanskje vil dukke opp igjen, det endrer intet og bør ikke gi henne håp, det er mer for hans egen skyld enn for hennes for å si det forsiktig. Hun kan lett komme i en situasjon hvor han utnytter henne for oppmerksomhet, og da vil hun ende med å gi mye selv men få lite i retur, noen som er interessert og bryr seg om noen vil gi vesentlig mer i retur. Jeg tipper han her i så fall vil gi akkurat like mye som han trenger for å beholde henne der, ikke noe mer, så vil han dyrke hennes oppmerksomhet for å fremme seg selv eller kanskje ha henne på gress.

Det er ikke verdt det, så her bør hun ta ansvar og legge fra seg dette selv, så slipper hun mange vonde og vanskelige følelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal vi snakke om hva de fleste synes? 😊

Tror du de fleste har kontakt med følelsene sine eller er traumatisert da forresten? Tror de fleste vet best alle årene fra de er født og vokser opp med trygghet i seg selv, eller fra de blir traumatiserte, presset over smertegrensen med vold, miste tryggheten og 80% av bevisstheten sin, og utover i livet?

Tror de fleste kan relatere til å miste mye av seg selv?

Og tror du de fleste ville vært uenig med meg, som mener det er litt rart å se for seg at en som en selv ikke tar hensyn til gjerne skal ta hensyn til en, bare fordi den personen da er så heldig å få høre ens meninger og visdom?

Hvem vet. Jeg har ikke snakket med de fleste, men det er åpenbart at enkelte trenger tenketid hvert fall.

Ikke noe man kan gjøre med det. Å ville ta hensyn til noen som ikke vil ta hensyn til en er ikke særlig fornuftig uansett, og da bør man høre på det fornuftige, ikke hva hodet eller egoismen forestiller seg, dersom man ikke ønsker å bare ta av og aldri lande igjen.

Alt som går opp må komme ned igjen da, men det er ikke alle som klarer det i løpet av livet, de forstår det bare ikke, fordi informasjonen kommer dessverre ikke inn, fordi folk er ikke åpne. Noen vil ikke åpne seg igjen heller, fordi erfaringen med det viser bare til smerte.

Og det er jo trist, fordi andre ønsker å bli forstått, selv når de ikke forstår at de ikke blir forstått, så er det alltid et genuint ønske som er helt naturlig.

Er kanskje derfor det ofte snakkes om de fleste, og ikke særlig mer spesifikt, for å hindre mulighetene til å forstå. Bare for å skape verst mulig forutsetninger.

Og så blir de fanget i seg selv. Informasjon kommer ikke ut fra innsiden heller, den er bare fanget på innsiden uten noen muligheter for å finne veien ut, og så oppstår det reaksjoner av det, av å bli trigget av informasjonen som forsøkes å veksles med personen, både på innsiden og utsiden av traumet som blokkerer, som kan skape frustrasjon og oppgitthet for alle partene.

Og så er det ingenting å gjøre med det. Annet enn å gi folk tenketid, og håpe at de selv har håp og ønsker seg selv og andre noe godt der på innsiden av traumet.

Sånn er det med kjærlighet, energier uten betingelser. Det slipper sjeldent forbi traumer, det trigger for mye og folk reagerer negativt vanligvis, forståelig nok, og det kan ikke projiseres hvis det ikke slippes inn og da preller det bare av som regndråper på en and.

Anonymkode: 77391...20c

Og her er du igjen. Du snakker i gåter. Hvorfor er dette? Projiserte traumer godt plassert flyvende på jorda?

Anonymkode: 3d286...d85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Mitt råd til deg er å ikke skrive noen ting. Forstår du har det vondt, men han kommer IKKE til å bli forelsket i deg fordi du skriver en følelsesmessig melding til han, dessverre.

Nå vet jo ingen her inne noe om han. Men min tanke er at du fortalte om dine følelser for han for tidlig rett og slett. Han var ikke der, kanskje han kjente et slags indirekte press om et ønske om  at det skulle bli gjengjeldt og det kan han ikke nå, derfor er det lettest for han å ha en pause.

Som jeg sier til meg selv.. gå videre, bli den beste versjonen av meg selv, sett pris på alt det gode i livet og møt nye muligheter med et åpent sinn og hjerte. Jeg er ikke der helt dessverre.. Men jeg VET at å fortelle om mine følelser til en som ikke gjengjelder det, det vil bare resultere i større og større avstand.

Stor klem

Anonymkode: ccbc8...44c

Godt skrevet, helt enig.

Anonymkode: 97143...e20

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper

Det er nok ikke det lureste å skrive om hvor dype følelser du har for han, når det at du åpnet opp om følelsene dine gjorde han stresset, og fikk han til å ønske avstand. Tror det beste du kan gjøre er å ikke ta kontakt, og dersom det er noe interesse fra hans side, vil han ta kontakt på et tidspunkt. 

Til neste gang vet du at det kanskje ikke er lurt å være åpen om sterke følelser dersom du merker at vedkommende ikke er på samme sted. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...