Hannah80 Skrevet 7. november 2020 #41 Skrevet 7. november 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herregud som dere overreagerer på mitt spørsmål. Jeg jobber i helse og har stelt sikkert flere hundre mennesker. Jeg har verken på meg selv eller andre mennesker (selv med dårlig hygiene) merket lukt fra dem fra LYSKEN. Da tenker jeg at det må være en medisinsk årsak til det. At man får lukt på penis, vagina, under armene og i rumpa, og hodebunn og føtter skjer ganske fort på mange mennesker om man svetter en del. Men å få en så vond lukt i lysken er da på INGEN måte naturlig. Anonymkode: fb336...ad6 Jeg har også stelt mange mennesker. Unge som gamle. Og det skjer ofte at jeg oppdager sopp i lysken. Og det lukter vondt. 4
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #42 Skrevet 7. november 2020 Akkurat nå, Hannah80 skrev: Jeg har også stelt mange mennesker. Unge som gamle. Og det skjer ofte at jeg oppdager sopp i lysken. Og det lukter vondt. Ja, såklart om det er sopp. Men det jeg reagerte på var at folk mente dette var vanlig svettelukt. Anonymkode: fb336...ad6
Hannah80 Skrevet 7. november 2020 #43 Skrevet 7. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, såklart om det er sopp. Men det jeg reagerte på var at folk mente dette var vanlig svettelukt. Anonymkode: fb336...ad6 Åå, beklager. Legger meg flat 😪Skal lese nøyere neste gang:)
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #44 Skrevet 7. november 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så klart ikke. Men man er velig tett "opptil" og har dama til ts så vond lukt i lysken som han så ville man kjent det ved et vanlug stell også. Jeg reagerte på at enkelte her tror det er helt vanlig svettelukt dama til ts har. Det tviler jeg på. Det er heller sopp eller en annen form for hudtilstand som kan behandles. Og ts bør ta det opp med henne. Anonymkode: fb336...ad6 Dette skjønner jeg ikke. Det er helt normalt at svette fra armhuler og føtter lukter, men ikke fra lysken? Er det en annen kjemisk sammensetning på svetten i armhulen enn den i lysken, eller hva er greia? Anonymkode: 907ee...ece
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #45 Skrevet 7. november 2020 Jeg tipper at dette rett og slett er svettelukt. Jeg kan selv oppleve det bare noen minutter etter å ha kommet ut av dusjen hvis jeg er veldig varm el.l. Jeg har løst det ved å rett og slett dra en stripe med deodorant på hver side rett etter dusjing, det funker fjell! Ta det opp med henne! Kan sikkert bli bittelitt kleint der og da, men det går over. In the end er hun nok glad for at du sier fra. Anonymkode: 916fe...638 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #46 Skrevet 7. november 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette skjønner jeg ikke. Det er helt normalt at svette fra armhuler og føtter lukter, men ikke fra lysken? Er det en annen kjemisk sammensetning på svetten i armhulen enn den i lysken, eller hva er greia? Anonymkode: 907ee...ece Ja det er det absolutt. Hvorfor bruker man deo under armene og ikke i lysken tror du. Anonymkode: fb336...ad6
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #47 Skrevet 7. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja det er det absolutt. Hvorfor bruker man deo under armene og ikke i lysken tror du. Anonymkode: fb336...ad6 Hvorfor bruker man deo under armene og ikke i rumpesprekken? Anonymkode: 5537e...12d 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #48 Skrevet 7. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja det er det absolutt. Hvorfor bruker man deo under armene og ikke i lysken tror du. Anonymkode: fb336...ad6 For å unngå svetteringer på skjorten? Sånn i og med at frisk svette i utgangspunktet skal være luktfri, og man bør vaske seg begge steder minimum daglig? Anonymkode: 907ee...ece
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #49 Skrevet 7. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvorfor bruker man deo under armene og ikke i rumpesprekken? Anonymkode: 5537e...12d Dette blir for dumt ikkesant. Svettelukten under armene lukter mye sterkere og annerledes enn rumpe svettelukt og kommer mye fortere. Skal man begynne å lukte svette i rumpa så tar det en stund. Under armene så kommer det med en gang. Sånn det fungerer for de fleste ihvertfall. Anonymkode: fb336...ad6 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #50 Skrevet 7. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: For å unngå svetteringer på skjorten? Sånn i og med at frisk svette i utgangspunktet skal være luktfri, og man bør vaske seg begge steder minimum daglig? Anonymkode: 907ee...ece Nei. Svettekjertlene under armene har en særegen lukt. Den lukter med en gang. svetten andre steder på kroppen begynner å lukte når den blir gammel. Anonymkode: fb336...ad6 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #51 Skrevet 8. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei. Svettekjertlene under armene har en særegen lukt. Den lukter med en gang. svetten andre steder på kroppen begynner å lukte når den blir gammel. Anonymkode: fb336...ad6 Merkelig, hos meg lukter det vanligvis ikke armhulesvette de første 48 timene i alle fall, om ikke jeg er svært aktiv eller angstfylt, mens lyskesvetten min lukter mye raskere. Men du sier altså at på grunn av ulike kjemiske komponenter så skal ikke lyskesvettelukt kjennes på lik linje med armhulesvette. Anonymkode: 907ee...ece 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #52 Skrevet 8. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Merkelig, hos meg lukter det vanligvis ikke armhulesvette de første 48 timene i alle fall, om ikke jeg er svært aktiv eller angstfylt, mens lyskesvetten min lukter mye raskere. Men du sier altså at på grunn av ulike kjemiske komponenter så skal ikke lyskesvettelukt kjennes på lik linje med armhulesvette. Anonymkode: 907ee...ece Jeg gidder ikke diskutere mer. Men siden alle er så imot hva jeg sier så får jeg gå til legen da. Tydlig min kropp som ikke er som den skal, da det eneste stedet jeg har svettelukt er under armene om jeg ikke bruker deo. Lukter krydret under armene mine ihvertfall så fort jeg begynner å svette om ikke jeg har på deo. Svetten over alt ellers lukter ingenting hos meg (og jeg trener veldig mye). Da må jeg sikkert gå flere dager uten vask og det har jeg aldri testet ut. Bestiller time på mandag. Trodde frem til nå at jeg var normal. Anonymkode: fb336...ad6 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #53 Skrevet 8. november 2020 Man har visst samme type svettekjertler der nede som under armene har jeg lest. Og jeg lukter selv fortere derfra. Da jeg var yngre trodde jeg at jeg hadde underlivssopp, men selv nå som jeg sjelden har sopp lenger (kom pga p-piller) så lukter jeg like fort! Og deo hjelper veldig, men liker liksom ikke å bruke det der. Anonymkode: 5d80b...182 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #54 Skrevet 8. november 2020 38 minutter siden, Hannah80 said: Jeg har også stelt mange mennesker. Unge som gamle. Og det skjer ofte at jeg oppdager sopp i lysken. Og det lukter vondt. Har sopp i lysken as we speak, har hatt det leeenge. Svetter rett og slett mye der. Dropper jeg dusjen en dag, begynner det å klø. Fingrene lukter noe, men ikke noe sterkt. Venter jeg enda en dag med dusjinga klør det enda mer og lukten øker. Kan klø til jeg blir rød og sår. Prøvd canesten lenge. Hårføner etter dusj osv Anonymkode: 7f1c6...807
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #55 Skrevet 8. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg gidder ikke diskutere mer. Men siden alle er så imot hva jeg sier så får jeg gå til legen da. Tydlig min kropp som ikke er som den skal, da det eneste stedet jeg har svettelukt er under armene om jeg ikke bruker deo. Lukter krydret under armene mine ihvertfall så fort jeg begynner å svette om ikke jeg har på deo. Svetten over alt ellers lukter ingenting hos meg (og jeg trener veldig mye). Da må jeg sikkert gå flere dager uten vask og det har jeg aldri testet ut. Bestiller time på mandag. Trodde frem til nå at jeg var normal. Anonymkode: fb336...ad6 Det mangler i alle fall noe elementært i kunnskapen din, i og med at svette er en luktfri væske - lukten kommer av bakterier på huden som koser seg med svetten. Ergo kan ikke din uttalelse om at svettekjertlene i armhulen lukter annerledes være riktig. Det stemmer forsåvidt at armhulesvette inneholder litt andre komponenter (proteiner og hudcellerester blant annet) som gjør hudbakteriene litt ekstra ivrige slik at lukten ofte kommer raskere, men selve svetten er fortsatt luktfri. https://forskning.no/uit-norges-arktiske-universitet-menneskekroppen-partner/svette-lukter-ikke-vondt/539756 Jeg tipper den største forskjellen kommer av at lukteorganet ditt er mye nærmere armhulen enn lysken, slik at du dermed blir raskere obs på lukten, i tillegg til at det ikke er umulig at du som presumptivt slank nok har mindre egnet ynglested for bakterier i lysken enn meg som er av den mer grovbygde sorten. Hud mot hud og fuktig miljø er som kjent det beste bakterier vet. Om du skal oppsøke lege eller ei for at alle kropper er ulike, får du avgjøre selv. Anonymkode: 907ee...ece 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #56 Skrevet 8. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det mangler i alle fall noe elementært i kunnskapen din, i og med at svette er en luktfri væske - lukten kommer av bakterier på huden som koser seg med svetten. Ergo kan ikke din uttalelse om at svettekjertlene i armhulen lukter annerledes være riktig. Det stemmer forsåvidt at armhulesvette inneholder litt andre komponenter (proteiner og hudcellerester blant annet) som gjør hudbakteriene litt ekstra ivrige slik at lukten ofte kommer raskere, men selve svetten er fortsatt luktfri. https://forskning.no/uit-norges-arktiske-universitet-menneskekroppen-partner/svette-lukter-ikke-vondt/539756 Jeg tipper den største forskjellen kommer av at lukteorganet ditt er mye nærmere armhulen enn lysken, slik at du dermed blir raskere obs på lukten, i tillegg til at det ikke er umulig at du som presumptivt slank nok har mindre egnet ynglested for bakterier i lysken enn meg som er av den mer grovbygde sorten. Hud mot hud og fuktig miljø er som kjent det beste bakterier vet. Om du skal oppsøke lege eller ei for at alle kropper er ulike, får du avgjøre selv. Anonymkode: 907ee...ece Jeg lukter aldri svetten under armene mine på avstand. Det er hvis jeg tar under armene med hånden og lukter på den. Om jeg gjør det samme med lysken, tar hånden og gnikker i lysken og lukter på hånden så lukter det 0. F.eks etter en treningsøkt. Og jeg vasker meg alltid under armene og underlivet og tar på ny deo. Så svettelukten jeg får under armene er nøyaktig like gammel som i lysken, ryggen, under puppene eller what ever. Men det lukter fremdeles indisk under armene mine og 0 noe annet sted. Anonymkode: fb336...ad6
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #57 Skrevet 8. november 2020 Sopp får man ikke av for dårlig renslighet, men ved at man blir fuktig. Man kan få sopp av å vaske seg for mye, i alle fall i skrittet. Anonymkode: b2c9b...4cf 1
Tessa12 Skrevet 8. november 2020 #58 Skrevet 8. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg får eksem de få gangene jeg bruker babypulver 😥 Eneste som hjelper er tørkepapir og liknende. Tenker at vond lukt fra lår er svettelukt, eventuelt sopp. Kommer av lite tilluft, akkurat som under brystene. Er plus size selv. Anonymkode: ec709...4d1 Prøv Attends Barrier spray fra apoteket. Super både mtp lukt og irritasjon, både i lysken, evt mellom valker og under puppene.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #59 Skrevet 8. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg lukter aldri svetten under armene mine på avstand. Det er hvis jeg tar under armene med hånden og lukter på den. Om jeg gjør det samme med lysken, tar hånden og gnikker i lysken og lukter på hånden så lukter det 0. F.eks etter en treningsøkt. Og jeg vasker meg alltid under armene og underlivet og tar på ny deo. Så svettelukten jeg får under armene er nøyaktig like gammel som i lysken, ryggen, under puppene eller what ever. Men det lukter fremdeles indisk under armene mine og 0 noe annet sted. Anonymkode: fb336...ad6 Hvorfor gnikker du deg i lysken og lukter på hånden din når du har trent? Anonymkode: 5537e...12d 2
Hannah80 Skrevet 8. november 2020 #60 Skrevet 8. november 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har sopp i lysken as we speak, har hatt det leeenge. Svetter rett og slett mye der. Dropper jeg dusjen en dag, begynner det å klø. Fingrene lukter noe, men ikke noe sterkt. Venter jeg enda en dag med dusjinga klør det enda mer og lukten øker. Kan klø til jeg blir rød og sår. Prøvd canesten lenge. Hårføner etter dusj osv Anonymkode: 7f1c6...807 Det er forferdelig plagsomt. Ikke alltid Canesten fungerer. Det finnes flere andre soppdrepende kremer, men de er reseptbelagt;)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå